Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Outlander Turbo +
Autor Wiadomość
wałek 
Forumowicz

Auto: Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2019
Posty: 39
Skąd: Tarnów
Wysłany: 13-04-2020, 12:14   Outlander Turbo +

Cześć!
W związku z zaistniałą sytuacją wirusową, zabrałem się dość mocno do pracy przy moim Outlanderze.
Jakiś czas temu kupiłem lekko uszkodzonego i dość mocno skorodowanego. Zrobiona kompletna blacharka, usunięcie wszelkiej rdzy - o ile to możliwe.
Auto z przeznaczeniem do użytku codziennego, ma dawać odrobinę radości :) szczególnie w śnieżne zimy (nie wiem czy jeszcze będą 😥)

Silnik: seria, wymienione uszczelniacze, rozrząd itp. Czekam na wałki z Evo 8 w celu porównania parametrów. Jak będą miały lepsze parametry to podmieniam.

Turbo z A45 AMG - Borgwarner na twinscrollu

Elektronika: Standalone Ecumaster EMU

Zawieszenie: amory i sprężyny seria, wszystkie gumy wymienione na poliuretan. Wszystko piaskowanie i malowane proszkiem. Sanki zregenerowane.

Wnętrze : kiera z evo

Karoseria: maska, błotniki i klapa z włókna węglowego

Wydech: w trakcie

Dolot: większy cooler w zderzaku, filtr K&N, rury Alu w trakcie.

Hamulce : przewody w stalowym oplocie, narazie reszta seria na nowych częściach.

Narazie też nie celuje w jakieś moce, muszę uruchomić auto żeby zacząć jeździć, później trzeba zmodyfikować układ hamulcowy, paliwowy, w silniku coś grzebnąć itp

Podziękowania dla Krzyśka za ogarnięcie kilku tematów 💪

Pozdrawiam, Jacek





























































































 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5352
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 13-04-2020, 12:32   

Szykuje się coś czego polska scena tuningowa Outlandera Turbo jeszcze nie widziała. Projekt który nie będzie Evolanderem...to coś co ma evolandery zjadać :) Cieszę się Jacku że wybrałeś ten model. Twoja pasja, wiedza, umiejętności i zaangażowanie będą cennym wkładem w projekty tuningu Outlanderów Turbo. Liczę na dalszą współpracę tak jak rozmawialiśmy. Czekam z niecierpliwością aż bestia wyjedzie z jamy. Pozdrowienia i śledzę temat!
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 819 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20953
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 13-04-2020, 12:37   

Ciekawie się zapowiada 8) .
A jak z rudą od spodu :?:
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
ledziu 
Forumowicz

Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 258
Skąd: pl
Wysłany: 13-04-2020, 12:37   

Fajna klapa :D
Z emu chwilę się wstrzymaj bo może się okazać nie potrzebny a są różne zdania na jego temat (zakulisowo).
Jeszcze pompka paliwa i jak coś grubiej to wtryski.
A potem możemy się ustawić na małą próbkę :mrgreen: bo jestem ciekaw co wyjdzie :twisted:
 
 
staszq2 
Mitsumaniak
Cichociemny


Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 624
Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
Wysłany: 13-04-2020, 12:49   

Witam kolejnego zafiksowanego w Turbiaczu :D
Gratki za prawidłowe podejście do tematu, czyli najpierw rzeczy najważniejsze i najbardziej newralgiczne w naszych "złomkach". Wiem, że zaplecze masz z potencjałem to też spodziewam się bardzo ciekawych efektów :headbang:
Patrząc na to że maciora ma większy potencjał niż TD05 to seryjne serce nie ma tu racji bytu, sam jestem na etapie wrzucania motorownia z gratami z EVO :wink: już nie jedna seryjna motorownia w tym roku została upalona - spuchły tłoki, obróciły się panewki... Także życzę powodzenia w dalszych modach i zbieraj fanty z EVO jeśli auto ma być daily chyba że idziesz w kuciznę? :mrgreen:
Co do karbonu to średnio to wygląda przy tym kolorze ale to kwestia gustu :P
_________________
1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M

Mam japońskie TURBO :) do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T

[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM
 
 
wałek 
Forumowicz

Auto: Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2019
Posty: 39
Skąd: Tarnów
Wysłany: 13-04-2020, 13:24   

ledziu napisał/a:
Fajna klapa :D
Z emu chwilę się wstrzymaj bo może się okazać nie potrzebny a są różne zdania na jego temat (zakulisowo).
Jeszcze pompka paliwa i jak coś grubiej to wtryski.
A potem możemy się ustawić na małą próbkę :mrgreen: bo jestem ciekaw co wyjdzie :twisted:


Decyzja podjęta, ale możesz rozwinąć myśl co jest nie tak w emu? I co potrafi seryjny sterownik?
 
 
ledziu 
Forumowicz

Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 258
Skąd: pl
Wysłany: 13-04-2020, 16:33   

wałek napisał/a:


Decyzja podjęta, ale możesz rozwinąć myśl co jest nie tak w emu? I co potrafi seryjny sterownik?


Tak właściwie trzeba zadać pytanie co zrobi więcej emu czego nie zrobi fabryczny sterownik z ot1.
Na seryjnym sterowniku i tak obrobisz spokojnie wałki nawet 272 , obrobisz sterowanie doładowania, przepustka jest elektryczna więc pewnie pojawią się jakieś map sensorki itp ale też da się to wszystko ogarnąć na oem kompie.
Na emu możesz dołożyć pewnie jakieś procedury startu + als, roll als itp. tylko czy one są potrzebne w takim klocku jak ot1. Do tego emu musisz się wpiąć, jesteś uzależniony od stroiciela + ewentualne ciągłe gmeranki typu a to kiepski rozruch, a to tamto a to sramto. I oczywiście jak mam zabawkę evo to luz ale w out już mnie by to drażniło.
Skoro seryjny komp z e8 spokojnie obsługuje setupy na seryjnym silniku z dodatkami wałków i turbin po 530nm/400km to po co wyszukiwać sobie na siłę problem.

Oczywiście trzeba sprawdzić jaki masz komp bo były różne ale niech to zrobi Ci stroiciel.

Zresztą jestem już po pierwszych ustawkach porównawczych sprawdzających mój setup 320/520 i wytypowałem sobie kilka podstawowych problemów w rozwoju ot1 i niestety komputer dałbym na szarym końcu :(
 
 
Turbocbr 
Forumowicz

Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Paź 2019
Posty: 229
Skąd: brodnica
Wysłany: 13-04-2020, 17:05   

Witam :D jaka jest różnica wagi elementów z włókna węglowego a oryginału ?
Bardzo Fajnie to wszystko wygląda... Powodzenia w dalszych modyfikacjach :D
_________________
Turbocbr
 
 
lolo.lolo 
Forumowicz
O1T rodzinny :-)))


Auto: O1T '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 289
Skąd: dokąd
Wysłany: 13-04-2020, 17:23   

witam
widzę, że będzie się tu "grubo" dziać ... będę obserwował temat :shock: i powodzenia :D
_________________
----------------------------------------------
Dotychczasowy dorobek:
BMW 320
Skoda Fabia 64 KM
VW Passat B5 V6 193 KM
Fiat Bravo
Renault Laguna V6 201 KM
VW Golf IV 180 KM
VW Passat B5 130 KM
Subaru Impreza GD AT Kombi 160 KM https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1588134&sid=bd1b4a62bbe5478c901e33f3119c3a8c#1588134

Mitsubishi O1T 250 KM/410Nm: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=106275
Subaru Forester 2.0 XT AT MY04 177 KM https://forum.subaru.pl/topic/117986-samoch%C3%B3d-rodzinny-forester-20-xt-at/
Subaru Forester 2.5 XT AT MY08 280KM/430Nm
 
 
wałek 
Forumowicz

Auto: Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2019
Posty: 39
Skąd: Tarnów
Wysłany: 13-04-2020, 17:38   

Tak się składa że sam będę stroił. Strojenie w czasie rzeczywistym jest dużo wygodniejsze. Nie lubię stroić seryjnych sterowników z Evo czy sti, porostu standalone lepiej mi leży. Seryjne sterowniki odsyłam do zaprzyjaźnionych tunerów. Oni zaś standalone odsyłają do mnie.

Co do funkcji to bardziej mi zależy na łatwym diagnozowaniu problemów, dostępu itp. Dodatkowo też zależy mi na flatshift, zmiennej mapie przepustnicy, dwie mapy boostu, zabezpieczeniu po ciśnieniu paliwa itp.
Do emu również podpinam przepustnice wydechu. Wywalam przepływke, egr itp.

Reszta funkcji to ciekawy, atrakcyjny dodatek :)
 
 
ledziu 
Forumowicz

Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015
Posty: 258
Skąd: pl
Wysłany: 13-04-2020, 17:51   

Jak będziesz sam stroił to ok. :D
To dawaj sygn.jak będziesz już jeździł to się ustawimy bo jestem ciekaw setu z turbinką jak jedzie w realu :D
 
 
wałek 
Forumowicz

Auto: Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2019
Posty: 39
Skąd: Tarnów
Wysłany: 13-04-2020, 19:41   

Bizi78 napisał/a:
Ciekawie się zapowiada 8) .
A jak z rudą od spodu :?:


robiona kompletna blacharka z czyszczeniem rdzy konserwacją itp, zobaczymy na jak długo pomoże.. :)


Turbocbr napisał/a:
Witam :D jaka jest różnica wagi elementów z włókna węglowego a oryginału ?
Bardzo Fajnie to wszystko wygląda... Powodzenia w dalszych modyfikacjach :D


Maska - 10 kg mniej
Klapa - 8 kg mniej
Błotnik - 2,25 kg mniej na sztuce


Dziękuje wszystkim za słowa uznania, trzymajcie kciuki !
Wszelkie postepy będę chciał opisywać na bierząco
 
 
Fighter001 
Forumowicz

Auto: Colt CZC Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lip 2017
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-04-2020, 09:36   

Korby nie będą zadowolone z tej suszarki :badgrin:
Fajnie te błotniki wyszły, będziesz może sprzedawał te elementy czy to była jednorazowa zabawa? Masz jakieś fotki z blacharki? Ja też będę robił u siebie bo pod tylnym zderzakiem zgrzewy po prostu zgniły. Blacha w tym aucie to jakiś żart.
 
 
wałek 
Forumowicz

Auto: Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2019
Posty: 39
Skąd: Tarnów
Wysłany: 15-04-2020, 19:21   

Fighter001 napisał/a:
Korby nie będą zadowolone z tej suszarki :badgrin:
Fajnie te błotniki wyszły, będziesz może sprzedawał te elementy czy to była jednorazowa zabawa? Masz jakieś fotki z blacharki? Ja też będę robił u siebie bo pod tylnym zderzakiem zgrzewy po prostu zgniły. Blacha w tym aucie to jakiś żart.


Narazie nie będę bardzo obciążał silnika, mam ciśnienie żeby pojeździć cokolwiek... Później zmienię śruby, panewki i zobaczymy :) przy okazji pompa paliwa, wtryski itp. Ale to jak już uruchomię wszystko i zacznę jeździć..

Co do elementów karoserii to mam formy, wszystko oprócz lakierowania robię sam, jeśli tylko będą chętni to bez problemu mogę wykonać 😊

Jutro kończę wydech to zrobie fotki podwozia
 
 
wałek 
Forumowicz

Auto: Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2019
Posty: 39
Skąd: Tarnów
Wysłany: 16-04-2020, 17:58   

Wydech gotowy - DP 76mm, za pierwszym tłumikiem zmiana średnicy na 70mm. Przepustnica pneumatyczna, sterowana podciśnieniowo poprzez elektrozawór. Sterowanie zaworem będzie wpięte w sterownik silnika.

Dolot praktycznie gotowy - zostało kruciec pod zawór DV wyspawać.
Turbo - IC = 60mm
IC - Przepustnica = 70mm
IC 600x300x63

Filtr powietrza K&N

Podjąłem również decyzję o przejściu na 4 indywidualne cewki. Nie lubię przewodów WN🤣





























Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.