 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Brak mocy, dusi się, ciężko odpala 2g, 4G63 |
Autor |
Wiadomość |
Piotr9999
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Ecilpse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2020 Posty: 11 Skąd: Śrem
|
Wysłany: 08-04-2020, 14:12 Brak mocy, dusi się, ciężko odpala 2g, 4G63
|
|
|
Drodzy, szukam pomocy, postaram się dokładnie opisać co się dzieje, być może ważne jest że auto było tankowane po 10 litrów paliwa i po całkowitym zabraknięciu paliwa "skończyło się".
Auto zaczęło ciężko odpalać, straciło moc, przyśpiesza bardzo powoli, dusi się - nie idzie ujechać. Czasem przy ujęciu gazu zaczyna pracować równo, ale i tak jest bardzo mułowate. Maksymalnie można rozpędzić się do 80-90 km/h i to z wielkimi problemami. Auto nie było i nie jest zagazowane. Po przekręceniu kluczyka na zapłon nie odzywa się pompa paliwa, podaje paliwo dopiero gdy kręci się rozrusznikiem - czy tak powinno być w tym modelu?
Do tej pory zostało zrobione:
- wymieniona pompa paliwa
- wymieniony filtr paliwa
- wyczyszczony zbiornik paliwa
- sprawdzone ciśnienie w cylindrach - jest ok
- sprawdzona uszczelka pod głowicą
- wymienione wtryskiwacze paliwa
- wyczyszczony/wymyty przepływomierz
- wymienione świece zapłonowe
- sprawdzony zawór ciśnienia paliwa na listwie
- wyczyszczony EGR
- wyczyszczona przepustnica
- sprawdzona szczelność dolotu oraz wszelkie podciśnienia
Auto nie było podpięte pod kompa - za bardzo nie mam gdzie tego zrobić.
W tej chwili nie mam już pomysłu co jeszcze mógłbym zrobić/sprawdzić.
Być może ktoś z Was miał podobne objawy i będzie mógł mi coś podpowiedzieć.
Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 09-04-2020, 12:35
|
|
|
Piotr9999 napisał/a: | - wymieniona pompa paliwa
- wymieniony filtr paliwa
- wyczyszczony zbiornik paliwa
- wymienione wtryskiwacze paliwa
- wymieniona pompa paliwa
|
Czy powyższe czynności były wykonane jednocześnie, czy jak nie dała poprawy jedna, wykonujemy kolejną?
Piotr9999 napisał/a: |
- wyczyszczony/wymyty przepływomierz
|
Prawdopodobnie już jest uszkodzony - przepływomierzy się nie czyści a tym bardziej nie myje |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Piotr9999
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Ecilpse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2020 Posty: 11 Skąd: Śrem
|
Wysłany: 09-04-2020, 13:22
|
|
|
Czynności były wykonywane kolejno począwszy od układu paliwowego ponieważ był najbardziej podejrzany. Kolejno starałem się wykluczyć potencjalne przyczyny.
Co do przepływomierza, to po wypięciu wtyczki silnik zwalnia, pracuje nierówno, czy przy sprawnym przepływomierzu do właściwy objaw?
Mam dostęp do testera przepływomierzy, ale nie mam opisu pinów w gnieździe przepływomierza, może wiesz gdzie mógłbym zdobyć taki opis?
Orientujesz się czy w 2g występują problemy z ECU tj. z wylewającymi się kondensatorami?
Być może mam problem z ECU? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24315 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 09-04-2020, 18:41
|
|
|
Piotr9999 napisał/a: | podaje paliwo dopiero gdy kręci się rozrusznikiem - czy tak powinno być w tym modelu? | tak
Piotr9999 napisał/a: | po wypięciu wtyczki silnik zwalnia, pracuje nierówno, czy przy sprawnym przepływomierzu do właściwy objaw? | tak
Piotr9999 napisał/a: | czy w 2g występują problemy z ECU tj. z wylewającymi się kondensatorami? | nie
może to słynny cranwalk? - czujnik wału jak się ma? |
|
|
|
 |
Piotr9999
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Ecilpse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2020 Posty: 11 Skąd: Śrem
|
Wysłany: 10-04-2020, 12:11
|
|
|
Czujnika wału nie sprawdziłem.
W którym miejscu się znajduje?
Jak można sprawdzić czy jest sprawny? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24315 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-04-2020, 20:08
|
|
|
oscyloskopem - natomiast czujnik jest pod zębatką wału na rozrządzie
nie wiem czy były 2g z czujnikiem w puszce na przedłużeniu wałka ssącego na rozrządzie, bo w 1g na pewno tak było... |
|
|
|
 |
Piotr9999
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Ecilpse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2020 Posty: 11 Skąd: Śrem
|
Wysłany: 11-04-2020, 21:32
|
|
|
Dzięki, w przyszłym tygodniu będę działał - dam info |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 13-04-2020, 10:17
|
|
|
Crankwalk powoduje totalny brak zapłonu i podawania paliwa przez uszkodzenie czujnika położenia wału.
Zestaw czynności paliwowych jeżeli jest konieczny - zaciągnięcie syfu ze zbiornika trzeba wykonać jednocześnie - inaczej ma to mały sens |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24315 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-04-2020, 17:38
|
|
|
Bartek napisał/a: | Crankwalk powoduje totalny brak zapłonu i podawania paliwa | zgadza się - w końcowej fazie na pewno, ale czytałem kiedyś forum DSM i tam pamiętam jedno zdanie, że problem zapalania auta zmienił się z "from time to time to intermittend, then to permanent" |
|
|
|
 |
Piotr9999
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Ecilpse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2020 Posty: 11 Skąd: Śrem
|
Wysłany: 04-05-2020, 16:27
|
|
|
Witam ponownie. Nie miałem możliwości sprawdzenia czujnika wału, ale wg mechanika jest ok. Natomiast udało mi się sprawdzić przepływomierz - testerem do diagnozowania przepływomierzy. Wg wskazań testera przepływomierz nie reaguje na przepływ powietrza, zero wskazań, co oznacza, że jest uszkodzony.
W związku z tym poszukuję przepływomierza o oznaczeniu E5T06071 - może macie jakieś pewne źródło z częściami do Eclipsa ? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24315 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-05-2020, 21:02
|
|
|
do 2g może pasować od większości Mitsu z tamtych lat - zdaje się Galant EA2 ma taki sam, więc może porównaj sobie w internecie
przy 1G byłby problem, bo tam przepływomierze miały skalę na 16 bitach a pozostałe Mitsu (8 zaworowe - na 8 bitach) |
|
|
|
 |
Piotr9999
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Ecilpse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2020 Posty: 11 Skąd: Śrem
|
Wysłany: 05-05-2020, 15:46
|
|
|
Dzięki, będę szukał używki w PL, a jak się nie uda znaleźć to ściągnę z Aliexpress, tam są nówki w granicach 50 dolarów, tylko czas oczekiwania na przesyłkę jest długi niestety.....
[ Dodano: 18-05-2020, 14:28 ]
Witam ponownie
Przepływomierz wymieniony - używka ponoć ze sprawnego auta.
- po wymianie przepływomierza na biegu jałowym (na luzie) bez problemu wkręca się na obroty,
- nie strzela w kolektor ssący (przed wymianą strzelał po wkręceniu na wysokie obroty),
- bez względu na obroty tak jak wcześniej pojawiają się pojedyncze przerwy/nierówna praca silnika,
- przy obciążeniu jest bez zmian tzn. brakuje mocy, dusi się, bardzo opornie przyśpiesza, maksymalna prędkość to 120 km/h, oczywiście nie od razu, musi się "rozbujać"
- silnik ma momenty idealnej pracy np. na 4 biegu przy około 2500 obrotów
Powoli wyczerpują się pomysły....., co jeszcze mogę zrobić to sprawdzić ciśnienie paliwa na listwie (pompa paliwa jest nowa), ale czy w przypadku niskiego ciśnienia silnik wkręcałby się na maksymalne obroty?
Znajomy mechanik sugeruje sprawdzić układ wydechowy, czy przypadkiem nie jest "zapchany". Od poprzedniego właściciela wiem, że w czasie jazdy autostradowej z prędkością około 170 km/h w aucie było czuć zapach czegoś w rodzaju "spalenizny".
Co o tym myślicie, macie jeszcze jakieś sugestie? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24315 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 19-05-2020, 18:40
|
|
|
pokaż ustawienie czujnika położenia przepustnicy |
|
|
|
 |
Piotr9999
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Ecilpse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2020 Posty: 11 Skąd: Śrem
|
Wysłany: 22-06-2020, 00:31
|
|
|
Krzyzak, w tygodniu będę przy aucie, powiedz konkretnie co mam pokazać |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24315 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-06-2020, 14:37
|
|
|
czarna kostka na przepustnicy, zrób zdjęcie lub zmierz oporności pomiędzy stykami |
|
|
|
 |
|
|