Problem z wrzuceniem jedynki |
Autor |
Wiadomość |
DrakeOpes
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer Sedan 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2019 Posty: 3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 12-05-2020, 18:52 Problem z wrzuceniem jedynki
|
|
|
Witam,
zostałem posiadaczem Carismy 1.6 z 98 roku w wersji sedan i dopadł mnie klasyczny problem z wrzuceniem jedynki oraz wstecznego, przy redukcji był też problem z wrzuceniem dwójki.
Wyczytałem, że do wymiany będą tuleje wodzika. Wymieniłem, profilaktycznie również drążek i sprężynę. Natomiast nic się nie poprawiło, poza mniejszym luzem na lewarku. Wsteczny wchodzi lepiej natomiast żeby wrzucić jedynkę muszę podnieść dźwignię i przesunąć ją lewo jak do wstecznego wtedy dopiero wejdzie. Gdy próbuję ją wrzucić normalnie czuję jakby blokadę przy przesunięciu dźwigni w lewo i wchodzi trójka. W czym może tkwić problem? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 14-05-2020, 10:44
|
|
|
DrakeOpes, może być kwestia regulacji lewarka i tych wszystkich cięgien i prętów. |
|
|
|
 |
DrakeOpes
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer Sedan 2008
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Mar 2019 Posty: 3 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 15-05-2020, 21:42
|
|
|
Przeszukałem pół sieci i nigdzie nie mogłem znaleźć dokładnej informacji jak wygląda taka regulacja i jak ją przeprowadzić. Wszystkie linki albo zdjęcia wygasły i pupa zbita. Wiesz może jak konkretnie powinno to się regulować? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 17-05-2020, 08:44
|
|
|
Niestety nie wiem bo nie miałem na szczęście potrzeby tego robić. |
|
|
|
 |
koniszua
Forumowicz koniszua
Auto: mitsubishi carisma 1.6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2017 Posty: 40 Skąd: Kamienna
|
Wysłany: 31-08-2020, 16:47
|
|
|
DrakeOpes napisał/a: | Przeszukałem pół sieci i nigdzie nie mogłem znaleźć dokładnej informacji jak wygląda taka regulacja i jak ją przeprowadzić. Wszystkie linki albo zdjęcia wygasły i pupa zbita. Wiesz może jak konkretnie powinno to się regulować? |
Jeśli masz na drążku (a powinieneś mieć w 98) to regulacja polega na odpuszczeniu zacisku na drążku z przodu i przestawieniu względem siebie części przedniej z tylną obracając je w lewo lub prawo, ale bardzo niewiele nie na milimetry!
Wiem bo właśnie po wymianie skrzyni nie wchodził wsteczny i musieliśmy to robić.
Mam do wymiany jeszcze tuleje tylne pod drążkiem ale biegi wchodzą normalnie.
Dobrze to robić w 2 osoby na kanale bo drążek musisz ustawić w kabinie pośrodku, a drugi na dole kreci jak trzeba w którą trzeba, dokręca i popuszcza śrubę zaciskającą.
PS.
na skrzyni masz gniazdo w którym siedzi ten przegub prowadzący, sprawdź czy nie masz na nim luzów, na starej miałem spory i wajcha od biegów latała na maksa problem z wbijaniem 1 i 5 teraz siedzi ciasno i drążek się uspokoił |
|
|
|
 |
|