Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Klucz dynamometryczny
Autor Wiadomość
rafq 
Mitsumaniak
MM-Mighty Morphin'


Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 766
Skąd: Lublin
Wysłany: 22-03-2007, 23:50   Klucz dynamometryczny

Witam, chciałem poznać Waszą opinię na temat wyżej wymienionego "magicznego" :mrgreen: narzędzia. Sporo o nim piszecie i w japońcach (nie tylko) się bardzo przydaje, więc uchylcie rąbka tajemnicy jaki wybrać, aby nie przepłacić oraz aby w miarę dobrze służył w normalnych warunkach. Nie mówię tu o jakichś zarąbiście drogich, które wytrzymują niejednokrotne traktowanie gazrurką :mrgreen: albo czym tam komu przyjdzie do głowy :D .
I co oznacza to 3/8 lub 1/2 przy podanych parametrach klucza ? (mogę się tylko domyślać, że jest to szerokość nasadki i tu nasuwa się pytanie jak ją zmierzyć oraz jakie są najczęściej spotykane ?)
Czy klucz powinien posiadać jakieś dodatkowe atuty ?
Czy będą do niego pasować nasadki ze zwykłego kompletu kluczy ?
Czy trzeba jakąś specjalną przejściówkę z dynamometru na końcówki typu spline ?

zaznaczam że mam do wydania na tą "zabawkę" max. 150 zł

jeśli będzie dużo info w tym temacie to może małe FAQ powstanie ? ;)

Pozdrawiam!

P.S. może ktoś zna adresy z Lublina dobrych sklepów z narzędziami ? słyszałem o techmaxie czy jakoś tak na nałęczowskiej lub gdzieś tam w okolicach...
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-03-2007, 09:47   

ja kupilem z Allegro - jakis za 100 zl, ale to zadna rewelacja
porzadny klucz musi kosztowac i juz
klucze dokladne np. 1-10 Nm itp sa bardzo drogie i malo przydatne (generalnie przy ustawianiu napinacza hydraulicznego rozrzadu)
klucze o duzych momentach podobnie j.w.

dlatego najlatwiej kupic klucz 10-200 Nm z Allegro

1/2 i 3/8 to rozmiar tego wystajacego kwadratu w calach - generalnie wiekszosc to 1/2 cala, wieksze to z reguly do ciezarowek sa
 
 
rafq 
Mitsumaniak
MM-Mighty Morphin'


Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 766
Skąd: Lublin
Wysłany: 23-03-2007, 14:48   

a czy moment powyżej 110 nm do czegoś się w ogóle przydaje przy samochodzie ? (nie liczę ciężarówek itp :mrgreen: )
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 23-03-2007, 14:59   

rafq napisał/a:
a czy moment powyżej 110 nm do czegoś się w ogóle przydaje przy samochodzie ?
Np. piasty kół, śruby kół pasowych.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 14-04-2007, 12:14   

Rozmiar nasadki 3/8 najczęściej jest stosowany do drobnych śrub i nakrętek z małym momentem - np. silnik i osprzęt.
Najbardziej popularny z nasadką 1/2 ma też najszerszy zakres, z reguły 28 - 210 Nm, ale jest mało przydatny przy drobnicy silnikowej (momenty 10 - 40 Nm). Generalnie momeny w zakresie 60 - 150 Nm są najczęściej spotykane przy śrubach zawieszenia.
Generalna zasada jest taka, że do grubszych prac lepiej mieć jest dobrej jakości sprzęt bo przy dużych momentach w badziewiu lecą "sprzęgiełka" (łatwo ukręcić klucz), zaś przy drobnicy np. silnik wymagana jest precyzja dokręcenia, stąd lepiej mieć klucz o bardzo dokładnej nastawie.
Klucze anglosaskie mają nastawy skalowane w Ft-LBS, ale można to przeliczyć na Nm za pomocą tablic. Poza tym w książkach serwisowych podawane są obie wartości.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
old
[Usunięty]

Wysłany: 15-04-2007, 19:20   

jezeli masz tylko 150 złoty to raczej nie spodziewaj się rewelki proxxon to wydatek około 350 do 450 złoty(średnia klasa)kingtony to wydatek 400 do 500 złoty beta 400 stówki wurth około 1200zl(pierwsz liga) pamiętaj klucz dynanometryczny zawsze po robocie trzeba rozkręcić na maksa inaczej rozkalibruje się i lipa.ja pracuje na sprzecie kingtona i proxxona.wszystko kupuje w germanii tańsze o około 100zł.pozdro
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.