Śruby mimośrodowe |
Autor |
Wiadomość |
h404
Forumowicz
Auto: Outlander Mk1 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2019 Posty: 39 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 17-03-2021, 12:40 Śruby mimośrodowe
|
|
|
Witam.
W tylnym zawieszeniu są 2 czy 4 śruby mimośrodowe (MB809335)?
Na pewno przy wahaczu poprzecznym MN100109, natomiast nie wiem jak jest z dolnym czy to jest zwykła śruba MU000390 czy mimośrodowa?
Jak oceniacie jakość śrub febesta? |
|
|
|
 |
starzec 00
Forumowicz
Auto: outlander l
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2019 Posty: 31 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 17-03-2021, 17:42
|
|
|
W tylnym zawieszeniu są dwie śruby mimośrodowe służące do regulacji zbieżności.W dolnym wahaczu w miejscu fasolki (oczywiście nie w wahaczu tylko w miejscu mocowania przy sankach) fabrycznie wspawana jest podkładka,którą jest wyregulowane pochylenie koła. Jeżeli zachodzi potrzeba wyregulowania tegoż pochylenia można wyciąć podkładki i zastosować śruby mimośrodowe. Najrozsądniej kup oryginalne i nie dokręcaj ich a tym bardziej zamienników momentem jak podaje manual 120 Nm tylko 90 Nm.
[ Dodano: 17-03-2021, 17:45 ]
I jeszcze jeżeli zapragniesz mieć regulowane pochylenie koła to do śruby musi być podkładka.
[ Dodano: 17-03-2021, 17:46 ]
i nakrętka bo nie zawsze może być w komplecie. |
Ostatnio zmieniony przez starzec 00 19-03-2021, 13:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
h404
Forumowicz
Auto: Outlander Mk1 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2019 Posty: 39 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 17-03-2021, 20:41
|
|
|
Dziękuje za odpowiedź.
Śruby zakupiłem oryginalne natomiast jest problem ze znalezieniem podkładek, niby są jakieś na e-pajero ale czy są oryginalne? Liczę na to że stare będą nadawały się jeszcze do użycia. Nakrętki od Febesta. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24294 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-03-2021, 08:37
|
|
|
h404 napisał/a: | że stare będą nadawały się jeszcze do użycia | one się nie psują - śruby się kupuje, bo wahacz z reguły trzeba wyciąć razem z nimi, ale podkładki czy nakrętki nadają się powtórnie |
|
|
|
 |
h404
Forumowicz
Auto: Outlander Mk1 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Mar 2019 Posty: 39 Skąd: Sanok
|
Wysłany: 22-03-2021, 00:55
|
|
|
Mam jeszcze jedno pytanie związane z mocowaniem w belce górnego wahacza. Schemat na japancars wskazuje w tym miejscu nakrętkę ale tam nigdzie nie ma dla niej miejsca. Rozumiem że śruba wkręcana jest bezpośrednio w belkę? Wolę się upewnić ponieważ ze śrubą już ktoś kiedyś walczył (objechana), w przypadku zerwania konieczny będzie zapewne demontaż całej belki?
 |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 09-04-2021, 10:16
|
|
|
Śruby są dwie, ale jak samochód ma swoje lata to można zamontować drugiej dwie i dokładniej ustawić kąty zbieżności. Mnie to proponował mój mechanik, a po ustawieniu zbieżności jedna śruba z tych dodatkowych była idealnie prosto, a druga wykręcona w kosmos żeby było równo.
Widziałem też to jako opcję u gościa co naprawia sanki, on też to proponował. |
|
|
|
 |
|