Gwizd podczas hamowania silnikiem |
Autor |
Wiadomość |
Lion
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2021 Posty: 2 Skąd: Ostromecko
|
Wysłany: 19-05-2021, 08:39 Gwizd podczas hamowania silnikiem
|
|
|
Witam
Jestem nowy na tym forum, więc jeżeli walnę jakąś gafę to proszę o wyrozumiałość. Mojego outlandera mam już 3 lata i obecnie ma przebieg 175000 (przebieg pewny). Od ponad tygodnia walczę z dziwnym objawem. Zaczęło się od tego, że podczas hamowania silnikiem, w zakresie obrotów ok. 1700 do ok. 1400 słychać gwizd w komorze silnika. Czyli jadę mając obroty ok 2000 puszczam gaz i jest ładnie cisza. Jak obroty spadną do ok. 1700 zaczyna gwizdać i tak do ok 1400 obrotów. Potem znowu cisza. Od kilku dni podczas dłuższego postoju (po ok. 10 minutach) z włączonym silnikiem również słychać ten gwizd. Jest dosyć głośny i dochodzi z prawej strony silnika (koło filtra powietrza). Wystarczy lekko dodać gazu (dosłownie wystarczy dotknąć pedał gazu) i również gwizd ustaje. Wymieniłem już EGR bo było widać, że przepuszcza uszczelka pomiędzy EGR i kolektorem ssącym no i sam EGR też według mnie puszczał na tym wodziku co go otwiera ale to nic nie pomogło. Bardzo proszę o wszelkie porady i sugestie.
[ Dodano: 19-05-2021, 18:02 ]
Witam ponownie
Dzisiaj zrobiłem mały teścik. Zacząłem kolejno rozłączać przewody podciśnienia. Pomaga rozpięcie jednego z dwóch przewodów idących na tył silnika (po lewej stronie po pokrywie zaworów) oznaczonego kolorem żółtym. Niestety rozpięcie go powoduje również prawie całkowitą utratę życia silnika. Na biegu jałowym nie widać różnicy jednak podczas jazdy nie daje się wkręcić silnika powyżej 2200 obrotów. Czy ktoś wie czym steruje ten przewód? |
_________________ Dziękuję i pozdrawiam
Maciej |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 19-05-2021, 19:17
|
|
|
zrob zdj i wklej
tam ida 2 wezyki jak dobrze pamietam
1 do gruszki od turbosprezarki
2 do przepustnicy chlodnicy EGRu |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
Lion
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2021 Posty: 2 Skąd: Ostromecko
|
Wysłany: 20-05-2021, 10:18
|
|
|
A więc już wiem, że to przewód od turbo. Zanim jednak zdecyduję się na demontaż turbinki, wolę sprawdzić czy to nie jakiś przewód. Ma ktoś jakiś sprytny patent na szukanie nieszczelności w przewodach? Według mnie taki gwizd to musi być bardzo mała dziurka. |
_________________ Dziękuję i pozdrawiam
Maciej |
|
|
|
 |
Darek21
Forumowicz
Auto: outlander2 pajero2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 34 Skąd: Stargard Szczecinski
|
Wysłany: 21-05-2021, 07:49
|
|
|
Można kupić w aptece strzykawkę taką do karmienia , podłączyć pod wężyk. Ten z żółtymi paskami idzie do turbiny. |
_________________
 |
|
|
|
 |
kajos
Forumowicz

Auto: Outlander 2.0 Helmut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 09 Mar 2017 Posty: 1090 Skąd: Chodziez
|
Wysłany: 23-05-2021, 22:07
|
|
|
tylko dziwne ze gwizd z tego jest
tam sa podcisnienia
ogolnie jak podcisnienia sa szczelne to po 3min po wylaczeniu zaplonu bedzie takie upuszczenie tego podcisnienia i gruszka turbiny sie cofnie (bedzie takie jakby pierniecie) |
_________________ Mam schematy elektryczne do Outlandera II. Jak ktos chce to daj znac |
|
|
|
 |
|