Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ1A 1.3] hamowanie silnikiem
Autor Wiadomość
Miroslaw1305 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 474
Skąd: Kępno
Wysłany: 18-04-2007, 20:02   [CJ1A 1.3] hamowanie silnikiem

mam colta CJO wersja CJ111 pojemność 1300 12 zaworowy 2 wałkirozrządu
proszę o podpowiedzi w jaki sposób przebiega u was hamowanie silnikiem opiszę jak przebiega ono u mnie (według mnie chyba nietypowo ,miałem inne samochody ,ostatnio Suzuki Zwift)
dojeżdżając np do skrzyżowania na 4 biegu prędkość 70 km/gdz zdejmuję nogę z pedału gazu czyli hamowanie silnikiem samochód bardzo wolno zwalnia a obroty silnika też opadają wolniutko .Sprawdzałem też wrzucając na luz wysprzęglając) obroty i prędkość były takie same jak przy hamowaniu silnikiem

mając przedtem inne samochody hamując silnikiem efekt był taki jak gdyby ztyłu wyskakiwał mały spadochron ihamowanie silnikiem to było hamowanie a nie spowolnienie tępa jazdy
wopini Fachowców przy silnikach z wtryskiem bardziej ekonomiczną jazdą jest hamowanie silnikiem niż dojazd do skrzyżowania na luzie

proszę o opinię wsprawie a jeśli zachowanie mojego silnika jest złe to jaka jest tego przyczyna
 
 
 
Pieniek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-04-2007, 20:14   

Ze względu na bezpieczeństwo jazdy hamowanie silnikiem jest jak najbardziej pożądane zwłaszcza zimą lub na śliskim gdyż opóźnia moment zablokowania kół. Poza tym w trakcie hamowania silnikiem wtryskiwacze nie podają paliwa aż do spadku obrotów do pewnej granicy ( z reguły 1200-1400 rpm) Tak więc taka jazda prowadzi do mniejszego zużycia hamulców i niewielkiego spadku zużycia paliwa. Co prawda nieco bardziej pracuje sprzęgło i skrzynia ja jednak polecałbym taki sposób jazdy. Co do efektywności hamowania silnikiem to różne modele różnie na to reagują. Z reguły niewielkie silniki benzynowe hamują słabo a najmocniej zwalniają diesle i duże benzyniaki.
Pozdrawiam.
_________________
Pieniek
 
 
krzys78 
Forumowicz


Auto: Czasem sprzątam ASXa żony
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2006
Posty: 229
Skąd: Stargard
Wysłany: 19-04-2007, 01:23   

12 zaworowe mają jeden wałek.
_________________
ASX 1,6 '11
 
 
 
Miroslaw1305 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 474
Skąd: Kępno
Wysłany: 19-04-2007, 20:33   

Krzyś masz rację to ja się pomyliłem trochę niewiedzy mam 16 zaworowy 2wałki rozrządu
żle określiłem obroty mego Colta na luzie ,w momencie kiedy dam na luz obroty spadają szybko do poziomu 800
nadal pytam czy wyżej opisane zachowanie się samochodu podczas hamowania silnikiem jest prawidłowe dla tych samochodów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.