Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zawieszenie pneumatyczne do ASX-a
Autor Wiadomość
Klajusz 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.8 DID 4N13 150PS
Kraj/Country: Italy
Dołączył: 02 Lut 2020
Posty: 22
Skąd: Italia
Wysłany: 02-08-2020, 19:49   Zawieszenie pneumatyczne do ASX-a

Witam Wszystkich,
zaczynam od tego ze ASX to nie terenowka a mysl o takim zawieszeniu przyszla mi do glowy po dzisiejszej przygodzie.

Dzisiaj podczas wycieczki zjezdzajac z okolicznych gorek nawigator wprowadzil mnie w lesne drogi. Krotko mowiac na poczatku bylo fajnie (nawet zona zadowolona robila zdjecia :D ).
Wydawalo sie ze to taki maly kawalek do przejechania.
Zatem raz sie w koncu zyje... probujemy.
Po pewnym czasie bez mozliwosci zawrocenia, zjezdzajac bardzo stromo w dol... wysokie koleiny, dziury, kamordole i skaly .. cala sielanka powoli sie konczyla i zonka przestala robic fotki :evil:
Generalnie z pomoca zony na spokojnie zjechalem.
I tu zaczely sie problemy :shock:
Znalezlismy sie w punkcie, z ktorego takim autkiem raczej ciezko sie wydostac.
Stromo do przodu i nie wiadomo co dalej, stromo do tylu. W obu kierunkach.... droga raczej dla prawdziwych terenowek.
Decyzja.... zawrocic gdzie sie da i probowac wjechac spowrotem (przynajmniej znamy droge). Musze przyznac ze strachu sie najadlem bo bylem przekonany ze autko nie da rady.
A najgorsze to marudzaca, przerazona zona i corka z wizja szukania pomocy. Znajdujemy sie we Wloszech, ostatnie opuszczone domostwo widzielismy jakies 10km wczesniej. Oczywiscie brak zasiegu gsm. Powiedzmy ze mozna zrozumiec ich zachowanie.

Puenta: Oprocz mojej glupoty i bezmyslnosci auto troche porysowane na galeziach, wydaje sie ze nie uszkodzone pod spodem (przynajmniej na razie nic zlego nie zauwazylem).

I wlasnie w momencie podjazdu (na pelnym gazie jak Jeremy Clarkson w miare rozsadku szukajac trajektori na bazie mniejszego zla i za wszelka cene nie zatrzymujac sie) przyszlo mi do glowy jak zarabiscie byloby gdybym mial jakies 4-5 cm wiecej pod spodem.

Pytanie:
ktos z Was przerabial juz temat zawieszenia pneumatycznego w waszych miskach?
Jest to mozliwe?

Pozdrowionka
i pamietajcie to nie terenowka.... chociaz dalo rade... a ja do samego konca w to nie wierzylem.
 
 
biodr 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 2010 1.8 DiD 4x4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lip 2020
Posty: 6
Skąd: PL
Wysłany: 04-08-2020, 22:26   

Klajusz napisał/a:
Witam Wszystkich,
Po pewnym czasie bez mozliwosci zawrocenia


:D :D :D Świetna historia. Mój znajomy wjechał Audi we Włoszech w jakieś polne drogi i zrobiło się tak wąsko że złożył lusterka (po obu stronach mury ułożone z kamienia). Jak się już dalej nie dało jechać bo było jeszcze bardziej ciasno to nie potrafił wycofać (złożone lusterka) i nie mógł otworzyć drzwi. Nie pamiętam czy - w celu szukania pomocy - wychodził z samochodu przez szyberdach czy przez bagażnik ale opowieść była przezabawna. Ale nie zastanawiał się potem co dołożyć do swojego Audi (jakiś pakiet motocykl plus? :) ) żeby następnym razem przejechać przez takie przeszkody, tylko kupił lepszą nawigację.

Jeśli chodzi o zawieszenie powietrzne do ASXa to chyba taniej wyjdzie sprzedać ASXa i kupić terenowy z odpowiednim prześwitem i może jeszcze redukcją. Nie znam się na powietrznych zawieszeniach ale miałem kilka citroenów z hydropneumatyką (XM, Xantia, C5) które miały możliwość zmiany prześwitu. Na większym prześwicie można było jechać tylko bardzo powoli (im większy prześwit tym gorzej amortyzowane nierówności). Na największym prześwicie (służy on do celów technicznych jak np. zmiana koła) samochód był kompletnie sztywny i słabo sobie radził nawet z niewielkimi nierównościami (ale raz mi się to przydało jak była powódź tysiąclecia w 1997 bo na najwyższym zawieszeniu moją Xantią przejechałem a inni zostali). Na standardowym prześwicie te samochody były niezwykle komfortowe, bo do tego służył taki zawias ale w terenie to wiele nie dawało.
 
 
Klajusz 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 1.8 DID 4N13 150PS
Kraj/Country: Italy
Dołączył: 02 Lut 2020
Posty: 22
Skąd: Italia
Wysłany: 05-08-2020, 14:27   

biodr napisał/a:


Ale nie zastanawiał się potem co dołożyć do swojego Audi (jakiś pakiet motocykl plus? :)


:lol: :lol: :lol:

W rzeczywistosci na wlasnej skorze nauczylem sie by w przyszlosci bardziej uwazac i zeby nie sluchac wiecej marudzacej zonki. Pewnie sie juz nie przytrafi....
No chyba ze czyms terenowym.

https://drive.google.com/file/d/1Mmw7GB_02V95Ebv5amenQpE4E4kgzGaf/view?usp=sharing

Pytanie o takie zawieszenie natomiast to raczej z czystej ciekawosci.

M.
 
 
biodr 
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 2010 1.8 DiD 4x4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lip 2020
Posty: 6
Skąd: PL
  Wysłany: 07-08-2020, 22:24   

Klajusz napisał/a:

Pytanie o takie zawieszenie natomiast to raczej z czystej ciekawosci.

Pytanie jak najbardziej sensowne, sam o czymś takim myślałem, ale od drugiej strony. Jeżdżąc Citroenem C5 z hydropneumatyką (a nieraz trafiały mi się polne drogi w górach gdzie zwiększenie prześwitu się przydawało) zadawałem sobie pytanie czemu nie zrobią wersji z napędem 4x4. Po pewnym czasie Citroen wprowadził C-crossera, ale to nie miało zawiasu hydro. W dodatku C-crosser to był w zasadzie Outlander z daszkami Citroena, więc wolałem oryginalny produkt i wziąłem ASX-a. Tak jak piszesz, nie jest to samochód terenowy, ale do wyjechania w zimie pod stromą górę z zakrętami po nieodśnieżonym asfalcie czy przejechanie ostatnich kilkudziesięciu metrów po łące pod domek letniskowy w górach daje rady w sposób zadowalający. Zadziwiające jak mało trzeba (śliska trawa, trochę błota, leciuteńko pod górę) by taki C5 się zakopał a ASX przejeżdża bez problemu. Szkoda tylko, że ASX ma tak niski komfortu jazdy (b. twarde zawieszenie i marne wyciszenie, przez jakiś czas miałem jednocześnie ASX-a i C5 z hydro to mogłem porównywać na tych samych drogach).
Potem Citroen ogłosił wprowadzenie nowej C5 Aircross. Myślałem, że wymienię ASX-a na C5 Aircross i będę miał obydwie rzeczy (4x4 i hydro) ale... zrezygnowali z hydro i wypuścili tylko wersje z napędem na przednie koła :(
 
 
Fredi1 
Forumowicz

Auto: Mitsubiahi Asx1.6DI-D 4wd
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2019
Posty: 70
Skąd: Niemcza
Wysłany: 10-10-2020, 17:30   

Można zrobić lift +3cm Amorki KYB I sparingi H&R
https://youtu.be/VYJaqhv5ntc
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.