Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pasek alternatora.
Autor Wiadomość
sbknr1 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2020
Posty: 75
Skąd: Hołudza
  Wysłany: 13-03-2021, 19:50   Pasek alternatora.

Witam ponownie panowie oraz panie.

Mam kolejny problem. Mianowicie dzisiaj posypał mi się pasek wielorowkowy idący do alternatora.
Czy któryś mitsumianiak mógł by mi krok po kroku opisać jak założyć ten pasek wielorowkowy. Niby na poniedziałek powinien być już do odbioru na sklepie. Nie mam pojęcia jakiej firmy ma być ten pasek.

Ale proszę o pomoc, opisanie najlepiej z jakimiś fotkami poglądowymi co jak robić po kolei
Samochód to nadal mój ferelny Galant VIII 2.0 136km benzyna + gaz
_________________
Nie jestem mechanikiem. Uczę się na własnych błędach.. Dumny posiadacz samochodu marzeń z dzieciństwa
GALANT 2.0 1999r 136km b+lpg
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 13-03-2021, 20:45   

Pasek najlepszy firm BANDO lub DAYCO. Musisz poluzować śrubę mocującą alternator do bloku silnika (klucz 14), poluzować śrubę przy napinaczu paska nad alternatorem (klucz 12), wyhaczyć śrubę napinającą z uchwytu, popchnąć alternator w stronę silnika, założyć pasek na koło pasowe wału, pompę wody i alternator, cofnąć alternator z powrotem i założyć śrubę napinającą na uchwyt, kręcąc w prawo w/w śrubą napiąć pasek do momentu gdy na najdłuższym odcinku pomiędzy kołami pasowymi nie da się go obrócić palcami bardziej niż o kąt 90 stopni. Dokręcić śrubę kontrującą napinacz, śrubę mocującą alternator do bloku silnika i po robocie.
 
 
sbknr1 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2020
Posty: 75
Skąd: Hołudza
Wysłany: 13-03-2021, 21:33   

A jakiej długości powinien być ten pasek?
_________________
Nie jestem mechanikiem. Uczę się na własnych błędach.. Dumny posiadacz samochodu marzeń z dzieciństwa
GALANT 2.0 1999r 136km b+lpg
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20963
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 13-03-2021, 21:50   

Chyba 940mm.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
sbknr1 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2020
Posty: 75
Skąd: Hołudza
Wysłany: 15-03-2021, 09:38   

A możliwe że będzie 935mm? Bo niby chłopaki że sklepu motoryzacyjnego po VIN ściągnęli 935mm.

Jeszcze go nie odebrałem i nie montowałem ale wole się dowiedzieć niż na darmo kupować
_________________
Nie jestem mechanikiem. Uczę się na własnych błędach.. Dumny posiadacz samochodu marzeń z dzieciństwa
GALANT 2.0 1999r 136km b+lpg
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20963
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 15-03-2021, 10:27   

To jest różnica 5mm na długości więc nie ma problemu, ważniejsza jest liczbą rowków.
Pasek i tak musisz naciągnąć alternatorem.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
sbknr1 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2020
Posty: 75
Skąd: Hołudza
Wysłany: 15-03-2021, 18:37   

Bizi78 dzięki za info. Już basek założyłem mam nadzieję że pochodzi mi Galuś już troszkę dłużej niż od ostatniej naprawy. Wszystkim wielkie dzięki za pomoc.
Pozdrawiam. Temat uważam do zamknięcia.
_________________
Nie jestem mechanikiem. Uczę się na własnych błędach.. Dumny posiadacz samochodu marzeń z dzieciństwa
GALANT 2.0 1999r 136km b+lpg
 
 
Tomasz87 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.4 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2010
Posty: 561
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 15-03-2021, 19:59   

regenerowałeś kiedyś alternator? orientujesz się w jakim jest stanie?

u mnie, choć po typowych objawach dla tego modelu, czyli przygasaniu świateł na jałowym, po wymianie paska i zmianie tymsamym napręzenia tego paska, szlag trafił alternator... w kilka kilometrów...
także bądź w razie czego na to gotowy...
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21937
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-03-2021, 20:42   

Tomasz87, to tylko i wyłącznie zwykły zbieg okoliczności.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.