Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.8DI-D] DPF Kiedy wypala ,co radzicie
Autor Wiadomość
tomalik 
Forumowicz
tomalik

Auto: Mitsubishi ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2019
Posty: 43
Skąd: Małopolska
Wysłany: 16-06-2020, 08:34   [1.8DI-D] DPF Kiedy wypala ,co radzicie

Witam, nie znalazłem tematu ,może słabo szukałem. Ale do rzeczy, sporadycznie sprawdzam olej, Wczoraj patrzę : mam powyżej max. Czyli nie dokończyło wypalania. Przyznaje ,że jężdżę mało , głownie lokalnie. Ale niedawno specjalnie wybrałem się w trasę by (jak będzie miał ochotę) to wypalił. Ale czy to zrobił ??? Co teraz robić . Nie wiem kiedy wypala. Temperaturę zawsze mam w połowie. Ale to zawsze. Czy tu jak w Peugeotach załącza lusterka ? Zrobiłbym kontrolkę. Co radzicie??
 
 
Laknat 
Forumowicz

Auto: ASM MY17
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 429
Skąd: Polska
Wysłany: 16-06-2020, 09:49   

Słabo szukałeś. Jest wątek jak zrobić w prosty i tani sposób diodę informującą o wypalaniu DPF, która wykorzystuje fakt, że podczas tego procesu podgrzewana jest bodajże tylna szyba

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=110112&highlight=wypalaie+dpf
 
 
tomalik 
Forumowicz
tomalik

Auto: Mitsubishi ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2019
Posty: 43
Skąd: Małopolska
Wysłany: 16-06-2020, 10:46   

Rzeczywiście słabo szukałem, Bardzo dziękuję ,Zaraz kupuję diodę i to robię. Tylko te zdjęcia mi się nie wczytują . I boję się czy znajdę ten przekaźnik.

[ Dodano: 16-06-2020, 12:10 ]
A jeszcze jak wymusić wypalanie ?
 
 
Laknat 
Forumowicz

Auto: ASM MY17
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 429
Skąd: Polska
Wysłany: 17-06-2020, 07:00   

Tu nie pomogę, bo sam diesla nie mam. Ale może zapytaj któregoś z kolegów co taką przeróbkę robili. Myślę, że Ci pomogą.
 
 
Klajusz 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.8 DID 4N13 150PS
Kraj/Country: Italy
Dołączył: 02 Lut 2020
Posty: 22
Skąd: Italia
Wysłany: 02-08-2020, 20:46   

Czesc,
to jest temat rzeka dla Asx-ow. Powiedzmy taka "pieta Achilessa" tego auta.
Moja zona uzywa diesla 1.8 z 2010 roku.
Dorobilem diode ktora sie wlacza podczas procesu wypalania (umieszczona w lampie oswietlenia kabiny - nie widac dopoki sie nie zapali, przewod plus podlaczony pod przekaznik od ogrzewania tylnej szyby i lusterek).
Na forum jast opisane jak to zrobic. Prosta sprawa a pomaga.
Generalnie staramy sie nie gasic auta w trakcie procesu regeneracji dpf aby zapobiec znacznego wzrostu ropy w oleju. Co natomiast moze doprowadzic ze bedziesz musial wymienic olej o wiele wczesniej niz myslisz. Sa na forum watki o wymuszonych wymianach co 7000-5000km. Normalna wymiana co 10 tys km.

Porada:
Jak masz male dzienne przebiegi (10-15 km) staraj sie nie uzywac wysokich biegow. Moze i wiecej pali... ale ten litr na sto kosztuje mniej niz regeneracja dpf w specjalistycznym zakladzie lub kompletna wymiana.
Zaraz ktos napisze ze to absurd.. bo to diesel i powinno sie jezdzic na niskich obrotach tak jak podpowiada komputer. Ok... niech kazdy jezdzi jak chce.

Ja pisze na bazie moich doswiadczen i konsultacji z forumowym guru kolega Tokyo.
Generalnie auto trzymamy powyzej 2000 obrotow jak benzyne i od tego czasu nie mamy problemow. Dodam, ze kupujac uzywanego Asx-a nie mialem pojecia o tym mankamencie.

Wczesniej przy 90km/h i 6° biegu.... filtr wypalal sie co 200 a pozniej co 100 km.

Oprocz zmiany sposobu jazdy (zawsze za porada kolegi Tokyo):
- przegonilem auto na 3° biegu (3500 obrotow po autostradzie jakies 40km),
- kompresorem przedmuchalem dwa przewody dpf - czujnik cisniena roznicowego (znajdziesz pod maska po prawej od strony kabiny,
- podjechalem do mechanika by mi wpisal w centralce wymiane filtra....

Efekt:
- wypalanie co 450-550 km

Moze sie to komus przyda.
Pozdrowionka
MK
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.