Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Uszczelnienie kolektor-wydech oraz wymiana lozyska i zacisku
Autor Wiadomość
Asx14 
Nowy Forumowicz

Auto: Asx 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2021
Posty: 12
Skąd: Bolimów
  Wysłany: 06-05-2021, 20:19   Uszczelnienie kolektor-wydech oraz wymiana lozyska i zacisku

Cześć i czołem, na wstępie chciałem się przywitać jako nowy właściciel mitsu asx. Mam trzy problemy i liczę na pomoc w kwestii.

Pierwszy:
Od kolektora wydechowego na łączeniu z wydechem za komorą silnika mam niesamowity przedmuch, wyczaiłem to pianka do nieszczelności dmuchalo bardzo. Kupiłem pierścień uszczelniający MR450699 niestety nadal dmucha. Mówię dobra pojadę do mechanika niech rzuci okiem, dał to samo ale skręcił z pastą była cisza ale wydmuchalo nazajutrz. Cóż moge z tym zrobić żeby to uciszyć na amen jakkolwiek?

Druga kwestia
Jarzmo, zacisk hamulca przedni prawy lata luźno stuka puka, czy jest sens zdejmować koło poprawiać coś przy nim jeśli tak to co czy od razu kupić używane drugie jak sugeruje mechanik któremu się nie chciało zdjąć koła?

Trzecia kwestia czy dam radę w domowych warunkach zmienić łożysko przód czy tam jest potrzebna praska czy idzie to samemu wydłubać i wstawić?


Będę niesamowicie wdzięczny za pomoc, szczególnie za pkt pierwszy.

PS czy wasze asxy też piją około 2 litry oleju od wymiany do wymiany czyli co 15tkm? Czy co najmniej o litr za dużo, silnik 1.6 z LPG brc 117km.
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 518
Skąd: Gliwice
Wysłany: 07-05-2021, 17:56   

1. Sprawdź drożność wydechu. Może być tak, że np. katalizator jest słabo drożny i po prostu wydmuchuje w najsłabszym punkcie uszczelnienie.
2. Musisz zdjąć koło i sprawdzić co się stało ale sprawa jest bardzo prosta do rozwiązania i nie droga. Dosłownie groszowa sprawa.
3. Nie potrzebujesz żadnej prasy. Piasta jest montowana do zwrotnicy na cztery śruby.
4. Oleju bierze zbyt dużo. Mój też bierze ale około pół litra przez taki dystans o jakim piszesz.
Na marginesie zapytam o twój nabytek. Jak sytuacja z regulacją zaworów? Ktoś to robił? Jaki masz przebieg?
_________________
piotr57
 
 
Asx14 
Nowy Forumowicz

Auto: Asx 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2021
Posty: 12
Skąd: Bolimów
Wysłany: 07-05-2021, 20:00   

370tkm przebiegu mam, sporo. Jeśli chodzi o działanie silnika obroty itd jest super, zawory są chyba hydraulicznie popychane? Co do brania oleju przepala go pewnie nieszczelny na zaworach, droga robota. Co myślisz o wlaniu ceramizera, nie chodzi o to czy pomoże bo mogę zaryzykować ale czy nie zaszkodzi bo tego nie chce.

Koło zdjąłem kupiłem już zestaw naprawczy zacisku tj prowadnice Smar i osłonki.

Czyli z podstawowym pojęcie Mirka garażowego ogarnę to łożysko jakoś.

Wydech mimo przebiegu jak i kat jet raczej drożny wiesz. Dzis wykonałem tysiące telefonów najpierw do firmy k2 o ich uszczelnienia wydechowe i tam Pan powiedział że nie kupuje Pan tego od nas bo mam Lancera zmieniłem już 3 stożki i wszystkie przepuszczały a ostatni był oe. Polecił mi firmę Fa1 gdzie ich stożki są miękkie i przy dokręcaniu idealnie się dopasowują wyplaszczają, posłuchałem go zobaczę. Jeśli będzie puszczal dodam silikonu kominkowego 1500 stopni wytrzymuje podobno.

Pitt jaki masz przebieg u siebie z ciekawości. Kurde jak to tyle łyka oleju i przebieg mam duży co prawda udokumentowany to może bliżej mi jednak żeby się pozbyć go. Mam dwa auta powyżej 300tys i nic im nie jest dlatego się nie bałem tego
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 518
Skąd: Gliwice
Wysłany: 08-05-2021, 07:35   

No trochę spory masz ten przebieg. Regulacja zaworów jest niestety mechaniczna a to nie są tanie rzeczy. Może kosztować nawet 3-4 tysiące, jeśli zajdzie potrzeba wymiany wszystkich szklanek z remontem głowicy. W tej sytuacji jest to nieopłacalne. Za mniejsze pieniądze kupisz silnik w dobrym stanie. Ja mam przebieg 110 tkm. Możesz eksperymentować z ceramizerem ale moim zdaniem to wyrzucenie kasy przy takim przebiegu. Z piastą powinieneś sobie poradzić, jeśli wszystkie śruby pójdą gładko oczywiście. Jesteś pewny, że to łożysko koła a nie skrzynia?
_________________
piotr57
 
 
Asx14 
Nowy Forumowicz

Auto: Asx 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2021
Posty: 12
Skąd: Bolimów
Wysłany: 08-05-2021, 07:55   

Wszędzie w necie piszą że 1.6 mivec ma regulacje hydrauliczna?

To łożysko narazie cicho słychać zbyt cicho żeby móc dobrze ocenić ale słyszę ze jest to prawy przód i słychać jakby wszystkie opony były ciche a ta jedna zimówka powiedzmy, mechanik jechał jak kupiłem to auto i powiedział o łożysko będziesz miał do zmiany, jak jeszcze ja tego nie slyszalem
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 518
Skąd: Gliwice
Wysłany: 08-05-2021, 08:24   

Wszędzie? Pytasz czy stwierdzasz? Tak żeby już nie wałkować tematu zaworów https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109907&highlight=regulacja+zawor%F3w
Jak przeczytasz ten temat, to zrozumiesz dlaczego do tego silnika gaz się nie opłaca i nie nadaje. Łożysko/piasta tak jak napisałem dasz radę sam wymienić. Prosta sprawa, jeśli oczywiście masz troszkę pojęcia mechanicznego.
_________________
piotr57
 
 
Asx14 
Nowy Forumowicz

Auto: Asx 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2021
Posty: 12
Skąd: Bolimów
Wysłany: 08-05-2021, 22:06   

No widzę własnie, głupot się naczytałem. Tak naprawdę to mi działa równiutko silnik, pali bardzo mało więc może te zawory są ok jeszcze, nie słychać ich nie klepią, no nie wiem. Może zmienię olej na inny i nie będzie takiego apetytu teraz jeżdżę na shellu helix ultra
 
 
pitt63 
Forumowicz
pitt63

Auto: Mitsubishi ASX 1,6 Blue Sky Ed
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 518
Skąd: Gliwice
Wysłany: 09-05-2021, 08:45   

Zmiana oleju nic nie da. To tylko mit, że jak wlejesz olej o większej lepkości to niby mniej będzie go pobierał. Sprawdź najpierw czy nie masz wycieków, a jeśli nie, to pomierz ciśnienie sprężania na cylindrach z próbą olejową i wszystko będzie jasne. Obstawiam uszczelniacze zaworów ale przy tym przebiegu może być już silnik po prostu wypracowany.
_________________
piotr57
 
 
Asx14 
Nowy Forumowicz

Auto: Asx 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2021
Posty: 12
Skąd: Bolimów
Wysłany: 09-05-2021, 09:29   

Co jeśli silnik jest przepracowany, będę musiał coś robić, pozbyć się go czy jeździć i dolewać?

[ Dodano: 09-05-2021, 13:45 ]
Tak samo zastanawiam się, bo chyba nie zawsze ale dzisiaj zauważyłem że odpalam na zimnym i trzyma mi 1400 obrotów z 3 minuty dopiero spada poniżej 1000, czy to normalne? Bo np drugie auto skoda ma taki sterownik że jak spadnie napięcie aku poniżej jakiejś wartości to odpali na minutę dwie na wyższych obrotach aby to szybko uzupełnić. Czy mitsubishi też tak mają czy to anomalia której należy się przyjrzeć.
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 09-05-2021, 14:30   

CO do zużycia oleju to nie ma dramatu. Jakby pobierał 1l na 1000km to byłoby pewne że silnik szrot.
Oprócz uszczelniaczy zaworowych możliwe że zapieczone są pierścienie zgarniające, proponuję przy zmianie oleju zastosować płukankę. Nafta może odblokować zanagarowane pierścienie.
Dobrze byłoby sprawdzić jak pracuje instalacja LPG, jakie są korekty w CL i AFR OL. Te silniki powinno się stroić z sondą AFR.
 
 
Asx14 
Nowy Forumowicz

Auto: Asx 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2021
Posty: 12
Skąd: Bolimów
Wysłany: 09-05-2021, 17:44   

Ok, a te podwyższone obroty na zimnym? Gaz raczej nic nie rozstraja map benzynowych, dopiero co aku odłączałem na dłużej bo zmieniałem na nowy i wiedziałem że na pb muszę mapy zebrać ładnie nim na LPG będzie chodził
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 09-05-2021, 19:36   

Podwyższone obroty na zimnym to w mitsubishi normalna sprawa.
Co do gazu to jeżeli jest dobrze wyregulowany to nie ma potrzeby jeździć na benzynie żeby zebrać mapy.Dobrze zestrojona instalacja ma mieć korekty na LPG jak najbardziej zbliżone do benzyny. Jeżeli odpinałeś aku to musisz wykonać procedurę 'uczenia' sterownika do biegu jałowego jest to opisane na forum.
Podłącz najprostszy interfejs OBDII na bluetooth i w programie np. torque podejrzyj sobie korekty.
Przy takim przebiegu warto też sprawdzić luzy zaworowe.
 
 
Asx14 
Nowy Forumowicz

Auto: Asx 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2021
Posty: 12
Skąd: Bolimów
Wysłany: 09-05-2021, 21:55   

No mam jakiegoś smiesznego elma, ale wypadałoby kupić interfejs do LPG i porównać pb na pb i pb na LPG czasy wtrysku i potem korekty ltf i stf. Luzy zaworowe pewnie sam nie sprawdzę tego bo nie mam pojęcia jak się zabrać za to a mechanik zerżnie za sprawdzenie tyle co za połowę wymiany uszczelniaczy od razu. Jak patrzę w Google objawy związane z luzem zaworowym to nie występują te symptomy.
 
 
CB4W_00 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.4+LPG/Colt 1,3+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 292
Skąd: Złotoryja
Wysłany: 10-05-2021, 23:05   

Do instalacji brc się nie podepniesz. Dostęp mają tylko autoryzowane serwisy brc.
 
 
Asx14 
Nowy Forumowicz

Auto: Asx 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2021
Posty: 12
Skąd: Bolimów
Wysłany: 11-05-2021, 19:03   

Ze sterownikiem my07 się łączyłem viakenem nie poszło a innym z portalu aukcyjnego za jakieś 60zl poszło. Musiałbym zobaczyć dokładnie co to za sterownik i na forum LPG podpytac bo wydaje mi się że normalnie idzie to zrobić. Do landi renzo w innym aucie też mogłem się podpiąć tylko do okrojonej wersji i dostałem kod do strony warsztatu gdzie ściągnąłem wszystko co trzeba aktywowałem licencję i też śmiga i mam opcje nadprogramowe jak rozgrzewanie wtrysków, przełączanie po cylindrach kompensacje itd. Polak zdolny, jakoś się da.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.