Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Napinacz paska rozrządu (tłumik drgań) - wymiana
Autor Wiadomość
mrmario007 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer VII Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2018
Posty: 29
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-08-2020, 08:02   Napinacz paska rozrządu (tłumik drgań) - wymiana

Witam. Po czytaniu forum doszedłem do wniosku, że mam do wymiany w swoim Lancerze napinacz olejowy paska rozrządu. Czy ktoś kto miał tą samą część do wymiany może mi napisać czy jest dużo pracy przy wymianie tego napinacza?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 25-08-2020, 08:37   

A z którego tematu taki wniosek? Napinacz zazwyczaj wymienia się przy wymianie pasków rozrząd (chociaż procedura z manuala zaleca jedynie test)...
 
 
mrmario007 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer VII Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2018
Posty: 29
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-08-2020, 08:44   

krzychu napisał/a:
A z którego tematu taki wniosek? Napinacz zazwyczaj wymienia się przy wymianie pasków rozrząd (chociaż procedura z manuala zaleca jedynie test)...


Z : https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=91527&postdays=0&postorder=asc&start=0

Oraz: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=90617

Objawy są u mnie identyczne jak w powyższych przypadkach
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 25-08-2020, 09:28   

No ale w tych tematach to są różne objawy i przyczyny:
- kasatory luzów zaworowych
- źle ustawiony rozrząd
- komuś tam faktycznie uszkodził się napinacz
- jak napinacz jest trafiony to i rozrząd mógł przeskoczyć
- u mnie np. napinacz był dobry ale pasek się tak naciągnął, że napinaczowi skończył się zakres

Nie sądzę abyś trafnie przewidział że to jedynie napinacz na postawie tych tematów. Bez rozebrania się tego nie da jednoznacznie potwierdzić.

Więc który objaw Ty masz? Kiedy był wymieniany rozrząd? Z napinaczem czy bez?
 
 
mrmario007 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer VII Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2018
Posty: 29
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-08-2020, 09:41   

krzychu napisał/a:
No ale w tych tematach to są różne objawy i przyczyny:
- kasatory luzów zaworowych
- źle ustawiony rozrząd
- komuś tam faktycznie uszkodził się napinacz
- jak napinacz jest trafiony to i rozrząd mógł przeskoczyć
- u mnie np. napinacz był dobry ale pasek się tak naciągnął, że napinaczowi skończył się zakres

Nie sądzę abyś trafnie przewidział że to jedynie napinacz na postawie tych tematów. Bez rozebrania się tego nie da jednoznacznie potwierdzić.



Więc który objaw Ty masz? Kiedy był wymieniany rozrząd? Z napinaczem czy bez?


Na zimnym silniku jest takie dzwonienie, jakby obejma, taki drżący dźwięk jakby poza silnikiem od strony rozrządu właśnie. Najgorzej jest w przedziale 2000-2500 obrotów, wyżej to wszystko ustępuje. I jak silnik jest już ciepły to jest o wiele ciszej, prawie jak przed usterką. Auto nie straciło na mocy, przyspieszeniu i prędkości. Tylko te odgłosy. Rozrząd ma najechane 50 tys, mam faktury od poprzedniego właściciela i tego napinacza hydraulicznego nie wymieniał, jedynie pasek pompę rolkę i ten napinacz na rolce. To dzwonienie zaczęło się z dnia na na dzień, nie było wcześniej żadnych objawów. Co sądzisz?
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 25-08-2020, 09:51   

A te objawy masz od zakupu?
Może pasek balansu jest źle ustawiony.
Dodatkowo trzeba przelecieć cały układ wydechowy.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
mrmario007 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer VII Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2018
Posty: 29
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-08-2020, 09:55   

Bizi78 napisał/a:
A te objawy masz od zakupu?
Może pasek balansu jest źle ustawiony.
Dodatkowo trzeba przelecieć cały układ wydechowy.


Układ wydechowy naprawiony ostatnio, była nieszczelna siatka elastyczna pod silnikiem.
Objawy mam od kilkuset km. Ja nim zrobiłem prawie 50 tys bez takich problemów
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 25-08-2020, 10:21   

U mnie jak brzęczało w pewnych zakresach to powodem była obudowa kata i uszczelka tłumika zaraz pod katalizatorem na kolektorze wydechowym.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 25-08-2020, 10:25   

No to jak masz 50 tys na rozrządzie to mi się przestawił o 2 ząbki przy 58 tys. z tego co pamiętam...

Ten napinacz jest olejowy, ale nie ma nic wspólnego z olejem w silniku. Więc ciepły/zimny nie powinien mieć tu znaczenia. Może pokaż to jakiemuś mechanikowi mają większe doświadczenie w identyfikacji odgłosów. Może faktycznie trzeba już rozrząd wymienić.

Mógł się też zerwać pasek od balansu i wtedy jeden się kręci, a drugi nie.
Ostatnio zmieniony przez krzychu 25-08-2020, 10:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mrmario007 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer VII Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2018
Posty: 29
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-08-2020, 10:25   

Bizi78 napisał/a:
U mnie jak brzęczało w pewnych zakresach to powodem była obudowa kata i uszczelka tłumika zaraz pod katalizatorem na kolektorze wydechowym.


Niby mechanik to sprawdził i wykluczył. Jak się nagrzał to była cisza?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 25-08-2020, 10:33   

Jak się rozgrzewa i ustaje to może jednak kasatory? Jaki olej? Kiedy wymieniany?
 
 
mrmario007 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer VII Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2018
Posty: 29
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-08-2020, 10:35   

krzychu napisał/a:
Jak się rozgrzewa i ustaje to może jednak kasatory? Jaki olej? Kiedy wymieniany?


Lekko dzwoni ale zdecydowanie mniej jak się nagrzeje. Olej 10w40 maxlife Valvoline. Wymieniony 2 tys km temu. Wcześniej też byl 10w40
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21010
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 25-08-2020, 11:15   

W mitsu lepiej się sprawdza 5W40.
Może być jw czyli hydropopychacz jakiś klepie.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 25-08-2020, 11:39   

Jeśli jeździł na 10W40 to może się jakiś zalepił jakimś syfem i sie nie napełnia. Ale to tylko jedna z możliwości. Widziałem swego czasu filmiki jak je wymontowywali z silnika i czyścili (moczyli w jakiś rozpuszczalnikach zeby syf z nich wydobyć).
 
 
mrmario007 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer VII Sport
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2018
Posty: 29
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-08-2020, 11:41   

krzychu napisał/a:
Jeśli jeździł na 10W40 to może się jakiś zalepił jakimś syfem i sie nie napełnia. Ale to tylko jedna z możliwości. Widziałem swego czasu filmiki jak je wymontowywali z silnika i czyścili (moczyli w jakiś rozpuszczalnikach zeby syf z nich wydobyć).


W sensie popychacz?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.