Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Francuz nie odpala
Autor Wiadomość
Akuma supido 
Forumowicz

Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 89
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 17-01-2021, 15:54   Francuz nie odpala

Witajcie, otóż mam kłopot z odpaleniem silnika z nad sekwany ale po kolei. zaczęło się od nierównomiernej pracy silnika w okolicy 2000 obrotów , mechanik stwierdził że to wina przepływomierza i faktycznie przeczyszczenie pomogło. Wraz z nadejściem mrozów silnik coraz trudniej odpalał więc wymieniłem komplet świec żarowych żeby lepiej nagrzwały komory ale tak się nie stało widocznie nie dostawały odpowiedniego napięcia zatem wymieniłem moduł świec żarowych . po kilku dniach poprawy silnik znowu nie odpala :evil: Być może spalony moduł uszkodził inny element? kończą mi się pomysły.
Pozdrówka.
 
 
raptor 
Forumowicz

Auto: Outlander II 2008 2.2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2016
Posty: 82
Skąd: się biorą dzieci ?
Wysłany: 18-01-2021, 05:17   

Filtr paliwa.
 
 
Akuma supido 
Forumowicz

Auto: Galant2,5V6Mazda premacy Honda
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2014
Posty: 89
Skąd: Lubliniec
Wysłany: 18-01-2021, 09:02   

Filtr paliwa wymieniony został podczas wymiany oleju miesiąc temu, dodam że autko ma nakręcone 200k rocznik 2009.. Po wymianie mmodułu świec żarowych komputer nie wyświetlał błędów. Poczekam do wtorku aż mrozy odpuszczą jak odpali to na komputer ponowmie.
 
 
WiValdiBB 
Forumowicz
WiValiBB


Auto: Outlander, Navara, XX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 260
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 18-01-2021, 18:15   

Umiesz coś zmierzyć przy aucie?
Wymienili wszystkie świece?
Bo dostęp do tej po prawej jest lekko utrudniony a do drugiej z prawej upiorny, wiem bo sam zmienialem, musialem sobie wykonac przyrzad do zdjęcia kapsla ze swiecy
Miałem takie świece , niby oryginały Peugota zapakowane w ładne Peugota kartoniki, a nie wiem co to za chłam padły raz dwa, świece w tym HDI to podsatwa palenia na minusie, przy -10 nie upalisz juz go, problemy zaczynają sie już ponizej zera st, jak jest na plusie pali bez swiec
Same świece mozna przemierzyć z podstawki przekaznika, przekaznika z nazwy, bo jest tam procek wspolpracujacy z ECU silnika, kazda swieca ma w obwodzie rezystor, po spadku napiecia jest diagnozowany stan kazdej swiecy
zmierz na podstawce swiecie wyciągajac ta niebieską zasuwkę podstawki i zsuwając ja w dól zdejmiesz z przkaznika,
świece sa na pinach 1, 2, 6, 7, zmierz rezystancję multimetrem do masy, najpierw zewrzyj koncówki omomierza, zobacz jaka jest wartośc, odejmiesz ja potem od wskazan, powinno byc ok 1 Ohma, (0,7 do 1,2 Ohma)
Na tych srodkowych dwóch duzych jest Plus i masa zasilania, sprawdz je
1, 2, 6, 7 świece (sprawne mają oporność ok 1 Ohm do masy)
3 wejście załączające z ECU (11V)
4 12V
5 masa
8 wyjście zwrotne na ECU (3V)


Druga sprawa jest filtr paliwa, jezeli byl wymienany ok, popatrz czy jest paliwo w przezroczystej czesci wezyka, widac bedzie, moga tam byc babaelki powietrza, moze nie masz paliwa w filtrze, poptrz w tym miejscu na filmie
https://youtu.be/l7KQD1WAquw?t=10
jak nie ma nie napompujesz krecac rozrusznikiem, trzeba zassac i odpowietrzyc, problemy wynikaja czesto z tych gównianych szybkozłączek, warto sprawdzic chwytajac je palcami czy nie maja luzów, w srodku maja po dwa oringi, ktore sie badziewią - notorycznie

[ Dodano: 01-02-2021, 18:37 ]
Akuma supido napisał/a:
Filtr paliwa wymieniony został podczas wymiany oleju miesiąc temu, dodam że autko ma nakręcone 200k rocznik 2009.. Po wymianie mmodułu świec żarowych komputer nie wyświetlał błędów. Poczekam do wtorku aż mrozy odpuszczą jak odpali to na komputer ponowmie.
I jak tam kolego? Ogarnąleś temat? u nas było -22 i odpał od strzała, teraz było minus kilkanaście, i no problem
_________________
4x4 ForEver
 
 
marcin_kp 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi outlander II 2.2did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2021
Posty: 1
Skąd: Golub-Dobrzyń
Wysłany: 09-02-2021, 22:52   

Witam

Mam pytanie odnośnie wyjścia zwrotnego ECU 3V.
Czy mierzyć je na włączonym silniku?

Przy włączonym zapłonie nie mam żadnego napięcia.

Mam identyczny problem. Kontrolka świec niby gaśnie po chwili, a przy - 9 odpala za 20 razem.

Aku nowy, świece również.
Na świecach 0,5 Ohm.

Z przekaznikiem, czy bez odpala tak samo, czyli ledwo.

Przelutowałem przekaźnik, ale błędy na torque nadal te same..
1350, 1351, 2408.

Poproszę o podrzucenie pomysłu, gdzie szukać przyczyny.
 
 
WiValdiBB 
Forumowicz
WiValiBB


Auto: Outlander, Navara, XX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 260
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 09-02-2021, 23:17   

marcin_kp napisał/a:
Witam

Mam pytanie odnośnie wyjścia zwrotnego ECU 3V.
Czy mierzyć je na włączonym silniku?

Przy włączonym zapłonie nie mam żadnego napięcia.

Mam identyczny problem. Kontrolka świec niby gaśnie po chwili, a przy - 9 odpala za 20 razem.

Aku nowy, świece również.
Na świecach 0,5 Ohm.

Z przekaznikiem, czy bez odpala tak samo, czyli ledwo.

Przelutowałem przekaźnik, ale błędy na torque nadal te same..
1350, 1351, 2408.

Poproszę o podrzucenie pomysłu, gdzie szukać przyczyny.

sprawdz jeszcze raz dokladnie same swiece, dopiero co miałem tu Szweda który miał zalozone nowe a juz były padniete, zobacz ile masz na omomierzu jak zewrzesz kable, odejmij to od wyniku pomiaru z podstawki przekaznika do masy, powinny miec ok 1 Ohma

Podlacz woltomierz i niech ktos wlaczy zaplon, i zmierz czy jest napiecie na fajce swiecy (oczywiscie ma byc tylko chwile po zal zaplonu), do pierwszej z lewej jest dobry dostep, szybka akcja

Jezeli swiece masz sprawne, rzuc okiem na ten przezroczysty wezyk od filtra paliwa do pompy w ok czujnika temp paliwa , czy nie ma bąbli itd, czesta przypadloscia jest rozszelnianie oringów w szykozłaczkach przewodów paliwowych,
W Outlanderze nie ma gruchy , bo pompnalbys sobie i juz
No i filtr paliwa, zmieniales? jak nie to zmien, odpowioetrz go, ja mam trojnik z wezy pneumatycznych wpinam w uklad

a docelowo podgrzewacz, wkrotce opisze i przedstawię moj oparty na pogrzewaczu z 2,0 HDI i 2,9 Kia, chyba bede robił takie zestawy, bo fabrycznie to nie jest auto na mega mrozy

Powodzenia
_________________
4x4 ForEver
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 10-02-2021, 08:33   

Gdzie w Outku z tym silnikiem PSA jest filtr paliwa? Widzę zupełnie inny układ niż w oryginale z PSA? Nie ma też gruchy? Czy tam jest pompa CR Bosch CP1H3?
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
WiValdiBB 
Forumowicz
WiValiBB


Auto: Outlander, Navara, XX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 260
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 10-02-2021, 10:17   

sampler napisał/a:
Gdzie w Outku z tym silnikiem PSA jest filtr paliwa? Widzę zupełnie inny układ niż w oryginale z PSA? Nie ma też gruchy? Czy tam jest pompa CR Bosch CP1H3?
Filtr paliwa jest na grodzi przedniej pod rura dolotowa powietrza, wdupiony głeboko
niby ma sie ogrzewać powrotem ale nie ma szans w filtrze jest minimalna możlilwość wymiany ciepła, jak jest założony nowy filtr to jeszcze jakoś mniej się to przytyka, ale i tak gwarantowane ze na dużym mrozie zamarznie , co do pompy to u mnie jest Denso



tu go masz



a tak siadł podgrzewacz



podłaczony jest do obwodu ogrzewania tylnej szyby i pol podgrzewajacych wycieraczki na przedniej szybuie, zielony kabel idacy w wiazce do wycieraczek na podszybie (sa tam tez dwa czarne kable masowe), zmienilem bezpiecznik nr 10 w komorze silnika z 15A na 30A

_________________
4x4 ForEver
Ostatnio zmieniony przez WiValdiBB 10-02-2021, 20:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 10-02-2021, 20:00   

Ok czyli układ inny niż w oryginale z PSA. Brak pompki ręcznej.
Możecie dołożyć oryginalny podgrzewacz z PSA tak jak kolega to zrobił. Nie mam go u siebie ale wiązka i wtyczka jest przygotowana.
Jakie filtry stosujecie? Polecam tylko Purflux ewentualnie jego klon z MANN.
Pompę macie na 99% Bosch CP1H3. Ciekawe jakie wtryski i turbo bo w PSA na tej pompie silnik można podciągnąć do 230 KM i 580 NM tyle że turbina jest tytanowa z MHI :)

Co do zasilenia podgrzewacza to wg mnie lepiej podpiąć się pod sterowanie świec żarowych z jakąś czasówką. One startują automatycznie bodajże przy -5. Oczywiście ręczne włączenie grzania szyby też zda egzamin.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
WiValdiBB 
Forumowicz
WiValiBB


Auto: Outlander, Navara, XX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 260
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 10-02-2021, 20:11   

sampler napisał/a:
Ok czyli układ inny niż w oryginale z PSA. Brak pompki ręcznej.
Możecie dołożyć oryginalny podgrzewacz z PSA tak jak kolega to zrobił. Nie mam go u siebie ale wiązka i wtyczka jest przygotowana.
Jakie filtry stosujecie? Polecam tylko Purflux ewentualnie jego klon z MANN.
Pompę macie na 99% Bosch CP1H3. Ciekawe jakie wtryski i turbo bo w PSA na tej pompie silnik można podciągnąć do 230 KM i 580 NM tyle że turbina jest tytanowa z MHI :)

Co do zasilenia podgrzewacza to wg mnie lepiej podpiąć się pod sterowanie świec żarowych z jakąś czasówką. One startują automatycznie bodajże przy -5. Oczywiście ręczne włączenie grzania szyby też zda egzamin.


Te podgrzewcze maja wbudowany termostat, właczaja sie przy -2 przy 2 wyłaczaja, swiece dzialaja w POST heacie ze dwie minuty po rozruchu, lepiej zeby to grzalo cały czas, zrobie jakis wlacznik ale najlatwiej podpiac sie tak jak ja zrobilem bo kabel jest pod reka , wchodzi w podszybie

Można można tak jak Laguna Biturbo ma, ale bez wymiany sprzęgła na wzmocnione sie nie obędzie, zrobić czipa to raz a wyciagac wszystko żeby dobrac sie do sprzęgła, ło Panie, fabryczne juz na 156 KM się slizgały
Ja daję Filtry Purfluxa, natomiast uwazaj kolego na tzw ori PSA świece zarowe, padł badziew nawet nie po roku, zalozyłem Beri jest OK

_________________
4x4 ForEver
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 11-02-2021, 13:56   

Ori świece żarowe to bosch lub inny dostawca musiałbym sprawdzić w manualu.
Co do chipa to w PSA ten silnik ma fabrycznie 204 KM i ze skrzynia AISIN AM6 można wyciągnąć max to co podałem.
Sprawdzę jeszcze ten podgrzewacz czy nie jest czasem sterowany z modułu oryginalnie. W PSA jest obok czujnik temp paliwa.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Moody 
Forumowicz

Auto: Peugeot 4007 2.2 HDI 156KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 403
Skąd: Wielkopolska, PNT
Wysłany: 16-02-2021, 22:54   

Świece do tego silnika dostarcza BERU.
Silników 2.2HDI to była cała rodzina (z ośmiozaworowymi dla dostawczaków włącznie).
Silnik, o którym piszesz to ostatni z serii - DW12C - po nim PSA zakończyło produkcję silników o tej pojemności.
W O2 są silniki poprzedniej serii: DW12MTED4/DW12ME5.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.