 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[3.2 DID] Problem z przyspieszaniem przy pedale max w podłog |
Autor |
Wiadomość |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 30-03-2020, 20:05 [3.2 DID] Problem z przyspieszaniem przy pedale max w podłog
|
|
|
Jeżdżąc spokojnie, średnio dynamicznie , z pedałem gazu do około 80% , do około 120km/h jest super, ale jak niżej opisałem czasami wciskając pedał gazu na max w podłogę, jakby brakowało chwilowo mocy.
Obrazowo:
1. przykład)
obserwując na torque, jadę 130km/h, 5 bieg zapięty manualnie, ciśnienie paliwa około 150 , ciśnienie doładowania około 160, MAF około 60...80, pedał gazu około 40%. Wciskam pedał gazu w podłogę: ciśnienie paliwa spada do 101 (!) , podobnie ciśnienie doładowania i MAF lekko spadają, potem ciśnienie paliwa powoli narasta do 120 i potem powoli rośnie dalej do około 140, wciśnięcie gazu do 100% odczuwalne raczej jako lekkie przyhamowanie auta i potem powolne przyspieszanie, ciśnienie paliwa powoli rośnie, auto przyspiesza.
2. przykład)
jadę 80km/h, na spokojnie, automat przełączony na manual, 3 bieg, wszystko ok, akcja: pedał w podłogę, reakcja: ciśnienie skacze ponad 240, auto przyspiesza, wszystko oki, dochodzi do 4tys obr, zmieniam na 4 bieg, i ciach, ciśnienie paliwa w dół, doładowanie do około 120 (z nieco ponad 200) i zaczyna przyspieszać, ciśnienie wraca na okolice 200, ale zbiera się lepiej niż w przykładzie powyżej na 5 biegu.
Czy dobrze mi się wydaje, że auto nie dostaje wystarczająco dużo paliwa, że układ zasilania paliwem jest jakby niewydajny przy max obciążeniach silnika ? Żadnych błędów nie ma, lampka błędu silnika nie świeci.
Czy mogę coś zrobić , sprawdzić, zanim udam się do fachowca od Pajero ? Jakiś filterek po drodze z baku ??? Filtry powietrza i paliwa i olej wymieniałem 4tys km temu, czyli w październiku 2019. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 31-03-2020, 08:59 Re: Problem z przyspieszaniem przy pedale max w podłog
|
|
|
gshesiu napisał/a: | Jeżdżąc spokojnie, średnio dynamicznie , z pedałem gazu do około 80% , do około 120km/h jest super, ale jak niżej opisałem czasami wciskając pedał gazu na max w podłogę, jakby brakowało chwilowo mocy.
Obrazowo:
1. przykład)
obserwując na torque, jadę 130km/h, 5 bieg zapięty manualnie, ciśnienie paliwa około 150 , ciśnienie doładowania około 160, MAF około 60...80, pedał gazu około 40%. Wciskam pedał gazu w podłogę: ciśnienie paliwa spada do 101 (!) , podobnie ciśnienie doładowania i MAF lekko spadają, potem ciśnienie paliwa powoli narasta do 120 i potem powoli rośnie dalej do około 140, wciśnięcie gazu do 100% odczuwalne raczej jako lekkie przyhamowanie auta i potem powolne przyspieszanie, ciśnienie paliwa powoli rośnie, auto przyspiesza.
2. przykład)
jadę 80km/h, na spokojnie, automat przełączony na manual, 3 bieg, wszystko ok, akcja: pedał w podłogę, reakcja: ciśnienie skacze ponad 240, auto przyspiesza, wszystko oki, dochodzi do 4tys obr, zmieniam na 4 bieg, i ciach, ciśnienie paliwa w dół, doładowanie do około 120 (z nieco ponad 200) i zaczyna przyspieszać, ciśnienie wraca na okolice 200, ale zbiera się lepiej niż w przykładzie powyżej na 5 biegu.
Czy dobrze mi się wydaje, że auto nie dostaje wystarczająco dużo paliwa, że układ zasilania paliwem jest jakby niewydajny przy max obciążeniach silnika ? Żadnych błędów nie ma, lampka błędu silnika nie świeci.
Czy mogę coś zrobić , sprawdzić, zanim udam się do fachowca od Pajero ? Jakiś filterek po drodze z baku ??? Filtry powietrza i paliwa i olej wymieniałem 4tys km temu, czyli w październiku 2019. |
Zacznij od wymiany filtra paliwa. Mozesz sprawdzić ssak paliwa zamontowany w zbiorniku. On ma sitko ktore moze się zapchać.
Kolejna rzecz to mała wydajność wtrysków. Kolejna to zapchany kolektor dolotowy sadza. i kolejna to regulacja zaworów. Te rzeczy musisz sprawdzić. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Daroot
Forumowicz Daroot Garage
Auto: Pajero IV, 2010r, 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Gru 2019 Posty: 35 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 31-03-2020, 11:10
|
|
|
Miałem podobne objawy jak piszesz, potem całkowicie stracił moc (po miesiącu od pierwszych objawów), okazał się winny zawór SCV. Nie mówię że tak jest u Ciebie, ale objawy miałem bardzo podobne, brak mocy, dziura w gazie, powolne wracanie mocy z obrotami. |
|
|
|
 |
gshesiu
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 MY09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 17 Sie 2016 Posty: 279 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 31-03-2020, 11:14 Re: Problem z przyspieszaniem przy pedale max w podłog
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | Mozesz sprawdzić ssak paliwa zamontowany w zbiorniku. On ma sitko ktore moze się zapchać. | Do zbiornika paliwa to chyba nikt nie zaglądał od nowości... Ten filterek z baku to przepłukać czy nowy kupić (czy sens nowy kupować bo to tylko sitko? )
[ Dodano: 31-03-2020, 11:15 ]
Daroot napisał/a: | okazał się winny zawór SCV. | jakoś można działanie tego zaworu bez MUTa zdiagnozować , tylko przez ODB ? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 31-03-2020, 11:37
|
|
|
sitko w zbiorniku wyczyść. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|
|