Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Uwaga na paski rozrządu Mitsuboshi
Autor Wiadomość
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-06-2018, 08:59   Uwaga na paski rozrządu Mitsuboshi

6 lat temu zachęcony dobrymi opiniami zamówiłem komplet rozrządu u Japaneza. Przyszedł, ceny były dobre sam byłem przy montażu, sam osobiście sprawdzałem czy zawleczka wchodzi po 2 obrotach silnika i 15 minut odczekania.... A tu w piątek odpalam samochód jakby nie zapalił ale zaskoczył i usłyszałem po 1-2 sec metaliczne stukanie... Zagasiłem, podzwoniłem, pomógł mitsumaniak przyjechał posłuchał i no auto pojechało już na lawecie z PZU (w sumie całkiem sprawnie).

Pasek przeskoczył na wałku wydechowym o 2 ząbki, przy próbie ustawienia okazało się że brakło napinacza i nawet nie dało się już tyle naciągnąć żeby był poprawnie naciągnięty. Pasek Mitsuboshi wytrzymał 6 lat 3 dni i 64 tys km....

Jak ktoś ma albo zamawiał od Japneza może warto sprawdzić!

Na szczęscie po założeniu nowego silnik działa, kompresja bardzo ładna 12,8-13,2 więc powinno być ok.

Ps. Dzięki Marcin za pomoc i sprawne rozwiązanie problemu!
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 28-06-2018, 09:48   

A może to wina napinacza :? .
Ostatnio coś sporej liczbie przeskakuje pasek w miśkach :| .
W moim przypadku też ostatnio przeskoczył a miałem pasek SUN Japan i rolkę GMB.

Ogólnie wszyscy polecają wymianę co 5lat lub co 60kkm czyli oba interwały przekroczyłeś :doubt: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-06-2018, 09:57   

Ja nigdy nie słyszałem o 5 latach i 60 tys. Za to 8 lat i 90 już tak....

Napinacz... No ale za krótki miał zakres pracy? Za mocny?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 28-06-2018, 12:30   

krzychu napisał/a:
Za to 8 lat i 90 już tak....

Zakładałeś oryginalne części z logo mitsu w ASO, jeśli tak to reklamuj :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
nubi 
Mitsumaniak
03556/KMM


Auto: czarny2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2017
Posty: 70
Skąd: LU
Wysłany: 28-06-2018, 14:10   

krzychu napisał/a:
Ja nigdy nie słyszałem o 5 latach i 60 tys. Za to 8 lat i 90 już tak....
Ja np. słyszałem często w warsztatach; jak pasek długi to wymieniać co 60 kkm i nie pytali ile pisze w instrukcji
 
 
bobinho 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2016
Posty: 42
Skąd: Zgierz
Wysłany: 28-06-2018, 19:26   

6 lat na taki pasek to sporo, ja osobiscie nie czekałbym dluzej niz 4-5 lat. A to że pasek się rozciągnął może byc spowodowane innymi czynnikami np. Jazda z uszkodzonym napinaczem rozrzadu.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-06-2018, 20:17   

Ale jak uszkodzonym? Za mocno napinał? Za słabo? Nie tłumił drgań? Zamontowany był poprawnie i wymieniony razem z całością...

A macie gdzieś źródło informacji żeby nie czekać standardowego interwału przy paskach nie oryginalnych czy tylko wszyscy tak mówią?

Bo w ten sposób można powiedzieć że używając nieoryginalny filtr, świece, olej trzeba wymieniać go 2 razy częściej (znaczy np. w 2/3) niż podje producent samochodu.
 
 
sla 
Forumowicz


Auto: Inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 27 Mar 2005
Posty: 2882
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-06-2018, 20:18   

krzychu napisał/a:
. Za to 8 lat i 90 już tak....
W instrukcji było 6 lat lub 90 tys. Dlatego wszystko ok :mrgreen:
 
 
bobinho 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2016
Posty: 42
Skąd: Zgierz
Wysłany: 28-06-2018, 21:01   

U mnie, ten napinacz przestal tłumić drgania mimo ze nadal sam się wysuwal ale też dało się go wcisnąć palcam, co skutkowalo ze po odpaleniu silnika pasek latał jak głupi. Po wymianie paska i napinacza wszystko wrocilo do normy.
 
 
cygan84 
Forumowicz


Auto: Lancer 2.0,06,Colt 1.3,10
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2016
Posty: 185
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 29-06-2018, 20:07   

Wymieniałem w styczniu kpl rozrząd (też pasek Mitsuboshi) stary po prawie 5 lat i 58tys/km był już pęknięty :shock: ,teraz już będę wiedział,kiedy wymienić..
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 30-06-2018, 12:03   

sla napisał/a:
krzychu napisał/a:
. Za to 8 lat i 90 już tak....
W instrukcji było 6 lat lub 90 tys. Dlatego wszystko ok :mrgreen:



Przeglądnąłem całą instrukcję. Nie ma wzmianki o wymianie rozrządu...

Lista przeglądowa ściągnięta kiedyś ze strony (teraz już chyba jej nie ma):

Kod:
Co 90.000 km (dodatkowo w stosunku do przeglądu co 30.000 km)
Wymienić pasek rozrządu (A) i pasek wałków wyrównażających (B) bez napinaczy
Wymienić świece zapłonowe (tylko typy z elektrodami platynowymi i irydowymi)
Wymienić olej w automatycznej skrzyni biegów (wszystkie samochody)

Co 120.000 km (dodatkowo w stosunku do przeglądu co 30.000 km)
Wymienić pasek rozrządu (A) (tylko silniki VW)


Tyle mówi o wymianie. Żadnych wzmianek o latach.

Dodatkowo AutoData jasno wypisuje "co 90 tys niezależnie od ilość lat". A to już jest źródło które powinno uwzględniać zamienniki?

Więc jest jakieś źródło które mówi 6 latach czy 60 tys? Czy tylko tak niektórzy mówią?
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5363
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 30-06-2018, 12:20   

Unitta wytrzymuje 10 lat i 150 tysięcy kilometrów.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 30-06-2018, 19:25   

krzychu napisał/a:
Tyle mówi o wymianie. Żadnych wzmianek o latach.

Dodatkowo AutoData jasno wypisuje "co 90 tys niezależnie od ilość lat". A to już jest źródło które powinno uwzględniać zamienniki?

Więc jest jakieś źródło które mówi 6 latach czy 60 tys? Czy tylko tak niektórzy mówią?
Na opakowaniu paska jest okres użycia w latach - dlatego ze pasek wykonany jest z elementów podatnych starzeniu, Autodata nie jest wyznacznikiem, bo to zlepek wielu informacji , wyznacznikiem może być instrukcja serwisowa (nie jest nia instrukcja obslugi). Co do żródel okreslajacych wytrzymalosc paska to ogólem przyjeta regula stanowi o interwale paska dla zamiennika do 5 lat i nie wiecej jak 60tys km, a Mitsuboshi to żaden oryginał - nie raz byly na forum pisane podobne przypadki do Twoich z paskiem Mitsuboshi, sam takze uzytkuje pasków Mitsuboshi ale przecietnie wymieniam po okresie nie dłuzszym jak 50-55miesiecy i przebieg rzedu 50tys km, tylko wylacznie ze wzgledu na to ze wizualnie juz w tym okresie widac poparcienia na pasku.
Bzyk_R1 napisał/a:
Unitta wytrzymuje 10 lat i 150 tysięcy kilometrów.
Unitta to producent OEM-owych pasków
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 30-06-2018, 20:36   

robertdg napisał/a:
wyznacznikiem może być instrukcja serwisowa


Szukałem 10 minut w manualu ale nie znalazłem....

robertdg napisał/a:
nie raz byly na forum pisane podobne przypadki do Twoich z paskiem Mitsuboshi



Na podforum Lancera CS nie było takiego tematu.... Może wtedy bym wymienił... Ale dalej to jest sugerowany termin wymiany nie potwierdzony danymi producenta (nie koniecznie samochodu gdzieś producenci pasków coś takiego podają?).

Na Continentalu który teraz mam jest data do której można go montować ale nie ma wzmianki po jakim czasie wymienić...
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 30-06-2018, 21:05   

Może na forum Lancera nie bylo, ale w Colcie, Galancie, bylo pisane. Na forum lancera bylo opisywane ze zamienne paski zrywały sie po krotkich przebiegach od wymiany.

Tutaj masz opisane bezposrednio z sieci intercars podstawowe info o paskach rozrzadu https://motointegrator.com/pl/pl/poradniki/porady-eksploatacyjne/wymiana-rozrzadu-jak-czesto-przeglad-co-ile-km-wymiana-jakie-koszty-poradnik-w-pytaniach-i-odpowiedziach
Takie same informacje udzielane sa na szkoleniach dla mechaników, zawsze podaje sie interwał czasowy lub przebiegu i zawsze podkresla sie ten który nastepuje jako pierwszy, bo sa ludzie co w rok zrobia 60tys i co roku beda wymieniac rozrzad, a sa ludzie co przez 10 lat nie zrobia 50tys km a pasek musza wymienic 2 razy w tym okresie.
Jest tam tez wyraznie odrozniajaca sie od reszty grupa silników PSA w ktorej ewidentnie nie podaja okresu wymiany w latach - i tak od ponad dekady takim systemem funkcjonuja.

Jeszcze bardziej ogólnikowe okreslenia http://www.auto-swiat.pl/...rozrzadu/c935tg

Znam ludzi co rocznie robia bardzo male przebiegi, rzedu np 5-7tys km, i wymieniaja wszystkie czesci eksploatacyjne wg przebiegu, co jest absurdem bo w wielu przypadkach rozpada sie silnik przez zaniedbanie, bo ludziom ciezko przetlumaczyc ze niski przebieg dziala niekorzystnie i czesci trzeba wymieniac wzgledem okresu uzytkowego wyrazonego w miesiacach.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.