 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Francuz nie odpala |
Autor |
Wiadomość |
Akuma supido
Forumowicz
Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014 Posty: 89 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 17-01-2021, 15:54 Francuz nie odpala
|
|
|
Witajcie, otóż mam kłopot z odpaleniem silnika z nad sekwany ale po kolei. zaczęło się od nierównomiernej pracy silnika w okolicy 2000 obrotów , mechanik stwierdził że to wina przepływomierza i faktycznie przeczyszczenie pomogło. Wraz z nadejściem mrozów silnik coraz trudniej odpalał więc wymieniłem komplet świec żarowych żeby lepiej nagrzwały komory ale tak się nie stało widocznie nie dostawały odpowiedniego napięcia zatem wymieniłem moduł świec żarowych . po kilku dniach poprawy silnik znowu nie odpala Być może spalony moduł uszkodził inny element? kończą mi się pomysły.
Pozdrówka. |
|
|
|
 |
raptor
Forumowicz
Auto: Outlander II 2008 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Sty 2016 Posty: 82 Skąd: się biorą dzieci ?
|
Wysłany: 18-01-2021, 05:17
|
|
|
Filtr paliwa. |
|
|
|
 |
Akuma supido
Forumowicz
Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014 Posty: 89 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: 18-01-2021, 09:02
|
|
|
Filtr paliwa wymieniony został podczas wymiany oleju miesiąc temu, dodam że autko ma nakręcone 200k rocznik 2009.. Po wymianie mmodułu świec żarowych komputer nie wyświetlał błędów. Poczekam do wtorku aż mrozy odpuszczą jak odpali to na komputer ponowmie. |
|
|
|
 |
WiValdiBB
Forumowicz WiValiBB

Auto: Outlander, Navara, XX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 260 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 18-01-2021, 18:15
|
|
|
Umiesz coś zmierzyć przy aucie?
Wymienili wszystkie świece?
Bo dostęp do tej po prawej jest lekko utrudniony a do drugiej z prawej upiorny, wiem bo sam zmienialem, musialem sobie wykonac przyrzad do zdjęcia kapsla ze swiecy
Miałem takie świece , niby oryginały Peugota zapakowane w ładne Peugota kartoniki, a nie wiem co to za chłam padły raz dwa, świece w tym HDI to podsatwa palenia na minusie, przy -10 nie upalisz juz go, problemy zaczynają sie już ponizej zera st, jak jest na plusie pali bez swiec
Same świece mozna przemierzyć z podstawki przekaznika, przekaznika z nazwy, bo jest tam procek wspolpracujacy z ECU silnika, kazda swieca ma w obwodzie rezystor, po spadku napiecia jest diagnozowany stan kazdej swiecy
zmierz na podstawce swiecie wyciągajac ta niebieską zasuwkę podstawki i zsuwając ja w dól zdejmiesz z przkaznika,
świece sa na pinach 1, 2, 6, 7, zmierz rezystancję multimetrem do masy, najpierw zewrzyj koncówki omomierza, zobacz jaka jest wartośc, odejmiesz ja potem od wskazan, powinno byc ok 1 Ohma, (0,7 do 1,2 Ohma)
Na tych srodkowych dwóch duzych jest Plus i masa zasilania, sprawdz je
1, 2, 6, 7 świece (sprawne mają oporność ok 1 Ohm do masy)
3 wejście załączające z ECU (11V)
4 12V
5 masa
8 wyjście zwrotne na ECU (3V)
Druga sprawa jest filtr paliwa, jezeli byl wymienany ok, popatrz czy jest paliwo w przezroczystej czesci wezyka, widac bedzie, moga tam byc babaelki powietrza, moze nie masz paliwa w filtrze, poptrz w tym miejscu na filmie
https://youtu.be/l7KQD1WAquw?t=10
jak nie ma nie napompujesz krecac rozrusznikiem, trzeba zassac i odpowietrzyc, problemy wynikaja czesto z tych gównianych szybkozłączek, warto sprawdzic chwytajac je palcami czy nie maja luzów, w srodku maja po dwa oringi, ktore sie badziewią - notorycznie
[ Dodano: 01-02-2021, 18:37 ]
Akuma supido napisał/a: | Filtr paliwa wymieniony został podczas wymiany oleju miesiąc temu, dodam że autko ma nakręcone 200k rocznik 2009.. Po wymianie mmodułu świec żarowych komputer nie wyświetlał błędów. Poczekam do wtorku aż mrozy odpuszczą jak odpali to na komputer ponowmie. | I jak tam kolego? Ogarnąleś temat? u nas było -22 i odpał od strzała, teraz było minus kilkanaście, i no problem |
_________________ 4x4 ForEver |
|
|
|
 |
marcin_kp
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi outlander II 2.2did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2021 Posty: 1 Skąd: Golub-Dobrzyń
|
Wysłany: 09-02-2021, 22:52
|
|
|
Witam
Mam pytanie odnośnie wyjścia zwrotnego ECU 3V.
Czy mierzyć je na włączonym silniku?
Przy włączonym zapłonie nie mam żadnego napięcia.
Mam identyczny problem. Kontrolka świec niby gaśnie po chwili, a przy - 9 odpala za 20 razem.
Aku nowy, świece również.
Na świecach 0,5 Ohm.
Z przekaznikiem, czy bez odpala tak samo, czyli ledwo.
Przelutowałem przekaźnik, ale błędy na torque nadal te same..
1350, 1351, 2408.
Poproszę o podrzucenie pomysłu, gdzie szukać przyczyny. |
|
|
|
 |
WiValdiBB
Forumowicz WiValiBB

Auto: Outlander, Navara, XX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 260 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 09-02-2021, 23:17
|
|
|
marcin_kp napisał/a: | Witam
Mam pytanie odnośnie wyjścia zwrotnego ECU 3V.
Czy mierzyć je na włączonym silniku?
Przy włączonym zapłonie nie mam żadnego napięcia.
Mam identyczny problem. Kontrolka świec niby gaśnie po chwili, a przy - 9 odpala za 20 razem.
Aku nowy, świece również.
Na świecach 0,5 Ohm.
Z przekaznikiem, czy bez odpala tak samo, czyli ledwo.
Przelutowałem przekaźnik, ale błędy na torque nadal te same..
1350, 1351, 2408.
Poproszę o podrzucenie pomysłu, gdzie szukać przyczyny. |
sprawdz jeszcze raz dokladnie same swiece, dopiero co miałem tu Szweda który miał zalozone nowe a juz były padniete, zobacz ile masz na omomierzu jak zewrzesz kable, odejmij to od wyniku pomiaru z podstawki przekaznika do masy, powinny miec ok 1 Ohma
Podlacz woltomierz i niech ktos wlaczy zaplon, i zmierz czy jest napiecie na fajce swiecy (oczywiscie ma byc tylko chwile po zal zaplonu), do pierwszej z lewej jest dobry dostep, szybka akcja
Jezeli swiece masz sprawne, rzuc okiem na ten przezroczysty wezyk od filtra paliwa do pompy w ok czujnika temp paliwa , czy nie ma bąbli itd, czesta przypadloscia jest rozszelnianie oringów w szykozłaczkach przewodów paliwowych,
W Outlanderze nie ma gruchy , bo pompnalbys sobie i juz
No i filtr paliwa, zmieniales? jak nie to zmien, odpowioetrz go, ja mam trojnik z wezy pneumatycznych wpinam w uklad
a docelowo podgrzewacz, wkrotce opisze i przedstawię moj oparty na pogrzewaczu z 2,0 HDI i 2,9 Kia, chyba bede robił takie zestawy, bo fabrycznie to nie jest auto na mega mrozy
Powodzenia |
_________________ 4x4 ForEver |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 10-02-2021, 08:33
|
|
|
Gdzie w Outku z tym silnikiem PSA jest filtr paliwa? Widzę zupełnie inny układ niż w oryginale z PSA? Nie ma też gruchy? Czy tam jest pompa CR Bosch CP1H3? |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
WiValdiBB
Forumowicz WiValiBB

Auto: Outlander, Navara, XX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 260 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 10-02-2021, 10:17
|
|
|
sampler napisał/a: | Gdzie w Outku z tym silnikiem PSA jest filtr paliwa? Widzę zupełnie inny układ niż w oryginale z PSA? Nie ma też gruchy? Czy tam jest pompa CR Bosch CP1H3? | Filtr paliwa jest na grodzi przedniej pod rura dolotowa powietrza, wdupiony głeboko
niby ma sie ogrzewać powrotem ale nie ma szans w filtrze jest minimalna możlilwość wymiany ciepła, jak jest założony nowy filtr to jeszcze jakoś mniej się to przytyka, ale i tak gwarantowane ze na dużym mrozie zamarznie , co do pompy to u mnie jest Denso
tu go masz
a tak siadł podgrzewacz
podłaczony jest do obwodu ogrzewania tylnej szyby i pol podgrzewajacych wycieraczki na przedniej szybuie, zielony kabel idacy w wiazce do wycieraczek na podszybie (sa tam tez dwa czarne kable masowe), zmienilem bezpiecznik nr 10 w komorze silnika z 15A na 30A
 |
_________________ 4x4 ForEver |
Ostatnio zmieniony przez WiValdiBB 10-02-2021, 20:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 10-02-2021, 20:00
|
|
|
Ok czyli układ inny niż w oryginale z PSA. Brak pompki ręcznej.
Możecie dołożyć oryginalny podgrzewacz z PSA tak jak kolega to zrobił. Nie mam go u siebie ale wiązka i wtyczka jest przygotowana.
Jakie filtry stosujecie? Polecam tylko Purflux ewentualnie jego klon z MANN.
Pompę macie na 99% Bosch CP1H3. Ciekawe jakie wtryski i turbo bo w PSA na tej pompie silnik można podciągnąć do 230 KM i 580 NM tyle że turbina jest tytanowa z MHI
Co do zasilenia podgrzewacza to wg mnie lepiej podpiąć się pod sterowanie świec żarowych z jakąś czasówką. One startują automatycznie bodajże przy -5. Oczywiście ręczne włączenie grzania szyby też zda egzamin. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
WiValdiBB
Forumowicz WiValiBB

Auto: Outlander, Navara, XX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 260 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 10-02-2021, 20:11
|
|
|
sampler napisał/a: | Ok czyli układ inny niż w oryginale z PSA. Brak pompki ręcznej.
Możecie dołożyć oryginalny podgrzewacz z PSA tak jak kolega to zrobił. Nie mam go u siebie ale wiązka i wtyczka jest przygotowana.
Jakie filtry stosujecie? Polecam tylko Purflux ewentualnie jego klon z MANN.
Pompę macie na 99% Bosch CP1H3. Ciekawe jakie wtryski i turbo bo w PSA na tej pompie silnik można podciągnąć do 230 KM i 580 NM tyle że turbina jest tytanowa z MHI
Co do zasilenia podgrzewacza to wg mnie lepiej podpiąć się pod sterowanie świec żarowych z jakąś czasówką. One startują automatycznie bodajże przy -5. Oczywiście ręczne włączenie grzania szyby też zda egzamin. |
Te podgrzewcze maja wbudowany termostat, właczaja sie przy -2 przy 2 wyłaczaja, swiece dzialaja w POST heacie ze dwie minuty po rozruchu, lepiej zeby to grzalo cały czas, zrobie jakis wlacznik ale najlatwiej podpiac sie tak jak ja zrobilem bo kabel jest pod reka , wchodzi w podszybie
Można można tak jak Laguna Biturbo ma, ale bez wymiany sprzęgła na wzmocnione sie nie obędzie, zrobić czipa to raz a wyciagac wszystko żeby dobrac sie do sprzęgła, ło Panie, fabryczne juz na 156 KM się slizgały
Ja daję Filtry Purfluxa, natomiast uwazaj kolego na tzw ori PSA świece zarowe, padł badziew nawet nie po roku, zalozyłem Beri jest OK
 |
_________________ 4x4 ForEver |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 11-02-2021, 13:56
|
|
|
Ori świece żarowe to bosch lub inny dostawca musiałbym sprawdzić w manualu.
Co do chipa to w PSA ten silnik ma fabrycznie 204 KM i ze skrzynia AISIN AM6 można wyciągnąć max to co podałem.
Sprawdzę jeszcze ten podgrzewacz czy nie jest czasem sterowany z modułu oryginalnie. W PSA jest obok czujnik temp paliwa. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Moody
Forumowicz
Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Kwi 2015 Posty: 403 Skąd: Wielkopolska, PNT
|
Wysłany: 16-02-2021, 22:54
|
|
|
Świece do tego silnika dostarcza BERU.
Silników 2.2HDI to była cała rodzina (z ośmiozaworowymi dla dostawczaków włącznie).
Silnik, o którym piszesz to ostatni z serii - DW12C - po nim PSA zakończyło produkcję silników o tej pojemności.
W O2 są silniki poprzedniej serii: DW12MTED4/DW12ME5. |
|
|
|
 |
|
|