Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyjęcie/Wymiana silnika 2,5V6
Autor Wiadomość
madakelus 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 21
Skąd: TST
Wysłany: 07-05-2018, 23:17   Wyjęcie/Wymiana silnika 2,5V6

Witam.
Przeszukałem forum, przeszukałem w miarę moich niezbyt wielkich umięjętności informatycznych Internet ale nie znalazłem informacji odnośnie wyjęcia silnika 2,5 V6 z Galanta i w dodatku z automatyczną skrzynią....
W związku z tym mam do Was pytanie czy ktoś to robił (podejrzewam że tak) i czy da się wyjąć silnik bez wyjmowania skrzyni?
To najbardziej nurtujące mnie pytanie a poza tym to może na coś trzeba zwrócić szczególną uwagę?
Wiem że najlepiej poodpinać wiązke elektryczną przy silniku, wyjąć chłodnicę, zrzucić kolektory...
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki nawet te wydające sie najbardziej oczywiste/durne ;)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-05-2018, 07:22   

Da się wyciągnać, tylko jest jedno ale, skrzynia praktycznie nie będzie się miała na czym spierac, manewrowanie silnika jest utrudnione przez jego wymiar, koło pasowe trzeba zrzucic, budowa miski olejowej przeszkadza, no i sam konwerter - przy wyciaganiu w góre, przy wyciaganiu w dół manewr bardzo slaby zostawiajac skrzynie bo szerokosc silnika, przez widlascie ułozone glowice nie zapewnia jakiegokolwiek ruchu, ogólem nie polecam zdzierania raczek najlepiej wyciagac całość.

madakelus napisał/a:
To najbardziej nurtujące mnie pytanie a poza tym to może na coś trzeba zwrócić szczególną uwagę?
Wiem że najlepiej poodpinać wiązke elektryczną przy silniku, wyjąć chłodnicę, zrzucić kolektory...
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki nawet te wydające sie najbardziej oczywiste/durne

Odkrecic sprezarke klimy, pompe wspomagania , rozrusznik, belke wzdłużna pod silnikiem/skrzynia (przy demontowaniu calosci można ja zostawic bo wszystko i tak wychodzi dołem)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
madakelus 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 21
Skąd: TST
Wysłany: 18-05-2018, 08:33   

Jako że jestem juz po zabiegu to zostawię ślad dla potomnych...

Silnik 2,5 V6 z automatem da się w 5 godzin samemu wyciągnąć do góry bez większego problemu bez odkręcania nawet mocowań/poduszek skrzyni (oczywiście skrzynie od sinika trzeba odkrecić) :D
 
 
Night95 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2016
Posty: 26
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 21-05-2018, 00:04   

Dobrze wiedzieć :D ale jeśli będzie ci się chciało napisz krok po kroku instrukcję bo też mnie to niedługo czeka :D
 
 
madakelus 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 21
Skąd: TST
Wysłany: 24-05-2018, 18:32   

kurcze... wiedziałem żeby robić foty - ale mi się nie chciało :)

W wolnej większej chwili opiszę
 
 
rapart 
Forumowicz
JDM maniak


Auto: Cyborg R Wannabe CA0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 130
Skąd: Gdynia
Wysłany: 18-10-2020, 21:03   

Przepraszam, ze dubluje post, ale walcze jeszcze w garazu i szukam rady na szybko. Czy tak zamontowany konwerter siedzi prawidlowo? Nie za plytko? Drugi raz zrzucilem skrzynie, bo za pierwszym razem pakiet skrzynia silnik zaklinowal sie na amen i nie dalo sie zakrecic wiencem....Wydaje mi sie, ze wczesniej zle wszedl wieloklin, ale pewnosci nie mam... Gal 98 2,5 auto.

_________________

Mitsubishi Colt CA4A Cyborg R Wannabe
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-10-2020, 07:37   

Moim zdaniem zdecydowanie za płytko. Nie wszedł na wieloklin.
 
 
rapart 
Forumowicz
JDM maniak


Auto: Cyborg R Wannabe CA0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 130
Skąd: Gdynia
Wysłany: 20-10-2020, 13:32   

Dziekuje, Hugo i Bartek, sprzeglo juz siedzi prawidlowo, wlozone w skrzynie pionowo. Mega pomoc chlopaki 😁
_________________

Mitsubishi Colt CA4A Cyborg R Wannabe
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.