[Z34A 1.3] Luzy zaworowe |
Autor |
Wiadomość |
coltek
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3 2005
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2010 Posty: 5 Skąd: KRK
|
Wysłany: 25-11-2010, 14:43 [Z34A 1.3] Luzy zaworowe
|
|
|
Zastanawiam się jak to rzeczywiście jest z tymi luzami zaworowymi. U jednego mechanika dowiedziałem się że od modelu 2005, luzy ustawione są hydraulicznie i jest to całkowicie bezobsługowe. W ASO powiedzieli mi, ze luzy ustawia sie na płytkach, a w drugim ASO, ze w mojej wersji sa hydrauliczne popychacze i w momencie wystapienia za dużych luzów, pozostaje tylko wymiana danego popychacza / szklanki.
Napewno w moim przypadku (mam założoną inst LPG) luzy muszę kontrolować co ok. 30 kkm, ale jak je regulować? |
|
|
|
 |
10wojtek10
Forumowicz
Auto: Lanc/Colt/Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Wrz 2009 Posty: 69 Skąd: katowice
|
Wysłany: 30-12-2010, 10:35
|
|
|
colty niezabardzo lubią instalacje gazowe właśnie ze względu na regulację luzów zaworowych...
Regulacja następuje na "szklankach" i robi się ją co 100.000km wg. zaleceń producenta. (oczywiście bez gazu).
W "zagazowanym' colciku najlepiej jest to robić co 30 - 40 tys. km lub ... jeździc do oporu (nie polecam), tzn. do momentu aż samochód zacznie nierówno pracować, dławić się, gasnąć nawet podczas jazdy.
Niezależnie - koszt regulacji zaworów przy odrobinie pecha (czytaj - potrzebie wymiany 16 szklanek) to kwota nawet do 3.000zł...
Mówiąc inaczej - oszczędności są wątpliwe... |
_________________ Lancer 1.6 SB
Colt RalliArt 3D
Pajero Pinin |
|
|
|
 |
coltek
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3 2005
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2010 Posty: 5 Skąd: KRK
|
Wysłany: 06-01-2011, 15:58
|
|
|
Oddałem colta do sprawdzenia luzów, wyszło na wydechowych od 0,17 do 0,22 a powinny być w przedziale 0,26-0,34. Moim zdaniem 16 szklanek jest już do wymiany, ale:
- powiedziano mi , że nie warto jeszcze ich wymieniać i pojeździć te 20-30 tys km
- luzy były mierzone po ok. 2-3 godzinach od wyłączenia silnika - czy to nie za mało? czy nie spowodowało to zaniżonego odczytu niż w rzeczywistości? |
|
|
|
 |
MMC
Mitsumaniak
Auto: Lancer 1.8 + Smart
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lut 2009 Posty: 46 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 09-03-2011, 00:03
|
|
|
Sprawdzał ktoś z Was jeszcze luzy zaworowe? Jeśli tak, to czy było wszystko w normie, czy trzeba było coś regulować/wymieniać? Rozumiem, że nie ma możliwości ręcznej regulacji, tylko jest to kwestia wymiany szklanek? Mam przejechane 90.000km, dlatego zaczynam się powoli interesować tym tematem. |
|
|
|
 |
46Marek
Forumowicz
Auto: COLT CZ 3/1,3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 71 Skąd: GOCŁAW
|
Wysłany: 15-04-2011, 12:04
|
|
|
Nurtuje mnie pytanie jak to wygląda regulacja zaworów " szlakami " ?
Wyobrażam to sobie , że pomiędzy zawór a dźwignię wkłada się coś na kształt szklanki z dnem o grubości która ustawia odpowiedni luz . |
|
|
|
 |
lech55
Forumowicz
Auto: Space Star 1,2l 2018r,był Colt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 02 Lis 2014 Posty: 200 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: 10-11-2014, 19:32
|
|
|
Podbijam temat regulacji luzów zaworowych w Colcie CZ 1,3 rok produkcji 2006. Mianowicie wstępnie umówiłem się na taką regulację, bo mój Colt ma przebieg bliski 100 000km, czyli przebieg w którym Mitsubishi zaleca regulację zaworów. Przegląd ma się odbyć w następnym tygodniu we Wrocławiu w firmie JK przy ulicy Karkonoskiej. Moje pytania dotyczą oceny tego warsztatu i ewentualnie jaki powinien być koszt sprawdzenia i ewentualnej regulacji.
[ Dodano: 19-11-2014, 21:23 ]
Colt był na sprawdzeniu zaworów w firmie JapanTech we Wrocławiu. Zawory i luzy zaworowe okazały się być w bardzo dobrym stanie. Tak więc obeszło się bez kosztownej naprawy . Przyjemność kosztowała 150 zł. |
|
|
|
 |
digidy
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1,3 CZ3 '08
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2016 Posty: 15 Skąd: łódzkie
|
Wysłany: 15-01-2017, 23:41 Mitsubishi Colt 2008 Z34A Engine 4A90 [135930]
|
|
|
Odgrzewam temat ponieważ mam problemy z zaworami. Nagle po wymianie oleju (tak stwierdziłem ponieważ zaraz po wymianie i nagrzaniu silnika na wolnych obrotach to usłyszałem, ale na co dzień ja tym autem nie jeżdzę więc być może to już trwa kilka dni) zawór ssący zaczął ostro pukać do filtra powietrza. Tzn jakby się zawieszał, może ma za mały luz, tzn chyba żeby tak pukał to musiałby nie mieć w ogóle luzu...
Zamieściłem plik na youtubie, uchylam na chwilę górną obudowę filtra powietrza żeby było jeszcze lepiej słychać... Jakość dzwięku słaba bo nagrywałem komórką i był wiatro, ale słychać o co chodzi...
https://youtu.be/j2ut3qMuGV0
Luzy zawororowe dzięki uprzejmości koledze Pawlik84 odczytałem stąd:
http://mmc-manuals.ru/man...08/index_M1.htm
[11C-ENGINE MECHANICAL<135>] -> [ON-VEHICLE SERVICE] -> [VALVE CLEARANCE CHECK AND ADJUSTMENT]
Intake valve 0.22 ± 0.04 mm
Exhaust valve 0.30 ± 0.04 mm
Czy Ty też słyszałeś dziwne dzwięki od zaworu i postanowiłeś sprawdzić luzy? U mnie 108 tyś przebiegu. |
|
|
|
 |
Pawlik84
Mitsumaniak
Auto: Colt VII 1.3 '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Sie 2015 Posty: 323 Skąd: Dobre Miasto
|
Wysłany: 16-01-2017, 07:00
|
|
|
Faktycznie słychać takie duk duk duk duk - ciekawe czy nie miałeś tego wcześniej. Na pewno u mnie takiego czegoś nie słychać. Informuj nas co dalej z ta usterką... |
_________________ --
Pozdrawiam; Pawlik
Mitsubishi Colt VII, 2009 1.3, 5d. INVITE |
|
|
|
 |
Mati44
Nowy Forumowicz
Auto: colt cz3 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2017 Posty: 5 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-02-2017, 12:18
|
|
|
Witam, mam zamiar założyć instalację LPG do colcika i chciałem się dowiedzieć co sądzicie o szlifowaniu szklanek oczywiście nie od strony wałka. Czy w ogóle ktoś wykonywał taką czynność bo najbardziej martwi mnie wyjęcie samych szklanek w razie konieczności tzn. wyjęcie wałków rozrządu... |
|
|
|
 |
MarcinZ
Mitsumaniak MarcinZ

Auto: colt 1.3 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2014 Posty: 215 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 03-04-2017, 09:33
|
|
|
Zakupilem colt z 2009r polift to jest chyba VI, przod jak lancer ? Czy w nim bedzie trzeba regulowac zawory ?
Chce zalozyc lpg . |
|
|
|
 |
ZADRA
Nowy Forumowicz
Auto: pug
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2017 Posty: 5 Skąd: ze wsząd
|
Wysłany: 29-03-2018, 00:31
|
|
|
Odgrzeję kotlecika.
Po świętach sprawdzę luzy zaworowe w mitsu 1,3 2010 mojej dziewczyny.
Spodziewam się,że są już na granicy, lub nawet grubo poniżej granicy dopuszczalnej zdrowym rozsądkiem (pomijając faktyczne zalecenia producenta).
Czy ktoś z Was osobiście wymieniał szklanki zaworowe w tum silniku?
Czy możecie mi napisać w jaki sposób dobrać się do szklanek, tzn.. czy trzeba rozbierać rozrząd, czy kółka rozrządu należy blokować i to wystarczy,żeby dobrać się do wałków rozrządu, w jaki sposób blokować rozrząd(gdzie są "strategiczne bazy" dla blokad) czy można blokady wykonać z dostępnych materiałów (śruba m6/m8...)
Jak w mitsu rozpina się wałki rozrządu od kółek oraz z jakimi momentami dokręcać mostki wałka przy montażu..
Jesteście w stanie mi to opisać? |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 01-04-2018, 19:14
|
|
|
note Perform the valve clearance check and adjustment at the engine cold state.
1.Remove all ignition coils.
2.Remove the cylinder head cover.
caution Turn the crankshaft always clockwise.
3.Turn the crankshaft clockwise, and align the timing mark on the exhaust camshaft sprocket against the upper face of the cylinder head as shown in Figure. Therefore, No.1 cylinder goes to the compression top dead centre.
4.Using a thickness gauge, measure the valve clearance with the arrow shown in Figure. If deviated from the standard value, make note for the valve clearance.
Standard value:
Intake valve 0.22 ± 0.04 mm
Exhaust valve 0.30 ± 0.04 mm
5.Turn the crankshaft clockwise 360 degrees, and put the timing mark on the exhaust camshaft sprocket in position shown in Figure. Therefore, No.4 cylinder goes to the compression top dead centre.
6.Check the valve clearance with the arrow shown in Figure. In the same procedure as 4.
7.If the valve clearance is deviated from the standard value, remove the camshaft and the valve tappet. For the camshaft removal, refer to GROUP 11C - Camshaft Removal and Installation.
8.Using a micrometer, measure the thickness of the removed valve tappet.
9.Calculate the thickness of the newly installed valve tappet through the following equation.
A: thickness of newly installed valve tappet
B: thickness of removed valve tappet
C: measured valve clearance
Equation
Intake valve: A = B + (C - 0.22 mm)
Exhaust valve: A = B + (C - 0.30 mm)
note The valve tappet ranges 2.70 - 3.30 mm and has 31 types per 0.02 mm. The thickness below a decimal point is stamped on the reverse side of the valve tappet.
Example: In case of 2.90 mm, "90" is stamped.
10.Install the valve tappet selected through the procedure 10, and put the camshaft in position. For the camshaft installation, refer to GROUP 11C - Camshaft Removal and Installation.
11.Remove any liquid gasket remaining on the cylinder head cover, the timing chain case and the cylinder head.
12.
caution The timing chain should be installed within 3 minutes of applying liquid gasket.
Apply a 4 mm bead of liquid gasket as illustrated.
Specified sealant:
LOCTITE 5971 or exact equivalent
13.Install the cylinder head cover by tightening the fittings to 9.0 ± 1.0 N·m.
14.Install the ignition coils. |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
ZADRA
Nowy Forumowicz
Auto: pug
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2017 Posty: 5 Skąd: ze wsząd
|
Wysłany: 02-04-2018, 23:04
|
|
|
Dziękuję.
Odtranslatorowałem sobie na polski.
Jednocześnie odnalazłem w temacie lancera odnośnik do pdf'a dot silnika 1,5 mivec gdzie dość dobrze jest wszystko wyrysowane, powinno być tożsame z 1,3..
Nie spodziewałem się tylko uszczelnienia loctite, myślałem,że są jakieś normalne uszczelnienia.
Jutro będę otwierał pokrywę zaworową, więc popatrzę jak faktycznie to wygląda.
[ Dodano: 03-04-2018, 19:17 ]
pomierzyłem dziś luzy zaworowe.
3 wydechowe podparte, reszta dużo poniżej normy; również ssące są mocno zredukowane. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 06-04-2018, 17:59
|
|
|
do tego sprawdzania były jeszcze obrazki, ale nie wiem jak to wkleić
poszukaj frazy a google:
clearence valve colt 4a90 |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
ZADRA
Nowy Forumowicz
Auto: pug
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2017 Posty: 5 Skąd: ze wsząd
|
Wysłany: 07-04-2018, 10:42
|
|
|
Już sobie posprawdzałem luzy.
nie będę sam regulował, na wszystkich zaworach jest zbyt mały luz, a na 3-ech krzywkach zawory podparte.
Colt idzie do mechanika który będzie temat ogarniał.
Najprawdopodobniej będą szlifowane szklanki zaworowe, bo wymiana na nowe, to strata czasu w oczekiwaniu na towar i duża dziura w budżecie.
I tak koszt będzie dosyć wysoki, ale może w 1,5 tys się zamknie.
Jak kalkulowałem zrobić to samemu, to wychodziła mi suma ok połowę niższa, z tym,że biorąc pod uwagę,że mogę coś zchrzanić przy składaniu, albo jakaś śrubka po 1000km się odkręci i narobi bałaganu, to myślę,że warto dopłacić za cudzą robotę i gwarancję dobrze wykonanej pracy ( na to liczę ). |
|
|
|
 |
|