Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Outlander jaki maksymalny rozmiar kół, jaki lift?
Autor Wiadomość
marcinsze 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 3 PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2022
Posty: 4
Skąd: Sidzina
Wysłany: 08-05-2023, 10:27   Outlander jaki maksymalny rozmiar kół, jaki lift?

Witajcie,
Jestem posiadaczem Mitsubishi Outlander PHEV 2014 rok. Chciałbym samochód nieco podnieść ale bez przeróbek zawieszenia, karoserii, przewodó hamulcowych itd. ... no i oczywiście aby silnikom elektrycznym i generalnie napędowi nic się nie stało. Dlatego wszystko w granicach zdrowego rozsądku. Dla posiadaczy Otlanderów ale w klasycznej wersji dodam tylko że Outlander PHEV nie ma wału napędowego łączącego przednią oś z tylnią. Ma dwa niezależne silniki elektryczne - jeden przy przedniej osi, drugi przy tylnej osi. Elektornika nie wprost mechanika steruje pracą obu osi - to tak w skrócie. Nie mniej jednak samochodzik ładnie jeździ po błotku, śniegu ale bez szaleństw typu topienie w błocie po progi. No i stąd też chęć nieco poprawienia prześwitu pod samochodem, tak dla bezpieczeństwa i większej frajdy.
Samochód fabrycznie wyposażony w koła z oponami 225/55R18 co daje kółeczko o średnicy 705mm. W zimie na oponkach 215/70R16 co jest bardzo bliskie oryginałowi 708mm ale jazda jest dużo miększa przy przejeździe np. po płytach, nieco większych kamieniach co jest zasługą oczywiście balona opony i niczego więcej. Stąd też moje pytanie jakie największą oponę montowaliście w swoich pojazdach, też klasycznych Outlanderach. Chciałbym w swoim pozostawić oryginalne felgi 18" bo ładnie wyglądają i wrzucić oponę 225/65R18 ale obawiam się o układ napędowy i o ewentualne obcierki przy skręcie, przechyłach bo to już 45mm w średnicy więcej niż oryginał. Dlatego pewnie skończę na 225/60R18 co daje 23 mm różnicy w średnicy koła i z napędami nic się nie powinno dziać. Trochę poprawi to komfort jazdy bo balona będzie więcej a opony i tak muszę wymienić. Jakie są Wasze doświadczenia w tym temacie, serdecznie proszę o opinie.
No i drugi temat, czy ktoś z Was liftował samochód np. dedykowanymi dłuższymi amortyzatorami z sprężynami do 2" liftu - ja nie znalazłem takiego zestawu więc jeśli ktoś korzystał z takiego to bardzo proszę o podzielenie się opinią, informacją. Ewentualnie czy ktoś do podniesienia budy samochodu używał podkładek dystansujących np.:
https://www.olx.pl/d/ofer...D5-IDIbByF.html

Pozdrawiam, Marcin
 
 
rajan 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Lip 2015
Posty: 416
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-05-2023, 10:27   Re: Outlander jaki maksymalny rozmiar kół, jaki lift?

marcinsze napisał/a:
Samochód fabrycznie wyposażony w koła z oponami 225/55R18 co daje kółeczko o średnicy 705mm. W zimie na oponkach 215/70R16 co jest bardzo bliskie oryginałowi 708mm...


To znaczy te R16 to też oryginał, bo wg instrukcji/homologacji właśnie taki rozmiar przewidział producent. I w sumie tylko te dwa rozmiary są przewidziane (przynajmniej w moim OIII).
Przy 235/55R19 (741mm) coś tam już obciera. Podobno max rozmiar to 739mm, ale należy też pamiętać o szerokości opony i odpowiednim ET.
 
 
marcinsze 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 3 PHEV
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2022
Posty: 4
Skąd: Sidzina
Wysłany: 09-05-2023, 16:24   

Rajan dzięki za info. Jest pomysł na zwiększenie średnicy koła ale na orginalnej feldze więc ET nie będzie się zmieniać. Kuszą mnie bardzo Micheliny Latitude Cross bo mają fajny bieżnik i na szutrze, piasku powinny ładnie jeździć ale nie dostępne w rozmiarze 225/60R18 tylko 235/60R18. Co przy sumie przypadków tj. o centymetr szersza opona, prawie o cal większe koło i jeździe po piachu, który mocno obciąża może zaszkodziłoby napędom. Nie wiem gdzie jest granica wytrzymałości napędów Outlandera ale napewno nie jest to pancerna terenówka.
Skończy się więc, zapewne na oponach nieco większych Yokohama GeolandarG015 225/60R18.
Jeśli macie jeszcze jakieś przemyślenia piszcie proszę. Może ktoś liftował?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.