 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CSx Ogólne] Szarpanie silnikiem. Może dotyczyć Lancer,Colt, |
Autor |
Wiadomość |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 369 Skąd: z PL
|
Wysłany: 06-08-2020, 13:33 [CSx Ogólne] Szarpanie silnikiem. Może dotyczyć Lancer,Colt,
|
|
|
Chciałby podzielić się z Wami doświadczeniem jakie zebrane zostało przy ostatniej naprawie silnika 4G92 w rodzinnym Mitsubishi. Problem dotyczył szarpania co pewien czas motorem, wywalania checka i ogólnego braku mocy. Sam mam L7 w dwóch litrach ale to nie ma znaczenia, problem może w/g mnie dopaść każdego z nas w autach gdzie są łączniki pod cewkami (fajki).
Zaczęliśmy od sprawdzenia świec, jedna miała zbyt małą rezystancję to ją podmieniliśmy. Zerowanie checka nie pomogło. Jeszcze raz wykręcenie świec i zmniejszenie przerwy do ok 0.8mm ale nadal telepało co jakiś czas. Z mojego Lancera podmieniliśmy cewki (są identyczne jak w Colcie 1.6). Po testach nadal był efekt szarpania i brak mocy. Daliśmy też jakieś inne używane przewody zapłonowe (są tylko 2 szt. gdyż dwa pozostałe zastępują właśnie fajki czyli łączniki napięcia na drodze cewka-świeca).
Były już pomysły na regulowanie zaworów, sprawdzenia czy pasek rozrządu nie przeskoczył ,ewentualnego sprawdzenia czujnika wałka rozrządu. Została przeczyszczona przepustnica i krokowy, nadal franca nie chciała ustąpić. Auto nie miało problemów z odpalaniem a wolne obroty były w miarę ok choć czasem coś szarpnęło motorem na chwilę. Wpadłem na pomysł, że nie podmienialiśmy jeszcze dwóch fajek pod cewkami a to dlatego, że te łączniki w moim L7 4G63 są zupełnie inne jak w CJ4A z 4G92. Cewki są za to identyczne i to mogliśmy zamieniać bez problemu. Okazało się, że jest znajomy, który nabył niedawno Carismę 1.6 i zgodzi się na podmianę czujnika wałka rozrządu i ewentualnie innych, prostych do podmiany podzespołów. Nie ma to jak mieć znajomych
Ostatecznie winna okazała się fajka czyli łącznik pod cewką, który doprowadza wysokie napięcie z cewki do świecy.
W Lancerze 2.0 sam łącznik wygląda tak i dlatego nie pasował ale z cewki można go bez problemu zdjąć i cewkę montować w innym aucie
Natomiast w Colcie czy Carismie 1.6 tak
lub tak
Jak widać dwa ostatnie różnią się długością o 2mm (chociaż mają ten sam nr OEM) i co ciekawe są też stosowane w innych markach samochodów: Chrysler, Dodge.
Lancer 2.0 ma łącznik, którego katalog Janm... nie kwalifikuje do innych marek ale może ktoś coś więcej wie na ten temat to proszę uzupełnić.
Cewka w zamienniku Jan... jest jednak dostępna jako wspólna dla wielu modeli Mitsubishi i wygląda tak
Nie wiem z jakim łącznikiem jest w tym przypadku sprzedawana w sklepach, trzeba o to pytać sprzedawców gdyż jak wymieniasz cewkę a uszkodzony masz łącznik to może się okazać, że dasz stary i motor dalej będzie szarpał. Nadmieniam, że znajomych można szukać też wśród użytkowników innych aut z tymi samymi podzespołami do układu zapłonowego. Mam nadzieję, że ta usterka Was nie dopadnie ale w razie co dzielę się tym w dziale Lancer CS (gdyż takim jeżdżę) co nas spotkało w CJ4A (którym, też czasem jeżdżę). |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
 |
|
|