Outlander Turbo + |
Autor |
Wiadomość |
wałek
Forumowicz
Auto: Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2019 Posty: 39 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 13-04-2020, 12:14 Outlander Turbo +
|
|
|
Cześć!
W związku z zaistniałą sytuacją wirusową, zabrałem się dość mocno do pracy przy moim Outlanderze.
Jakiś czas temu kupiłem lekko uszkodzonego i dość mocno skorodowanego. Zrobiona kompletna blacharka, usunięcie wszelkiej rdzy - o ile to możliwe.
Auto z przeznaczeniem do użytku codziennego, ma dawać odrobinę radości szczególnie w śnieżne zimy (nie wiem czy jeszcze będą 😥)
Silnik: seria, wymienione uszczelniacze, rozrząd itp. Czekam na wałki z Evo 8 w celu porównania parametrów. Jak będą miały lepsze parametry to podmieniam.
Turbo z A45 AMG - Borgwarner na twinscrollu
Elektronika: Standalone Ecumaster EMU
Zawieszenie: amory i sprężyny seria, wszystkie gumy wymienione na poliuretan. Wszystko piaskowanie i malowane proszkiem. Sanki zregenerowane.
Wnętrze : kiera z evo
Karoseria: maska, błotniki i klapa z włókna węglowego
Wydech: w trakcie
Dolot: większy cooler w zderzaku, filtr K&N, rury Alu w trakcie.
Hamulce : przewody w stalowym oplocie, narazie reszta seria na nowych częściach.
Narazie też nie celuje w jakieś moce, muszę uruchomić auto żeby zacząć jeździć, później trzeba zmodyfikować układ hamulcowy, paliwowy, w silniku coś grzebnąć itp
Podziękowania dla Krzyśka za ogarnięcie kilku tematów 💪
Pozdrawiam, Jacek
 |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5352 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 13-04-2020, 12:32
|
|
|
Szykuje się coś czego polska scena tuningowa Outlandera Turbo jeszcze nie widziała. Projekt który nie będzie Evolanderem...to coś co ma evolandery zjadać Cieszę się Jacku że wybrałeś ten model. Twoja pasja, wiedza, umiejętności i zaangażowanie będą cennym wkładem w projekty tuningu Outlanderów Turbo. Liczę na dalszą współpracę tak jak rozmawialiśmy. Czekam z niecierpliwością aż bestia wyjedzie z jamy. Pozdrowienia i śledzę temat! |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 819 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20953 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 13-04-2020, 12:37
|
|
|
Ciekawie się zapowiada .
A jak z rudą od spodu |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
ledziu
Forumowicz
Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015 Posty: 258 Skąd: pl
|
Wysłany: 13-04-2020, 12:37
|
|
|
Fajna klapa
Z emu chwilę się wstrzymaj bo może się okazać nie potrzebny a są różne zdania na jego temat (zakulisowo).
Jeszcze pompka paliwa i jak coś grubiej to wtryski.
A potem możemy się ustawić na małą próbkę bo jestem ciekaw co wyjdzie |
|
|
|
 |
staszq2
Mitsumaniak Cichociemny

Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 24 Sty 2015 Posty: 624 Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
|
Wysłany: 13-04-2020, 12:49
|
|
|
Witam kolejnego zafiksowanego w Turbiaczu
Gratki za prawidłowe podejście do tematu, czyli najpierw rzeczy najważniejsze i najbardziej newralgiczne w naszych "złomkach". Wiem, że zaplecze masz z potencjałem to też spodziewam się bardzo ciekawych efektów
Patrząc na to że maciora ma większy potencjał niż TD05 to seryjne serce nie ma tu racji bytu, sam jestem na etapie wrzucania motorownia z gratami z EVO już nie jedna seryjna motorownia w tym roku została upalona - spuchły tłoki, obróciły się panewki... Także życzę powodzenia w dalszych modach i zbieraj fanty z EVO jeśli auto ma być daily chyba że idziesz w kuciznę?
Co do karbonu to średnio to wygląda przy tym kolorze ale to kwestia gustu |
_________________ 1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M
Mam japońskie TURBO do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T
[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM |
|
|
|
 |
wałek
Forumowicz
Auto: Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2019 Posty: 39 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 13-04-2020, 13:24
|
|
|
ledziu napisał/a: | Fajna klapa
Z emu chwilę się wstrzymaj bo może się okazać nie potrzebny a są różne zdania na jego temat (zakulisowo).
Jeszcze pompka paliwa i jak coś grubiej to wtryski.
A potem możemy się ustawić na małą próbkę bo jestem ciekaw co wyjdzie |
Decyzja podjęta, ale możesz rozwinąć myśl co jest nie tak w emu? I co potrafi seryjny sterownik? |
|
|
|
 |
ledziu
Forumowicz
Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015 Posty: 258 Skąd: pl
|
Wysłany: 13-04-2020, 16:33
|
|
|
wałek napisał/a: |
Decyzja podjęta, ale możesz rozwinąć myśl co jest nie tak w emu? I co potrafi seryjny sterownik? |
Tak właściwie trzeba zadać pytanie co zrobi więcej emu czego nie zrobi fabryczny sterownik z ot1.
Na seryjnym sterowniku i tak obrobisz spokojnie wałki nawet 272 , obrobisz sterowanie doładowania, przepustka jest elektryczna więc pewnie pojawią się jakieś map sensorki itp ale też da się to wszystko ogarnąć na oem kompie.
Na emu możesz dołożyć pewnie jakieś procedury startu + als, roll als itp. tylko czy one są potrzebne w takim klocku jak ot1. Do tego emu musisz się wpiąć, jesteś uzależniony od stroiciela + ewentualne ciągłe gmeranki typu a to kiepski rozruch, a to tamto a to sramto. I oczywiście jak mam zabawkę evo to luz ale w out już mnie by to drażniło.
Skoro seryjny komp z e8 spokojnie obsługuje setupy na seryjnym silniku z dodatkami wałków i turbin po 530nm/400km to po co wyszukiwać sobie na siłę problem.
Oczywiście trzeba sprawdzić jaki masz komp bo były różne ale niech to zrobi Ci stroiciel.
Zresztą jestem już po pierwszych ustawkach porównawczych sprawdzających mój setup 320/520 i wytypowałem sobie kilka podstawowych problemów w rozwoju ot1 i niestety komputer dałbym na szarym końcu |
|
|
|
 |
Turbocbr
Forumowicz
Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Paź 2019 Posty: 229 Skąd: brodnica
|
Wysłany: 13-04-2020, 17:05
|
|
|
Witam jaka jest różnica wagi elementów z włókna węglowego a oryginału ?
Bardzo Fajnie to wszystko wygląda... Powodzenia w dalszych modyfikacjach |
_________________ Turbocbr |
|
|
|
 |
lolo.lolo
Forumowicz O1T rodzinny :-)))

Auto: O1T '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 289 Skąd: dokąd
|
|
|
|
 |
wałek
Forumowicz
Auto: Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2019 Posty: 39 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 13-04-2020, 17:38
|
|
|
Tak się składa że sam będę stroił. Strojenie w czasie rzeczywistym jest dużo wygodniejsze. Nie lubię stroić seryjnych sterowników z Evo czy sti, porostu standalone lepiej mi leży. Seryjne sterowniki odsyłam do zaprzyjaźnionych tunerów. Oni zaś standalone odsyłają do mnie.
Co do funkcji to bardziej mi zależy na łatwym diagnozowaniu problemów, dostępu itp. Dodatkowo też zależy mi na flatshift, zmiennej mapie przepustnicy, dwie mapy boostu, zabezpieczeniu po ciśnieniu paliwa itp.
Do emu również podpinam przepustnice wydechu. Wywalam przepływke, egr itp.
Reszta funkcji to ciekawy, atrakcyjny dodatek |
|
|
|
 |
ledziu
Forumowicz
Auto: Toyota/mitsu
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Paź 2015 Posty: 258 Skąd: pl
|
Wysłany: 13-04-2020, 17:51
|
|
|
Jak będziesz sam stroił to ok.
To dawaj sygn.jak będziesz już jeździł to się ustawimy bo jestem ciekaw setu z turbinką jak jedzie w realu |
|
|
|
 |
wałek
Forumowicz
Auto: Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2019 Posty: 39 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 13-04-2020, 19:41
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Ciekawie się zapowiada .
A jak z rudą od spodu |
robiona kompletna blacharka z czyszczeniem rdzy konserwacją itp, zobaczymy na jak długo pomoże..
Turbocbr napisał/a: | Witam jaka jest różnica wagi elementów z włókna węglowego a oryginału ?
Bardzo Fajnie to wszystko wygląda... Powodzenia w dalszych modyfikacjach |
Maska - 10 kg mniej
Klapa - 8 kg mniej
Błotnik - 2,25 kg mniej na sztuce
Dziękuje wszystkim za słowa uznania, trzymajcie kciuki !
Wszelkie postepy będę chciał opisywać na bierząco |
|
|
|
 |
Fighter001
Forumowicz
Auto: Colt CZC Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lip 2017 Posty: 105 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-04-2020, 09:36
|
|
|
Korby nie będą zadowolone z tej suszarki
Fajnie te błotniki wyszły, będziesz może sprzedawał te elementy czy to była jednorazowa zabawa? Masz jakieś fotki z blacharki? Ja też będę robił u siebie bo pod tylnym zderzakiem zgrzewy po prostu zgniły. Blacha w tym aucie to jakiś żart. |
|
|
|
 |
wałek
Forumowicz
Auto: Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2019 Posty: 39 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 15-04-2020, 19:21
|
|
|
Fighter001 napisał/a: | Korby nie będą zadowolone z tej suszarki
Fajnie te błotniki wyszły, będziesz może sprzedawał te elementy czy to była jednorazowa zabawa? Masz jakieś fotki z blacharki? Ja też będę robił u siebie bo pod tylnym zderzakiem zgrzewy po prostu zgniły. Blacha w tym aucie to jakiś żart. |
Narazie nie będę bardzo obciążał silnika, mam ciśnienie żeby pojeździć cokolwiek... Później zmienię śruby, panewki i zobaczymy przy okazji pompa paliwa, wtryski itp. Ale to jak już uruchomię wszystko i zacznę jeździć..
Co do elementów karoserii to mam formy, wszystko oprócz lakierowania robię sam, jeśli tylko będą chętni to bez problemu mogę wykonać 😊
Jutro kończę wydech to zrobie fotki podwozia |
|
|
|
 |
wałek
Forumowicz
Auto: Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Cze 2019 Posty: 39 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 16-04-2020, 17:58
|
|
|
Wydech gotowy - DP 76mm, za pierwszym tłumikiem zmiana średnicy na 70mm. Przepustnica pneumatyczna, sterowana podciśnieniowo poprzez elektrozawór. Sterowanie zaworem będzie wpięte w sterownik silnika.
Dolot praktycznie gotowy - zostało kruciec pod zawór DV wyspawać.
Turbo - IC = 60mm
IC - Przepustnica = 70mm
IC 600x300x63
Filtr powietrza K&N
Podjąłem również decyzję o przejściu na 4 indywidualne cewki. Nie lubię przewodów WN🤣
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|