Outlander 2.0 skrzynia manualna |
Autor |
Wiadomość |
robus88
Nowy Forumowicz
Auto: Citroen Xantia/Peugeot 207
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2019 Posty: 12 Skąd: Ożarów Mazowiecki
|
Wysłany: 28-11-2019, 13:42 Outlander 2.0 skrzynia manualna
|
|
|
Serdecznie witam klubowiczów.
Stoję przed trudnym wyborem w zakresie wyboru pomiędzy nowym asx'em ze skrzynią CVT a outlanderem ze skrzynią manualną.
Ceny są bardzo zbliżone, tym samym wybór jest trudny.
Z jednej strony asx do miasta jest super - zmieści się w wiele miejsc, które outlanderem będę musiał ominąć. Z drugiej strony jakość wykonania wnętrza w outlanderze w mojej opinii jest lepsza. Ma bardziej miękkie fotele oraz przede wszystkim zawieszenie. Niestety przesiadając się z citroena z hydropneumatycznym zawieszeniem mam bardzo duże wymagania w tym zakresie i outlander je spełnia, asx niestety nie.
Ale do meritum.
Jak Wam się jeździ outlanderem ze skrzynią manualną?
Jakie macie spalanie w mieście?
Jaka jest wysokość obrotów przy prędkości 140 km/h ?
Tym samym jaka jest głośność w kabinie przy tych obrotach?
Z góry dziękuję za info.
Przeszukałem forum ale znalazłem informacje tylko o skrzyni CVT w outlanderze ale na taką specyfikację nie mam funduszy.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
benicjusz
Forumowicz
Auto: O III 2.2 DiD AT AWD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2019 Posty: 113 Skąd: Warszawa/Kałuszyn
|
Wysłany: 28-11-2019, 14:04
|
|
|
Dla samej skrzyni wybrałbym ASX.
Dodatkowo jest ładniejszy. Oba ciasne i podskakują na drodze, może ASX ciaśniejszy ale skrzynia manual...
za karę czy jak? |
|
|
|
 |
robus88
Nowy Forumowicz
Auto: Citroen Xantia/Peugeot 207
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2019 Posty: 12 Skąd: Ożarów Mazowiecki
|
Wysłany: 28-11-2019, 14:20
|
|
|
Chodzi po prostu o to,
że outlandera można teraz mieć za 85 tys. ale w manualu.
ASX'a za 87 tys. po zniżkach już w CVT. Za outlandera w CVT trzeba przynajmniej 100 tys. także chodzi o kasę.
I w związku z tym czy da się jeździć tą 5-biegową skrzynią biegów? Pytania jak powyżej.
Pomimo takiego samego rozstawu osi, outlander lepiej wybiera nierówności, bardziej buja na nierównościach niż podskakuje. Jeździłem jednym i drugim, tyle że w CVT i takie mam odczucia.
Tak. Jest ładniejszy. Miejsca dla mnie w obu jest wystarczająco. Jednak bagażnik asx'a trochę mały tym bardziej, że zamierzam w przyszłości zrobić z niego "elpidżi" i w outlanderze nie tracę wtedy przestrzeni bagażowej w ogóle z uwagi na umiejscowienie koła zapasowego. |
|
|
|
 |
spirosun
Forumowicz
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2017 Posty: 145 Skąd: Warszawa, Mazowieckie
|
Wysłany: 28-11-2019, 15:33
|
|
|
Może troche dołożyć i jednak CVT w outlander?
Skad w ogole takie ceny outlandera ? |
|
|
|
 |
robus88
Nowy Forumowicz
Auto: Citroen Xantia/Peugeot 207
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2019 Posty: 12 Skąd: Ożarów Mazowiecki
|
Wysłany: 28-11-2019, 15:38
|
|
|
Po przecenie z cennika wychodzi teraz 95 tys. Ale te co stoją w salonach (gotowe, wytrzaskane drzwi i "wysiedzone" siedziska) próbują wyprzedać i oferują właśnie w takiej cenie.
Nie mam z czego dołożyć dlatego zastanawiam się czy lepiej ASX, czy jednak manual będzie ok w outlanderze. W żadnym salonie w pobliżu nie mają obecnie w manualu także nie mogę tego empirycznie sprawdzić
[ Dodano: 28-11-2019, 15:49 ]
Ale wracając do pytań bardzo proszę kogoś, kto posiada manula o ewentualne sprawdzenie obrotów i odpowiedzi na poniższe pytania:
1. Jak Wam się jeździ outlanderem ze skrzynią manualną?
2. Jakie macie spalanie w mieście?
3. Jaka jest wysokość obrotów przy prędkości 140 km/h ?
4. Tym samym jaka jest głośność w kabinie przy tych obrotach (po ostatnim lifcie - podobno wygłuszyli kabinę)? |
|
|
|
 |
out2016
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2019 Posty: 5 Skąd: częstochowa
|
Wysłany: 28-11-2019, 18:43
|
|
|
Mam takim Outlanderem przejechana 60 tyś kilometrów i skrzynia jest jego największą wadą, brak 6 biegu
daje się boleśnie odczuć szczególnie przy prędkościach autostradowych. Przy licznikowej prędkości 140 km/h ( realnie ok. 130 km/h ) obroty ponad 4 tyś i niestety jest głośno. Jeśli planujesz częste podróże autostradami to musisz dobrze przemyśleć wybór. Sugeruję wykonać jazdę próbną i samemu wyrobić zdanie. |
|
|
|
 |
robus88
Nowy Forumowicz
Auto: Citroen Xantia/Peugeot 207
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2019 Posty: 12 Skąd: Ożarów Mazowiecki
|
Wysłany: 28-11-2019, 20:03
|
|
|
out2016 napisał/a: | Mam takim Outlanderem przejechana 60 tyś kilometrów i skrzynia jest jego największą wadą, brak 6 biegu
daje się boleśnie odczuć szczególnie przy prędkościach autostradowych. Przy licznikowej prędkości 140 km/h ( realnie ok. 130 km/h ) obroty ponad 4 tyś i niestety jest głośno. Jeśli planujesz częste podróże autostradami to musisz dobrze przemyśleć wybór. Sugeruję wykonać jazdę próbną i samemu wyrobić zdanie. |
Dziękuję bardzo za odpowiedź, tego się obawiałem.
1. Rozumiem, że jazda w mieście typowo jak w manualu?
2. Jakie ma Pan spalanie w mieście w korkach? |
|
|
|
 |
kotakot
Forumowicz
Auto: był Lancer '07, jest 03 '19
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 126 Skąd: Grudziądz-Toruń-Wawa
|
Wysłany: 28-11-2019, 22:16
|
|
|
robus88 napisał/a: | Chodzi po prostu o to,
że outlandera można teraz mieć za 85 tys. ale w manualu.
ASX'a za 87 tys. po zniżkach już w CVT. Za outlandera w CVT trzeba przynajmniej 100 tys. także chodzi o kasę.
I w związku z tym czy da się jeździć tą 5-biegową skrzynią biegów? Pytania jak powyżej.
Pomimo takiego samego rozstawu osi, outlander lepiej wybiera nierówności, bardziej buja na nierównościach niż podskakuje. Jeździłem jednym i drugim, tyle że w CVT i takie mam odczucia.
Tak. Jest ładniejszy. Miejsca dla mnie w obu jest wystarczająco. Jednak bagażnik asx'a trochę mały tym bardziej, że zamierzam w przyszłości zrobić z niego "elpidżi" i w outlanderze nie tracę wtedy przestrzeni bagażowej w ogóle z uwagi na umiejscowienie koła zapasowego. |
Kwestia gustu, mi akurat ASX sie nie podoba, mały bagażnik a w środku dużo biedniej niż w Outlanderze i w Lancerze którym od 12 lat jeżdżę Próbowałem się umówić na jazdę testową w manualu ale wszędzie mieli automat, do mnie automat nie przemawia ale to kwestia stylu jazdy... Też się boją trochę gabarytów do miasta ale z drugiej strony to jest samochód mniejszy i węższy niż np Ford Mondeo wiec chyba tragedii nie ma... |
|
|
|
 |
acent
Forumowicz
Auto: O3 lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Sty 2019 Posty: 157 Skąd: szo
|
Wysłany: 28-11-2019, 23:26
|
|
|
Outlander nawet w wersji podstawowej ma wszystko co potrzeba. Jedyna wada to ta skrzynia 5. |
_________________ Pozdr Acent |
|
|
|
 |
robus88
Nowy Forumowicz
Auto: Citroen Xantia/Peugeot 207
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2019 Posty: 12 Skąd: Ożarów Mazowiecki
|
Wysłany: 29-11-2019, 09:42
|
|
|
acent napisał/a: | Outlander nawet w wersji podstawowej ma wszystko co potrzeba. Jedyna wada to ta skrzynia 5. |
Zgadzam się.
Dlatego pytam użytkowników o wrażenia z jazdy przy tym nieszczęsnym 5-tym biegu.
pewnie specjalnie nie dali 6-biegowej |
|
|
|
 |
jacekk
Forumowicz
Auto: Outlander III 2.2D AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2014 Posty: 205 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 29-11-2019, 11:35
|
|
|
Prędkość maksymalna 190, którą musi osiągnąć w okolicach obrotów mocy maksymalnej, więc należy się spodziewać 4000 obr przy 140 km/h. Przy 6-biegowej skrzyni byłoby tak samo tylko biegi 1-5 byłyby krótsze. Bo rozwiązań typu nadbieg raczej się nie stosuje w skrzyniach ręcznych. |
|
|
|
 |
Amstaf11
Forumowicz Amstaf11
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2017 Posty: 149 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-11-2019, 12:29
|
|
|
O3 ze Skrzynią mechaniczną ma o wiele lepsze przyspieszenie od cvt. Prędkość max z manualem jaka miałem to ok 200 max na cvt 185.
Głośność manualu na autostradzie do wytrzymania, cvt na autostradzie tylko z użyciem manetek przy kierownicy.
Mam 2 O3 jedno z manualem drugie z cvt. Cvt dobrze jedzie w ograniczonym zakresie obrotów jak chcemy coś wyprzedzić na drodze tylko manetki. Skrzynia cvt przy tym jest głośna.
Jak kupowałem manuala kierowałem się ceną, jak cvt również
Musisz pojezdzić i samemu ocenić co bedzie dla ciebie lepsze Powodzenia |
|
|
|
 |
spirosun
Forumowicz
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2017 Posty: 145 Skąd: Warszawa, Mazowieckie
|
Wysłany: 29-11-2019, 13:58
|
|
|
ja dodam od siebie ze (wg mnie) zestopniowanie wirtualnych przełożeń jest dobrane idiotycznie, na 6 można jechać już jak ma się 60km/h i chyba ze 2000 obr. |
|
|
|
 |
Amstaf11
Forumowicz Amstaf11
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2017 Posty: 149 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-11-2019, 14:06
|
|
|
tak właśnie |
|
|
|
 |
RedAxe
Mitsumaniak
Auto: Outlander 2016 2.0 MT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2016 Posty: 58 Skąd: Klucze
|
Wysłany: 29-11-2019, 19:30
|
|
|
Ciężko jest porównać ASX z Outlanderem, są to samochody z innych półek.
Sam początkowo chciałem kupić ASX. Po jazdach próbnych Outlanderem i ASX, zdecydowałem się na Outlandera. Zupełnie inny komfort jazdy, duża przestrzeń w środku, wielki bagażnik, w podstawowym wyposażeniu są elementy, które w ASX są dostępne dopiero w wyższych wersjach.
Oczywista bolączka to 5 biegowa skrzynia biegów, ale też bez przesady. U mnie spalanie od 6,5 do 8, w zależności od tego jak bardzo się spieszę. Rocznie około 30 tys. km. Jak do tej pory zero awarii.
Z perspektywy czasu wyboru nie żałuję, jest o niebo lepszy od ASX w większości aspektów. |
|
|
|
 |
|