Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Lancer '93 w spadku
Autor Wiadomość
owiecs 
Forumowicz

Auto: Colt 1.3 CZ3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2013
Posty: 90
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 06-12-2014, 15:42   Lancer '93 w spadku

Witajcie,

Misiek jest już tydzień w moich rękach, ale o samym samochodzie wiem bardzo mało, na pewno będę was pytał o wiele rzeczy odnośnie lekkiego remontu który chciałbym zrobić oraz bieżących napraw, które chciał nie chciał na pewno nadejdą. Zwłaszcza że już raz się złapałem przy wyborze części, ale o tym niżej

Oto on, Mitsubishi Lancer 1,3 12V rocznik 1993:







ostatnie lata (6-7 lat) pokonywał około 1000 km rocznie, a wcześniej też zbyt intensywnie nie był użytkowany, co skutkuje przebiegiem 93 400. W naszej rodzinie był od 1996 roku - kupiony jako rozbitek z zachodu i naprawiony na miejscu. Stuknięty był w prawy przód, do dziś ze względu na słabe 'naprostowanie' wiatr przez uszczelkę w drzwiach hula przy prędkości ponad 110 km/h.


Co w nim było robione a co nie? Diabli wiedzą.. Potraficie sobie wyobrazić zainteresowanie samochodem mojego taty, skoro przez rok zapomniał zrobić przeglądu (2013-2014 bez przeglądu w ogóle), a olej który teraz zmieniłem, zmieniony poprzednio 3 lata temu.

Co w nim trzeba zrobić? Lekko gryzie rdza w kilku miejscach, kilka elementów jest oderwanych (lub ledwo wisi), np błotochlap z tyłu; te listwy czarne na drzwiach koło szyby, zderzaki. Podobno komputer był naprawiany przez elektryka bo padł. Nic kosmicznego.

Pierwszy problem jaki napotkałem to zakup filtra powietrza - konfiguratory podawały mi taki okrągły, podczas gdy tam jest taki kwadraciak..

Patrzyłem bo kodach samochodów tu na forum i nijak mi się to niezgadza. Wg VIN jest to C61A z 1993 roku a takie coś w przyklejonym temacie nie figuruje :o ktoś powie o co chodzi?
Ostatnio zmieniony przez owiecs 08-03-2015, 10:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Panbenonium 
Forumowicz

Auto: Pajero II 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Wrz 2014
Posty: 98
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 06-12-2014, 15:46   

Lubie takie historie. Samo auto ciekawe.
 
 
mouseman 
Mitsumaniak
Krzyś :)

Auto: Z16A; C62A; C68A; CX4A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 801
Skąd: Legnica
Wysłany: 06-12-2014, 17:07   

Jakbym czytał historie mojego Lanca 8) dosłownie. Jeżeli chodzi o tą wersje Lanca to trzeba dwa razy pytań kiedy zamawiasz się jakieś części. Twoja wersja to silnik 1.3 już na wielopunktowym wtrysku w nowej wersji z kwadratowym filtrem. Bierz pod uwagę moc silnika przy szukaniu części, twój ma 75 kM, starsza wersja miała 60kM w gaźniku. Co do listew przy szybach to trzeba je wzmocnić, jeżeli uchwyty są jeszcze całe. Twoja wersja GL czyli golas 8) ale to dobrze bo niema co się psuć, jak wygrasz walkę z rdzą to auto nie do zdarcia.
_________________
-=Galeria=-
W rodzinie:3000GT VR4 99 Italia edition, LANCER C68A 1.8 GTi, LANCER C62A 1.5 8v, LANCER Sportback Ralliart CX4A
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-12-2014, 19:21   

owiecs napisał/a:
Pierwszy problem jaki napotkałem to zakup filtra powietrza - konfiguratory podawały mi taki okrągły, podczas gdy tam jest taki kwadraciak..

Patrzyłem bo kodach samochodów tu na forum i nijak mi się to niezgadza. Wg VIN jest to C61A z 1993 roku a takie coś w przyklejonym temacie nie figuruje :o ktoś powie o co chodzi?
Były dwa rodzaje kwadraciaka, sprawdź Mann C2335 https://catalog.mann-filter.com/EU/pol/catalog/MANN-FILTER%20Katalog%20Europa/Powietrze/C%202335 Na obrazku sa wymiary
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-12-2014, 22:12   

Powiało klasyką :D I dobrze, jednocześnie wróciły wspomnienia, miałem kiedyś Colta w tym kolorze, też 1,3, ale 8V, na gaźniku, właśnie z tym okrągłym filtrem powietrza :wink: . Pierwsze własne auto...
Zmień tylko kierownicę na trójramienną od wersji z silnikiem 1,5, jest dużo grubsza i ładniejsza, obecna jest gorsza niż w maluchu.
 
 
owiecs 
Forumowicz

Auto: Colt 1.3 CZ3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2013
Posty: 90
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 07-12-2014, 00:45   

@hugo racja! kierownica jest akurat fatalna, nawet nie chodzi o wygląd, ale jest cienka, w ogóle nie 'leży' w ręce.

A filtr powietrza to ja już mam kupiony i założony, sprawa tylko jest taka, że np używając konfiguratora filtrona, wychodzi mi okrąglak - boję się, że kupując ewentualne części w przyszłości wyjdzie mi coś co nie pasi

Swoją drogą, skojarzyło mi się łączenie filtrów kwadratowego z okrągłym z Apollo 11 :]
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20960
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 07-12-2014, 10:47   

Podaj vin to ktoś w CAPS-ie sprawdzi nr. OE tego filtra.
Po nr. OE będzie łatwiej dobrać :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
owiecs 
Forumowicz

Auto: Colt 1.3 CZ3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2013
Posty: 90
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 07-12-2014, 13:12   

VIN: JMB LNC61A PU500594

czy poradzę sobie z rudą? myślę, że tak. nadkola przód bez śladów, tył lekko łapie, najgorsze są progi - doklejone z tyłu silikonem - pewnie blacha gdzie wpina się spinki, czy jakkolwiek jest to zamontowane ugniła. Jest jeszcze brzydkie miejsce od strony kierowcy, ale też do ogarnięcia.

Może nie powinienem się chwalić takim brudasem, ale myjni i odkurzacza to to na pewno nie widziało lata. Pokazuje jak jest, chyba mycie sobie odpuszczę w zimie i zabiorę się za reparacje od wiosny, co myślicie?

Rdza od strony kierowcy:


Lewe nadkole:


jeszcze raz lewe nadkole oderwany zderzak i błotochłap


listwa na progu doklejona silikonem (prawa strona):


oraz jedno z kilku skupisk rdzy na prawym nadkolu:


i na koniec komora silnika:



myślę, że naprawdę nieźle jak na niemalże 22latka
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11104
Skąd: Radomsko
Wysłany: 07-12-2014, 14:07   

owiecs napisał/a:
chyba mycie sobie odpuszczę w zimie i zabiorę się za reparacje od wiosny, co myślicie?

Umyć,i porządnie nawoskować.Zawsze trochę osłoni od soli.
_________________

 
 
 
MitsuMarcin 
Forumowicz
Marcin


Auto: Mitsubishi lancer 88-92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2014
Posty: 58
Skąd: Dobrzyń nad Wisłą
Wysłany: 07-12-2014, 15:23   

No super dobrze że się lancerki pojawjają.Niezawodności.Pozdrawiam
_________________
Mój misiek http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86944
Przed miskiem był fiat 126 p el http://forum.mitsumaniaki...1306293#1306293
 
 
MitsuMarcin 
Forumowicz
Marcin


Auto: Mitsubishi lancer 88-92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2014
Posty: 58
Skąd: Dobrzyń nad Wisłą
Wysłany: 07-12-2014, 15:29   

A i z rudą napewno dasz sobie radę ja w swoim też mam trochę rdzy na lewym tylnym nadkolu i tam gdzie pokazałeś od strony kierowcy wystarczy pożądnie oczyścić dać lekki szpachel podkład reaktywny i pomalować i na jakiś czas polata.Z blacharką jak na te lata to nie tragedia.Najważniejsze by mechanicznie był sprawny. :wink:
_________________
Mój misiek http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86944
Przed miskiem był fiat 126 p el http://forum.mitsumaniaki...1306293#1306293
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-12-2014, 17:57   

owiecs napisał/a:
chyba mycie sobie odpuszczę w zimie i zabiorę się za reparacje od wiosny, co myślicie?
Dobry pomysł. Próg od strony kierowcy to niestety tragedia, pękł szpachel, a pod nim ruda sieje spustoszenie. Bez konkretnej naprawy blacharskiej się nie obejdzie. Tam będą ogromne dziury i ubytki blachy.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20960
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 07-12-2014, 21:00   

Co do filtra powietrza to MD620737 zastąpiony przez MR571472.
Co do modelu to C61A wersja GLI rok produkcji sierpień 1992r.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
eremita 
Mitsumaniak

Auto: Outlander III DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 2505
Skąd: Poznań
Wysłany: 07-12-2014, 21:03   

Jak go doprowadzisz będziesz miał fajne auto :D
Jak na te lata nie jest w złym stanie :)

Ja bym zaczął od wysprzątania i wywalenia tych kołpaków :P
 
 
owiecs 
Forumowicz

Auto: Colt 1.3 CZ3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2013
Posty: 90
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 07-12-2014, 22:14   

zaraz zaraz,
Bizi, skąd takie informacje, że GLi i że sierpień '92??

Poza tym, obczaiłem tabliczki na aucie i tam jest:
C61ALNDEQL6

a w instrukcji (user manual) jaka jest tu na forum są tylko podobne
C61ALNDQL6 (1300 GL)
C62ALNDEQL6 (1500 GLi)

:?: :?:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.