Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
30-01-2021, 20:48
[O1T] Wysiadł napęd na 4 koła, zablokowane koła
Autor Wiadomość
adobe_1987 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2021
Posty: 9
Skąd: Podlasie/Warszawa
Wysłany: 30-01-2021, 19:10   [O1T] Wysiadł napęd na 4 koła, zablokowane koła

Siema, dziś lecąc w trasie auto zablokowało na amen tylne koła w O1T, które niedawno kupiłem. Niestety słychać było wycie mostu przed tym, a bezpośrednio przed zablokowaniem kół było kilka uderzeń metalicznych jakby z tyłu i smród palonego sprzęgła. Czyżby most tylny się zablokował i dlatego przypaliło sprzęgło? Albo może to kwestia zmielonego transferu? Biegi wchodzą normalnie, przedni napęd ciągnie, ale trzaska coś z tyłu przy próbie jazdy. Auto trafiło na lawetę i pojechało do mechanika.

Czy w razie czego ktoś z Was ma na handel tylny most lub skrzynię rozdzielczą do Turbiaka?

Będę wdzięczny za każdą pomoc!
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 30-01-2021, 20:55   

Z transferami coraz trudniej. Ale co do dyfra ruszyłem kontakty i odezwie się tutaj ktoś kto ma. Pamiętajcie że na forum nie handlujemy, resztę załatwicie w prywatnych wiadomościach.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
ezof 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Lip 2019
Posty: 1
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 30-01-2021, 21:00   

Odzywam się 😜
 
 
adobe_1987 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2021
Posty: 9
Skąd: Podlasie/Warszawa
Wysłany: 30-01-2021, 21:07   

Super, dzięki Panowie za pomoc w tych trudnych chwilach! W poniedziałek powinna być diagnoza, co poszło. Mam nadzieję, że będzie najniższy wymiar kary i że zblokowało tylny dyfer. Odezwę się jak tylko coś będę wiedział.

[ Dodano: 31-01-2021, 10:54 ]
https://www.evolutionm.ne...e-same-evo.html - tu jest temat, który dokładnie opisuje to co się stało u mnie. Wychodzi na to, że transfer. Szkoda, że Mitsu robiło te części z papieru. Inna sprawa, czy ktoś dbał wcześniej o zmiany oleju. Najgorsze, że wsadzę używkę za furę siana i nie będę miał pewności, czy historia się nie powtórzy. Słyszałem o Japaneze z Pabianic, że regeneruje wielokliny (chyba najczęstsza przyczyna usterki). Czy ktoś robił swój transfer u niego?

[ Dodano: 02-02-2021, 12:29 ]
No i transfer posypany w drobny mak... Ogarnąłem jakoś drugi, mam nadzieję że się będzie nadawał.
 
 
luk2501 
Forumowicz

Auto: outlander I 2,0 16v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Paź 2016
Posty: 175
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 02-02-2021, 22:37   

A z ciekawości co się w nim wysypało, jaki był olej po spuszczeniu.
 
 
adobe_1987 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2021
Posty: 9
Skąd: Podlasie/Warszawa
Wysłany: 04-02-2021, 09:03   

Wał od strony skrzyni ma kilkucentymetrowy luz, chyba nie powinno tak być :D przy próbie ruszenia jest metaliczny zgrzyt. W oleju pływały sobie resztki transferu. Niestety jak widać te części są bardzo delikatne. Jak będzie zdjęty, to sobie go rozkręcę i ocenię stan masakry, może nawet jakieś fotki wrzucę.
 
 
maniek93 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2021
Posty: 6
Skąd: Lublin
Wysłany: 28-02-2021, 13:58   Outlander Turbo - blokada tylnich kół i reduktor skrzyni

Cześć wszystkim!

Czy przerabiał ktoś z Was temat związany z blokadą tylnich kół i problemem z reduktorem skrzyni?

Zastanawiam się czy blokada kół może być związana tylko z reduktorem.
Czytałem że może być coś również z transferem / dyferem.

Diagnoza postawiona przez mechanika to problem z reduktorem, ponieważ przy wymianie sprzęgła nie było dolanego oleju... :(

Czytałem w jednym z postów, że reduktory z 2.0 lub 2.4 nie pasują do 2.0 turbo i dlatego nie chcę ryzykować zakupu z allegro gdzie po filtrowaniu części po konkretnym modelu samochodu, wyskakuje informacja, że dany reduktor pasuje do każdego silnika.

Zastanawiam się nad rozwiązaniem problemu:
- czy zakupić nowy reduktor? ( jaki numer jest ewentualny numer tej części - ma ktoś może katalog?)
- czy regenerować reduktor?
- czy zakupić nową skrzynie biegów? ( nie orientuję się czy reduktor jest w skrzyni czy poza nią )

Dziękuję za każdą poradę.
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 28-02-2021, 18:19   

Outlander Turbo NIE posiada reduktora.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
maniek93 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2021
Posty: 6
Skąd: Lublin
Wysłany: 28-02-2021, 20:57   

Bzyk_R1 napisał/a:
Outlander Turbo NIE posiada reduktora.


Bzyk_R1 dzięki za odpowiedź.

Jakie rozwiązanie mógłbyś mi zasugerować? Rozumiem że transfer jest do wymiany czy może być to coś zupełnie innego? Na jakie koszta mniej więcej trzeba się przygotować, części + robocizna?
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 28-02-2021, 21:13   

maniek93, na Twoim miejscu uniósł bym Outlandera na podnośniku i rozpiął wał na ostatnim łączniku. Potem sprawdził bym czy tylna ośka (tym samym dyfer) pracuje jak trzeba.

Jeżeli z tyłem jest wszystko ok to znaczy że uszkodzeniu uległ przedni dyfer zwany też transferem lub poprawnie skrzynia rozdzielcza. Używane transfery to koszty około 2500zł, regeneracja lub naprawa może pochłonąć od 2500-6000zł zależy jak bardzo został zniszczony. Robocizna to już najmniejszy koszt.

Po wszystkim trzeba przypilnować aby mechanik wymienił oleje we wszystkich 3 przekładniach. Oczywiście nie te same, każda ma swoją specyfikację i pojemność.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
maniek93 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lut 2021
Posty: 6
Skąd: Lublin
Wysłany: 28-02-2021, 21:58   

Bzyk_R1 napisał/a:


Po wszystkim trzeba przypilnować aby mechanik wymienił oleje we wszystkich 3 przekładniach. Oczywiście nie te same, każda ma swoją specyfikację i pojemność.


Rozumiem że pisząc o wszystkich 3 przekładniach, masz na myśli:

1) skrzynię biegów
2) transfer
3) dyfer
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 01-03-2021, 10:57   

Dokładnie tak. Skrzynia biegów, skrzynia rozdzielcza, tylny dyfer.


_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
adobe_1987 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2021
Posty: 9
Skąd: Podlasie/Warszawa
Wysłany: 01-03-2021, 13:37   

Turbiak wrócił na drogi. Miesiąc był wyłączony z gry. Transfer zregenerowany, przyczyną był brak oleju. Najprawdopodobniej ktoś tam pchał łapy i uszczelki były w słabym stanie. Mechanizm był zatarty na amen, zjadło zęby na wałku atakującym. Poza tym wyłamało pojedyncze zęby w wieloklinie. Panewka dosłownie stopiła się i zostawiła swoje kawałki na wale napędowym i trzeba było dorobić nowy czop wału. W transfer poszedł komplet nowych simmeringów i oringów OEM Mitsubishi, żeby nie przechodzić drugi raz tych nerwów, które miałem. Do tego dobry olej przekładniowy i obietnica, że będzie często zmieniany. A jak kupowałem auto niedawno, to na transferze nie widać było wycieków...
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 01-03-2021, 14:07   

Bo niestety w większości przypadków to niedbalstwo i niewiedza mechaników powoduje uszkodzenia tych przekładni. Używam dość intensywnie mojego Outlandera i wymieniam oleje co 50.000km jednak tym razem trochę skrócę ten przebieg bo myślę że to trochę za dużo. Zwłaszcza że pojemność to tylko 0,55l.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
adobe_1987 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Sty 2021
Posty: 9
Skąd: Podlasie/Warszawa
Wysłany: 02-03-2021, 08:03   

Ja chyba będę zmieniał co drugą zmianę oleju w silniku :) dobry olej grosze kosztuje, a to jedyne co chroni te przekładnie. A właściwie to serce napędu w tym aucie. Co ciekawe to masakrę przetrwało duże łożysko igiełkowe, którego koszt wynosi 5 stów i trzeba je ściągać na zamówienie :shock:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.