Otwarty przez: Owczar 22-03-2010, 16:39 |
Swap 2.0 --> 2,5 V6 |
Autor |
Wiadomość |
beno729
Mitsumaniak

Auto: Galant Sport, Peugeot 405
Dołączył: 30 Sie 2008 Posty: 56 Skąd: Żywiec / Warszawar
|
Wysłany: 16-12-2008, 18:04 Swap 2.0 --> 2,5 V6
|
|
|
Witam, interesuje mnie swap mojej 2litrowki na 2,5 V6, nie doszukalem sie jednak sensownego tematu, mozliwe ze zle szukalem. Tak czy inaczej mam nastepujace pytania:
czy skrzynia z mojego galanta 98se 2.0 ogarnie silniczek 2,5?
czy sporo klopotow sprawia taki swap?
jakie elementy (poza silnikiem ) nalezy wymienic podczas takiej operacji
w jakich granicach oscyluje sumka ktora łyknie dobry mechanik za swap?
zastanawiam sie takze nad ukladem wydechowym, pewno bedzie musial przejsc modyfikacje?
ew. prosze o jakies rady badz sugestie
dziekuje za pomoc, pozdr. |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 22-03-2010, 16:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
marexi
Mitsumaniak

Auto: EJ9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2008 Posty: 517 Skąd: Nowa Sól
|
Wysłany: 16-12-2008, 20:10
|
|
|
wymiana silnika 500zl wiec za swapa mozesz torche doliczyc bo bedzie to zwiazane rowniez z wiazka komputerem itp itd. do tego musisz doliczyc zawieszenie - silnik 2,5 ciezszy jest wiec pewnie i tu bedzie kolejny wydatek. a z reszta to pytaj ludzi bo wiecej nie wiem:) skrzynia na 99% tez bedzie do wymiany bo sprzeglo bedzie CHYBA za slabe i bedzie sie slizgac. |
_________________ 92' Colt 1.6 GLXi -
00' Carisma Dynamics 1.8 GDI - sprzedana
98' Galant V6 Winter Edition - sprzedany
97' L - E5CW :( buum było
97' Honda Civic 1.4i
http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=13173 |
|
|
|
 |
beno729
Mitsumaniak

Auto: Galant Sport, Peugeot 405
Dołączył: 30 Sie 2008 Posty: 56 Skąd: Żywiec / Warszawar
|
Wysłany: 16-12-2008, 20:45
|
|
|
zawieszenie bede zmienial jakos na dniach na cos z bilsteina, wiec pewno pozostanie potem tylko kwestia sprezynek, a jesli chodzi o skrzynie to JESLI JUZ, nie wystarczy myslisz zmiana samego sprzegla? |
_________________ JDM baby!
 |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 16-12-2008, 21:34
|
|
|
-caly kompletny silnik wraz z akcesoriami lekkimi (pompy sprezarki itp wszystkie poduchy ect)
-cala skrzynia plus poloski plus zawieszenie przod prawie cale, do tego hamowanie przod
-wiazka silnika wszystkie komputery na niej, komp immo TCL i tempomat jesli dotyczy
-wiazka deski rozdzielczej oraz liczniki
-ABS komp i wiazka jesli masz TCL w dawcy
-wydech caly plus sondy lambda
-jesli nie miales klimy to dodatkowo cala klima, wentylacja itd plus przewody, konsola ect
i kupa innych malych drobiazgow |
|
|
|
 |
beno729
Mitsumaniak

Auto: Galant Sport, Peugeot 405
Dołączył: 30 Sie 2008 Posty: 56 Skąd: Żywiec / Warszawar
|
Wysłany: 16-12-2008, 23:00
|
|
|
czyli generalnie chyba ciezki i kosztowny temat? w 3k sie pewno nie zamknie lacznie z silnikiem za ktory pewno dalbym do 1,5k? a ciezko jest sprzedac sprzet ktory wyciagne z mojego samochodu? klime mam, tempomatu brak. kwestia zawieszenia, rozumiem ze same amortyzatory nie wystarcza? |
|
|
|
 |
Marti
Mitsumaniak

Auto: Yamaha FJR 1300, Kia Carens2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 877 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 16-12-2008, 23:18
|
|
|
Co tam zwiesznie przy wiązkach, kompach, immo i reszcie....
Może lepiej zmienić auto niż paprać się z wiecznymi usterkami i niedoróbkami (bo takie zawsze wystapią). Pozro |
_________________
-------------------------------------------------------------------------------- |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 17-12-2008, 13:15
|
|
|
Swap typu klocki lego....... dużo klocków, ale do wykonania bez cięcia metalu i krzesania iskier |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
tommyc1
Mitsumaniak
Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 1054 Skąd: warszawski zachodni
|
Wysłany: 17-12-2008, 14:42
|
|
|
przy tej ilosci kombinowania i ryzyka, ze efekt bedzie c...moze warto jednak pomyslec o zmianie calego auta na wersje z V6 zamiast rzezbic w g...e, po co sobie tak zycie utrudniac...chyba, ze dla sportu |
|
|
|
 |
SWEEPER
Mitsumaniak
Auto: Outlek + Landcrusier +cari
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2007 Posty: 102 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-12-2008, 16:44
|
|
|
Ja jestem w trakcie zmiany z 2,0 na 2,5 do tego model 2,0 golas 97 a wkładam graty z angola 2,5 z tiptronem na bogato w środku i wsio po lifcie. |
_________________ OUTLANDER
LAND CRUISER
CARISMA |
|
|
|
 |
tommyc1
Mitsumaniak
Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007 Posty: 1054 Skąd: warszawski zachodni
|
Wysłany: 17-12-2008, 17:48
|
|
|
i ile ta cala zabawa? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 17-12-2008, 21:22
|
|
|
SWEEPER, tylko wybierak biegów załatw sobie lewostronny, bo - biegów trafia pięknie w dźwignię hamulca ręcznego.....
A w ogóle, to robiąc taką rewolucję warto pokusić się o zamianę miejscami + i -, bo jest jak w grach dla grzecznych dzieci, a nie jak w męskich sekwencjach - co powoduje, że po dłuższej jeżdzie na sekwencji wrzucasz N odruchowo chcąc wbić następny bieg jak wrócisz na pełen automat |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 18-12-2008, 18:20
|
|
|
Bartek napisał/a: | A w ogóle, to robiąc taką rewolucję warto pokusić się o zamianę miejscami + i -, bo jest jak w grach dla grzecznych dzieci, a nie jak w męskich sekwencjach - co powoduje, że po dłuższej jeżdzie na sekwencji wrzucasz N odruchowo chcąc wbić następny bieg jak wrócisz na pełen automat | jeżeli ktoś chciałby tego dokonać polecam przeczytać ten temat >>KLIK<<
pozdro |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
miziek [Usunięty]
|
Wysłany: 18-12-2008, 19:13
|
|
|
roch_27, hah ale bajer z automata do polautomata |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2352 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 18-12-2008, 19:57
|
|
|
Ja majac tiptronika poszedl bym dalej i dorobil klapki (klapke) przy kierownicy ala WRC. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
SWEEPER
Mitsumaniak
Auto: Outlek + Landcrusier +cari
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2007 Posty: 102 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-12-2008, 20:59
|
|
|
Mi pasuje +i- po lewej i ręczny zostawie po angielskiej stronie ,co do zamiany zobaczę
jak mi wygodniej będzie w końcu teraz to moja wersja, więc nazwę ją sweeper. Widziałem takie pstryczki samoróbki w BMW na kierownicy - da się zrobić. |
_________________ OUTLANDER
LAND CRUISER
CARISMA |
|
|
|
 |
|