Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
króciec turbiny / kolektor wydechowy
Autor Wiadomość
mike88 
Mitsumaniak

Auto: Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2016
Posty: 71
Skąd: 3city
Wysłany: 18-09-2018, 01:23   króciec turbiny / kolektor wydechowy

szanowni panowie :)
walcze od czasu zakupu miśka z "brakiem mocy" ok 10KM kiedyś, teraz coraz więcej.
Godzina może mało odpowiednia na dłubanie w samochodzie bo zaraz w pół do drugiej ale...tak mnie coś naszło po przemyśleniach, żeby teraz zdjąć osłonę termiczną. Z lewej strony wydaje mi się lekko tłusta od wewnętrznej strony. Świadczyć to może o przedmuchu. Pod maską był gorąco jak w piecu - wg mnie nienaturalnie. W pierwszym momencie stawiałem na kolektor ale...
niebywałe...to ta z tych rzeczy w typie "kto to panu tak [edit]"
czy turbina montowana jest na wszystkie 6 śrub? Głupie pytanie ale teraz to mnie chyba już nic nie zdziwi. Jest jedna śruba na zasadzie bolca oraz nakrętki i 5 wkręcanych w kołnierz do turbiny - tak?
Skąd moje pytanie - ano stąd, że załapana jest tylko na ten właśnie bolec i nakrętkę. Reszty że tak powiem brak. Uszczelka jest.
Drugie pytanie - jakie tam mają być śruby (długość, twardość, gwint) - czy ktoś się orientuje?

posiłkuję się niestety zdjęciem z ali bo przy latarce słabo foty wychodzą...zdjęcie nr 2 z aukcji
https://www.aliexpress.co...2768205622.html

Nie wiem czy tak jeździć można ale na chwilę obecną chyba jestem zmuszony (czy to bezpieczne? Poza spalaniem 15/100 i brakiem mocy coś się wydupcy?

[ Dodano: 19-09-2018, 15:43 ]
sprawa się zdezaktualizowała ale uzupełnię odpowiedź
Śruby 10tki, gwint o standardowym skoku. Długość 3,5cm

Ponieważ pękł mi kolektor od spodu (3 gardziel) oraz na łączeniu wspornika z dolnym kołnierzem (niestety po uzupełnieniu śrub dowiedziałem się czemu ich nie ma...) to w związku z tym pytanie - spawać czy kupić "tuningowy"
Spawanie to koszt od 300zł w górę plus uszczelki i brak pewności ile wytrzyma
Nowy - od Japspeed znalazłem na eBay`u za 300 funtów czyli x5. Dużo...i nie wiem jak z jakością. Ktoś je testował? Może ktoś ewentualnie polecić jakieś rozwiązanie?
Kolektor odkręcę bez większych problemów czy szpilki lubią się zrobić maślane?

https://www.ebay.co.uk/it...G8AAOSwJslbIP-f
_________________

Ostatnio zmieniony przez mike88 19-09-2018, 15:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
konioklonio 
Nowy Forumowicz

Auto: Seat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Kwi 2016
Posty: 4
Skąd: Wwa
Wysłany: 25-09-2018, 18:16   

Cześć,
koledzy z brytyjskiego klubu mocno odradzają Japspeed. Spawaj swój.
 
 
poziom1989 
Forumowicz

Auto: ....
Kraj/Country: Germany
Dołączył: 17 Kwi 2015
Posty: 66
Skąd: .......
Wysłany: 25-09-2018, 18:30   

Znow peknie... W Niemczech to istna plaga te seryjne kolektory. Duza wiekszosc znajomych uzywa tego, ponizej zdjecie z mojego:



Wytrzymuje rowniez wieksze moce, moge popytac, czy ma ktos aktualnie na sprzedaz.
Ostatnio zmieniony przez poziom1989 26-09-2018, 10:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mike88 
Mitsumaniak

Auto: Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Maj 2016
Posty: 71
Skąd: 3city
Wysłany: 25-09-2018, 21:10   

zapytaj proszę, będę wdzięczny bo na ten produkowany w Manchesterze muszę czekać około 4-6 tygodni a misiek chleje 14 przy jeździe "z wiatrem i bez gazu"
(plus jest taki, że kosztuje 210 funtów z przesyłką - https://www.ebay.co.uk/it...749790#shpCntId )
więc szukam czegoś po taniości, co nie będzie wymagało poprawek spawów. To co mam obecnie w stocku nadaje się do wywalenia bo pogięło go strasznie i spawanie tego to by była rzeźnia.
Nie ma być ultra tuningowy dający pińcet kuniów ;) tylko działający i żeby mi nie pękł za tydzień :mrgreen:
Mam jeszcze do roboty sprzęgło więc kosztuje mnie ten maluch...

[ Dodano: 24-10-2018, 19:10 ]
czy ktoś się orientuje jakie szpilki (bo oryginalne zapewne nie wytrzymają) pasują do kolektora?
ewentualnie czy coś tego typu będzie ok? :
https://allegro.pl/miedziana-nakretka-i-szpilka-kolektora-wydechu-i6978257716.html

NAKRĘTKA MATERIAŁ MIEDŹ
GWINT M8X1,25mm
KLUCZ SZEŚCIOKĄT ROZMIAR 12
NAKRĘTKA Z KOŁNIERZEM
SZPILKA GWINT M8X1,25mm
DŁUGOŚĆ CAŁKOWITA SZPILKI 46mm
DŁUGOŚĆ GWINTU DO BLOKU 15mm
DŁUGOŚĆ GWINTU DO KOLEKTORA 25mm
_________________

 
 
cygan84 
Forumowicz


Auto: Lancer 2.0,06,Colt 1.3,10
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 185
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 09-01-2024, 21:49   

Witam. Odkopię temat, mianowicie jak wyjąć ten kolektor wydechowy? Odkręciłem kolektor wszystkie śruby,2 śruby i nakrętke od turbiny 2 śruby na dole, ale nie mogę opuścić wydechu żeby wyjąć kolektor, bo gdzieś trzyma jeszcze. Ktoś coś?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.