[1.8DI-D] DPF |
Autor |
Wiadomość |
JuliP
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1,8 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 21 Sty 2021 Posty: 8 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 21-01-2021, 09:45 [1.8DI-D] DPF
|
|
|
Witam!
Mam nadzieję , że tu znajdę kilka wskazówek odnośnie mojego ASX...
a mianowicie jakiś czas temu (8miesięcy) zakupiłam ASX 2010r 1,8 DiD.. wszystko było ok aż do momentu awaryjnego hamowania... zaświeciły się wszystkie kontrolki jak na choince w tym ABS itp... i od tą zaczęły się problemy. Auto różnie reagowało na gaz, raz nie miało mocy raz szarpnęło jakby go coś dusiło.. Kody błędu P0102 czyli za niski sygnał powietrza z przepływomierza. Wymiana przepływki itp błąd nadal. Auto nie jedzie, w sensie nie rozpędza się prawidłowo jest ciągle w trybie awaryjnym. Po którymś odpaleniu ku mojemu zdziwieniu zapalił się dodatkowo check DPF P1498 - przeciążenie... to szukam, chce dać dpf do czyszczenia... zaglądamy a tam spaw - DPF brak. został wycięty - dodam, że przy zakupie auta byłam na stacji diagnostycznej gdzie pan obejrzał auto z każdej strony i nie wspomniał, że tam była jakaś ingerencja i może tego tam nie być.. Pytanie co dalej ? Jak zrobić ? Kupiec nowy DPF ? Zrobić nowy program do auta czy dać sobie spokój i zrobić porządny program ? Drugie pytanie ??? Gdzie znajdę sterownik silnika ? Musze go sama wyjąć żeby zawieźć na program... Na podszybiu ? Może ma ktoś jakiś schemat co by ułatwiło pracę ? Czy ktoś miał podobne objawy w swoim aucie ?
za wszelkie wskazówki bardzo dziękuję! |
|
|
|
 |
kamil508
Forumowicz
Auto: ASX 2011r 1.8 DiD 4WD 150KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Wrz 2020 Posty: 100 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 21-01-2021, 10:31
|
|
|
Witam
sterownik jest pod maską obok puszki filtra powietrza.
Wszystko wskazuje na to że ktoś wyciął DPF i źle zrobił mapę.
Zostają 2 opcje:
- podjechać do jakiegoś lokalnego chiptunera niech zgra program i porówna z oryginałem i może zrobi od nowa
lub
- zamontować DPF-a, wymienić sterownik na drugi sprawny (zaadaptować VIN i wtryski), albo pokusić się o wgranie oryginału do tego sterownika
ja bym jeszcze sprawdził pod maską czy nie ma jakiegoś PowerBOXa albo dołożonego jakiegoś emulatora DPF, bo może program w sterowniku jest oryginał. a ktoś tylko wyciął DPF i założył emulator. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21019 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 21-01-2021, 10:34
|
|
|
 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
JuliP
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1,8 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 21 Sty 2021 Posty: 8 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 21-01-2021, 10:54 DPF
|
|
|
Serdecznie dziękuję za odpowiedź.
Wstępnie jestem umówiona właśnie na program, ale zanim zawiozę sterownik właśnie sprawdzimy to tylko gdzie tego można szukać ??
kamil508 napisał/a: | Witam
sterownik jest pod maską obok puszki filtra powietrza.
Wszystko wskazuje na to że ktoś wyciął DPF i źle zrobił mapę.
Zostają 2 opcje:
- podjechać do jakiegoś lokalnego chiptunera niech zgra program i porówna z oryginałem i może zrobi od nowa
lub
- zamontować DPF-a, wymienić sterownik na drugi sprawny (zaadaptować VIN i wtryski), albo pokusić się o wgranie oryginału do tego sterownika
ja bym jeszcze sprawdził pod maską czy nie ma jakiegoś PowerBOXa albo dołożonego jakiegoś emulatora DPF, bo może program w sterowniku jest oryginał. a ktoś tylko wyciął DPF i założył emulator. |
|
|
|
|
 |
kamil508
Forumowicz
Auto: ASX 2011r 1.8 DiD 4WD 150KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Wrz 2020 Posty: 100 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 21-01-2021, 11:48
|
|
|
Jak auto jeździ to podjedź całym autem a nie zanoś tylko sterownika, niech człowiek co to będzie robił sam zobaczy czy nie ma czegoś "domontowanego". |
|
|
|
 |
JuliP
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1,8 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 21 Sty 2021 Posty: 8 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 21-01-2021, 13:05
|
|
|
No właśnie tak to miało wyglądać, ale to taki spec majster , że nie ma czasu sam tego demontować i chce sam sterownik żeby było szybciej.. Czy demontaż dęgo sterownika jest szybki i można to zrobić bez warsztatu ? Tak by właśnie podjechać tym autem i wyjąc na miejscu ? Wolałabym wiedzieć za co płacę i czy problem rzeczywiście zniknął z uwagi na to, że muszę tam trochę dojechać...
kamil508 napisał/a: | Jak auto jeździ to podjedź całym autem a nie zanoś tylko sterownika, niech człowiek co to będzie robił sam zobaczy czy nie ma czegoś "domontowanego". |
|
|
|
|
 |
kamil508
Forumowicz
Auto: ASX 2011r 1.8 DiD 4WD 150KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Wrz 2020 Posty: 100 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 21-01-2021, 13:41
|
|
|
odkręcenie sterownika to 3 śuubki, 1x nadaska 10 i 2x nasadka 12
wychodzi cały z blacha montażową
zostaje wypiąć dwie wtyczki
całość 5min pracy |
|
|
|
 |
JuliP
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1,8 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 21 Sty 2021 Posty: 8 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 21-01-2021, 14:42
|
|
|
Można tu dodać zdjęcie ? Zrobiłam i chciałabym potwierdzić czy to to żebym nie wykręciła czegoś innego
kamil508 napisał/a: | odkręcenie sterownika to 3 śuubki, 1x nadaska 10 i 2x nasadka 12
wychodzi cały z blacha montażową
zostaje wypiąć dwie wtyczki
całość 5min pracy |
|
|
|
|
 |
kamil508
Forumowicz
Auto: ASX 2011r 1.8 DiD 4WD 150KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Wrz 2020 Posty: 100 Skąd: ŁDZ
|
|
|
|
 |
JuliP
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1,8 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 21 Sty 2021 Posty: 8 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 21-01-2021, 15:03
|
|
|
Super, dziękuję za odpowiedź , spróbuję jutro tam dojechać ....a raczej doturlać
|
|
|
|
 |
pablo diablo
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 643 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 21-01-2021, 18:00
|
|
|
skontaktował bym sie ze sprzedawcą i wyjaśnił fakt ze ci tego wycięcia nie zgłosił. To nawet podstawa do zwrotu |
_________________ pablo diablo |
|
|
|
 |
kamil508
Forumowicz
Auto: ASX 2011r 1.8 DiD 4WD 150KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Wrz 2020 Posty: 100 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 22-01-2021, 07:18
|
|
|
To nic nie da, powie że się na tym nie zna, on taki kupił i u niego nie było problemów, a po za tym auto przecież było na sprawdzeniu przed zakupem.
Trzeba doprowadzić do ładu samochód i jeździć.
Dziwni mnie że to po awaryjnym hamowaniu się stało, ja bym obstawiał jakiś emulator dpf-a czy inny box i może on się wypiął albo uszkodził, dlatego zawiezienie samego sterownika do chip-tinera wydaje mi się złym rozwiązaniem jak gość ma obrabiać program nie widząc auta i co w nim jest zamontowane/zdemontowane, nie podłączając kompa i nie sprawdzając parametrów bieżących i błędów.
A propos spawów na dpf-ie to czy ktoś zaglądał do środka ? bo same spawy o niczym nie świadczą, może bym jaką amatorską metodą czyszczony i ktoś nacinał puszkę, może on tam jest w środku. |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 22-01-2021, 07:54
|
|
|
Pamiętaj, że będziesz miała problem ze sprzedaniem takiego auta. To sprzedający odpowiada za wady ukryte. W tym wypadku masz prawo zgłosić mu problem a on powinien ponieść wszystkie koszty związane z przywróceniem auta do stanu z przed homologacji. Nie ma znaczenia że auto przeszło przegląd przed zakupem. To problem diagnosty, że puścił takie auto. Sprzedający najpewniej puści to na drzewo także pozostanie sąd. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
kamil508
Forumowicz
Auto: ASX 2011r 1.8 DiD 4WD 150KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Wrz 2020 Posty: 100 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 22-01-2021, 09:35
|
|
|
Jak to jest rocznik 2010 to może a nie musi mieć dpf-a. Krajowy czy sprowadzony ? Bo może nawet nie 2010 a 2009 i w tedy w PL nie musi mieć DPF jak przechodzi test zadymienia na SKP, a zawsze możesz podjechać na najbliższa stację i poprosić o pomiar a nawet wydruk testu zadymienia.
DPF to nie katalizator w silniku benzynowym że po wycięciu do razu CO i HC skacze i 'trujemy' planetę. Masa diesli po usunięciu DPF-a fizycznie i oczywiście programowo (sterownik musi wiedzieć że nie ma DPF-a i poprawionej mapie) bez najmniejszego problemu mieści się w zadymieniu przewidzianym w sposobie przeprowadzania badań technicznych a i w wartości określonej na tabliczce (najczęściej) znamionowej pojazdu.
Chcesz możesz iści do sądu ze sprzedawcą, sprawa będzie trwała kilka lat, zdąży Ci się auto znudzić i go nie sprzedaż bo ciągle będzie sprawa trwała - po co utrudniać sobie życie.
A zadzwonić do sprzedawcy i podpytać do czy i co robił z DPF-e, gdzie robił program, na pewno nie zaszkodzi a może nawet ułatwi rozwiązanie problemu czyli naprawę auta. |
|
|
|
 |
JuliP
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi ASX 1,8 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 21 Sty 2021 Posty: 8 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 22-01-2021, 12:06
|
|
|
Jestem właśnie u pana autem.. doturlal się jakoś. No i właśnie wyszło , że to nie to.. jak odpiął kostkę przepływki to normalnie auto ma siłę , po podłączeniu znów to samo. Sprawdza, podłącza .. szuka. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Przepływka nowa, mam też przy sobie stara. Coś tam mu wariuje ma wskaźnikach ten przepływomierz. Dziwne to wszystko jest.
kamil508 napisał/a: | Jak to jest rocznik 2010 to może a nie musi mieć dpf-a. Krajowy czy sprowadzony ? Bo może nawet nie 2010 a 2009 i w tedy w PL nie musi mieć DPF jak przechodzi test zadymienia na SKP, a zawsze możesz podjechać na najbliższa stację i poprosić o pomiar a nawet wydruk testu zadymienia.
DPF to nie katalizator w silniku benzynowym że po wycięciu do razu CO i HC skacze i 'trujemy' planetę. Masa diesli po usunięciu DPF-a fizycznie i oczywiście programowo (sterownik musi wiedzieć że nie ma DPF-a i poprawionej mapie) bez najmniejszego problemu mieści się w zadymieniu przewidzianym w sposobie przeprowadzania badań technicznych a i w wartości określonej na tabliczce (najczęściej) znamionowej pojazdu.
Chcesz możesz iści do sądu ze sprzedawcą, sprawa będzie trwała kilka lat, zdąży Ci się auto znudzić i go nie sprzedaż bo ciągle będzie sprawa trwała - po co utrudniać sobie życie.
A zadzwonić do sprzedawcy i podpytać do czy i co robił z DPF-e, gdzie robił program, na pewno nie zaszkodzi a może nawet ułatwi rozwiązanie problemu czyli naprawę auta. |
|
|
|
|
 |
|