| Lancer '93 w spadku | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | owiecs   Forumowicz
 
 Auto: Colt 1.3 CZ3
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 24 Gru 2013
 Posty: 90
 Skąd: Rzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-12-2014, 15:42   Lancer '93 w spadku |   
 |  
               | 
 |  
               | Witajcie, 
 Misiek jest już tydzień w moich rękach, ale o samym samochodzie wiem bardzo mało, na pewno będę was pytał o wiele rzeczy odnośnie lekkiego remontu który chciałbym zrobić oraz bieżących napraw, które chciał nie chciał na pewno nadejdą. Zwłaszcza że już raz się złapałem przy wyborze części, ale o tym niżej
 
 Oto on, Mitsubishi Lancer 1,3 12V rocznik 1993:
 
   
   
   
   
   
 
 ostatnie lata (6-7 lat) pokonywał około 1000 km rocznie, a wcześniej też zbyt intensywnie nie był użytkowany, co skutkuje przebiegiem 93 400. W naszej rodzinie był od 1996 roku - kupiony jako rozbitek z zachodu i naprawiony na miejscu. Stuknięty był w prawy przód, do dziś ze względu na słabe 'naprostowanie' wiatr przez uszczelkę w drzwiach hula przy prędkości  ponad 110 km/h.
 
 
 Co w nim było robione a co nie? Diabli wiedzą.. Potraficie sobie wyobrazić zainteresowanie samochodem mojego taty, skoro przez rok zapomniał zrobić przeglądu (2013-2014 bez przeglądu w ogóle), a olej który teraz zmieniłem, zmieniony poprzednio 3 lata temu.
 
 Co w nim trzeba zrobić? Lekko gryzie rdza w kilku miejscach, kilka elementów jest oderwanych (lub ledwo wisi), np błotochlap z tyłu; te listwy czarne na drzwiach koło szyby, zderzaki. Podobno komputer był naprawiany przez elektryka bo padł. Nic kosmicznego.
 
 Pierwszy problem jaki napotkałem to zakup filtra powietrza - konfiguratory podawały mi taki okrągły, podczas gdy tam jest taki kwadraciak..
 
 Patrzyłem bo kodach samochodów tu na forum i nijak mi się to niezgadza. Wg VIN jest to C61A z 1993 roku a takie coś w przyklejonym temacie nie figuruje
  ktoś powie o co chodzi? |  
				| Ostatnio zmieniony przez owiecs 08-03-2015, 10:23, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Panbenonium   Forumowicz
 
 Auto: Pajero II 3.0 V6
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 07 Wrz 2014
 Posty: 98
 Skąd: Inowrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-12-2014, 15:46 |   
 |  
               | 
 |  
               | Lubie takie historie. Samo auto ciekawe. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mouseman   Mitsumaniak
 Krzyś :)
 
 Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 24 Sie 2006
 Posty: 801
 Skąd: Legnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-12-2014, 17:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jakbym czytał historie mojego Lanca  dosłownie. Jeżeli chodzi o tą wersje Lanca to trzeba dwa razy pytań kiedy zamawiasz się jakieś części. Twoja wersja to silnik 1.3 już na wielopunktowym wtrysku w nowej wersji z kwadratowym filtrem. Bierz pod uwagę moc silnika przy szukaniu części, twój ma 75 kM, starsza wersja miała 60kM w gaźniku. Co do listew przy szybach to trzeba je wzmocnić, jeżeli uchwyty są jeszcze całe. Twoja wersja GL czyli golas  ale to dobrze bo niema co się psuć, jak wygrasz walkę z rdzą to auto nie do zdarcia. |  
				| _________________ -=Galeria=-
 W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A  1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-12-2014, 19:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | Były dwa rodzaje kwadraciaka, sprawdź Mann C2335 https://catalog.mann-filter.com/EU/pol/catalog/MANN-FILTER%20Katalog%20Europa/Powietrze/C%202335 Na obrazku sa wymiary 	  | owiecs napisał/a: |  	  | Pierwszy problem jaki napotkałem to zakup filtra powietrza - konfiguratory podawały mi taki okrągły, podczas gdy tam jest taki kwadraciak.. 
 Patrzyłem bo kodach samochodów tu na forum i nijak mi się to niezgadza. Wg VIN jest to C61A z 1993 roku a takie coś w przyklejonym temacie nie figuruje
  ktoś powie o co chodzi? | 
 |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 06-12-2014, 22:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Powiało klasyką  I dobrze, jednocześnie wróciły wspomnienia, miałem kiedyś Colta w tym kolorze, też 1,3, ale 8V, na gaźniku, właśnie z tym okrągłym filtrem powietrza  . Pierwsze własne auto... Zmień tylko kierownicę na trójramienną od wersji z silnikiem 1,5, jest dużo grubsza i ładniejsza, obecna jest gorsza niż w maluchu.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | owiecs   Forumowicz
 
 Auto: Colt 1.3 CZ3
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 24 Gru 2013
 Posty: 90
 Skąd: Rzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-12-2014, 00:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | @hugo racja! kierownica jest akurat fatalna, nawet nie chodzi o wygląd, ale jest cienka, w ogóle nie 'leży' w ręce. 
 A filtr powietrza to ja już mam kupiony i założony, sprawa tylko jest taka, że np używając konfiguratora filtrona, wychodzi mi okrąglak - boję się, że kupując ewentualne części w przyszłości wyjdzie mi coś co nie pasi
 
 Swoją drogą, skojarzyło mi się łączenie filtrów kwadratowego z okrągłym z Apollo 11 :]
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bizi78   Mitsumaniak
 Reklamożerca.
 
  
 Auto: MSS 1.3 family 01r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 824 razy
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 21075
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-12-2014, 10:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Podaj vin to ktoś w CAPS-ie sprawdzi nr. OE tego filtra. Po nr. OE będzie łatwiej dobrać
  . |  
				| _________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę
  . 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | owiecs   Forumowicz
 
 Auto: Colt 1.3 CZ3
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 24 Gru 2013
 Posty: 90
 Skąd: Rzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-12-2014, 13:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | VIN: JMB LNC61A PU500594 
 czy poradzę sobie z rudą? myślę, że tak. nadkola przód bez śladów, tył lekko łapie, najgorsze są progi - doklejone z tyłu silikonem - pewnie blacha gdzie wpina się spinki, czy jakkolwiek jest to zamontowane ugniła. Jest jeszcze brzydkie miejsce od strony kierowcy, ale też do ogarnięcia.
 
 Może nie powinienem się chwalić takim brudasem, ale myjni i odkurzacza to to na pewno nie widziało lata. Pokazuje jak jest, chyba mycie sobie odpuszczę w zimie i zabiorę się za reparacje od wiosny, co myślicie?
 
 Rdza od strony kierowcy:
 
   
 Lewe nadkole:
 
   
 jeszcze raz lewe nadkole oderwany zderzak i błotochłap
 
   
 listwa na progu doklejona silikonem (prawa strona):
 
   
 oraz jedno z kilku skupisk rdzy na prawym nadkolu:
 
   
 i na koniec komora silnika:
 
   
 
 myślę, że naprawdę nieźle jak na niemalże 22latka
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jacek11   Mitsumaniak
 Yatsu~eku
 
 Auto: EA2W  Żółwik, Outlander CW8W
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 122 razy
 Dołączył: 07 Lis 2007
 Posty: 11269
 Skąd: Radomsko
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-12-2014, 14:07 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | owiecs napisał/a: |  	  | chyba mycie sobie odpuszczę w zimie i zabiorę się za reparacje od wiosny, co myślicie? 
 | 
 Umyć,i porządnie nawoskować.Zawsze trochę osłoni od soli.
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MitsuMarcin   Forumowicz
 Marcin
 
  
 Auto: Mitsubishi lancer 88-92
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 27 Mar 2014
 Posty: 59
 Skąd: Dobrzyń nad Wisłą
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MitsuMarcin   Forumowicz
 Marcin
 
  
 Auto: Mitsubishi lancer 88-92
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 27 Mar 2014
 Posty: 59
 Skąd: Dobrzyń nad Wisłą
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-12-2014, 15:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | A i z rudą napewno dasz sobie radę ja w swoim też mam trochę rdzy na lewym tylnym nadkolu i tam gdzie pokazałeś od strony kierowcy wystarczy pożądnie oczyścić dać lekki szpachel podkład reaktywny i pomalować i na jakiś czas polata.Z blacharką jak na te lata to nie tragedia.Najważniejsze by mechanicznie był sprawny.   |  
				| _________________ Mój misiek http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86944
 Przed miskiem był fiat 126 p el http://forum.mitsumaniaki...1306293#1306293
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Hugo   Mitsumaniak
 srebrny szatan
 
  
 Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 522 razy
 Dołączył: 06 Sie 2006
 Posty: 21970
 Skąd: Wolsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-12-2014, 17:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dobry pomysł. Próg od strony kierowcy to niestety tragedia, pękł szpachel, a pod nim ruda sieje spustoszenie. Bez konkretnej naprawy blacharskiej się nie obejdzie. Tam będą ogromne dziury i ubytki blachy. 	  | owiecs napisał/a: |  	  | chyba mycie sobie odpuszczę w zimie i zabiorę się za reparacje od wiosny, co myślicie? | 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bizi78   Mitsumaniak
 Reklamożerca.
 
  
 Auto: MSS 1.3 family 01r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 824 razy
 Dołączył: 01 Sty 2010
 Posty: 21075
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-12-2014, 21:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Co do filtra powietrza to MD620737 zastąpiony przez MR571472. Co do modelu to C61A wersja GLI rok produkcji sierpień 1992r.
 |  
				| _________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę
  . 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | eremita   Mitsumaniak
 
 Auto: Outlander III DID
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 17 razy
 Dołączył: 25 Paź 2007
 Posty: 2507
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-12-2014, 21:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jak go doprowadzisz będziesz miał fajne auto   Jak na te lata nie jest w złym stanie
   
 Ja bym zaczął od wysprzątania i wywalenia tych kołpaków
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | owiecs   Forumowicz
 
 Auto: Colt 1.3 CZ3
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 24 Gru 2013
 Posty: 90
 Skąd: Rzeszów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-12-2014, 22:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | zaraz zaraz, Bizi, skąd takie informacje, że GLi i że sierpień '92??
 
 Poza tym, obczaiłem tabliczki na aucie i tam jest:
 C61ALNDEQL6
 
 a w instrukcji (user manual) jaka jest tu na forum są tylko podobne
 C61ALNDQL6 (1300 GL)
 C62ALNDEQL6 (1500 GLi)
 
 
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |