Stacyjka. |
Autor |
Wiadomość |
sbknr1
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2020 Posty: 75 Skąd: Hołudza
|
Wysłany: 20-02-2021, 09:54 Stacyjka.
|
|
|
Witam forumowiczów.
Ma może ktoś schemat kostki co idzie do stacyjki.
Mam stacyjke 5 pinowa myślałem że temat rozwiązałem przy pomocy kolego z FB ale niestety obawiam się źle podpiąć kable.
Mianowice problem polega na tym iż w zeszły piątek odpaliłem auto i pozostawiłem odpalone i poszedłem do kotłowni przegrzebać w piecu. Gdy wyszedłem z kotłowni to Galus był zgaszonym. Podszedłem do niego i wyjąłem kluczyk, włożyłem przekręcam a tu zadna kontrolka się nie zaświeciła ani rozrusznik nie zakręcił.
Koledzy na fb mówili szukaj bo masy nie ma. Po rozkręcałem pół samochodu prawie całe wnętrze lecz z masą było wszystko ok. Patrzyłem myślałem i wymyśliliśmy że stacyjka. To sprawdziłem stacyjke i według tego co mi się zdaje prąd powinien iść w kablu czerwonym z czarnym paskiem który jest w kostce przy stacyjce. Lecz żadnego prądu niema. Gdy puściłem kabel od plusa z aku do stacyjki i dotknąłem kablem pin kabla czerwonego z czarnym paskiem to zaświeciły kontrolki i samochód udało się uruchomić.
Mam do was panowie i panie pytanie czy jakbym puścił osobny kabel od aku + do stacyjki czy coś się może wtedy stać złego?
PROSZE WAS O POMOC PO JUŻ SAM NIEWIEM CZY DOBRE ROZWIĄZANIE WYMYŚLIŁEM
zdjęcie tej kostki o którą mi chodzi
 |
_________________ Nie jestem mechanikiem. Uczę się na własnych błędach.. Dumny posiadacz samochodu marzeń z dzieciństwa
GALANT 2.0 1999r 136km b+lpg |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20967 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 20-02-2021, 09:59
|
|
|
A bezpieczniki posprawdzaleś . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
sbknr1
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2020 Posty: 75 Skąd: Hołudza
|
Wysłany: 20-02-2021, 10:21
|
|
|
Tak posprawdzane wszystkie i w komorze silnika i w szoferce i z nimi jest ok wszystko. Zdaje mi się że kabel musi być '' zjedzony przez jakieś żyjątka'' albo jakieś zwarcie poszło bo tak jak mówię jeśli robię na krótko to wszystko jest ok. Patrzyłem multi metrem połączenie między aku a bezpiecznikami pod maską to wszystko jest ok. Między bezpiecznikami pod maską a bezpiecznikami w szoferce wszystko jest ok. Między szoferka bezpiecznik '' włącznika zaplonu'' a stacyjka i już tu połączenia nie ma. No chyba że zły bezpiecznik patrzę ale zdaje mi się że' 'włącznik zaplonu' ' to chodzi o stacyjkę. |
_________________ Nie jestem mechanikiem. Uczę się na własnych błędach.. Dumny posiadacz samochodu marzeń z dzieciństwa
GALANT 2.0 1999r 136km b+lpg |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20967 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 20-02-2021, 10:24
|
|
|
A przekaźnika po drodze czasem nie ma |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
sbknr1
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2020 Posty: 75 Skąd: Hołudza
|
Wysłany: 20-02-2021, 10:27
|
|
|
Nwm właśnie dlatego was pytam czy coś by się nie stało jakbym zrobił to po kablu nowym. |
_________________ Nie jestem mechanikiem. Uczę się na własnych błędach.. Dumny posiadacz samochodu marzeń z dzieciństwa
GALANT 2.0 1999r 136km b+lpg |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11110 Skąd: Radomsko
|
|
|
|
 |
sbknr1
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2020 Posty: 75 Skąd: Hołudza
|
Wysłany: 20-02-2021, 10:56
|
|
|
sprawny nie spalony zmieniałem też na inny i dalej nic.
[ Dodano: 20-02-2021, 11:06 ]
Od tego pod maską patrzyłem czy jest połączenie tego samego co taka sama ma '' ikonkę'' w szoferce i połączenie jest i dalej od tego w szoferce do stacyjki i nie ma połączenia. |
_________________ Nie jestem mechanikiem. Uczę się na własnych błędach.. Dumny posiadacz samochodu marzeń z dzieciństwa
GALANT 2.0 1999r 136km b+lpg |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11110 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 20-02-2021, 11:08
|
|
|
Masz dokładany alarm ? sprawdź czy pod deską nie ma dokładanego modułu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
sbknr1
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2020 Posty: 75 Skąd: Hołudza
|
Wysłany: 20-02-2021, 11:19
|
|
|
Nie mam dodatkowego alarmu od centralnego zamka wyjąłem cała puszkę i nie podpinam odkąd robię przy Galu. Wszystkie inne usterki co wyczytałem na forum i co chłopaki na FB mi doradzali wykluczyłem. Więc zostaje tylko brak napięcia na tym kablu czerwonym z paskiem czarnym. W stacyjce powinien być prąd cały czas na jednym kablu według mnie
[ Dodano: 20-02-2021, 11:57 ]
I jak myślicie można taki osobny kabel kupić i założyć by to hulało chwilowo bo jak się ciepło zrobi to zrobię tak jak powinno być. |
_________________ Nie jestem mechanikiem. Uczę się na własnych błędach.. Dumny posiadacz samochodu marzeń z dzieciństwa
GALANT 2.0 1999r 136km b+lpg |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11110 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 20-02-2021, 14:39
|
|
|
Światła działają ?
sbknr1 napisał/a: | I jak myślicie można taki osobny kabel kupić i założyć by to hulało chwilowo bo jak się ciepło zrobi to zrobię tak jak powinno być. |
Uważam, że to zły pomysł. Skoro nie potrafisz znaleźć przyczyny, to bezpieczniej będzie powierzyć to fachowcowi.
Wiem, że fajnie jest coś naprawić samemu, ale czasem trzeba zdać się na doświadczenie innych. |
_________________
 |
|
|
|
 |
sbknr1
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2020 Posty: 75 Skąd: Hołudza
|
Wysłany: 20-02-2021, 14:52
|
|
|
Dobrze mogę się zdać na doświadczenie innych lecz samochód muszę odpalic i zaprowadzić do mechanika więc muszę tymczasowo zrobić zasilanie.
Tak światła działają, i postojowe i mijania i drogowe. Wewnątrz auta w kabinie światełka świecą i na desce rozdzielczej świeci tylko kontrolka od otwartych drzwi |
_________________ Nie jestem mechanikiem. Uczę się na własnych błędach.. Dumny posiadacz samochodu marzeń z dzieciństwa
GALANT 2.0 1999r 136km b+lpg |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 20-02-2021, 15:50
|
|
|
A sprawdzałeś czy prąd dochodzi do bezpiecznika 30A? Ja bym jeszcze sprawdził stan przewodów dochodzących do bezpiecznika (wejście i wyjście). Być może tu jest pies pogrzebany. Jak patrzyłęm w manualu to po bezpieczniku jest jeszcze odejście do bezpiecznika 10 A który zabezpiecza sygnał dźwiękowy (Thieft - alarm horn relay). Tak mówi manual "Galant 1997-2001 Electrical Wiring - Galant 1997 Wiring Diagrams - Power Distribution Circuit (2 of 3)"
[ Dodano: 20-02-2021, 16:02 ]
Dodam jeszcze że według mojego pomysłu na ten problem to: albo nie ma dobrego styku na wejściu do skrzynki bezpieczników w komorze silnika, a dokładnie na styku bezpiecznika FL7, albo przewód który jest za wspomnianym bezpiecznikiem jest ugnity i nie przesyła prądu do stacyjki. Ja bym odkręcił skrzynkę bezpieczników w komorze silnika i sprawdził stan przewodów. Doraźnie można zrobić taką kombinację z dodatkowym przewodem do stacyjki ale dla świętego spokoju zabezpieczyłbym go bezpiecznikiem takim jaki jest w skrzynce bezpieczników (30A). Ale w pierwszej kolejności sprawdziłbym czy jest prąd na gnieździe bezpiecznika FL7. Mam nadzieję że pomogłem choć trochę
[ Dodano: 20-02-2021, 16:08 ]
A i jeszcze jedna sztuczka - wyjmij bezpiecznik i zmostkuj piny i sprawdź co się będzie dziać - jak zapali to bezpiecznik do wymiany. Jak nie to szukaj jak powyżej napisałem. A światła w galancie nie są zależne od stacyjki i świecić będą się zawsze, nie zależnie od tego czy jest włączona czy nie. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
sbknr1
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2020 Posty: 75 Skąd: Hołudza
|
Wysłany: 20-02-2021, 17:02
|
|
|
Bezpiecznik sprawdzony inny brałem 30a i też nie świeciły kontrolki. Pisalem ze sprawdzałem multimetrem i między aku a bezpiecznikami pod maską był prąd. Między bezpiecznikami pod maską a tymi w szoferce też był prąd. Tylko pomiędzy tymi w szoferce a stacyjka nie było. Więc zadałem do was forumowicze pytanie czy mogę zrobić to na osobnym kabelku. Ale już zrobiłem nie czekałem na odpowiedź na forum teraz wiem że muszę aku naładować po przy kreceniu padł. Ale jutro będzie już naładowany więc wsadzę go i będę próbować zapalić tylko pytanie czy jest taka możliwość że w tym kablu co był seryjny w stacyjce było coś jeszcze podpięte prócz zaplonu? |
_________________ Nie jestem mechanikiem. Uczę się na własnych błędach.. Dumny posiadacz samochodu marzeń z dzieciństwa
GALANT 2.0 1999r 136km b+lpg |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 20-02-2021, 17:35
|
|
|
Masz pięć pinów, jeden z przewodem czerwonym jest zasilający a pozostałe są przewodami wyjściowymi, zasilającymi pozostałe odbiorniki, w tym rozrusznik. problem jest w zasilaniu czyli z przewodem koloru czerwonego. I teraz, ten przewód nie idzie ze skrzyneczki bezpieczników w środku w kabinie tylko ze skrzynki w komorze silnika. Jeżeli bezpiecznik jest sprawny to zostaje w tym momencie odkręcić skrzyneczkę z mocowań i sprawdzić stan przewodów wychodzących z tej sprzynki. Tam na pewno znajdziesz interesujący się przewód koloru czerwonego. Jeśli masz miernik to ustaw go w położenie do sprawdzenia przewodów (brzęczyk) i jeden koniec dajesz pod kostkę przy stacyjce do przewodu czerwonego a drugi koniec pod ten sam przewód przy skrzynce bezpieczników, jak zabrzęczy to przewód sprawny, jak nie to trzeba szukać przyczyny. Ja osobiście obstawiam pin wyjściowy z bezpiecznika FL7. Prawdopodobnie przewód się tam upalił i stąd problem. Ale mogę się mylić. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
sbknr1
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 1999
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lip 2020 Posty: 75 Skąd: Hołudza
|
Wysłany: 20-02-2021, 20:22
|
|
|
Jaro1974 dzięki za informacje. Patrzyłem w skrzynce pod maską odkręciłem od kielicha i od karoserii. Rozpiolem te '' haczyki '' zajrzałem do środka znalazłem kabel czerwony z czarnym paskiem i wszystko w bezpiecznikach i z kablem ok więc to musi być coś albo w kablu idącym u mnie w nadkolu lub głębiej gdzieś na wysokości kolumny kierowniczej. Nie miałem sił już marznąć na dworze więc musiałem na szybko zrobić sobie kablem z aku +. Kabel średnicy 6 mm2 długości około 2m a tuż przy aku bezpiecznik topikowy 10a i co lepsze kręcę na tym 10a i nie spalił się więc chyba jest ok.
Tylko zastanawiam się czemu nie odpalił mi tak jak wcześniej od 1 strzała tylko kręci i się zastanawia czy zapalić czy nie. Może to niski poziom paliwa pb95 lub stanie z górki do tyłu. Niewiem nie jestem pewny jutro pojadę na stację benzynowa kupię z 10 litrow paliwa i będę próbował go '' ożywić ''.
[ Dodano: 21-02-2021, 11:11 ]
Próbuję od rana odpalic Galusia i dalej nie chce załapać. Tak jakby próbował lekko załapuje i odpuszcza i dalej kręci. Czego to może być wina? Wszystkie bezpieczniki na nowo przejrzałem i wszystkie sprawne nie spalone.
Kręcić kręci ale nie odpala. |
_________________ Nie jestem mechanikiem. Uczę się na własnych błędach.. Dumny posiadacz samochodu marzeń z dzieciństwa
GALANT 2.0 1999r 136km b+lpg |
|
|
|
 |
|