klimatyzacja nie działa lub działa słabiej |
Autor |
Wiadomość |
poPowolniak
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III 2015
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Lip 2020 Posty: 1 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 31-07-2020, 09:44 klimatyzacja nie działa lub działa słabiej
|
|
|
Cześć,
Klimatyzacja nagle zaczęła działać słabiej lub nie działa. Nie ma reguły kiedy się wyłącza i zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem.
Byłem w ASO, stwierdzili że najprawdopodobniej niedobór czynnika chłodniczego. Czynnik i olej w układzie uzupełnione, ale nie rozwiązało to problemu. Mają się temu dokładniej przyjrzeć za tydzień... Nigdy nie byłem zadowolony z usług tego ASO i chciałbym wiedzieć co to może być, na co zwrócić uwagę i być może zrobić naprawę w innym warsztacie.
Czy ktoś z Was wie co może być problemem usterki?
Pozdrawiam
Damian |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 31-07-2020, 18:21
|
|
|
Przebieg > 100 tys? Może trzeba wyciągnąć podkładkę ze sprzęgła kompresora klimatyzacji?
Zaczyna się w ciepłe dni po jakimś czasie od uruchomienia silnika/klimy. Potem przestanie ciałkiem.
Możesz sam diagnozować i wyciągać podkładkę, ale trzeba potem zmierzyć szczelinę bo jak sprzęgło nie będzie rozłączać to rozerwie układ.
https://www.youtube.com/watch?v=xbMHP1-tHyM
Możesz tez naprowadzić fachowców na ten temat. |
|
|
|
 |
tokyo
Forumowicz
Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 1224 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 31-07-2020, 22:54
|
|
|
Najpierw komputer i diagnostyka
Sprawdzić ciśnienie czujnika
Sprawdzić pomiary temp
Wywołać test zal a nast wył kompresora |
_________________ FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid
Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez . |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 31-07-2020, 23:38
|
|
|
Myślę, że jak nowy forumowicz zna się trochę na mechanice, zaglądnie pod maskę i zobaczy, że kompresor się nie obraza lub ledwo (tak jakby skokowo) to wskazuje na problem ze sprzęgłem. Potem można zmierzyć szczelinę i w 2 minuty wiedzieć czy to jest to. Nie trzeba kompa którego pewnie nie ma.
A to moim zdaniem przy standardowe eksploatacji spotyka każdego użytkownika 3 diamentów przy przebiegu ~100-150tys km. |
|
|
|
 |
|