Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ciśnienie w oponach - Lancer CYxA
Autor Wiadomość
Radassss 
Forumowicz


Auto: Lancer 08 1.8 invite,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 571
Skąd: Bydgoszcz
  Wysłany: 03-04-2009, 20:43   Ciśnienie w oponach - Lancer CYxA

Moze pytanie glupie troche bo producent podaje 2,2-2,5, ale co mam przy 159 wysiadac i pompowac na 2,5?? wczoraj wymienialem na opony na letnie i kazalem 2,4 napompowac, czuc ze jest twardo, ale mi to odpowiada, kolo co wymianial (no niby specjalista) powiedzial ze dunlop to super opona, ale wyzej niz 2,5 potrafia sie jej boki zdzierac, ale nie o tym w sumie chcialem zaczac... jak popujecie u siebie?? wg mnie na 2,2 jest za miekko szczegolnie na zimowkach, 2,4 mi sie podoba ja narazie...

pozdrawiam - Radas
Ostatnio zmieniony przez tyku 03-08-2015, 19:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Zorro123
[Usunięty]

Wysłany: 03-04-2009, 20:56   

ja też pompuję na 2,4 atm. mi tez się wydaje że 2,2 jest trochę za mało patrząc po ugięciu przednich opon (bo silnik obciąża). co prawda z producentem nie ma co dyskutować. :wink: I stabilność może być trochę mniejsza (opona słabiej się wygina) ale wydaje mi się że spalanie przez to spadło o jakies 0,2 do 0,3 L/100 A poza tym mam wekszy zapas (rzadziej sprawdzam ciśnienie) wrazie spadku. Zimowe nabiłem do tego ciśnienia i po zimie sprawdziłem było akurat przepisowe 2,2. :D
 
 
Radassss 
Forumowicz


Auto: Lancer 08 1.8 invite,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 571
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 03-04-2009, 21:01   

hehe ale czuc roznice na letnich ;) jest dosyc twardo :D szczegolnie na progach czuc :P
 
 
Zorro123
[Usunięty]

Wysłany: 03-04-2009, 21:07   

Ja specjalnie róznicy nie czuję. :wink: Subiektywnie mam wrażenie lżejszego toczenia i cichszej pracyna gładkim asfalcie a na dziurach może trochę twardziej ale nie wiem czy ta różnica jest tak wyraźna. :wink:
 
 
filippoz 
Mitsumaniak
The Scotsman


Auto: Lancer 1.8 Sedan Black
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 535
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-04-2009, 21:20   

Ja swojego pompuje na 2.4, mniej to nawet nie próbowałem.
_________________
www.filipkrawczyk.pl :wav:
www.openphotography.pl
 
 
 
fargo 
Mitsumaniak


Auto: 2.0 GTS '08 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 347
Skąd: KrakówNH
Wysłany: 03-04-2009, 21:49   

Zgodnie z instrukcją: [IMG]http://img441.imageshack.us/my.php?image=beztytuuniv.jpg[IMG]
 
 
 
Radassss 
Forumowicz


Auto: Lancer 08 1.8 invite,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 571
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 03-04-2009, 22:06   

no wlasnie chodzi o to 16" 2,2-2,5 wszyscy wiedza co jest w instrukcji, pytanie jest takie co sie najlepiej sprawdza w tym przedziale
 
 
HamanN 
Mitsumaniak
Jacek

Auto: Lancer 1.6 GLXi KOMBI 94'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 173
Skąd: Szczecin
Wysłany: 04-04-2009, 00:44   

ja w swoich 15'' daje 2.2 na przod i 2.0 na tyl :P
 
 
 
$iwy 
Forumowicz


Auto: Lancer 1,5 invite
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 179
Skąd: Polska
Wysłany: 04-04-2009, 12:55   

To zależy jak kto jeździ. Przy szybszej jeździe w zakrętach lepiej napompować więcej. Standardowe 16-stki (balony) jednak czuć jak się uginają. A szybkie zakręty to największa zaleta tego auta - szkoda nie skorzystać :D .
_________________
xxx
 
 
poziomka 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Lancer Sportback
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-04-2009, 02:40   

Przy wymianie na letnie w Midas napompowali 2,3 we wszystkich - jeżdżę od tygodnia i wg mnie może być - dzisiaj napełniłem do 2,5 i za parę dni napiszę czy widać różnicę

igor
 
 
el_diablo 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 240
Skąd: Puławy
Wysłany: 08-04-2009, 10:17   

Przedwczoraj założyłem oryginalne letnie koła i ze zdziwieniem stwierdziłem, że są fabrycznie napompowane 2.9 bar. Pewnie zapas ciśnienia na czas transportu...
_________________
Lancer Sportback 1.8 Invite CVT - od ponad 10 lat
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-04-2009, 10:20   

Panowie ale zacznijmy od teorii. Dobre ciśnienie nie jest wtedy kiedy się dobrze jeździ tylko wtedy kiedy się opona równo ściera i zużywa. Moim zdaniem jeśli nie używacie pełnego załadunku swojego samochodu to ciśnienie powinno się wahać między minimalnym stanem a stanem w połowie wartości (przecież codziennie nikt tego nie kontroluje). Jak ktoś lubi szybciej po zakrętach przejechać lub jeździ autostradami (większy docisk samochodu) to można dodać 0,1-0,2. Ja tak pompuje zawsze.

Więc dla tego obrazka co tam macie (zakładając że nikt nie robi ciężarówki z samochodu) przód 2,4 tył 2,3. dla 16-stki opony. Sprawdzać co miesiąc wtedy spada o 0,1-0,2 przynajmniej ja tak miałem w starym samochodzie.

Krzychu
 
 
lukas1 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.8 Sportback Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 337
Skąd: Z domu
Wysłany: 08-04-2009, 22:03   

Ja Dzis założyłem oryginalne 18 letnie i tez mialem 2.9 bara, wyrównałem we wszystkich na 2.4 i spoko, poczekam zobaczę. Moze te 2.9 to gdy opona jest transportowana lezy anie stoi i moze to przeciwko jakimś odksztalceniom pod wpływem ciężaru inych opon
_________________
Z C4 na Lancera jak z chinskich trampek na chinskie korki
 
 
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-04-2009, 14:14   

Ja w swoim 1,5, dmuchnalem do letnich 2,3 przod, 2,2 tyl...
i wg mnie ok, pewne prowadzenie, bez specjalnego ugiecia (ale 1,5 chyba 50kg mniej wazy od 1,8)
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


 
 
 
poziomka 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Lancer Sportback
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-04-2009, 09:28   

krzychu napisał/a:
Więc dla tego obrazka co tam macie (zakładając że nikt nie robi ciężarówki z samochodu) przód 2,4 tył 2,3. dla 16-stki opony. Sprawdzać co miesiąc wtedy spada o 0,1-0,2 przynajmniej ja tak miałem w starym samochodzie.


Miałem 2,5 przód i tył - ale to chyba za dużo - ciśnienie polecane przez Krzychu jest chyba najbardziej optymalne - tak u siebie ustawiłem i jest ok

btw należy pamiętać i co najmniej 1 w miesiącu kontrolować - jak się coś dzieje to oczywiście od razu sprawdzać

igor
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.