 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Jak podnieść tył samochodu (chwilowo) |
Autor |
Wiadomość |
mazin
Mitsumaniak 102 tys km przebiegu

Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 1218 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 22-08-2017, 10:33 Jak podnieść tył samochodu (chwilowo)
|
|
|
Zamontowałem hak, kupiłem bagażnik i objechałem z czterema rowerami 2400 km. Niestety, przy załadowaniu bagażnika, dwójki nastoletnich dzieci i czterech rowerów, lancer wygląda niczym japoński myśliwiec, tj. prześwit z przodu robi się wyjątkowo wysoki, zaś z tyłu praktycznie znika. Własności jezdne nie zmieniają się jakoś odczuwalnie, ale też jechaliśmy stosunkowo powoli. Niestety, na wybojach tylne koła dobijają do nadkoli. Ponieważ podobne wycieczki czekają nas w przyszłości, chciałbym - bez wymieniania sprężyn i innych ingerencji mechanicznych o poważniejszym charakterze - mieć możliwość ograniczenia pracy sprężyn w tylnym zawieszeniu.
Pomyślałem o czymś takim:
Gumy usztywniające 1
Gumy usztywniające 2
Gumy usztywniające 3
Czy ktoś używał czegoś podobnego? A może umiecie podpowiedzieć rozmiar pasujący do lancera? Ewentualnie zaproponować coś innego? odradzić, doradzić, podpowiedzieć lepsze rozwiązanie? |
_________________ Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 |
|
|
|
 |
lobuzek
Forumowicz lobuzek

Auto: Honda Accord Tourer 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 576 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 22-08-2017, 10:53
|
|
|
Miałem ten sam problem. Podobnie chciałem go rozwiązać, ale receptą okazała się sprzedaż Lancera i w Accordzie nie ma problemu z dobijaniem, choć prześwit faktycznie się zmniejsza. Myślę, że pogadaj ze swoim mechanikiem czy coś takiego ma sens i czy nie zrobisz więcej szkody niż pożytku. Zmniejszenie skoku zawieszenia gumami oznacza przecież ingerencję w pracę zawieszenia i jego częściowe usztywnienie i to takie "na oko", nie zmianę całego zawieszenia na dedykowane do modelu. Ewentualnie zadzwoń do sprzedawcy, na pewno pomogą dobrać odpowiednią, a przecież koszt tego nie jest duży i w razie czego po prostu odłożysz na półkę. Faktem jest, że dobijanie zawieszenia z tyłu i zdecydowanie zbyt mała sztywność z tyłu mnie mocno denerwowały przez cały okres jazdy Lancerem, ale z drugiej strony z rowerami jedzie się powoli i dostojnie, bo to jednak kawał dźwigni z tyłu. |
|
|
|
 |
brylekVFR
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 817 Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
|
Wysłany: 22-08-2017, 11:48
|
|
|
Nie jest to może pomocą dla Ciebie, ponieważ nie chcesz zmieniać sprężyn, ale ja mam sprężyny obniżające i z 4 rowerami na haku, pełnym bagażnikiem i 2+2, Lancer prowadzi się tak jak na pusto. Jeszcze nigdy nie zauważyłem problemu z dobijaniem amortyzatorów. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Venom86
Forumowicz

Auto: Lancer Evo X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Cze 2016 Posty: 199 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-08-2017, 14:33
|
|
|
Ja te gumy testowałem 5 lat temu w mojej byłej Ibizie gdzie wsadziłem 17" przy niższych sprężynach bo mi tył obdzierał o nadkole ale i tak po prostu zabiłem nadkola bo te gumy nie spełniają swojej roli:
Fakt faktem ogranicza ci one skok o jakieś 2-3cm ale na doładowane/dociążone auto ja bym ich nie zakładał prędzej krzywdę sprężynom zrobią niż spowodują, że auto przy dużym obciążeniu nie siądzie na tyle.
Mam gdzieś 4 tylko musiał bym poszukać |
_________________ Evo X MR - jest
Lancer SB 1.8 - był
Kawasaki ER-6n |
|
|
|
 |
mazin
Mitsumaniak 102 tys km przebiegu

Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 1218 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 22-08-2017, 16:36
|
|
|
Wymiana na accorda odpada w najbliższym czasie, wymiana sprężyn chyba też, ale może w przyszłości, razem z gumami w zawieszeniu
W tej chwili chodzi mi o rozwiązanie doraźne, które doda powiedzmy 2 cm wysokości, bo załadowany jeżdżę bardzo rzadko i zakładałbym toto tylko na wyjazd z rowerami - więc rozwiązanie musi być koniecznie demontowalne w warunkach garażowych.
Mój pracownik ma założone w fiacie i twierdzi, że jest o wiele lepiej, ale jemu chodziło o utwardzenie tyłu, nie podniesienie.
Fabryczne zawieszenie lancera jest dla mnie bardzo wygodne - kompromis pomiędzy twardością (komfortem) i prowadzeniem. Być może na twardszych/niższych sprężynach byłoby fajniej, ale obawiam się podwojenia wartości samochodu w ramach takiego zabiegu
No nic, dziękuję za Wasze opinie, podniosę koło, pomierzę sprężyny, kupię gumy a potem opiszę wrażenia w tym wątku. Taki zabieg kojarzy mi się z druciarstwem, ale starte opony i uszkodzone nadkola to też nie jest fajna sprawa ;-(
[ Dodano: 22-08-2017, 16:38 ]
brylekVFR napisał/a: | Nie jest to może pomocą dla Ciebie, ponieważ nie chcesz zmieniać sprężyn, ale ja mam sprężyny obniżające i z 4 rowerami na haku, pełnym bagażnikiem i 2+2, Lancer prowadzi się tak jak na pusto. Jeszcze nigdy nie zauważyłem problemu z dobijaniem amortyzatorów. |
brylekVFR a czy mógłbyś napisać coś więcej o tych sprężynach? Koszt/marka, o ile się obniżyło, jak zmieniło się prowadzenie, możliwość wjeżdżania na krawężniki itp.? |
_________________ Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 |
|
|
|
 |
brylekVFR
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 817 Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
|
Wysłany: 22-08-2017, 20:25
|
|
|
Ja mam takie: https://eibach.pl/sprezyny-obnizajace-eibach-pro-kit-mitsubishi-lancer-sportback-cx_a-e10-60-013-03-22-pi-2657.html
Obniżony 30/25. Nie jeździłem na seryjnych, kupiłem od razu na obniżających więc nie mam porównania. Ale jest twardziej, sztywniej, za to zakrętach jak przyklejony. Rowery, pełny bagażnik i 2+2 na pokładzie nie powoduje bardzo obniżenia tyłu, troszkę wiadomo że przysiada, ale nie za dużo. Żebym wiedział to bym tydzień temu fotkę zrobił Jeżeli krawężniki nie są wyższe niż zazwyczaj to nie ma problemu, ale czasami trafiają się wyższe i przytrze, nie tyle zderzakiem co tą osłoną pod chłodnicą. |
_________________
 |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 22-08-2017, 21:13
|
|
|
mazin napisał/a: | W tej chwili chodzi mi o rozwiązanie doraźne, które doda powiedzmy 2 cm wysokości |
Jest sposób, szybki, ale niestety nie najtańszy.
Niższe/mniejsze opony. Będzie wtedy większa przestrzeń miedzy oponą a nadkolem.
Różnica w średnicy opon może być wbrew pozorom spora, przekonałem się o tym w swojej Cari
Miałem przód i tył
185/65R14 - średnica 596,1 mm
założyłem z przodu
195/60R14 - średnica 589,6 mm (tu jest OK)
a z tyłu
195/65R14 - średnica 609,1 mm (tu niestety jest źle)
i teraz z tyłu na większych dziurach opony potrafią mi przytrzeć o nadkola. A różnica w średnicy starych i nowych opon z tyłu to niby tylko 13 mm.
Tu masz kalkulator zamienników, ale pokazuje średnicę wybranych opon, sam sobie posprawdzaj
http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/ |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
Ostatnio zmieniony przez apg2312 22-08-2017, 22:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 22-08-2017, 22:26
|
|
|
mazin, masz już zużyte amortyzatory - pora na zmianę |
|
|
|
 |
Venom86
Forumowicz

Auto: Lancer Evo X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Cze 2016 Posty: 199 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-08-2017, 17:29
|
|
|
14 calowe felgi do Lancera 2007+ raczej chyba nie wejdą chyba że wersje z silnikiem 1.5/1.6 mają jakieś mniejsze tarze i zaciski z przodu. |
_________________ Evo X MR - jest
Lancer SB 1.8 - był
Kawasaki ER-6n |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 23-08-2017, 17:49
|
|
|
Venom86 napisał/a: | 14 calowe felgi do Lancera 2007+ raczej chyba nie wejdą |
Pisałem, że chodziło o moja Carismę.
Ale na felgi 15 cali czy większe tez można założyć inne opony.
Przykładowo R15
185/65R15 to średnica opony 621,5 mm
a
185/60R15 to już tylko 603 mm
czy R16
195/50R16 - 601,4 mm
a już
205/45R16 - 590,9 mm
lub
205/40R16 - 578,4 mm
Wyżej podane są wymiary opony, które faktycznie występują na Oponeo. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Palkerson
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2018 Posty: 10 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-09-2018, 12:42
|
|
|
Odgrzebie droche temat
Mam ten sam problem co MAZIN.
Mianowicie mam Lancerka sportbacka z gazem w kole i dołożonym hakiem niedawno. Po zabiegu montażu haka okazało się że dupa siadła i to nawet sporo bo tył od opony 4 cm do nadkola a przód 8 cm (18") i szukam jakiegoś rozwiazania, jak wszyscy pewnie zainteresowani wiedzą że do naszych Lancerków nie ma za dużo opcji (nie to co do audi wv czy skody) gdzie jest sporo opcji dla posiadaczy haków i gazu np zestawy dodatkowych sprężyn które wkłada się dodatkowo w istniejące sprężyny czy sprężyny wzmocnione albo po protu sprężyny z wersji KOMBI u nas niestety nie ma innych opcji jak zestaw EIBACH Obcniżający który na pewno zadziała bo jednocześnie są to sprężyny wzmocnione które się nie ugnął w takim stopniu jak fabryczne. Problem polega na tym że dołożyłem na tylną część samochodu około 100 kilo więc fabryczna wartość została zakócona. Teraz jestem na etapie testowania gum usztywniajacych zawieszenie (tak te za 7 zł ) bo też nie widziałem na naszym rynku tych sylikonowych a na allieexpres widziałem po 15 dolarów i myślę że fajne rozwiązanie ale nikt nie testował ze znajomych to na pierwsze testy wziąłem te gumy po 7 zł i chwilowo jeżdzę na ( po jednej na stronę ) i tył samochodu podniósł się o 1 cm co już sporo dało ale postaram się założyć jutro po kolejnej gumie co mam nadzieje już mnie zadowoli w 100% bo po tej modyfikacji nie widzę złych stron .. samochód jest nieznacznie sztywniejszy i komfort się nie zmienił:) |
|
|
|
 |
Izk
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CY/Z-A 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sty 2010 Posty: 1 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 06-07-2019, 10:44
|
|
|
Po długim czasie śledzenia tematu, jestem ciekaw jak się sprawdziły gumy? A może ktoś dopasował już jakieś sprężyny lub dał kowalowi do rozciągnięcia? |
_________________ LANCER Sedan (CY/Z-A) 1.8 (143KM) (105kW) + LPG
 |
|
|
|
 |
Palkerson
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2018 Posty: 10 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 08-06-2020, 05:55
|
|
|
Gumy testuje juz spooory czas i od tamtej pory jest bez zmian. Sprężyny nie pękają, zawieszenie działa tak jak działało a tył jest wyżej. Niestety przód i tak jest moim zdaniem za wysoko i planuję założyc sprężyny-35 mts technik, |
|
|
|
 |
|
|