 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
CamperWagen Ducato L4H3 |
Autor |
Wiadomość |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8674 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 26-11-2020, 08:02
|
|
|
Fajny projekt się szykuje tylko z racji że autko ma ponad 6 metrów to stawki chyba mocno rosną na promie.
Ale mam nadzieje na dużo updejtów w tym temacie |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 26-11-2020, 14:00
|
|
|
Juiceman napisał/a: | Fajny projekt się szykuje tylko z racji że autko ma ponad 6 metrów to stawki chyba mocno rosną na promie. |
o tym szczerze mówiąc nie myślałem (poniżej opiszę, czemu padło na takie a nie inne auto)
poza tym jakby patrzeć na koszty - to to w ogóle się nie opłaca
powody podjęcia tej decyzji (odnośnie budowy kampera, a nie samego wyboru auta) były trochę inne
Po 1: lubię mieć coś do roboty, najpierw wybudowaliśmy dom, w tamtym roku postawiłem drewutnię i domek narzędziowy, potem zająłem się wykańczaniem piwnicy, na wiosnę zabrałem się za podbitkę dachową
dom mamy prawie skończony, zostało mi dokończyć piwnicę, co mam nadzieję uda się tej zimy, choć to też nie jest jakiś priorytet. A w ciepłe dni nie mam jakiegoś grubszego projektu, więc ....
Po 2: Wakacje. Dawniej spędzaliśmy pod namiotem. Jak się pojawiły dzieci to zaprzestaliśmy, ale jeździliśmy nadal na włoskie campingi, wynajmowaliśmy na miejscu przyczepę, albo domek.
I szczerze mówiąc pod namiot to mi się nie chce wracać, na pewno nie na dłuższe wakacje, ale na camping już tak.
Po 3: decyzja była podjęta gdzieś w okolicach lipca, w sierpniu byliśmy na wakacjach samolotem i to tylko utwierdziło mnie w decyzji (wyrosłem z zachowań jakie mają miejsce na pokładzie charterów)
Oczywiście można też kupić jakiegoś używanego kampera, ale w podobnych pieniądzach miałbym auto blisko 20 letnie.
Do tego taki campervan wydaje mi się bardziej poręczny na krótsze wyjazdy, jest mniej rzucający się w oczy.
A teraz odnośnie wyboru bazy pod budowę.
Od kilku lat oglądałem na YT sporo kanałów o przebudowie vanów na kampery i różne auta się tam pojawiają, zazwyczaj: Sprinter, LT i właśnie trojaczki (Ducato, Boxer, Jumper).
Przewaga trojaczków nad wszystkimi innymi jest to, że są szerokie, od blachy do blachy jest chyba 202 czy 204 cm na wysokości, gdzie ląduje łóżko.
Daje to mozliwość zamontowania całkiem sporego łóżka w poprzek auta. W zależności od tego ile damy ocieplenia na wysokości łóżka, to możemy wcisnąć prawie pełno wymiarowy materac.
Jest to ważne dla mnie, bo mam ponad 180 cm zwrostu. Oczywiście dla kogoś kto ma 170 cm, nie będzie to miało aż takiego znaczenia.
Druga sprawa to liczba osób, u nas do podróżowania jest 4, więc musi być drugi rząd siedzeń po lewej stronie + stolik, potem łazienka, która zajmuje około metra z długości i tak mamy już zajęte całe 4 metry z długości paki.
Inna opcja to wzięcie jakiegoś Iveco lub Mercedesa o długości paki w granicach 470cm i montaż łóżka wzdłuż, ale to raz, że cena w górę, a dwa, że mamy dodatkowe 70cm długości auta, a efekt ten sam, bo cała dodatkowa długość paki poszła na łóżko.
Tak więc decyzja - muszą być trojkaczk, długości L4.
Jak chodzi o wybór wysokości, to mamy dwie - H2 i H3. H2 podoba mi się wizualnie, ale stojąc w tym aucie, z jakimś ociepleniem podłogi i sufitu, ocierałbym głową o sufit.
Dodatkowo dochodzi aspekt zaaranżowania łóżek - początkowo planowałem zrobić drugie łóżko dla dzieci, jak poniżej:
dlatego też wybrałem H3. Z samego pomysłu montażu łóżka nad szoferką jednak już zrezygnowałem, będzie inaczej.
Tak więc wiemy jedno - potrzebujemy Ducato/Boxer/Jumper.
wizualnie wolałbym Citroena lub Peugeot, ale tutaj wchodzi kwestia silników, co pisałem wcześniej.
mamy w zależności od modelu i rocznika 4 różne silniki:
2.0
2.2
2.3
3.0
2.0 i 2.2 nikt nie poleca, a nawet odradza.
2.3 był tylko we Fiacie
3.0 polecane i chwalone i dostępne wszędzie, ale tylko do 2015 roku.
Interesowało mnie 3.0, nawet pojechałem jedno oglądnąć (na miejscu okazało się, że to 2.3 i było ogólnie w opłakanym stanie i wiele rzeczy się nie zgadzało z ogłoszeniem).
Z 3.0 ostatecznie zrezygnowałem przez masę, jest około 90kg cięższy, a to na końcowym etapie może oznaczać, że na wyjazd nie zapakuję rowerów i skrzynki wódki. Trzeba określić priorytety.
Dodatkowo po przejechaniu się 2.3 stwierdziłem, że jest nawet OK, nawet bez chipa.
Masy auta generalnie boję się najbardziej.
Obserwując przeróżne zabudowy, lubie wychodzą z masą pomiędzy 2500 a 3500 kg, także mocno myślę co wrzucam do auta, bo potrzebuję mieć zapasu min 200kg na ludzi i pewnie ze 300kg na całą resztę, nie licząc wody.
Teraz wybór rocznika. W 2014 był lift, auto po lifcie jest zwyczajnie ładniejsze, jako, że rozważam też opcję wynajmu tego auta krótkoterminowo, chciałem mieć po prostu ładny produkt.
Tak więc musiałbyć to Fiat Ducato L4H3 z silnikiem 2.3, po 2014 roku.
I na koniec jeszcze wybór wersji (czy dostawczy 3 osobowy, czy brygadówka).
Z punktu widzenia opcji zwiększenia liczby miejsc w pojeździe (chcę mieć auto zarejstrowane na 5 osób) lepiej by było kupić 6-7 osobową brygadówkę, niestety tych aut jest generalnie mało, jeszcze jak się zawęzi poszukiwania to jest ich jeszcze mniej i generalnie są w bardzo kiepskim stanie.
Dostawcze są wykorzystywane do różnych transportów i zazwyczaj jeździ w nim 1 człowiek, albo szanuje albo nie.
Brygadówki są używane zazwyczaj przez firmy budowlane i środek jest zaciorany strasznie, palone w środku, itp.
A zależało mi na tym, żeby szoferka była w dobrym stanie, bo nic tak mnie nie denerwuje w aucie, jak porysowana deska rozdzielcza itp, bo muszę na to cały czas patrzeć prowadząc.
Auto które kupiłem jest z hurtowni środków higienicznych i też jakoś lekko nie miało, blacha praktycznie cała dołem była do roboty, jakby się uprzeć to możnaby całe auto pomalować na nowo (tu ryska, tam wgniotka), ale ogólnie jest bardzo zadbany i ma ładny środek.
Juiceman napisał/a: | Ale mam nadzieje na dużo updejtów w tym temacie |
póki co się niewiele dzieje, przez blacharkę właśnie
bez zrobienia blacharki nie mogłem zacząć ocieplać ścian
auto kupiłem chyba 15.09, następnego dnia byłem już umówiony u dwóch blacharzy poleconych mi przez lakiernika. U jednego na połowę października, u drugiego na początek listopada.
Jak się można domyślić ten z połowy października miał obsuwę, więc podbiłem do tego drugiego, który ostatecznie zabrał się za robotę w połowie listopada, czyli 16.11.
Na szczęście blacha już zrobiona.
Teraz pytanie kto i kiedy to pomaluje. Lakiernik cały czas powtarzał "pamiętam, pamiętam, jak będzie blacha zrobiona, to dzwoń", a jak blacha się zrobiła to "nie wiem co mam ci teraz powiedzieć, bo 1 pracownik mi się dzisiaj zwolnił" i takie stare śpiewki.
Teraz mógłbym już coś ruszyć z robotą, no to mamy mróz i praktycznie do wiosny przestój.
No, niemniej jednak coś tam udało mi się już ogarnąc i trochę do przodu.
Jak znajdę czas to opiszę wraz z fotkami, co udało mi się ogarnąć (łącznie około 55h pracy przy aucie, nie licząc czasu spędzonego przy biurko i na wycieczkach). |
_________________ 02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )
Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)
|
|
|
|
 |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 28-11-2020, 00:34
|
|
|
Tomek napisał/a: | jacek11 napisał/a: | Silniki 2.2L. to kompletna porażka. Wystarczy popatrzeć na ceny tych aut. |
2.3 jest zdaje się z Iveco. Jedna bieda - nie ma w opcji prawdziwego automatu. |
W Iveco Daily są skrzynie zautomatyzowane, czyli sprzęgłem steruje hydrokinetyka. Takie wersje oznaczone są nazwą „Agile”. Na ogół spotyka się je z silnikiem 3.0 od mocy 146 HP.
Automat jest 6cio stopniowy. Te skrzynie nie występowały ani PSA, ani w Fiacie z tego co mi wiadomo.
Nie wiem o jakiej szerokości mowa. Ale chyba coś źle podajesz lub ktoś Cię wprowadził w błąd albo źle zrozumiała. Wszystkie dostawcze, mają podobną szerokość zewnętrzną i wewnętrzną. Na ogół to 205 zewnętrznej (bez lusterek) i 175 (wewnętrznej) liczone po podłodze. Właściwie wszystkie robią się węższe ku górze, tak mniej więcej od 80-100 cm liczone od podłogi wzwyż. Dlatego we wszystkich furgonach nie zmieścisz dwóch europalet po długości nawet gdy nie mają zabezpieczonych ścian bocznych.
Napisze więcej. Poszycia górne dachów w furgonach PSA, Fiat, Iveco i Renault/Nissan/Opel (bodaj do 2015) robi de facto ta sama firma i dostarcza do wyżej wymienionych producentów. Tylko w ramach pod zabudowę dach kabin się różni między producentami. Popatrz sobie po ożebrowaniu dachu i wzmocnieniu u różnych marek które wymieniłam. Wytwarzają je i montują na zasadzie kopiuj - wklej. |
_________________ Niebiańska robota |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 28-11-2020, 09:37
|
|
|
Olivia napisał/a: | Tomek napisał/a: | jacek11 napisał/a: | Silniki 2.2L. to kompletna porażka. Wystarczy popatrzeć na ceny tych aut. |
2.3 jest zdaje się z Iveco. Jedna bieda - nie ma w opcji prawdziwego automatu. |
W Iveco Daily są skrzynie zautomatyzowane, czyli sprzęgłem steruje hydrokinetyka. Takie wersje oznaczone są nazwą „Agile”. Na ogół spotyka się je z silnikiem 3.0 od mocy 146 HP.
Automat jest 6cio stopniowy. Te skrzynie nie występowały ani PSA, ani w Fiacie z tego co mi wiadomo. |
nie wiem czy te same, ale występowały własnie takie "zautomatyzowane/zrobotyzowane" skrzynie w Ducato
nie wiem, nie znam się, w każdym razie jest to zwykła skrzynia manualna z dołożonymi siłownikami i czujnikami i udaje automat
oglądałem jedno takie Ducato 2.3 osobiście i gdyby nie ta skrzynia, to był fajny egzemplarz
i z tego co wiem to w 3.0 były te skrzynie także, ale w jakiej marce dostępne to nie wiem
generalnie mają bardzo złe opinie, więc odpuściłem
Olivia napisał/a: | Nie wiem o jakiej szerokości mowa. Ale chyba coś źle podajesz lub ktoś Cię wprowadził w błąd albo źle zrozumiała. |
chodzi o szerokość auta w miejscu, gdzie zazwyczaj ląduje łóżko, czyli na wysokości 80-100cm od podłogi
i na tej wysokości mamy nieco ponad 200cm od blachy do blachy, tak jak pisałem wcześniej, a co widać na poniższym rysunku (musicie uwierzyć na słowo, nie dałem rady lepiej zrobić zdjęcia)
to generalnie widać nawet gołym okiem jadąc za dostawczym, że Ducato jest mega szerokie, a inne (Iveco, Merc, VW) dużo węższe
ale zaczyna się zwracać na to uwagę, jak się o tym już wie
I żeby uzyskać te ~200 cm od blachy do blachy, trzeba usunąć po 2 wzmocnienia poszycia po każdej stronie.
Na to pójdzie jakaś izolacja, sklejka, pianka, materiał wykończeniowy i myślę, że około 190cm długości łóżka osiągnę przy zachowaniu nadal bardzo dobrych właściwości izolacyjnych.
W innych autach (węższych) też są patenty na duże łóżko w poprzek, np. takie poszerzenia do merca (pewnie do każdego można by zaadoptować).
 |
_________________ 02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )
Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)
|
|
|
|
 |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 29-11-2020, 15:17
|
|
|
Z mierzeniem od poszycia do poszycia to Ty piszesz na poważnie ? Przecież tego tak nikt nie robi. Wymiary przestrzeni ładunkowej liczy się po podłodze i mierzy ku górze. Nikt np. do kubatury nie zalicza tych przestrzeni które Ty liczysz. Przestrzeń liczy się po podłodze i wzmocnieniach. Jak usuniesz wzmocnienia poszycia to na wybojach wszystko będzie się telepać jak ręce deliryka. Poza tym to będzie rdzewieć od drgań.
Poza tym to o czym piszesz nt. szerokości nie ma przełożenia w faktycznych wymiarach. To tylko tak wygląda optycznie dlatego że Iveco Daily, MB Sprinter to auta tylnonapędowe co za tym idzie wyższe. Wyglądają na węższe gdzie w rzeczywistości mają podobne lub takie same wymiary. |
_________________ Niebiańska robota |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 121 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 10968 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 29-11-2020, 15:52
|
|
|
O ile pamiętam, Merc jest węższy o 10cm. Między innymi dlatego flota zakładowa jest oparta na Docato.
Te "nic nie znaczące" 10cm. to wbrew pozorom bardzo dużo. Auta wożą ładunek o różnych gabarytach, i czasem ta dziesiątka decyduje, czy towar się zmieści, czy nie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 29-11-2020, 18:27
|
|
|
No dobra, to teraz trochę updatu z przeróbki.
Jak wspominałem zakupiona baza upominała się o naprawy blacharskie, nie mogłem ruszyć niestety z robotą na poważnie, bo musiał byc dostęp do blachy od środka.
Ponad 2 miesiące w plecy przez to.
Plan był taki, żeby w tym czasie zrobić ile się da, nie wchodząc w drogę blacharzowi. W planie na ten czas było głównie ogarnięcie tego co się da w szoferce i elektryka (rozprowadzenie kabli), wstawienie okna dachowego i wycięcie otworów, które jest sens wycinać przed blacharzem i lakiernikiem.
I tak pewnego dnia zabrałem się za szoferkę, wywaliłem ścianę grodziową, fotele, wykładziny, plastiki z progów itp.
I to co tam zastałem trochę przerosło moje oczekiwania.
Auto ogólnie widać było zadbane w środku, nie palone itp., ale już ilość syfu, jaka dostała się pod wykładziny i plastiki była ogromna.
Tutaj widać niedopracowany design dostawczaka w porównaniu do nawet przeciętnego auta z lat '90tych ubiegłego wieku.
Nie mam za wiele zdjęć z tego dnia, bo jakoś rano zapodziałem telefon w garażu i nie miałem czasu go szukać, bo robota szła do przodu.
Poniżej zdjęcia już po wstępnym odkurzeniu, przedmuchaniu kompresorem:
Kolejno wywaliłem podsufitkę i półkę nad nią (w oryginale jest nawet fajna półka nad kabiną, ale niespecjalnie pasuje do zastosowań kamperowych.
Jak widać na zdjęciach powyżej, na wysokości około 170cm od podłogi jest takie wzmocnienie.
Niektórzy to wycinają i robi się otwarta przestrzeń. Miałem też chwilę taki pomysł, ale wygrało rozwiązanie bardziej praktyczne: nie likwiduję dodatkowego miejsca na przechowywanie i nadal mogę w tym miejscu jakoś zorganizować łóżko (tylko już inaczej niż w pierwotnym zamiarze).
Jak już posprzątałem, to wziąłem się za ocieplanie dachu nad szoferką.
Do tego użyłem użyłem mat kauczukowych 19mm.
Na dodatkową izolację podłogi wziąłem matę kauczukową 9mm.
Potem poskładałem kabinę do kupy i znowu można się wozić.
Kolejny etap w kolejnym poście. |
_________________ 02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )
Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)
|
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 30-11-2020, 12:00
|
|
|
No dobra, to kolejny etap budowy.
Tym razem wziąłem dzień wolny, bo myślałem, że mi chwilę z tym zejdzie, a czas gonił, bo chciałem to zrobić, kiedy jeszcze były w miarę ciepłe dni.
Chodzi o montaż okna dachowego.
Okno dachowe typowo kamperowe (stosowane też w przyczepach) to Dometic Mini Hekki.
I tutaj kwestia montażu okna. Okno ma płaską ramkę montażową, a dach jest z blachy trapezowej.
I tutaj wychodzi jedna z zalet, że jest to właśnie Ducato. Na tych autach jest budowanych bardzo dużo kamperów, jak i kampervanów, dzięki tego dostępność przeróżnych akcesoriów do przebudowy jest bardzo dobra.
I ktoś wpadł na to, żeby zrobić taki oto adapter:
Jest on bardzo pomocny, jeżeli chce się okno zamontować gdziekolwiek indziej niż zamontowałem go ja.
Akurat ja zamontowałem okno, w miejscu, gdzie fabrycznie może siedzieć szyberdach.
Ale możliwe, że się przyda, jeżeli będę chciał zamontować drugie okno z tyłu.
Przed robotą:
W trakcie:
I jest światełko w tunelu:
Pomocnik też chciał być na zdjęciach:
Ten pomocnik, to w zasadzie jedyna osoba, która mi coś pomaga w całej robocie.
Może kojarzycie, może nie, ale pomocnik dostał w 2013 od was ubranko z napisane "najmłodszy mitsumaniak zlotu", nawet mi wpadło ono w ręce jakoś w weekend - teraz służy jako ubranie dla lalek dla młodszej, która ma 2,5 roku i wczoraj zrobiła tatusiowi pierożki:
Ten najmłodszy Mitsumaniak zlotu 2013, a dokładnie Mitsumaniaczka na zlocie jednak się nie pojawiła, bo miała tydzień, a upały były wtedy mocne.
Tutaj zdjęcie jak miała pewnie z 3-4 miesiące.
ehhhh, były czasy.
Przymiarka ramki:
I gotowe, zamontowane z dodatkową tymczasową ramką dla dystansu
 |
_________________ 02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )
Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)
|
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 817 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20910 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 30-11-2020, 16:00
|
|
|
Ale ten czas zapierdziela .
Pomocniczkę pamiętam jak po spocie w Krakowie w pizzeri odwiedziliśmy Was ze Sławkiem.
Fajnie by było jakiegoś spota na wiosnę zrobić. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 817 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20910 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 65 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10581 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 01-12-2020, 08:58
|
|
|
Od dzisiaj mój ulubiony temat
Zona też mi wierci w brzuchu kampera typu DIY, a tutaj widać szlaki są przetarte:) |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 01-12-2020, 22:12
|
|
|
6 lat
a pamiętam jak dzisiaj
Sławek potrzebował pare kropel oleju, którego ja miałem pod dostatkiem
zasiedzieliście się u mnie przez co nie pojechałeś na imprezę do kolegi
Marcino napisał/a: | :)Zona też mi wierci w brzuchu kampera typu DIY, |
co do żony to u mnie śmieszna historia
zazwyczaj jak mam pomysł, to moja żona mówi, że mnie po....myliło i takie tam
a tutaj siedzieliśmy sobie na trawce, mówię, że może kampera sobie kupimy, a ona mówi, że super pomysł (choc od razu chodziło mi o budowę, co też jej wyłozyłem kosztowo, że będzie to lepsze)
potem jakoś poszukiwania bazy się nie posuwały, to się dopytywała, jak tam poszukiwania dukaciaka
Marcino napisał/a: | tutaj widać szlaki są przetarte:) |
szlaki są od dawna przetarte
nie jestem przecież pierwszy, który wpadł na taki pomysł
jak wspominałem, jest sporo kanałów na YT, które opowiadają czy to o samej przeróbce (technicznie), czy to o podróżach i przeróbce przy okazji
osobiście polecam ten kanał: https://www.youtube.com/user/LadjesGangsta
z tym że jest po angielsku
oglądałem ich już z rok czasu, a tak się złożyło, że sprzedali swój stary samochód i robią takie samo Ducato jak moje teraz
Tutaj mała uwaga, bo większość tych kanałów na YT, to tak zwani "van-lajferzy" i tutaj jest ogromna różnica w robieniu auta do podróżowana raz na jakiś czas (kamper), a autem do spędzania w nim całego życia.
Każdy jednak potrzebuje co innego i robi po swojemu.
Poza kanałami na YT jest forum camperteam.pl, gdzie jest mały, bo mały, ale ostatnio prężnie działający dział budowy kampera DYI.
I co jeszcze lepsze, forum to działa na tym samym enginie co forum MM .
Miałem co prawda opisac kolejny etap budowy, czyli trochę o zbiornikach na wodę, ale się rozpisałem o czym innym, więc zrobię posta jutro.
Pzdr |
_________________ 02132/KMM
Obecnie w mojej stajence:
Infiniti Q50S Red Sport (09.2023 - ?)
Fiat Ducato L4H3 2.3 '15 - (09.2020 - ? )
FZ1 Yamaha Fazer '07 - (08.2021 - ? )
Były:
EA5A - Czarne Avance '01 - (02.2010 - 11.2013)
CJ4A - (08.2010 - 04.2011)
EA5W - Granatowy Elegance '02 - (11.2013 - 08.2014)
CA4A - Błękitne Malibu '95 - (01.2013 - ? )
DA5A - Czarny Avance - podejście drugie '04 - (05.2015 - 10.2018)
ER-5 - Niebieskie Kawasaki '99 - (06.2014 - 02.2021)
URL=https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109619]E70 BMW X5 40d '12 - (08.2019 - 11.2021)
|
|
|
|
 |
|
|