Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.8 TD] immobiliser 2.8 td
Autor Wiadomość
kotoy 
Mitsumaniak

Auto: pajero II 2.8 TD 3D 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 32
Skąd: jabłonna lacka
Wysłany: 07-04-2010, 22:08   [2.8 TD] immobiliser 2.8 td

Mam taki problem z pajero II 2.8 td 1998r po ostatniej kąpieli w święta autko nie chce zapalić. Do domu wróciłem normalnie a następnego dnia samochód nie chciał już odpalić. Oprócz poduszek żadna kontrolka się nie świeci (ponad program), sprawdzałem i pompa wtryskowa nie podaje paliwa na wtryski, w przewodach i filtrze paliwo jest. Moje podejrzenie padło na immobiliser, wymontowałem moduł od immo z auta wylałem wodę :wink: i teraz zonk. Przerabiał juz może ktoś temat z immo? wolałbym nie wyrzucać go z pompy bo nie bardzo jest tam dostęp, może da się to jakoś inaczej opanować?
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 07-04-2010, 22:44   

Jak nie dziala i jest popsuty to mozesz go ominac. Do pompy wystarczy podac 12+ na elektrozawor i powinien odpalic. Tyle ze immobilizer moze blokowac jeszcze inne obwody, jak sterowanie swiec i wtedy bedzie utrudnione odpalenie. Przejzyj schematy.
 
 
kotoy 
Mitsumaniak

Auto: pajero II 2.8 TD 3D 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 32
Skąd: jabłonna lacka
Wysłany: 07-04-2010, 22:51   

immobiliser blokuje tylko elektrozawór, ale jest masakra żeby się tam dostać bo jest pod metalową obudową nie wiem czy nie trzeba przypadkiem wyjmować pompy a wolałbym tego uniknąć.
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 08-04-2010, 21:08   

Odkrecasz tylko intercooler (4 srubki 10mm), odpinasz wtyczki od intercoolera i podnosisz go. Mozesz dla wygody odpiac weze powietrza. Powinienes sie dostac do kostki od pompy. Tam wpinasz 12V i powinno dzialac.

Przejzyj sobie moja przerobke z pompy elektronicznej na mechaniczna. Masz tam oznaczony pin gdzie trzeba podac 12V i zobaczysz wtyczke.

http://www.hid4u.eu/pompa
 
 
kotoy 
Mitsumaniak

Auto: pajero II 2.8 TD 3D 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 32
Skąd: jabłonna lacka
Wysłany: 09-04-2010, 08:47   

U mnie jest inna pompa, tzn. nie widziałem takiej na allegro bo wrzuciłbym zdjęcie. Zawór ELAB jest pod taką metalową osłoną w której znajduje się immo i to jest przykręcone śrubkami takimi jak przy stacyjce że przy przykręcaniu urywa się łeb. Dochodzi tam kostka na 3 piny i są w niej "+", "-", i kabel sygnałowy do immo w kabinie. Jedyna opcja to rozciąć to ale trzeba uważać żeby nie uszkodzić pompy.
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 09-04-2010, 20:25   

Nie widzialem takiego rozwiazania. Jesli nie ma wyjscia to mozna wywalic ten immobilizer i podlaczyc 12V z za stacyjki. Ciezko tam sie dostac z czym kolwiek, tymbardziej z pila zeby cos rozcinac. Bez wyciagania pompy moze sie nie obejsc. Po wyjeciu i potem wkladaniu trzeba dobrze trafic na zeby zeby nie przestawic. Albo zaznaczyc albo poprostu ustawiac jak przy normalnym zakladaniu, czyli rozkrecanie pokrywy zaworow itd. Troche z tym jest roboty.
 
 
kotoy 
Mitsumaniak

Auto: pajero II 2.8 TD 3D 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 32
Skąd: jabłonna lacka
Wysłany: 10-04-2010, 23:27   

Temat opanowany, immobiliser da się tak wyjąć, aczkolwiek jest z tym trochę zachodu. Zdemontowałem osprzęt na pompie, przewody wysokiego ciśnienia i instalacje elektryczna z pompy. nie obyło się bez szlifierki kontowej, trzeba tylko uważać żeby nie zniszczyć zaworu elab i nie uszkodzić pompy ani kolektora dolotowego. Ale zawsze to szybciej i lepiej niż wyciągać pompę.
 
 
richat 
Forumowicz


Auto: Pajero II 3.5 V6 i 2.8 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 39
Skąd: Kosarzyn
Wysłany: 10-01-2014, 21:46   

Witam
Mam pytanie odnośnie immobilisera. Czy on działa tylko kluczyk - pompa, czy może jeszcze po drodze od kluczyka zahacza o jakieś sterowniki, przekaźniki, komputer?
_________________
pozdr. Richat

Pajero II '99 2.8 TDI - Dupowóz
Pajero II '97 3.5 V6 24 DOHC do taplania
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 11-01-2014, 14:01   

richat napisał/a:
Witam
Mam pytanie odnośnie immobilisera. Czy on działa tylko kluczyk - pompa, czy może jeszcze po drodze od kluczyka zahacza o jakieś sterowniki, przekaźniki, komputer?

Tylko pompa.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
krakowiak 
Forumowicz


Auto: Pajero II 2,8TD 1999
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Kwi 2018
Posty: 58
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-02-2021, 23:31   

Witam, nie wiem czy tu jeszcze ktoś zagląda... może pomożecie. Mam PII 2.8 z Immobilizerem. Mam jeden kluczyk a zapas dorobiony w domu ale wiadomo - bez immobilizera. Oczywiście kręci, nie odpala. Chciałbym jednak umożliwić sobie uruchomienie auta...
Sprawdziłem, że mamy Immobiliser ECU i Fuel Cut off valve ECU.
Pytanie #1 - jaki sygnał idzie od immoECU do sterownika zaworu odcinającego? Czy wystarczy na przewód sygnałowy podać + po zapłonie?
Pytanie #2 - gdzie jest sam zawór? Bo rozumiem, że ECU zaworu nim steruje ale sam zawór to pewnie elektromagnes i tam jeszcze prościej było by podać 12V (nie?)

Czy są proste sposoby na obejście immobilizera bez rozgrzebywania pół deski rozdzielczej albo pół komory silnika?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.