[1.6i 98km] Piski spod maski |
Autor |
Wiadomość |
Kamill
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8Gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2020 Posty: 9 Skąd: Poland
|
Wysłany: 05-11-2020, 16:30 [1.6i 98km] Piski spod maski
|
|
|
Witam!
Przychodzę tutaj zapytaniem, co może być przyczyną piszczenia spod maski?
Miałem taki problem po zakupie pojazdu, jednak zmieniłem paski osprzętu na Continentala, alternator zregenerowałem z powodu awarii regulatora. Samochód piszczał mi przy zakresie około 1500-2000 obrotów, obstawiałem pasek alternatora. Okazało się że był luźny z lekka, więc go napiąłem jednak problem pozostał, z tym że piszczy również po odpaleniu. Z moich nasłuchów wynika że pisk dochodzi z okolicy podszybia, jakby niżej przepustnicy. Ma ktoś pomysł czym może być to spowodowane? Wyczytałem w internecie że może być to wina nieszczelności układu dolotowego, jednak przy wymianie filtra powietrza m.in. wydawało mi się że wszystko jest okej. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 09-11-2020, 10:18
|
|
|
Paski Continentala to największy badziew. Piszczą już w pudełku. |
|
|
|
 |
tom.f
Forumowicz
Auto: Space STAR 1.6 2003 R.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Gru 2015 Posty: 68 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 10-11-2020, 12:19
|
|
|
Dokładnie sam to przerabialem.Założyłem Dayco i nie ma problemu. |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 807 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 13-11-2020, 12:02
|
|
|
Żeby na 100 procent wyeliminować pasek, to podlej go delikatnie magicznym napojem w czerwonej puszcze...coca....itd. Jak podeschnie to cukier zawarty w napoju sprawia, że pasek przestaje się ślizgać. Będziesz wiedział wtedy czy to pasek.
Nie, to nie żart. To działa. |
|
|
|
 |
kuba!!!
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 98km 2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 348 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 13-11-2020, 21:48
|
|
|
Kamill, nieszczelności w dolocie nie piszczą co najwyżej świszczą, spróbuj jeszcze trochę podciągnąć pasek i sprawdz czy nie ma bicia na żadnym łożysku czy kole pasowym.
Co do pasków continentala to też słyszałem że popiskują, lecz sam nie miałem z tym problemu. |
|
|
|
 |
Kamill
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8Gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2020 Posty: 9 Skąd: Poland
|
Wysłany: 17-11-2020, 16:17
|
|
|
Dzięki Panowie za pomoc. Okazało się że powodem było sprzęgło które ma za sobą 130 tysi i 2 właścicieli plus mnie. Po wcisnięciu pedału sprzęgla coś mi szorowało, ale olałem, później zaczęły się piski które znikały po jego wciśnięciu. Dzisiaj jak już jechałem do mechanika odstawić auto to pojawiły się również po wciśnięciu sprzęgła. Pewnie padł sam docisk, mimo to całość będzie zmieniona. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 18-11-2020, 08:41
|
|
|
Raczej łożysko oporowe sprzęgła ma dość i stąd piski, ale reszta pewnie też woła o wymianę, tym bardziej po takim przebiegu na zamienniku sprzęgła. |
|
|
|
 |
|