[II 2.0 DID] Błąd napędu C145F wysoka temperatura |
Autor |
Wiadomość |
Nowotny19
Nowy Forumowicz
Auto: OUTLANDER II 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2019 Posty: 6 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 04-10-2020, 13:17 [II 2.0 DID] Błąd napędu C145F wysoka temperatura
|
|
|
Witam Panie i Panowie
Mam problem ze swoim Miśkiem mianowicie przy włączonym napędzie czy to Auto czy lock po chwili ślizganiu się kół wyskakuje komunikat o przegrzanym napędzie. Po podłączeniu do komputera interfejesdem DELPHI jest taki błąd
C145F- Tryb dezaktywacji 4WD spowodowany zbyt wysoka temperatura
- nieciągły
Dodam iż już próbuje to diagnozować od dłuższego czasu, wymieniłem nawet oleje w dyfrze i reduktorze. Niestety bez poprawy.
Jakieś pomysły ? Czy może jakiś czujnik ?
Na moście jest tylko elektromagnes do załączania mostu a na reduktorze nie ma czujnika żadnego. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 05-10-2020, 08:34
|
|
|
Z moim informacji wynika, że taki błąd oznacza długie działanie sprzęgła w tylnym dyfrze. Nie ma tam czujnika i wysoką temperaturę określa elektronika z obliczeń. Ile to jest "po chwili"? Ten napęd nie jest do ciągłej pracy... |
|
|
|
 |
Nowotny19
Nowy Forumowicz
Auto: OUTLANDER II 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2019 Posty: 6 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-10-2020, 20:12
|
|
|
Wystarczy że poslizg kół tylnych 3x 5sekund i jest komunikat. aż nie możliwe, w innym miśku sprawdzałem i nie ma takiej sytuacji. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 05-10-2020, 21:10
|
|
|
Nie sądzę aby było gdzieś zapisane ile np. sec toleruje zanim wyliczy że może być niebezpieczeństwo przegrzania. Pewno zależy to od napięcie i czasu działania. 15 sekund pracy sprzęgła jeśli dochodziło do jego uślizgu to wydaje się dość czasu aby wytworzyć temperaturę... Myślę, że sytuacja sytuacji nierówna. Jeśli sprzęgło jest pod napięciem, ale nie ma dużej różnicy obrotowej miedzy osiami to wtedy tarcia dużego nie ma... |
|
|
|
 |
Nowotny19
Nowy Forumowicz
Auto: OUTLANDER II 2007
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sty 2019 Posty: 6 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-10-2020, 21:20
|
|
|
Monitorowałem też temperature sprzęgłą która jest wyliczana jakimś algorytmem, to bez uślizgu kół jest 0 stopni , i wraz z uślizgiem gwałtownie rośnie.
Jeszcze wychaczyłem że lewy tylny czujnik nie czyta prędgości koła, ale blędu żadnego nie ma na desce jak i w module ABS, Ale za to wartości pomiarowe na wszystkich czujnikach sie zgadzają.
Czy ten czujnik również może byc odpowiedzialny za dane do obliczania temperatury ? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 05-10-2020, 21:30
|
|
|
Byłoby to dziwne, że czujnik nie daje odczytu i ABS nie zgłasza błędu. Ale jak bardziej to może mieć wpływ. |
|
|
|
 |
|