Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ1A 1.3] Jakie parametry akumulatora
Autor Wiadomość
arras
[Usunięty]

Wysłany: 26-10-2008, 20:56   [CJ1A 1.3] Jakie parametry akumulatora

Witam. Koledzy napiszcie mi jakie parametry powinien mieć akumulator do Colta 1.3 12V. Ostatnio mi padł po 10 latach i wszystkie naklejki się wytarły. Z góry dziękuje i Pozdrawiam
 
 
Marino 
Mitsumaniak
żółte niepozorne


Auto: Colt CJ0 1.3 twenty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Mar 2007
Posty: 320
Skąd: Łęczna
Wysłany: 27-10-2008, 22:03   

Podstawowym kryterium jest rozmiar, nie może być za duży bo nie zmieści się na fabrycznej podstawce, za mały z kolei będzie ciężko stabilnie zamocować, Najlepiej udaj się do sklepu i rozmiar będzie można na żywo dopasować. Sprzedającemu powiedz, że potrzebujesz akumulator z plusem (czerwonym) umieszczonym po lewej stronie, Jeżeli kupisz odwrotnie będzie Ci nieco ciężko założyć klemy - aczkolwiek jest to wykonalne.
Parametry
Napięcie 12V - standard ogólny
Prąd rozruchu - świadczy o możliwościach akumulatora w niskich temperaturach. Im większy prąd rozruchu, tym „silniejszy” akumulator. Zazwyczaj wartości od 300 - 420 A.
Pojemność aku - nie można montować większych pojemności akumulatorów w autach do tego nie przystosowanych. Przy tym silniku zasadniczo 45 Ah ale jeżeli parkujesz "pod chmurką" śmiało można 50 55Ah.
_________________
Pozdrawiam
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 28-10-2008, 10:35   

Cytat:
ale jeżeli parkujesz "pod chmurką" śmiało można 50 55Ah.


Jeżeli nie ma klimy i dużej ilości odbiorników / pożeraczy prądu to 45 będzie tu w sam raz. 55ka bedzie za duza.
 
 
piothrix 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CJ1A '99r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2008
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28-10-2008, 20:18   

W instrukcji w dziale dane techniczne - układ elektryczny podają, że akumulator powinien miec pojemność 60 Ah. Ale u mnie jest 50 Ah i pradozerne odbiorniki i jest O.K.
 
 
Lanzamientos 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJ0 `96 1.3GL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 10
Skąd: Kozenin
Wysłany: 22-08-2009, 22:46   

Czyli ogólnie biorąc nie jest błędem, kiedy wstawimy akumulator o mniejszej pojemności, ważne żeby nie był "za duży" bo alternator nie będzie go w stanie ładować?
_________________

 
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-08-2009, 02:58   

Lanzamientos napisał/a:
Czyli ogólnie biorąc nie jest błędem, kiedy wstawimy akumulator o mniejszej pojemności, ważne żeby nie był "za duży" bo alternator nie będzie go w stanie ładować?
w zasadzie tak, jednak b.wazny jest prad rozruchowy. W akumulatorach o mniejszej pojemnosci jest on z reguly mniejszy... W swojej CeJotce mam 45 o pradzie 410 i w ostatnie mrozy, w lutym (-15,-20) dawal sobie swietnie rade :)
_________________
7,60/100
 
 
 
Lanzamientos 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJ0 `96 1.3GL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 10
Skąd: Kozenin
Wysłany: 23-08-2009, 10:27   

Czyli najlepiej znaleźć kompromis pomiędzy rozsądną pojemnością, a dobrym prądem rozruchowym. Lepiej włożyć akumulator o większej pojemności, np. 55-60Ah, bo takie akumulatory mają lepszy prąd rozruchowy
_________________

 
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-08-2009, 11:20   

generalnie do CeJotek dedykowane byly 60, jednak u mnie w Colcie nie ma zadnych pradozernych bajerow, dlatego zdecydowalem sie na 45. Akumulator zawsze bedzie doladowany. Przy wiekszym jest ryzyko, jezeli sie pokonuje wzglednie krotkie odcinki. Pozdrawiam :)
_________________
7,60/100
 
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-08-2009, 11:22   

Ja po 5 latach od włożenia 60Ah nie miałem żadnych problemów z odpaleniem przy temperaturze poniżej - 20 stopni ;)
A przecież obecne aku w większości mniej więcej po tym czasie zaczynają już dawać oznaki zużycia ;)
Nie wiem szczerze jak wyglądają obecnie ceny - ale jak ja kupowałem, to z tego co pamiętam różnice między 50, a 60 nie była zbyt duża.
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
ele 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CJ0 1.6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 3
Skąd:   
Wysłany: 24-08-2009, 10:59   

55-60Ah wydaje się być jak najbardziej odpowiedni. Weź po uwagę ,że przy ostrej zimie może się z niego zrobić 30Ah. Przy mniejszych pojemnościach trzeba uważać na krótkich dystansach kiedy przewagę nad ładowaniem bierze rozładowanie przez częste odpalanie. Może się okazać ,że na któryś raz prądu nie starczy... Większa pojemność pozwoli kręcić dłużej ale trzeba go wtedy do pełna dłużej doładowywać :P
 
 
Ziomall 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.3 kat.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 27
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 25-08-2009, 08:20   

zobacz katalogi producentow albo dobierz w jakiejs wyszukiwarce np. http://www.akumulator.pl/...umulatorow.html z ktorej wynika, ze dla silnikow 1.3-1.6 zalecaja aku 60Ah.

[ Dodano: 25-08-2009, 09:36 ]
Jeszcze tylko slowo o pradozernosci. Pawnowie jakie ma znaczenie dla aku ile macie elektrycznych bajerow? Chyba, ze odpalacie je na postoju (bez urochomionego silnika)? W przeciwnym razie nie ma to zadnego znaczenia. Regurator napiecia i tak da wam napiecie rzedu 14-14,4V. Gorzej jesli przy wszystkich odbiornikach wlaczonych napiecie spada ponizej 12V. Wtedy pali sie kontrolka i jedziemy na aku. Generalnie jesli przy wszystkich odbiornikach wlaczonych napiecie na aku jest rzedu 13-13.7V (przy odpalonym silniku, pracujacym na wolnych obrotach) nie mamy sie czym martwic. Co do ladowania, niedoladowania. Logiczne, ze na krotkich odciankach aku o mniejszym Ah szybciej sie doladuje. Ale nie mowmy o niemozliwosci doladowania aku 60Ah. Jesli ktos robi dlugie trasy to aku mu sie doladuje i tyle. Nie wiem jaki jest alternator w misku i nie widzialem jego charakteystki. Ale wiem, ze jesli na postoju, przy wlaczonym silniku, przy wlaczonych wszystkich odbiornikach nie zapala sie kontrolka od aku to wszystko jest ok.
Ale co ja tam wiem. Nie jestem elektrykim/elektronikiem wiec prosze zeby wypowiedzialy sie w tym temacie madrzejsze glowy.
 
 
beben84 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt CJO '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 11
Skąd: Lublin
Wysłany: 09-09-2009, 16:58   

Dzisiaj Colcik mnie niemiło zaskoczył-nie odpalił. Podładowałem aku i wszystko jest ok. Zacząłem czytać ten temat i sprawdziłem że mój aku ma 44 ah. Czy to nie jest za mało? Samochód nie ma klimy i innych prądozżerczy, stoi "pod chmurką". Nie wiem też w jakim stanie jest aku bo autko mam od paru tygodni. Czy powinienem zmienić aku?? A jeśli tak to na jaki?
 
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-09-2009, 18:56   

beben84 napisał/a:
Dzisiaj Colcik mnie niemiło zaskoczył-nie odpalił. Podładowałem aku i wszystko jest ok. Zacząłem czytać ten temat i sprawdziłem że mój aku ma 44 ah. Czy to nie jest za mało? Samochód nie ma klimy i innych prądozżerczy, stoi "pod chmurką". Nie wiem też w jakim stanie jest aku bo autko mam od paru tygodni. Czy powinienem zmienić aku?? A jeśli tak to na jaki?
kolego, ja rowniez mam Colta bez zadnych bajerow. Aku mam 45 i w duze mrozy bez problemu odpalal a tez garazuje go pod chmurka ;) jak Ci sie konczy bateria, kup nowa. Teoretycznie do CeJotek dedykowany aku to 60 ale z mojego doswiadczenia Ci powiem ze wazniejszy jest prad rozruchowy niz pojemnosc. Pozdross
_________________
7,60/100
 
 
 
beben84 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt CJO '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 11
Skąd: Lublin
Wysłany: 11-09-2009, 11:52   

A jakiej wartości powinien być prąd rozruchowy?
 
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-09-2009, 12:11   

ja u siebie mam 400A :)
_________________
7,60/100
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.