[CJ1A 1.3] Jakie parametry akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
arras [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2008, 20:56 [CJ1A 1.3] Jakie parametry akumulatora
|
|
|
Witam. Koledzy napiszcie mi jakie parametry powinien mieć akumulator do Colta 1.3 12V. Ostatnio mi padł po 10 latach i wszystkie naklejki się wytarły. Z góry dziękuje i Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Marino
Mitsumaniak żółte niepozorne

Auto: Colt CJ0 1.3 twenty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Mar 2007 Posty: 320 Skąd: Łęczna
|
Wysłany: 27-10-2008, 22:03
|
|
|
Podstawowym kryterium jest rozmiar, nie może być za duży bo nie zmieści się na fabrycznej podstawce, za mały z kolei będzie ciężko stabilnie zamocować, Najlepiej udaj się do sklepu i rozmiar będzie można na żywo dopasować. Sprzedającemu powiedz, że potrzebujesz akumulator z plusem (czerwonym) umieszczonym po lewej stronie, Jeżeli kupisz odwrotnie będzie Ci nieco ciężko założyć klemy - aczkolwiek jest to wykonalne.
Parametry
Napięcie 12V - standard ogólny
Prąd rozruchu - świadczy o możliwościach akumulatora w niskich temperaturach. Im większy prąd rozruchu, tym „silniejszy” akumulator. Zazwyczaj wartości od 300 - 420 A.
Pojemność aku - nie można montować większych pojemności akumulatorów w autach do tego nie przystosowanych. Przy tym silniku zasadniczo 45 Ah ale jeżeli parkujesz "pod chmurką" śmiało można 50 55Ah. |
_________________ Pozdrawiam
 |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 28-10-2008, 10:35
|
|
|
Cytat: | ale jeżeli parkujesz "pod chmurką" śmiało można 50 55Ah. |
Jeżeli nie ma klimy i dużej ilości odbiorników / pożeraczy prądu to 45 będzie tu w sam raz. 55ka bedzie za duza. |
|
|
|
 |
piothrix
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CJ1A '99r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2008 Posty: 5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 28-10-2008, 20:18
|
|
|
W instrukcji w dziale dane techniczne - układ elektryczny podają, że akumulator powinien miec pojemność 60 Ah. Ale u mnie jest 50 Ah i pradozerne odbiorniki i jest O.K. |
|
|
|
 |
Lanzamientos
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJ0 `96 1.3GL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 10 Skąd: Kozenin
|
Wysłany: 22-08-2009, 22:46
|
|
|
Czyli ogólnie biorąc nie jest błędem, kiedy wstawimy akumulator o mniejszej pojemności, ważne żeby nie był "za duży" bo alternator nie będzie go w stanie ładować? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Pexu
Mitsumaniak
Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 1267 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-08-2009, 02:58
|
|
|
Lanzamientos napisał/a: | Czyli ogólnie biorąc nie jest błędem, kiedy wstawimy akumulator o mniejszej pojemności, ważne żeby nie był "za duży" bo alternator nie będzie go w stanie ładować? | w zasadzie tak, jednak b.wazny jest prad rozruchowy. W akumulatorach o mniejszej pojemnosci jest on z reguly mniejszy... W swojej CeJotce mam 45 o pradzie 410 i w ostatnie mrozy, w lutym (-15,-20) dawal sobie swietnie rade |
_________________ 7,60/100
 |
|
|
|
 |
Lanzamientos
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJ0 `96 1.3GL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 10 Skąd: Kozenin
|
Wysłany: 23-08-2009, 10:27
|
|
|
Czyli najlepiej znaleźć kompromis pomiędzy rozsądną pojemnością, a dobrym prądem rozruchowym. Lepiej włożyć akumulator o większej pojemności, np. 55-60Ah, bo takie akumulatory mają lepszy prąd rozruchowy |
_________________
 |
|
|
|
 |
Pexu
Mitsumaniak
Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 1267 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-08-2009, 11:20
|
|
|
generalnie do CeJotek dedykowane byly 60, jednak u mnie w Colcie nie ma zadnych pradozernych bajerow, dlatego zdecydowalem sie na 45. Akumulator zawsze bedzie doladowany. Przy wiekszym jest ryzyko, jezeli sie pokonuje wzglednie krotkie odcinki. Pozdrawiam |
_________________ 7,60/100
 |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-08-2009, 11:22
|
|
|
Ja po 5 latach od włożenia 60Ah nie miałem żadnych problemów z odpaleniem przy temperaturze poniżej - 20 stopni
A przecież obecne aku w większości mniej więcej po tym czasie zaczynają już dawać oznaki zużycia
Nie wiem szczerze jak wyglądają obecnie ceny - ale jak ja kupowałem, to z tego co pamiętam różnice między 50, a 60 nie była zbyt duża. |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
ele
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CJ0 1.6 GLX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2009 Posty: 3 Skąd:
|
Wysłany: 24-08-2009, 10:59
|
|
|
55-60Ah wydaje się być jak najbardziej odpowiedni. Weź po uwagę ,że przy ostrej zimie może się z niego zrobić 30Ah. Przy mniejszych pojemnościach trzeba uważać na krótkich dystansach kiedy przewagę nad ładowaniem bierze rozładowanie przez częste odpalanie. Może się okazać ,że na któryś raz prądu nie starczy... Większa pojemność pozwoli kręcić dłużej ale trzeba go wtedy do pełna dłużej doładowywać |
|
|
|
 |
Ziomall
Nowy Forumowicz
Auto: Colt 1.3 kat.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2009 Posty: 27 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 25-08-2009, 08:20
|
|
|
zobacz katalogi producentow albo dobierz w jakiejs wyszukiwarce np. http://www.akumulator.pl/...umulatorow.html z ktorej wynika, ze dla silnikow 1.3-1.6 zalecaja aku 60Ah.
[ Dodano: 25-08-2009, 09:36 ]
Jeszcze tylko slowo o pradozernosci. Pawnowie jakie ma znaczenie dla aku ile macie elektrycznych bajerow? Chyba, ze odpalacie je na postoju (bez urochomionego silnika)? W przeciwnym razie nie ma to zadnego znaczenia. Regurator napiecia i tak da wam napiecie rzedu 14-14,4V. Gorzej jesli przy wszystkich odbiornikach wlaczonych napiecie spada ponizej 12V. Wtedy pali sie kontrolka i jedziemy na aku. Generalnie jesli przy wszystkich odbiornikach wlaczonych napiecie na aku jest rzedu 13-13.7V (przy odpalonym silniku, pracujacym na wolnych obrotach) nie mamy sie czym martwic. Co do ladowania, niedoladowania. Logiczne, ze na krotkich odciankach aku o mniejszym Ah szybciej sie doladuje. Ale nie mowmy o niemozliwosci doladowania aku 60Ah. Jesli ktos robi dlugie trasy to aku mu sie doladuje i tyle. Nie wiem jaki jest alternator w misku i nie widzialem jego charakteystki. Ale wiem, ze jesli na postoju, przy wlaczonym silniku, przy wlaczonych wszystkich odbiornikach nie zapala sie kontrolka od aku to wszystko jest ok.
Ale co ja tam wiem. Nie jestem elektrykim/elektronikiem wiec prosze zeby wypowiedzialy sie w tym temacie madrzejsze glowy. |
|
|
|
 |
beben84
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CJO '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 11 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 09-09-2009, 16:58
|
|
|
Dzisiaj Colcik mnie niemiło zaskoczył-nie odpalił. Podładowałem aku i wszystko jest ok. Zacząłem czytać ten temat i sprawdziłem że mój aku ma 44 ah. Czy to nie jest za mało? Samochód nie ma klimy i innych prądozżerczy, stoi "pod chmurką". Nie wiem też w jakim stanie jest aku bo autko mam od paru tygodni. Czy powinienem zmienić aku?? A jeśli tak to na jaki? |
|
|
|
 |
Pexu
Mitsumaniak
Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 1267 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-09-2009, 18:56
|
|
|
beben84 napisał/a: | Dzisiaj Colcik mnie niemiło zaskoczył-nie odpalił. Podładowałem aku i wszystko jest ok. Zacząłem czytać ten temat i sprawdziłem że mój aku ma 44 ah. Czy to nie jest za mało? Samochód nie ma klimy i innych prądozżerczy, stoi "pod chmurką". Nie wiem też w jakim stanie jest aku bo autko mam od paru tygodni. Czy powinienem zmienić aku?? A jeśli tak to na jaki? | kolego, ja rowniez mam Colta bez zadnych bajerow. Aku mam 45 i w duze mrozy bez problemu odpalal a tez garazuje go pod chmurka jak Ci sie konczy bateria, kup nowa. Teoretycznie do CeJotek dedykowany aku to 60 ale z mojego doswiadczenia Ci powiem ze wazniejszy jest prad rozruchowy niz pojemnosc. Pozdross |
_________________ 7,60/100
 |
|
|
|
 |
beben84
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CJO '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 11 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 11-09-2009, 11:52
|
|
|
A jakiej wartości powinien być prąd rozruchowy? |
|
|
|
 |
Pexu
Mitsumaniak
Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Sty 2009 Posty: 1267 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-09-2009, 12:11
|
|
|
ja u siebie mam 400A |
_________________ 7,60/100
 |
|
|
|
 |
|