Ciśnienie w oponach - Lancer CYxA |
Autor |
Wiadomość |
Radassss
Forumowicz

Auto: Lancer 08 1.8 invite,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 571 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 03-04-2009, 20:43 Ciśnienie w oponach - Lancer CYxA
|
|
|
Moze pytanie glupie troche bo producent podaje 2,2-2,5, ale co mam przy 159 wysiadac i pompowac na 2,5?? wczoraj wymienialem na opony na letnie i kazalem 2,4 napompowac, czuc ze jest twardo, ale mi to odpowiada, kolo co wymianial (no niby specjalista) powiedzial ze dunlop to super opona, ale wyzej niz 2,5 potrafia sie jej boki zdzierac, ale nie o tym w sumie chcialem zaczac... jak popujecie u siebie?? wg mnie na 2,2 jest za miekko szczegolnie na zimowkach, 2,4 mi sie podoba ja narazie...
pozdrawiam - Radas |
Ostatnio zmieniony przez tyku 03-08-2015, 19:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Zorro123 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-04-2009, 20:56
|
|
|
ja też pompuję na 2,4 atm. mi tez się wydaje że 2,2 jest trochę za mało patrząc po ugięciu przednich opon (bo silnik obciąża). co prawda z producentem nie ma co dyskutować. I stabilność może być trochę mniejsza (opona słabiej się wygina) ale wydaje mi się że spalanie przez to spadło o jakies 0,2 do 0,3 L/100 A poza tym mam wekszy zapas (rzadziej sprawdzam ciśnienie) wrazie spadku. Zimowe nabiłem do tego ciśnienia i po zimie sprawdziłem było akurat przepisowe 2,2. |
|
|
|
 |
Radassss
Forumowicz

Auto: Lancer 08 1.8 invite,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 571 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 03-04-2009, 21:01
|
|
|
hehe ale czuc roznice na letnich jest dosyc twardo szczegolnie na progach czuc |
|
|
|
 |
Zorro123 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-04-2009, 21:07
|
|
|
Ja specjalnie róznicy nie czuję. Subiektywnie mam wrażenie lżejszego toczenia i cichszej pracyna gładkim asfalcie a na dziurach może trochę twardziej ale nie wiem czy ta różnica jest tak wyraźna. |
|
|
|
 |
filippoz
Mitsumaniak The Scotsman

Auto: Lancer 1.8 Sedan Black
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Gru 2008 Posty: 535 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
fargo
Mitsumaniak

Auto: 2.0 GTS '08 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Sty 2009 Posty: 347 Skąd: KrakówNH
|
Wysłany: 03-04-2009, 21:49
|
|
|
Zgodnie z instrukcją: [IMG]http://img441.imageshack.us/my.php?image=beztytuuniv.jpg[IMG] |
|
|
|
 |
Radassss
Forumowicz

Auto: Lancer 08 1.8 invite,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 571 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 03-04-2009, 22:06
|
|
|
no wlasnie chodzi o to 16" 2,2-2,5 wszyscy wiedza co jest w instrukcji, pytanie jest takie co sie najlepiej sprawdza w tym przedziale |
|
|
|
 |
HamanN
Mitsumaniak Jacek
Auto: Lancer 1.6 GLXi KOMBI 94'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 173 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 04-04-2009, 00:44
|
|
|
ja w swoich 15'' daje 2.2 na przod i 2.0 na tyl |
|
|
|
 |
$iwy
Forumowicz

Auto: Lancer 1,5 invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 179 Skąd: Polska
|
Wysłany: 04-04-2009, 12:55
|
|
|
To zależy jak kto jeździ. Przy szybszej jeździe w zakrętach lepiej napompować więcej. Standardowe 16-stki (balony) jednak czuć jak się uginają. A szybkie zakręty to największa zaleta tego auta - szkoda nie skorzystać . |
_________________ xxx
 |
|
|
|
 |
poziomka
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Lancer Sportback
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Gru 2008 Posty: 234 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-04-2009, 02:40
|
|
|
Przy wymianie na letnie w Midas napompowali 2,3 we wszystkich - jeżdżę od tygodnia i wg mnie może być - dzisiaj napełniłem do 2,5 i za parę dni napiszę czy widać różnicę
igor |
|
|
|
 |
el_diablo
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Gru 2008 Posty: 240 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 08-04-2009, 10:17
|
|
|
Przedwczoraj założyłem oryginalne letnie koła i ze zdziwieniem stwierdziłem, że są fabrycznie napompowane 2.9 bar. Pewnie zapas ciśnienia na czas transportu... |
_________________ Lancer Sportback 1.8 Invite CVT - od ponad 10 lat |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 08-04-2009, 10:20
|
|
|
Panowie ale zacznijmy od teorii. Dobre ciśnienie nie jest wtedy kiedy się dobrze jeździ tylko wtedy kiedy się opona równo ściera i zużywa. Moim zdaniem jeśli nie używacie pełnego załadunku swojego samochodu to ciśnienie powinno się wahać między minimalnym stanem a stanem w połowie wartości (przecież codziennie nikt tego nie kontroluje). Jak ktoś lubi szybciej po zakrętach przejechać lub jeździ autostradami (większy docisk samochodu) to można dodać 0,1-0,2. Ja tak pompuje zawsze.
Więc dla tego obrazka co tam macie (zakładając że nikt nie robi ciężarówki z samochodu) przód 2,4 tył 2,3. dla 16-stki opony. Sprawdzać co miesiąc wtedy spada o 0,1-0,2 przynajmniej ja tak miałem w starym samochodzie.
Krzychu |
|
|
|
 |
lukas1
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 337 Skąd: Z domu
|
Wysłany: 08-04-2009, 22:03
|
|
|
Ja Dzis założyłem oryginalne 18 letnie i tez mialem 2.9 bara, wyrównałem we wszystkich na 2.4 i spoko, poczekam zobaczę. Moze te 2.9 to gdy opona jest transportowana lezy anie stoi i moze to przeciwko jakimś odksztalceniom pod wpływem ciężaru inych opon |
_________________ Z C4 na Lancera jak z chinskich trampek na chinskie korki |
|
|
|
 |
gzesiolek
Forumowicz

Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2698 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 09-04-2009, 14:14
|
|
|
Ja w swoim 1,5, dmuchnalem do letnich 2,3 przod, 2,2 tyl...
i wg mnie ok, pewne prowadzenie, bez specjalnego ugiecia (ale 1,5 chyba 50kg mniej wazy od 1,8) |
_________________ Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015

 |
|
|
|
 |
poziomka
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Lancer Sportback
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Gru 2008 Posty: 234 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-04-2009, 09:28
|
|
|
krzychu napisał/a: | Więc dla tego obrazka co tam macie (zakładając że nikt nie robi ciężarówki z samochodu) przód 2,4 tył 2,3. dla 16-stki opony. Sprawdzać co miesiąc wtedy spada o 0,1-0,2 przynajmniej ja tak miałem w starym samochodzie. |
Miałem 2,5 przód i tył - ale to chyba za dużo - ciśnienie polecane przez Krzychu jest chyba najbardziej optymalne - tak u siebie ustawiłem i jest ok
btw należy pamiętać i co najmniej 1 w miesiącu kontrolować - jak się coś dzieje to oczywiście od razu sprawdzać
igor |
|
|
|
 |
|