Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] nawrażliwy ABS - włącza sie zbyt wcześnie
Autor Wiadomość
lejgo_inc 
Nowy Forumowicz
Lejgo_inc


Auto: Galant EA5A ('97, V6, sedan)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-08-2020, 16:46   [EA5A/W 2.5] nawrażliwy ABS - włącza sie zbyt wcześnie

Drodzy maniacy
Od jakiegoś czasu ABS w moim Galancie zrobił się przewrażliwiony. Zaczęło się od tego że przy zwykłym dohamowaniu przed ostrzejszym zakrętem można było poczuć drgnięcie na pedale hamulca. Za pierwszym razem winę można zwalić na jakiś niezauważony piasek na drodze, ale sytuacja zrobiła się powtarzalna. W tej chwili bywa tak że ABS włącza się nawet przy minimalnym muśnięciu pedału hamulca. Ale nie zawsze, czasem działa normalnie "o co ci chodzi stary, przecież normalnie hamuję". Efektywność hamowania jest w normie, bez zmian przed/po. Opony mają niecałe 3 lata, przejechane może 20kkm i są w dobrym zdrowiu. Klocki i tarcze w podobnym wieku. Zrobiłem badanie na rolkach w SKP - siła hamowania ok, diagnosta skonfundowany. Mechanik-elektryk podłączał się ze swoimi magicznymi czułkami gdzie tam się te czułki podłącza i mówił że nie ma gwałtownych zmian prędkości na poszczególnych kołach (co sugerowałoby blokadę i w efekcie uruchamiało ABS). Czy ktoś coś podobnego kiedyś przerabiał? Gdzie szukać babola?
Dzięki i pozdrawiam serdecznie!
Leszek
_________________
[Mankind has a perfect record in aviation; we never left one up there]
pozdrawiam, Leszek
http://www.kotpaskowy.pl
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 26-08-2020, 17:21   

Pęknięta zębatka na przegubie zewnętrznym, jest za duża przerwa pomiędzy ząbkami i ABS świruje.
 
 
lejgo_inc 
Nowy Forumowicz
Lejgo_inc


Auto: Galant EA5A ('97, V6, sedan)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-08-2020, 13:55   

Tego tropu nie badaliśmy - dzięki za podpowiedź.
_________________
[Mankind has a perfect record in aviation; we never left one up there]
pozdrawiam, Leszek
http://www.kotpaskowy.pl
 
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 27-08-2020, 15:36   

Nie w Mitsubishi, a w innej marce miałem tak, że pomimo iż miernik pokazywał, że czujniki były ok, to w rzeczywistości nie były ok. Po wymianie czujników ABS przestał świrować.

Objawy takie same były - nadwrażliwy ABS, i przy toczeniu się 10-15km/h potrafił zadziałać.
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.