Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Podłączenie przyciski PDC
Autor Wiadomość
LysyG 
Forumowicz

Auto: Outlander 2020, 2,0 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2020
Posty: 83
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-05-2020, 12:28   Podłączenie przyciski PDC

Witam
Ponieważ krew mnie zalewa jak patrzę na zamontowany przez ASO guzik od czujników parkowania, postanowiłem wywalić go i zamontować fabryczny przycisk. Czy jest możliwe podłączenie fabrycznego przycisku tak aby był podświetlony i załączał dołożone przez ASO czujniki parkowania. Przycisk który zamontowało mi ASO jest zwykłym niepodświetlonym pstryczkiem (takim 1-0). Myślałem coby brakujące przewody (np. od podświetlenia) podkraść od przycisku do systemy "Stop-Go" - tego z literką A. Co o tym myślicie?
Wyjąłem zaślepkę przycisku i zgłupiałem. Mitsubishi przygotowało całą wiązkę do systemu Sonar i PDC. Zrobiłem zdjęcia:
https://tinypic.pl/97k7uiomi0si
https://tinypic.pl/6hh1sst1q70d
A tak wygląda mój przycisk:
https://tinypic.pl/d7hpibnuswup

Teraz to chyba uprościło sprawę montażu. Wydaje mi się że po podłączeniu fabrycznego przycisku podświetlenie będzie od razu działać. Przewody od mojego przycisku (zasilanie i masa) wystarczy podłączyć z przewodami od zasilania i masy w fabrycznej wiązce.
Poprawcie mnie, jeżeli się mylę.
 
 
Brodzins 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Sie 2018
Posty: 358
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-05-2020, 19:38   

Boże... Co oni Ci zrobili za przycisk...
Gdzie to jest... W klapce?
_________________

 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21020
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 10-05-2020, 19:42   

Wygląda jak klapka od bezpieczników :shock: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
LysyG 
Forumowicz

Auto: Outlander 2020, 2,0 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2020
Posty: 83
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-05-2020, 20:06   

Dokładnie. Klapka od bezpieczników. Napisałem o tym w wątku: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=98255&postdays=0&postorder=asc&start=105
Zamówiłem nową klapkę a pstryczek mam zamiar narazie schować. Zakupię na Alledrogo fabryczny przycisk i jak ogarnę podłączenie to wszystko zamontuję coby wyglądało na fabrykę. A tak na marginesie jak zamawiałem klapkę w ASO ( w tym samym co mi montowali czujniki) to gościu nie wierzył że ma pstryczek w klapce. Oczywiście powiedziałem mu że i tak się cieszę bo przecież mogli zamontować w konsoli środkowej (a klapka ma przewierconą dziurę 15 mm). :mrgreen:
Narazie czekam na forumowych znawców coby doradzili jak to dziadostwo podłączyć.
 
 
Brodzins 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Sie 2018
Posty: 358
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-05-2020, 07:41   

Faktycznie, przegapiłem te fotki.
Prawy->zapisz->folder cuda techniki.
:shock:
Pasuje tu ten słynny cytat: "Panie, a kto to Panu tak [edit] " "spierniczył" - przepraszam Bizi :)

Szkoda że nie założyli takiego jak w myśliwcach F-16.



Czułbyś się jak w TOP-GUN :)

Ale skoro do tego cuda z ASO idą dwa przewody (zakładam że to zwykły przerywacz obwodu)
To pasuje z miernikiem zobaczyć na których pinach w guziku fabrycznym jest przerwanie i załączenie. Podpiąć analogicznie i masz tą samą funkcjonalność co cycuś z ASO. Bez grzebaczki.
_________________

Ostatnio zmieniony przez Brodzins 11-05-2020, 09:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
rajan 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lip 2015
Posty: 416
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-05-2020, 10:29   

Brodzins napisał/a:

Prawy->zapisz->folder cuda techniki.
:shock:


Chyba folder "księga rekordów druciarstwa ASO" :lol:

Chyba już kiedyś o tym pisałem - jak chciałem do swojego założyć czujniki (a może to był alarm?), to Pan źle przysłonił słuchawkę i słyszałem całą rozmowę, że sprowadzą jakiegoś Mietka/Zdziśka, czy innego fahofca i ogarnie im to za 100, czy 150 zł. Po czym wrócił do mnie i oznajmił, że mogą się tym zająć, koszt ok. 800-900 zł.
Ostatnio zmieniony przez rajan 11-05-2020, 19:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
LysyG 
Forumowicz

Auto: Outlander 2020, 2,0 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2020
Posty: 83
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11-05-2020, 10:48   

Dzięki za odpowiedzi. Napiszcie jeszcze jak tym miernikiem posprawdzać bo z elektryki to tępy jestem. Dobrze myślę, że jedną końcówkę do pinu a drugą do masy w aucie i włączać fabryczny przycisk? Zastanawiam się co z pozostałymi przewodami, tzn czy włączanie i wyłączanie czujników przyciskiem nie będzie miało wpływu na inne systemy auta. Dlatego myślałem żeby nie podpinać bezpośrednio wtyczki z auta do przycisku, tylko kupić przycisk z wtyczką i pod tą wtyczkę podpiąć tylko przewody z załączenia i rozłączenia obwodu czujników, oświetlenie przycisku i zasilanie zielonej diody w przycisku.
 
 
Brodzins 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Sie 2018
Posty: 358
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-05-2020, 10:54   

Zwykły multimetr najtańszy .

https://www.castorama.pl/...id-1058203.html

Na teście diody, czy ciągłości obwodu.
Jak zewrzesz sondy pomiarowe na sucho powinno pikać :) Czyli obwód zamknięty.


Możesz też napięcie zmierzyć kiedy jest 12V a kiedy nie ma.

Zwykłą probówką do sprawdzania przejścia też zobaczysz czy się świeci czy nie, ale wtedy musisz się w linię wpiąć z zasilaniem.

https://www.bazarek.pl/pr...6v-12v-24v.html


Do takich pomiarów, to wystarczy szkolenie z youtube. Pełno jest filmików typu "jak zmierzyć ciągłość obwodu miernikiem"

Czy też:
https://www.youtube.com/watch?v=Kga7Ns7__WI
_________________

 
 
LysyG 
Forumowicz

Auto: Outlander 2020, 2,0 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2020
Posty: 83
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11-05-2020, 17:32   

A na jaki kolor świeci dioda bo jest na allegro z eclipsa i wygląda identycznie tylko świeci na czerwono. W outlanderze chyba dioda jest zielona.
 
 
Brodzins 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2016 2.0 Pb CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Sie 2018
Posty: 358
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-05-2020, 20:06   

Zielona.

Teraz sprawdziłem, że przy aktywacji słychać piknięcie... Takie... Ti du :) ale skąd to nie wiem.
_________________

 
 
LysyG 
Forumowicz

Auto: Outlander 2020, 2,0 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2020
Posty: 83
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-05-2020, 15:28   

Kabelki posprawdzałem. W moim pstryczku jest kabelek czerwony na którym idzie zasilanie bez przerwy oraz czerwono-czarny na którym zasilanie zanika po przełączeniu pstryczka na 0.
W kostce fabrycznej sprawdziłem że czarny to masa, niebieski to zasilanie po włączeniu świateł (czyli podświetlenie przycisku), biały to zasilanie - cały czas. Do reszt muszę mieć przycisk żeby sprawdzić na którym zanika napięcie po przełączeniu guzika, a na chwile obecną guzików brak. Jest jeden na Alledrogo, ale wg numerów jest od Eclipsa i prawdopodobnie ma czerwoną diodę.
Teraz zastanawiam się jak to sensownie popodłączać, żeby ASO nie miał focha. Wg mnie wpinanie się szybkozłączkami w instalację jest najlepszym pomysłem, ale ASO w razie jakieś awarii umyje ręce i będzie problem z gwarancją.
 
 
tokyo 
Forumowicz

Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1224
Skąd: Zabrze
Wysłany: 18-05-2020, 01:06   

przycisk ktory tobie zalozono jest przyciskiem stalym zalacz lub wylacz
Przycisk ktory chcesz zalozyc jest przyciskiem impulsowym i jest bezposrednio podlaczony pod fabryczna centralke alarmu PDC
Ori przycisk nie bedzie dzialal z twoimi czujnikami parkowania jezeli nie zastosuje sie ukladu ktory dziala na zasadzie podawania impulsu a na wyj jest stala masa badz plus
_________________
FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid

Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez :) .
 
 
LysyG 
Forumowicz

Auto: Outlander 2020, 2,0 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2020
Posty: 83
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18-05-2020, 03:14   

Czyli to nie jest takie proste jak się wydaje i nie wystarczy podczepić się po przycisk z dwoma przewodami?
 
 
tokyo 
Forumowicz

Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1224
Skąd: Zabrze
Wysłany: 19-05-2020, 17:28   

Nie ale da to się zrobić
W opisie zmian mojego auta będzie o tym wątek
_________________
FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid

Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez :) .
 
 
LysyG 
Forumowicz

Auto: Outlander 2020, 2,0 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2020
Posty: 83
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-05-2020, 19:49   

Czekam na opis z utęsknieniem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.