[CJ1A 1.3] hamowanie silnikiem |
Autor |
Wiadomość |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 18-04-2007, 20:02 [CJ1A 1.3] hamowanie silnikiem
|
|
|
mam colta CJO wersja CJ111 pojemność 1300 12 zaworowy 2 wałkirozrządu
proszę o podpowiedzi w jaki sposób przebiega u was hamowanie silnikiem opiszę jak przebiega ono u mnie (według mnie chyba nietypowo ,miałem inne samochody ,ostatnio Suzuki Zwift)
dojeżdżając np do skrzyżowania na 4 biegu prędkość 70 km/gdz zdejmuję nogę z pedału gazu czyli hamowanie silnikiem samochód bardzo wolno zwalnia a obroty silnika też opadają wolniutko .Sprawdzałem też wrzucając na luz wysprzęglając) obroty i prędkość były takie same jak przy hamowaniu silnikiem
mając przedtem inne samochody hamując silnikiem efekt był taki jak gdyby ztyłu wyskakiwał mały spadochron ihamowanie silnikiem to było hamowanie a nie spowolnienie tępa jazdy
wopini Fachowców przy silnikach z wtryskiem bardziej ekonomiczną jazdą jest hamowanie silnikiem niż dojazd do skrzyżowania na luzie
proszę o opinię wsprawie a jeśli zachowanie mojego silnika jest złe to jaka jest tego przyczyna |
|
|
|
 |
Pieniek
Mitsumaniak
Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 284 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-04-2007, 20:14
|
|
|
Ze względu na bezpieczeństwo jazdy hamowanie silnikiem jest jak najbardziej pożądane zwłaszcza zimą lub na śliskim gdyż opóźnia moment zablokowania kół. Poza tym w trakcie hamowania silnikiem wtryskiwacze nie podają paliwa aż do spadku obrotów do pewnej granicy ( z reguły 1200-1400 rpm) Tak więc taka jazda prowadzi do mniejszego zużycia hamulców i niewielkiego spadku zużycia paliwa. Co prawda nieco bardziej pracuje sprzęgło i skrzynia ja jednak polecałbym taki sposób jazdy. Co do efektywności hamowania silnikiem to różne modele różnie na to reagują. Z reguły niewielkie silniki benzynowe hamują słabo a najmocniej zwalniają diesle i duże benzyniaki.
Pozdrawiam. |
_________________ Pieniek |
|
|
|
 |
krzys78
Forumowicz

Auto: Czasem sprzątam ASXa żony
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Paź 2006 Posty: 229 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 19-04-2007, 01:23
|
|
|
12 zaworowe mają jeden wałek. |
_________________ ASX 1,6 '11 |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 19-04-2007, 20:33
|
|
|
Krzyś masz rację to ja się pomyliłem trochę niewiedzy mam 16 zaworowy 2wałki rozrządu
żle określiłem obroty mego Colta na luzie ,w momencie kiedy dam na luz obroty spadają szybko do poziomu 800
nadal pytam czy wyżej opisane zachowanie się samochodu podczas hamowania silnikiem jest prawidłowe dla tych samochodów |
|
|
|
 |
|