[2.0 mivec] Włączajacy się co 15 sekund wentylator |
Autor |
Wiadomość |
unicron
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II, 2.0 MIVEC, 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2018 Posty: 10 Skąd: Suchy Las
|
Wysłany: 19-02-2020, 10:16 [2.0 mivec] Włączajacy się co 15 sekund wentylator
|
|
|
Witam,
zaobserwowałem, że przy włączonej kliamatyzacji (niezależnie od temperatury zewnętrznej), załącza się wentylator chłodnicy. Uruchamia się dokładnie co 15 sekund, na czas 1-2sekundy.
Z innych wątków na forum wywnioskowałem, że to normalne zachowanie.
Niestety nie znalazłem odpowiedzi co ma na celu takie częste uruchamianie wentylatorów. Czy mogę prosić o wyjaśnienie?
Pozdrawiam,
Unicron. |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 19-02-2020, 14:02
|
|
|
To male japonskie ravczki tak to zaprogramowaly
tak samo jak np. podwyzszenie obrotow silnika gdy sie ma wlaczony wentylator do wietrzenia wnetrza bo jest tam niby jakis podgrzewacz elektryczny |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
Raiz3n89
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Wrz 2019 Posty: 157 Skąd: Polwysep
|
Wysłany: 25-07-2021, 10:31
|
|
|
Odkopie troche temat, zauważyłem u siebie, że podczas używania klimy co jakis czas z nawiewu leci ciepłe powietrze, no może nie ciepłe ale napewno nie schłodzone. U mnie również wentylator chłodnicy włącza sie i wył co kilka sekund. Jak to jest rozwiazane w OII w poprzednich autach, podczas korzystania z klimy wentylator włączał się na 1 biegu i chodził cały czas a 2 bieg włączał się dop gdy temp płynu przekroczyła pewną wartość. Czy w OII oba wentylatory mają 2 biegi czy każdy wentylator załącza się osobno przy innej temp? Jest przy chłodnicy jakiś rezystor odpowiedzialny za 1 bieg? Szukałem jakichs info w manualu ale nie znalazłem, pewnie szukać nie umiem.. no ale może ktoś już z tym walczył.. |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 403 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 25-07-2021, 13:56
|
|
|
Schematu się nie chce szukać/spojrzeć?
Z tego co ja widzę dla silnika 2.4 są sterowane niezależnie bądź być włączone w szereg i wówczas każdy z nich obraca się odpowiednio słabiej (podział napięcia). |
|
|
|
 |
Raiz3n89
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Wrz 2019 Posty: 157 Skąd: Polwysep
|
Wysłany: 25-07-2021, 16:17
|
|
|
Ze schematu raczej niewiele zrozumiem Miałem nadzieje że ktoś przerabiał ten temat i powie co i jak, albo wpadnie Bizi78 i rzuci mi manualem w twarz szukałem w serwisówce i znalazłem tylko jak sprawdzić wentylatory na krótko. |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 403 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
|
|
|
 |
Raiz3n89
Forumowicz
Auto: Outlander II 2.4 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Wrz 2019 Posty: 157 Skąd: Polwysep
|
Wysłany: 25-07-2021, 23:21
|
|
|
Heh dzięki bardzo.. Ale tak jak wspominałem, są to dla mnie hieroglify No nic, sprawdze przekaźniki i wiatraki na krótko, tak jak jest opisane w manualu i zobaczymy co dalej. |
|
|
|
 |
|