Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galant 2.5 v6 Stuki (nie popychacze )

Co stuka :D
panewa
0%
 0%  [ 0 ]
rolka, pompa (rozrząd)
100%
 100%  [ 1 ]
Głosowań: 1
Wszystkich Głosów: 1

Autor Wiadomość
norti1994 
Nowy Forumowicz

Auto: 2.4gdi/2.5v6/2.0/2.0v6/1.8Mive
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Wrz 2019
Posty: 14
Skąd: Pisz
Wysłany: 05-02-2021, 23:03   Galant 2.5 v6 Stuki (nie popychacze )

Witam . Szukam porady bo głupieję stuka i stuka tylko co to stuka . Galant na jałowych chodzi dziwnie stuka słychać w aucie , podczas jazdy stuka do 2.5-3 tyś obrotów jak schodzi z obrotów to aż rzęzi , sprawdzałem popychacze wymieniłem zresetowałem wszystkie nowy olej zalany czy to panewka się zaczyna czy jakaś rolka ???

Krótki filmik jak na dzisiaj
https://www.youtube.com/watch?v=BCieKSE-QmA
 
 
Faza 
Mitsumaniak


Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 329
Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
Wysłany: 06-02-2021, 09:38   

Jak dla mnie to ten sam problem co u mnie:
https://www.youtube.com/watch?v=kMu8q5tLfGs
https://www.youtube.com/watch?v=LJx5I4iyZig
Skończył się napinacz hydrauliczny i dźwignia rolki napinającej napierdziela w napinacz.
Jak zdejmiesz koło i osłonę boczną oraz wyciągniesz zaślepkę to możesz sprawdzić czy masz tak jak tu: https://www.youtube.com/watch?v=iIHvh0ls4Jc
Będzie też ślad czarnego oleju wypływającego spod osłony rozrządu przy bagnecie wchodzącym do miski olejowej.

Od razu mam pytanie, gdzie i kiedy kupowałeś rozrząd.
Jedna firma sprzedaje zestawy gdzie napinacze to niby NTN:D
NTN to faktycznie tam jest tylko pudełkiem od łożyska zaś same napinacze to były bezproblemowe INA (kiedyś) a obecnie jest to JPN (jak to ktoś kiedyś tu napisał Jedziesz Przecież Niedaleko) - Poznane po wyglądzie i wpisie na fakturze

JPN wyglądają inaczej niż INA która to wygląda jak oryginał.
-Gdzie indziej jest numer części (Wklęsły pod cylindrem zamiast wypukły na cylindrze)
-Inna długość z wysuniętym trzpieniem (107,3mm zamiast 107,8)
-Inny kształt główki trzpienia (Kwadratowy zamiast zaokrąglony)
-Inaczej nawiercony pod zawleczkę (Trzpień z zawleczką wysunięty jest na 3,5mm zamiast na 3,85mm / żeby zawleczka się luźno obracała to trzpień musi być wsunięty na około 3,3mm gdzie w INA na 3,8mm) - oznacza to, że ustawienie rozrządu żeby zawleczka się obracała i była prawidłowa wartość szpary (3,8-4,5) jest niemożliwe)
 
 
norti1994 
Nowy Forumowicz

Auto: 2.4gdi/2.5v6/2.0/2.0v6/1.8Mive
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Wrz 2019
Posty: 14
Skąd: Pisz
Wysłany: 06-02-2021, 13:13   

https://www.youtube.com/watch?v=ZkFMxYGs2gM , zamówiłem rozrząd kompletny wyjdzie w praniu ale chyba tak jak mówisz pod maską nawala z pokrywy wczesniej były popychaczę do tego a teraz ewidentnie odstawiamy i czekamy
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-02-2021, 22:47   

norti1994, czyli nie wymieniałeś wcześniej rozrządu z napinaczem?
norti1994 napisał/a:
https://www.youtube.com/watch?v=ZkFMxYGs2gM
99,9% to właśnie padnięty napinacz w rozrządzie. Daj znać czy był jeszcze oryginalny.
 
 
norti1994 
Nowy Forumowicz

Auto: 2.4gdi/2.5v6/2.0/2.0v6/1.8Mive
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Wrz 2019
Posty: 14
Skąd: Pisz
Wysłany: 07-02-2021, 01:04   

Nie wymieniłem nic jeszcze , bo dokupilem galanta na początku stycznia, rozrząd już idzie, po niedzieli zmienię i dam znać . @ faza rozrząd zestaw z alledrogo za 800.
 
 
Faza 
Mitsumaniak


Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 329
Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
Wysłany: 08-02-2021, 12:50   

No to dostaniesz JPN który mi wytrzymał 23k km. Jak pisałem, kiedyś to była INA w pudełku NTN a teraz jest to JPN w pudełku NTN po łożysku kulkowym.
 
 
norti1994 
Nowy Forumowicz

Auto: 2.4gdi/2.5v6/2.0/2.0v6/1.8Mive
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Wrz 2019
Posty: 14
Skąd: Pisz
Wysłany: 08-02-2021, 19:16   

Więc co proponujesz zamiast tego napinacza ?

[ Dodano: 08-02-2021, 19:19 ]
Zdarzyło się jeszcze komuś żeby ten napinacz puścił ??? Słyszałeś coś?
 
 
Faza 
Mitsumaniak


Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 329
Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
Wysłany: 08-02-2021, 19:45   

Jak dostaniesz to sprawdź co dostałeś i sam podejmij decyzję czy lubisz ryzyko i go montujesz czy wymieniasz na inny.
Jeżeli mówimy o tej samej aukcji to masz tam niby "Oryginał NTN na pierwszy montaż", więc towar jest niezgodny z umową a do tego kosztuje 300 kilka zł gdzie takiego JPN to za około 200zl znajdziesz.
 
 
norti1994 
Nowy Forumowicz

Auto: 2.4gdi/2.5v6/2.0/2.0v6/1.8Mive
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Wrz 2019
Posty: 14
Skąd: Pisz
Wysłany: 08-02-2021, 19:52   

napewno ta sama aukcja. dało mi do myślenia bo ma opisane

- ROLKA PROWADZĄCA 1
KOYO - MADE IN JAPAN

- POMPA WODY WRAZ Z USZCZELKĄ FIRMY:
AISIN JAPAN - STOSOWANA NA 1 MONTAŻ FABRYCZNY !

a napiancz już bez firmy tylko
- NAPINACZ HYDRAULICZNY -FABRYCZNY STOSOWANY NA 1 MONTAŻ


zobaczymy czy dojdzie jak by był lipton , to co proponujesz jakiej firmy ? wynaleść najlepiej Link bym porposił .
ta aukcja
https://allegro.pl/oferta/rozrzad-mitsubishi-galant-2-5-v6-ea5a-ea5w-97-03-5649881641
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 08-02-2021, 20:49   

Kupowałem od tego samego sprzedawcy i zdaje mi się że miałem napinacz NTN, niestety nie robiłem zdjęć każdej części więc nie jestem pewny, mam nadzieję że za chwilę nie będę musiał jeszcze raz zmieniać rozrządu...
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
norti1994 
Nowy Forumowicz

Auto: 2.4gdi/2.5v6/2.0/2.0v6/1.8Mive
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Wrz 2019
Posty: 14
Skąd: Pisz
Wysłany: 08-02-2021, 21:30   

MichciuGT, a ile już przekręciłeś po wymianie ?
 
 
Faza 
Mitsumaniak


Auto: EA5W Avance 2001 TipTronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 329
Skąd: Szczecin/Wrocław/Gdańsk
Wysłany: 08-02-2021, 23:49   

MichciuGT miałeś "jakiś" napinacz w pudełku NTN. Ja też kupowałem tu kilka rozrządów i było ok do czasu.
Jak się potem okazało te co były ok, to były napinacze INA (wpis na fakturze) a potem już był JPN (wpis na fakturze)
Na pudełku z JPN miałem oznaczenie NTN AU1001-2LXL/L588 - sprawdź co znajdziesz pod tym numerem w necie.
Może wam będzie działał dłużej a ja miałem pecha, ale jednak nie lubię być zapewniany, że to produkt bardzo dobrej firmy gdzie się okazuje, że bardzo dobrej firmy to jest tylko pudełko i to od innego produktu a zawartość jest z firmy o słabej reputacji.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 09-02-2021, 07:48   

Montujcie z powrotem oryginalne napinacze. Nigdy nie spotkałem się z uszkodzonym fabrycznym napinaczem hydraulicznym w V6.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24314
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-02-2021, 09:58   

Ja raz w tym V6 - co prawda nie latał luźno i trzymał ciśnienie, ale na uszczelniaczu trzpienia było widać olej, więc już niedługo by zaczął puszczać.
Drugi raz, dawno temu, w Eclipse 1G, ale tam napinacz miał prawie pół miliona km.
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 09-02-2021, 14:55   

norti1994, dopiero co wymieniałem, zrobiłem niecałe 800km, jak będą jakieś problemy to wiadomo że trzeba będzie zrobić, ale jak jest dobrze to nie będę ruszał.

Niestety jak ja kupowałem to na paragonie nie było dokładnie opisane czy to Ina, czy Jpn, jedynie że napinacz hydrauliczny EA5A
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.