Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Oswietlenie w Carismie - fotki
Autor Wiadomość
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 03-01-2007, 22:11   Oswietlenie w Carismie - fotki

W temacie o ksenonach do Carismy pojawila sie dyskusja czy przednie przeciwmgilene (sorry Alek ale bede pisal halogeny bo krocej :D ) oslepiaja innych, poprawiaja swiecenie itd.
Tak wiec dzis sie "poswiecilem" i porobilem kilka fotek jak to wyglada namacalnie, dodatkowo kazdy bedzie mogl ocenic marna jakosc swiecenia.
Warunki to: zarowki Philips 50% wiecej swiatla :D , lampy prawidlowo ustawione, halogeny tez, oczywiscie czysciutenkie.

na poczatek same mijania od srodka:



i mijania z zewn (z lusterka)



teraz dlugie od srodka:



i dlugie z zewn:



teraz mijania plus halogen od srodka:



i halogen plus mijania z zewn:



na koniec dlugie plus halogeny od srodka:



no i z zewn:




jak widac halogeny daja i to bardzo duzo, grunt to miec je dobrze ustawione, tak wiec dyslon nie masz zupelnie racji.
aparat roche przeklamuje na dlugich ale one sa i tak kiepskie.
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2007, 12:03   

Z tego co widze to auto jest ciemne wiec to audi. Moje spostrzezenia sa takie:
-carisma ma takie lipne halogeny albo audi takie dobre
-lub mijanaia w audi sa takie lipne
U siebie w przeciwmgielnych mam wsadzone "setki" a mimo to nie daja duzo. Kideys zrobilem test i pierw zapalilem pm, nastepnie je wylaczylem i wlaczylem mijania. Zauwazylem ze mijania swieca jasniejszym swiatlem jak pm. Podczas jazdy zapalene pm praktycznie nic nie daje. Moze ciutke jest lepiej, ale nie na tyle zeby to moglo w jakis sposob pomoc ominac jakas przeszkode. Niestety ja nie zrobie fotek bo nie ma cyfrowki. A telefonem to wyjdzie czarna plama.
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2007, 12:48   

jakie audi :?: :?: :?: tozto carisma :!: :!: :!:
w audi sa ksenony wiec wstydzilbym sie ich pokazywac dla porownania z carisma :D

dylson napisał/a:
Podczas jazdy zapalene pm praktycznie nic nie daje. Moze ciutke jest lepiej, ale nie na tyle zeby to moglo w jakis sposob pomoc ominac jakas przeszkode.


zobacz jak pm oswietlaja pobocze i daja jasne swiatlo przed samochodem nie wychodzac poza obszar (na dlugosc) swiecenia swiatel mijania.
poprostu auto normalnie oswietla droge.
Ostatnio zmieniony przez arturro 04-01-2007, 12:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wolgaster 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 276
Skąd: Jelenia Góra City
Wysłany: 04-01-2007, 15:40   

W temacie Xenonów od dylsona dostałbym w pape za jazde na halogenach a tutaj proszę w halogenach setki. W mijania też masz setki ??? A co do doświetlenia drogi przez prawidłowo wyregulowany halogen to test arturro chyba bezprzecznie to udowadnia. Mam cyfrówkę więc sam zrobie podobne fotki dla niedowiarków. Z wyraźnymi rysami Cari aby nie było że ktoś tu oszukuje.
_________________

 
 
dlugiad
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2007, 16:07   

Wszystko fajnie bo kierowca ma lepiej doswietlona droge. Kierowca, ktory uzywa halogenow.
Ale postawcie sie w sytuacji kierowcy nadjezdzajacego z przeciwka. Sadze, ze pozytywy wynikajace z doswietlenia drogi przez wlaczone halogeny sa znacznie mniejsze niz negatywy wynikajace z oslepiania innych kierowcow!
Ale oczywiscie to jest moje zdanie i moge sie mylic.
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2007, 16:14   

bez przesady nawet by mi do glowy nie przyszlo zeby podstawic inne auto.
aparat jak wiadomo bez lampy dluzej sie naswietla wiec aby zrobic zdjecie musialem gdzies go postawic.
zdjecie od srodka bylo robione poprzez postawienie aparatu na daszku od licznikow, natomiast z zewnatrz aparat stal na lusterku.
a tak wogole przeciez widac po liniach maski i blotnika ze to cari.
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2007, 16:17   

dlugiad napisał/a:
Ale postawcie sie w sytuacji kierowcy nadjezdzajacego z przeciwka. Sadze, ze pozytywy wynikajace z doswietlenia drogi przez wlaczone halogeny sa znacznie mniejsze niz negatywy wynikajace z oslepiania innych kierowcow!
Ale oczywiscie to jest moje zdanie i moge sie mylic.


ale jak moga one oslepiac? ja np. po podjechaniu do sciany wyraznie widze linie konca halogenow ponizej linji mijania (tak okolo 30cm).
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2007, 17:51   

Robiąc zdjęcia wejdźcie w tryb M (czyli ręcznie ustawiany czas i przysłona), bo tylko wtedy będzie można uczciwie porównać poszczególne wersje oświetlania drogi. No chyba że i tak przy każdej z nich aparat odmierza swój najdłuższy czas - wtedy tryb M niepotrzebny.
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2007, 19:18   

wolgaster napisał/a:
W temacie Xenonów od dylsona dostałbym w pape za jazde na halogenach a tutaj proszę w halogenach setki. W mijania też masz setki

Kolego na halogenach praktycznie wcale nie jezdze. A we mgle oslepic kogos sie nie da. W mijania nie mam setek tylko osramy +50% swiatla.
arturro napisał/a:
w audi sa ksenony wiec wstydzilbym sie ich pokazywac dla porownania z carisma

Fakt ksenon to piekna sprawa. Czasem mam okazje jezdzic maxima brata to az sie chce noca jezdzic. Ja jeszcze dodam cos od siebie co do oslepiania. Jezeli pm swieca jasniej to tez moga oslepiac. Mnie to srasznie denerwuje jak ktos na nich jedzie. Zreszta zrobcie sobie test. Jak nie macie cb to sobie od kogos pozyczcie, wyjedzcie na jakas ruchliwa droge i wlaczcie pm. Sporo ciekawych rzeczy o sobie uslyszycie :wink:
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2007, 21:21   

imho
1 halogeny oslepiaja z zasady, bo tak juz jest przyjete ze oslepiaja - mit
2 oslepiaja bo sa dodatkowymi zrodlami swiatla i kierowcy nie przyzwyczajeni zwracaja uwage na auto z 4 swiecacymi punktami - mit
3 oslepiaja w deszczowe dni bo sa nisko i odbijaja sie od mokrego asfaltu - tu popieram fakt oslepiania.

nawet kodeks niejednoznacznie reguluje zakaz jazdy na przednich przeciwmgielnych, a wyraznie mowi o tyle.
np. na takiej litwie kazdy kto ma halogeny to na nich jezdzi, w niemczech tez czesto widzialem.
dylson, a co powiesz na mercedesowki system doswietlania :?: juz widze twoja mine i innych kierowcow z cb.
 
 
wolgaster 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 276
Skąd: Jelenia Góra City
Wysłany: 04-01-2007, 21:52   

Dylson jest po prostu nastawiony na nie jeśli chodzi o halogeny. I zdaje mi się że tutaj nic go nie przekona. A tak na marginesie to setki w halogenach u ciebie nie powodują jeszcze większego rozproszenia światła i efektu jakbyś we mgle zapalił długie światła. Ja mieszkam w górzystym terenie i używanie halogenów na krętych drogach ( a po takich się głownie poruszam ostatnio)jest nawet wskazane - zdaje się nawet że kodeks drogowy zezwala na używanie halogenów w takim przypadku. Praktycznie rzecz biorąc jak jadę do Szklarskiej Poręby to b.dużo aut a szczególnie CZESI i NIEMCY jeżdzą na halogenach i podobnie jest z dużą częścią POLAKÓW. A nawet jak jadę do Wrocławia z Jeleniej Góry to połowa drogi to górzyste i kręte odcinki drogi także jazda na dobrze oświetlonym a tym samym dobrze widocznym aucie jest wręcz wskazana.
_________________

 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2007, 21:59   

wolgaster napisał/a:
używanie halogenów na krętych drogach ....zdaje się nawet że kodeks drogowy zezwala na używanie halogenów w takim przypadku.
Kodeks pozwala na używanie nie na "krętych drogach", a na "drogach krętych". To językowo to samo, ale formalnie nie to samo. Z tego co pamiętam, to taki odcinek oznaczony jest znakiem "niebezpieczne zakręty" i dopiskiem "droga kręta".
Z gór jakoś takiego kawałka nie zapamiętałem, ale jest na objeżdzie remontu "7" pod Elblągiem, jadąc przez Malbork.
 
 
wolgaster 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 276
Skąd: Jelenia Góra City
Wysłany: 04-01-2007, 22:14   

Skoro tak twierdzisz to pewnie tak jest. Nie zaprzeczam i nie będę dyskutował na temat przepisów ale nie da się ukryć że halogeny w szczególności na takich drogach jak i oczywiście pozostałych pozwalają wcześnie zauważyć auto i nie mam tutaj na myśli sprawę oślepiania bo arturro to już wyjaśnił tylko sprawy bezpieczeństwa i tak naprawdę to używając ich nie tylko w nocy ale również w w słoneczny dzień znacząco poprawia się widoczność auta na drodze.
_________________

 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2007, 22:39   

Ale ja w żaden sposób nie próbuję dezawuować przydatności przeciwmgielnych w codziennej jeździe (zwłaszcza przy ostrym słońcu). Zdążyłem już o tym napisać kilkanaście postów wcześniej - jeszcze w pierwotnym wątku.
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2007, 23:36   

arturro napisał/a:
co powiesz na mercedesowki system doswietlania

Przykro mi ale nie wiem jaki to system.
wolgaster napisał/a:
A tak na marginesie to setki w halogenach u ciebie nie powodują jeszcze większego rozproszenia światła i efektu jakbyś we mgle zapalił długie światła

Przed zalozeniem setek mialem zwykle i na setkach jest troszke lepiej. We mgle nie zauwazylem roznicy. Setki kupilem bo mi sie jedna zarowka spalila, a za dwie setki dalem tyle co za jedna 50.
wolgaster napisał/a:
Dylson jest po prostu nastawiony na nie jeśli chodzi o halogeny

Zgadza sie jestem. Ale sie z tym nie urodzilem :wink: Kiedys nawet mi sie to podobalo. Podobalo dopoki sam nie zostalem kierowca i zaczolem mijac sie z autami jezdzacymi na pm.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.