Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Z34A 1.3] Luzy zaworowe
Autor Wiadomość
coltek 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.3 2005
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 5
Skąd: KRK
Wysłany: 25-11-2010, 14:43   [Z34A 1.3] Luzy zaworowe

Zastanawiam się jak to rzeczywiście jest z tymi luzami zaworowymi. U jednego mechanika dowiedziałem się że od modelu 2005, luzy ustawione są hydraulicznie i jest to całkowicie bezobsługowe. W ASO powiedzieli mi, ze luzy ustawia sie na płytkach, a w drugim ASO, ze w mojej wersji sa hydrauliczne popychacze i w momencie wystapienia za dużych luzów, pozostaje tylko wymiana danego popychacza / szklanki.

Napewno w moim przypadku (mam założoną inst LPG) luzy muszę kontrolować co ok. 30 kkm, ale jak je regulować?
 
 
10wojtek10 
Forumowicz

Auto: Lanc/Colt/Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 69
Skąd: katowice
Wysłany: 30-12-2010, 10:35   

colty niezabardzo lubią instalacje gazowe właśnie ze względu na regulację luzów zaworowych...

Regulacja następuje na "szklankach" i robi się ją co 100.000km wg. zaleceń producenta. (oczywiście bez gazu).

W "zagazowanym' colciku najlepiej jest to robić co 30 - 40 tys. km lub ... jeździc do oporu (nie polecam), tzn. do momentu aż samochód zacznie nierówno pracować, dławić się, gasnąć nawet podczas jazdy.

Niezależnie - koszt regulacji zaworów przy odrobinie pecha (czytaj - potrzebie wymiany 16 szklanek) to kwota nawet do 3.000zł...

Mówiąc inaczej - oszczędności są wątpliwe...
_________________
Lancer 1.6 SB
Colt RalliArt 3D
Pajero Pinin
 
 
coltek 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.3 2005
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 5
Skąd: KRK
Wysłany: 06-01-2011, 15:58   

Oddałem colta do sprawdzenia luzów, wyszło na wydechowych od 0,17 do 0,22 a powinny być w przedziale 0,26-0,34. Moim zdaniem 16 szklanek jest już do wymiany, ale:

- powiedziano mi , że nie warto jeszcze ich wymieniać i pojeździć te 20-30 tys km
- luzy były mierzone po ok. 2-3 godzinach od wyłączenia silnika - czy to nie za mało? czy nie spowodowało to zaniżonego odczytu niż w rzeczywistości?
 
 
MMC 
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 + Smart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 46
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 09-03-2011, 00:03   

Sprawdzał ktoś z Was jeszcze luzy zaworowe? Jeśli tak, to czy było wszystko w normie, czy trzeba było coś regulować/wymieniać? Rozumiem, że nie ma możliwości ręcznej regulacji, tylko jest to kwestia wymiany szklanek? Mam przejechane 90.000km, dlatego zaczynam się powoli interesować tym tematem.
 
 
46Marek 
Forumowicz

Auto: COLT CZ 3/1,3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 71
Skąd: GOCŁAW
Wysłany: 15-04-2011, 12:04   

Nurtuje mnie pytanie jak to wygląda regulacja zaworów " szlakami " ?
Wyobrażam to sobie , że pomiędzy zawór a dźwignię wkłada się coś na kształt szklanki z dnem o grubości która ustawia odpowiedni luz .
 
 
lech55 
Forumowicz

Auto: Space Star 1,2l 2018r,był Colt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 200
Skąd: Chojnów
Wysłany: 10-11-2014, 19:32   

Podbijam temat regulacji luzów zaworowych w Colcie CZ 1,3 rok produkcji 2006. Mianowicie wstępnie umówiłem się na taką regulację, bo mój Colt ma przebieg bliski 100 000km, czyli przebieg w którym Mitsubishi zaleca regulację zaworów. Przegląd ma się odbyć w następnym tygodniu we Wrocławiu w firmie JK przy ulicy Karkonoskiej. Moje pytania dotyczą oceny tego warsztatu i ewentualnie jaki powinien być koszt sprawdzenia i ewentualnej regulacji.

[ Dodano: 19-11-2014, 21:23 ]
Colt był na sprawdzeniu zaworów w firmie JapanTech we Wrocławiu. Zawory i luzy zaworowe okazały się być w bardzo dobrym stanie. Tak więc obeszło się bez kosztownej naprawy :D . Przyjemność kosztowała 150 zł.
 
 
digidy 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1,3 CZ3 '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 15
Skąd: łódzkie
Wysłany: 15-01-2017, 23:41   Mitsubishi Colt 2008 Z34A Engine 4A90 [135930]

Odgrzewam temat ponieważ mam problemy z zaworami. Nagle po wymianie oleju (tak stwierdziłem ponieważ zaraz po wymianie i nagrzaniu silnika na wolnych obrotach to usłyszałem, ale na co dzień ja tym autem nie jeżdzę więc być może to już trwa kilka dni) zawór ssący zaczął ostro pukać do filtra powietrza. Tzn jakby się zawieszał, może ma za mały luz, tzn chyba żeby tak pukał to musiałby nie mieć w ogóle luzu...
Zamieściłem plik na youtubie, uchylam na chwilę górną obudowę filtra powietrza żeby było jeszcze lepiej słychać... Jakość dzwięku słaba bo nagrywałem komórką i był wiatro, ale słychać o co chodzi...
https://youtu.be/j2ut3qMuGV0

Luzy zawororowe dzięki uprzejmości koledze Pawlik84 odczytałem stąd:
http://mmc-manuals.ru/man...08/index_M1.htm
[11C-ENGINE MECHANICAL<135>] -> [ON-VEHICLE SERVICE] -> [VALVE CLEARANCE CHECK AND ADJUSTMENT]
Intake valve 0.22 ± 0.04 mm
Exhaust valve 0.30 ± 0.04 mm

Czy Ty też słyszałeś dziwne dzwięki od zaworu i postanowiłeś sprawdzić luzy? U mnie 108 tyś przebiegu.
 
 
Pawlik84 
Mitsumaniak

Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Sie 2015
Posty: 323
Skąd: Dobre Miasto
Wysłany: 16-01-2017, 07:00   

Faktycznie słychać takie duk duk duk duk - ciekawe czy nie miałeś tego wcześniej. Na pewno u mnie takiego czegoś nie słychać. Informuj nas co dalej z ta usterką...
_________________
--
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE
 
 
Mati44 
Nowy Forumowicz

Auto: colt cz3 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2017
Posty: 5
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-02-2017, 12:18   

Witam, mam zamiar założyć instalację LPG do colcika i chciałem się dowiedzieć co sądzicie o szlifowaniu szklanek oczywiście nie od strony wałka. Czy w ogóle ktoś wykonywał taką czynność bo najbardziej martwi mnie wyjęcie samych szklanek w razie konieczności tzn. wyjęcie wałków rozrządu...
 
 
MarcinZ 
Mitsumaniak
MarcinZ


Auto: colt 1.3 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2014
Posty: 215
Skąd: ze wsi
Wysłany: 03-04-2017, 09:33   

Zakupilem colt z 2009r polift to jest chyba VI, przod jak lancer ? Czy w nim bedzie trzeba regulowac zawory ?

Chce zalozyc lpg .
 
 
ZADRA 
Nowy Forumowicz

Auto: pug
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2017
Posty: 5
Skąd: ze wsząd
Wysłany: 29-03-2018, 00:31   

Odgrzeję kotlecika.
Po świętach sprawdzę luzy zaworowe w mitsu 1,3 2010 mojej dziewczyny.
Spodziewam się,że są już na granicy, lub nawet grubo poniżej granicy dopuszczalnej zdrowym rozsądkiem (pomijając faktyczne zalecenia producenta).

Czy ktoś z Was osobiście wymieniał szklanki zaworowe w tum silniku?
Czy możecie mi napisać w jaki sposób dobrać się do szklanek, tzn.. czy trzeba rozbierać rozrząd, czy kółka rozrządu należy blokować i to wystarczy,żeby dobrać się do wałków rozrządu, w jaki sposób blokować rozrząd(gdzie są "strategiczne bazy" dla blokad) czy można blokady wykonać z dostępnych materiałów (śruba m6/m8...)
Jak w mitsu rozpina się wałki rozrządu od kółek oraz z jakimi momentami dokręcać mostki wałka przy montażu..

Jesteście w stanie mi to opisać?
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 01-04-2018, 19:14   

note Perform the valve clearance check and adjustment at the engine cold state.
1.Remove all ignition coils.
2.Remove the cylinder head cover.
caution Turn the crankshaft always clockwise.

3.Turn the crankshaft clockwise, and align the timing mark on the exhaust camshaft sprocket against the upper face of the cylinder head as shown in Figure. Therefore, No.1 cylinder goes to the compression top dead centre.

4.Using a thickness gauge, measure the valve clearance with the arrow shown in Figure. If deviated from the standard value, make note for the valve clearance.
Standard value:

Intake valve 0.22 ± 0.04 mm
Exhaust valve 0.30 ± 0.04 mm

5.Turn the crankshaft clockwise 360 degrees, and put the timing mark on the exhaust camshaft sprocket in position shown in Figure. Therefore, No.4 cylinder goes to the compression top dead centre.

6.Check the valve clearance with the arrow shown in Figure. In the same procedure as 4.
7.If the valve clearance is deviated from the standard value, remove the camshaft and the valve tappet. For the camshaft removal, refer to GROUP 11C - Camshaft Removal and Installation.

8.Using a micrometer, measure the thickness of the removed valve tappet.

9.Calculate the thickness of the newly installed valve tappet through the following equation.
A: thickness of newly installed valve tappet
B: thickness of removed valve tappet
C: measured valve clearance
Equation

Intake valve: A = B + (C - 0.22 mm)
Exhaust valve: A = B + (C - 0.30 mm)
note The valve tappet ranges 2.70 - 3.30 mm and has 31 types per 0.02 mm. The thickness below a decimal point is stamped on the reverse side of the valve tappet.
Example: In case of 2.90 mm, "90" is stamped.
10.Install the valve tappet selected through the procedure 10, and put the camshaft in position. For the camshaft installation, refer to GROUP 11C - Camshaft Removal and Installation.
11.Remove any liquid gasket remaining on the cylinder head cover, the timing chain case and the cylinder head.

12.
caution The timing chain should be installed within 3 minutes of applying liquid gasket.
Apply a 4 mm bead of liquid gasket as illustrated.
Specified sealant:
LOCTITE 5971 or exact equivalent
13.Install the cylinder head cover by tightening the fittings to 9.0 ± 1.0 N·m.
14.Install the ignition coils.
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
ZADRA 
Nowy Forumowicz

Auto: pug
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2017
Posty: 5
Skąd: ze wsząd
Wysłany: 02-04-2018, 23:04   

Dziękuję.
Odtranslatorowałem sobie na polski.

Jednocześnie odnalazłem w temacie lancera odnośnik do pdf'a dot silnika 1,5 mivec gdzie dość dobrze jest wszystko wyrysowane, powinno być tożsame z 1,3..

Nie spodziewałem się tylko uszczelnienia loctite, myślałem,że są jakieś normalne uszczelnienia.

Jutro będę otwierał pokrywę zaworową, więc popatrzę jak faktycznie to wygląda.

[ Dodano: 03-04-2018, 19:17 ]
pomierzyłem dziś luzy zaworowe.
3 wydechowe podparte, reszta dużo poniżej normy; również ssące są mocno zredukowane.
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 06-04-2018, 17:59   

do tego sprawdzania były jeszcze obrazki, ale nie wiem jak to wkleić

poszukaj frazy a google:
clearence valve colt 4a90
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
ZADRA 
Nowy Forumowicz

Auto: pug
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2017
Posty: 5
Skąd: ze wsząd
Wysłany: 07-04-2018, 10:42   

Już sobie posprawdzałem luzy.
nie będę sam regulował, na wszystkich zaworach jest zbyt mały luz, a na 3-ech krzywkach zawory podparte.
Colt idzie do mechanika który będzie temat ogarniał.
Najprawdopodobniej będą szlifowane szklanki zaworowe, bo wymiana na nowe, to strata czasu w oczekiwaniu na towar i duża dziura w budżecie.
I tak koszt będzie dosyć wysoki, ale może w 1,5 tys się zamknie.
Jak kalkulowałem zrobić to samemu, to wychodziła mi suma ok połowę niższa, z tym,że biorąc pod uwagę,że mogę coś zchrzanić przy składaniu, albo jakaś śrubka po 1000km się odkręci i narobi bałaganu, to myślę,że warto dopłacić za cudzą robotę i gwarancję dobrze wykonanej pracy ( na to liczę ).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.