Napinacz paska rozrządu (tłumik drgań) - wymiana |
Autor |
Wiadomość |
mrmario007
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer VII Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2018 Posty: 29 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25-08-2020, 08:02 Napinacz paska rozrządu (tłumik drgań) - wymiana
|
|
|
Witam. Po czytaniu forum doszedłem do wniosku, że mam do wymiany w swoim Lancerze napinacz olejowy paska rozrządu. Czy ktoś kto miał tą samą część do wymiany może mi napisać czy jest dużo pracy przy wymianie tego napinacza? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 25-08-2020, 08:37
|
|
|
A z którego tematu taki wniosek? Napinacz zazwyczaj wymienia się przy wymianie pasków rozrząd (chociaż procedura z manuala zaleca jedynie test)... |
|
|
|
 |
mrmario007
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer VII Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2018 Posty: 29 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 25-08-2020, 09:28
|
|
|
No ale w tych tematach to są różne objawy i przyczyny:
- kasatory luzów zaworowych
- źle ustawiony rozrząd
- komuś tam faktycznie uszkodził się napinacz
- jak napinacz jest trafiony to i rozrząd mógł przeskoczyć
- u mnie np. napinacz był dobry ale pasek się tak naciągnął, że napinaczowi skończył się zakres
Nie sądzę abyś trafnie przewidział że to jedynie napinacz na postawie tych tematów. Bez rozebrania się tego nie da jednoznacznie potwierdzić.
Więc który objaw Ty masz? Kiedy był wymieniany rozrząd? Z napinaczem czy bez? |
|
|
|
 |
mrmario007
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer VII Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2018 Posty: 29 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25-08-2020, 09:41
|
|
|
krzychu napisał/a: | No ale w tych tematach to są różne objawy i przyczyny:
- kasatory luzów zaworowych
- źle ustawiony rozrząd
- komuś tam faktycznie uszkodził się napinacz
- jak napinacz jest trafiony to i rozrząd mógł przeskoczyć
- u mnie np. napinacz był dobry ale pasek się tak naciągnął, że napinaczowi skończył się zakres
Nie sądzę abyś trafnie przewidział że to jedynie napinacz na postawie tych tematów. Bez rozebrania się tego nie da jednoznacznie potwierdzić.
Więc który objaw Ty masz? Kiedy był wymieniany rozrząd? Z napinaczem czy bez? |
Na zimnym silniku jest takie dzwonienie, jakby obejma, taki drżący dźwięk jakby poza silnikiem od strony rozrządu właśnie. Najgorzej jest w przedziale 2000-2500 obrotów, wyżej to wszystko ustępuje. I jak silnik jest już ciepły to jest o wiele ciszej, prawie jak przed usterką. Auto nie straciło na mocy, przyspieszeniu i prędkości. Tylko te odgłosy. Rozrząd ma najechane 50 tys, mam faktury od poprzedniego właściciela i tego napinacza hydraulicznego nie wymieniał, jedynie pasek pompę rolkę i ten napinacz na rolce. To dzwonienie zaczęło się z dnia na na dzień, nie było wcześniej żadnych objawów. Co sądzisz? |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 25-08-2020, 09:51
|
|
|
A te objawy masz od zakupu?
Może pasek balansu jest źle ustawiony.
Dodatkowo trzeba przelecieć cały układ wydechowy. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
mrmario007
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer VII Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2018 Posty: 29 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25-08-2020, 09:55
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | A te objawy masz od zakupu?
Może pasek balansu jest źle ustawiony.
Dodatkowo trzeba przelecieć cały układ wydechowy. |
Układ wydechowy naprawiony ostatnio, była nieszczelna siatka elastyczna pod silnikiem.
Objawy mam od kilkuset km. Ja nim zrobiłem prawie 50 tys bez takich problemów |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 25-08-2020, 10:21
|
|
|
U mnie jak brzęczało w pewnych zakresach to powodem była obudowa kata i uszczelka tłumika zaraz pod katalizatorem na kolektorze wydechowym. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 25-08-2020, 10:25
|
|
|
No to jak masz 50 tys na rozrządzie to mi się przestawił o 2 ząbki przy 58 tys. z tego co pamiętam...
Ten napinacz jest olejowy, ale nie ma nic wspólnego z olejem w silniku. Więc ciepły/zimny nie powinien mieć tu znaczenia. Może pokaż to jakiemuś mechanikowi mają większe doświadczenie w identyfikacji odgłosów. Może faktycznie trzeba już rozrząd wymienić.
Mógł się też zerwać pasek od balansu i wtedy jeden się kręci, a drugi nie. |
Ostatnio zmieniony przez krzychu 25-08-2020, 10:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mrmario007
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer VII Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2018 Posty: 29 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25-08-2020, 10:25
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | U mnie jak brzęczało w pewnych zakresach to powodem była obudowa kata i uszczelka tłumika zaraz pod katalizatorem na kolektorze wydechowym. |
Niby mechanik to sprawdził i wykluczył. Jak się nagrzał to była cisza? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 25-08-2020, 10:33
|
|
|
Jak się rozgrzewa i ustaje to może jednak kasatory? Jaki olej? Kiedy wymieniany? |
|
|
|
 |
mrmario007
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer VII Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2018 Posty: 29 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25-08-2020, 10:35
|
|
|
krzychu napisał/a: | Jak się rozgrzewa i ustaje to może jednak kasatory? Jaki olej? Kiedy wymieniany? |
Lekko dzwoni ale zdecydowanie mniej jak się nagrzeje. Olej 10w40 maxlife Valvoline. Wymieniony 2 tys km temu. Wcześniej też byl 10w40 |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21010 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 25-08-2020, 11:15
|
|
|
W mitsu lepiej się sprawdza 5W40.
Może być jw czyli hydropopychacz jakiś klepie. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 25-08-2020, 11:39
|
|
|
Jeśli jeździł na 10W40 to może się jakiś zalepił jakimś syfem i sie nie napełnia. Ale to tylko jedna z możliwości. Widziałem swego czasu filmiki jak je wymontowywali z silnika i czyścili (moczyli w jakiś rozpuszczalnikach zeby syf z nich wydobyć). |
|
|
|
 |
mrmario007
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer VII Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2018 Posty: 29 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25-08-2020, 11:41
|
|
|
krzychu napisał/a: | Jeśli jeździł na 10W40 to może się jakiś zalepił jakimś syfem i sie nie napełnia. Ale to tylko jedna z możliwości. Widziałem swego czasu filmiki jak je wymontowywali z silnika i czyścili (moczyli w jakiś rozpuszczalnikach zeby syf z nich wydobyć). |
W sensie popychacz? |
|
|
|
 |
|