Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Śruby mimośrodowe
Autor Wiadomość
h404 
Forumowicz

Auto: Outlander Mk1 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2019
Posty: 39
Skąd: Sanok
Wysłany: 17-03-2021, 12:40   Śruby mimośrodowe

Witam.

W tylnym zawieszeniu są 2 czy 4 śruby mimośrodowe (MB809335)?

Na pewno przy wahaczu poprzecznym MN100109, natomiast nie wiem jak jest z dolnym czy to jest zwykła śruba MU000390 czy mimośrodowa?

Jak oceniacie jakość śrub febesta?
 
 
starzec 00 
Forumowicz

Auto: outlander l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2019
Posty: 31
Skąd: Puławy
Wysłany: 17-03-2021, 17:42   

W tylnym zawieszeniu są dwie śruby mimośrodowe służące do regulacji zbieżności.W dolnym wahaczu w miejscu fasolki (oczywiście nie w wahaczu tylko w miejscu mocowania przy sankach) fabrycznie wspawana jest podkładka,którą jest wyregulowane pochylenie koła. Jeżeli zachodzi potrzeba wyregulowania tegoż pochylenia można wyciąć podkładki i zastosować śruby mimośrodowe. Najrozsądniej kup oryginalne i nie dokręcaj ich a tym bardziej zamienników momentem jak podaje manual 120 Nm tylko 90 Nm.

[ Dodano: 17-03-2021, 17:45 ]
I jeszcze jeżeli zapragniesz mieć regulowane pochylenie koła to do śruby musi być podkładka.

[ Dodano: 17-03-2021, 17:46 ]
i nakrętka bo nie zawsze może być w komplecie.
Ostatnio zmieniony przez starzec 00 19-03-2021, 13:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
h404 
Forumowicz

Auto: Outlander Mk1 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2019
Posty: 39
Skąd: Sanok
Wysłany: 17-03-2021, 20:41   

Dziękuje za odpowiedź.
Śruby zakupiłem oryginalne natomiast jest problem ze znalezieniem podkładek, niby są jakieś na e-pajero ale czy są oryginalne? Liczę na to że stare będą nadawały się jeszcze do użycia. Nakrętki od Febesta.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24294
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-03-2021, 08:37   

h404 napisał/a:
że stare będą nadawały się jeszcze do użycia
one się nie psują - śruby się kupuje, bo wahacz z reguły trzeba wyciąć razem z nimi, ale podkładki czy nakrętki nadają się powtórnie
 
 
h404 
Forumowicz

Auto: Outlander Mk1 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2019
Posty: 39
Skąd: Sanok
Wysłany: 22-03-2021, 00:55   

Mam jeszcze jedno pytanie związane z mocowaniem w belce górnego wahacza. Schemat na japancars wskazuje w tym miejscu nakrętkę ale tam nigdzie nie ma dla niej miejsca. Rozumiem że śruba wkręcana jest bezpośrednio w belkę? Wolę się upewnić ponieważ ze śrubą już ktoś kiedyś walczył (objechana), w przypadku zerwania konieczny będzie zapewne demontaż całej belki?

 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 22-03-2021, 13:22   

Śruba banana jest wkręcana bezpośrednio w sanki.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 09-04-2021, 10:16   

Śruby są dwie, ale jak samochód ma swoje lata to można zamontować drugiej dwie i dokładniej ustawić kąty zbieżności. Mnie to proponował mój mechanik, a po ustawieniu zbieżności jedna śruba z tych dodatkowych była idealnie prosto, a druga wykręcona w kosmos żeby było równo.
Widziałem też to jako opcję u gościa co naprawia sanki, on też to proponował.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.