Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CSx Ogólne] Szarpanie silnikiem. Może dotyczyć Lancer,Colt,
Autor Wiadomość
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 369
Skąd: z PL
Wysłany: 06-08-2020, 13:33   [CSx Ogólne] Szarpanie silnikiem. Może dotyczyć Lancer,Colt,

Chciałby podzielić się z Wami doświadczeniem jakie zebrane zostało przy ostatniej naprawie silnika 4G92 w rodzinnym Mitsubishi. Problem dotyczył szarpania co pewien czas motorem, wywalania checka i ogólnego braku mocy. Sam mam L7 w dwóch litrach ale to nie ma znaczenia, problem może w/g mnie dopaść każdego z nas w autach gdzie są łączniki pod cewkami (fajki).

Zaczęliśmy od sprawdzenia świec, jedna miała zbyt małą rezystancję to ją podmieniliśmy. Zerowanie checka nie pomogło. Jeszcze raz wykręcenie świec i zmniejszenie przerwy do ok 0.8mm ale nadal telepało co jakiś czas. Z mojego Lancera podmieniliśmy cewki (są identyczne jak w Colcie 1.6). Po testach nadal był efekt szarpania i brak mocy. Daliśmy też jakieś inne używane przewody zapłonowe (są tylko 2 szt. gdyż dwa pozostałe zastępują właśnie fajki czyli łączniki napięcia na drodze cewka-świeca).
Były już pomysły na regulowanie zaworów, sprawdzenia czy pasek rozrządu nie przeskoczył ,ewentualnego sprawdzenia czujnika wałka rozrządu. Została przeczyszczona przepustnica i krokowy, nadal franca nie chciała ustąpić. Auto nie miało problemów z odpalaniem a wolne obroty były w miarę ok choć czasem coś szarpnęło motorem na chwilę. Wpadłem na pomysł, że nie podmienialiśmy jeszcze dwóch fajek pod cewkami a to dlatego, że te łączniki w moim L7 4G63 są zupełnie inne jak w CJ4A z 4G92. Cewki są za to identyczne i to mogliśmy zamieniać bez problemu. Okazało się, że jest znajomy, który nabył niedawno Carismę 1.6 i zgodzi się na podmianę czujnika wałka rozrządu i ewentualnie innych, prostych do podmiany podzespołów. Nie ma to jak mieć znajomych :)
Ostatecznie winna okazała się fajka czyli łącznik pod cewką, który doprowadza wysokie napięcie z cewki do świecy.

W Lancerze 2.0 sam łącznik wygląda tak i dlatego nie pasował ale z cewki można go bez problemu zdjąć i cewkę montować w innym aucie



Natomiast w Colcie czy Carismie 1.6 tak



lub tak



Jak widać dwa ostatnie różnią się długością o 2mm (chociaż mają ten sam nr OEM) i co ciekawe są też stosowane w innych markach samochodów: Chrysler, Dodge.
Lancer 2.0 ma łącznik, którego katalog Janm... nie kwalifikuje do innych marek ale może ktoś coś więcej wie na ten temat to proszę uzupełnić.

Cewka w zamienniku Jan... jest jednak dostępna jako wspólna dla wielu modeli Mitsubishi i wygląda tak



Nie wiem z jakim łącznikiem jest w tym przypadku sprzedawana w sklepach, trzeba o to pytać sprzedawców gdyż jak wymieniasz cewkę a uszkodzony masz łącznik to może się okazać, że dasz stary i motor dalej będzie szarpał. Nadmieniam, że znajomych można szukać też wśród użytkowników innych aut z tymi samymi podzespołami do układu zapłonowego. Mam nadzieję, że ta usterka Was nie dopadnie ale w razie co dzielę się tym w dziale Lancer CS (gdyż takim jeżdżę) co nas spotkało w CJ4A (którym, też czasem jeżdżę).
_________________
Go MitsuGo
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.