 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Wypadanie zapłonu, błąd P0170 i P0302 |
Autor |
Wiadomość |
harry-k
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1,3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2021 Posty: 3 Skąd: Radom
|
Wysłany: 30-01-2021, 21:28 Wypadanie zapłonu, błąd P0170 i P0302
|
|
|
Witam. Dziś zapaliła mi się kontrolka Check Engine. Auto użytkuję na LPG. przejechane ok 3500 km. Do rzeczy.
Jak myślicie czy to może być winą niewyregulowanego luzu zaworowego na 2 cylindrze?
W październiku na przeglądzie pytałem mechanika czy sprawdzał luzy, mówił "wszystko jest dobrze.." Facet ma w mieście raczej dobrą opinię, ale przypuszczam, że mógł nie sprawdzić.
Będę wdzięczny za pomoc i ewentualnie adres do dobrego warsztatu w okolicach Radomia. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 31-01-2021, 21:48
|
|
|
a) żeby sprawdzić luzy - musiałby zdjąć pokrywę zaworów - zrobił to?
b) a regulacja odbywa się przez wymianę szklanek na te o odpowiedniej grubości.
Kod: | http://mmc-manuals.ru/manuals/colt/online/Service_Manual/2008/index_M1.htm |
mi osobiście, serwis powiedział, że jeżeli nie słychać, to oni nie rozbierają,
a usługę wycenili na około 4tys
Colt czerwony 2005, u mnie od 130 do 270tys, żadnych objawów niewyregulowanych luzów |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
harry-k
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1,3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2021 Posty: 3 Skąd: Radom
|
Wysłany: 01-02-2021, 09:07 Wypadanie zapłonu, błąd P0170 i P0302
|
|
|
Dzięki za odpowiedź. Ten przebieg to na LPG?
Serwisy ..., ktoś napisał na elektrodzie, że czasem gorzej robią.
Facet ogólnie wie jak się to robi. Mówił, że sprawdzał. Osobiście nie widziałem bo zostawiłem rano do przeglądu, a po pracy odebrałem. Czy faktycznie sprawdził? ...?
Na razie stwierdziłem, że pójdę do gazownika by mi instalacje wyregulował. |
|
|
|
 |
tościk
Forumowicz

Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Gru 2017 Posty: 622 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: 01-02-2021, 09:14
|
|
|
harry-k napisał/a: | Witam. Dziś zapaliła mi się kontrolka Check Engine. Auto użytkuję na LPG. przejechane ok 3500 km. Do rzeczy.
Jak myślicie czy to może być winą niewyregulowanego luzu zaworowego na 2 cylindrze? |
Ale to gaz jak rozumiem jakoś świeżo założony? Jak dla mnie to może być kwestia wystrojenia instalacji LPG w takim razie. Czasem gazownicy coś tam mówią o tym, że po 2-3k kilometrów się części mogą "ułożyć" i dobrze podjechać wtedy na sprawdzenie i ewentualne strojenie.
Jeśli instalacja LPG od dłuższego czasu, to i tak może się okazać, że jakiś komponent nawala i złe dawki paliwa podaje. Dlatego zanim zaczniesz remontować silnik, to zajedź do gaziarza, niech się podepnie i jedźcie sprawdzić w trasie. |
|
|
|
 |
harry-k
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1,3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sty 2021 Posty: 3 Skąd: Radom
|
Wysłany: 01-02-2021, 18:41
|
|
|
Na instalacji przejechane ok 35 tys. km Jak wracałem z Sylwestra wywaliło mi te błędy, wymieniłem listwę i już po wymianie wywaliło tylko P0170 "niewłaściwy skład mieszanki". Oby to tylko była kwestia regulacji przez gaziarza. |
|
|
|
 |
tościk
Forumowicz

Auto: '20 Yukio 1.2T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 06 Gru 2017 Posty: 622 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: 02-02-2021, 08:16
|
|
|
harry-k napisał/a: | Na instalacji przejechane ok 35 tys. km Jak wracałem z Sylwestra wywaliło mi te błędy, wymieniłem listwę i już po wymianie wywaliło tylko P0170 "niewłaściwy skład mieszanki". Oby to tylko była kwestia regulacji przez gaziarza. |
Wnioskuję, żę skoro znasz błędy,to masz się czym podpiąć pod OBD. Możesz sam na szybko sprawdzić korekty paliwa. Jeśli na gazie skaczą mocno w którąś stronę względem benzyny, to masz w zasadzie 100% potwierdzenie, że trzeba LPG wystroić. |
|
|
|
 |
|
|