 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EA3A/W 2.4] GDI pali / nie pali |
Autor |
Wiadomość |
voytech
Mitsumaniak

Auto: EA3W '99 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Mar 2009 Posty: 95 Skąd: Czeladź
|
Wysłany: 07-05-2021, 08:33 [EA3A/W 2.4] GDI pali / nie pali
|
|
|
Cześć,
ni z gruchy, ni z pietruchy auto się zbiesiło (po 250kkm). Żona przejechała kawałek, potem wsiadła znowu i dzwoni, że nie pali. Podjechałem, zapaliło. Po kilku dniach problem się potwórzył, ale już nie zapaliło.
Potem nabrałem podejrzeń, że pali na zimnym, a na ciepłym nie. I niby teoria się zgadzała przez jakiś czas, ale podejrzenia nie do końca się spełniły, gdy stał cały dzień i nie odpalił. A na drugi dzień odpalił. Wymrugałem kody błędów -błędów brak.
Zawiozłem do mechanika. Odpalił. Mechanik mi wymienił czujnik położenia wału korbowego (wsadził nowy oryginał). Zanim założył wszystkie osłony - odpalił. Poskładał, wyjechał. Na drugi dzień Galant nie odpalił. Mechanik testował go ok. 20 razy przez 2 dni. 18 razy odpalił, 2 razy nie. A gdy nie odpalił, to poczekał ok. kwadransa i wtedy odpalił. Już po wymianie czujnika. Rozłożył ręce.
Reasumując:
- auto przeważnie odpala, ale czasem nie pali, jedyny sposób to poczekać nieokreśloną ilość czasu (kwadrans - dzień)
- wymruganie błędów nie pokazuje żadnych
- wymieniono czujnik położenia wału korbowego (nowy oryginał)
- proces odpalania wygląda tak, jakby już-już miało odpalić, jeden obrót zaczyna już brzmieć w porządku, po czym nagle jakby nożem uciął odpalanie jest urwane, nagrałem krótki film z tego procesu:
https://youtu.be/RM45j2MDQXw
Mechanik jeszcze zasugerował, abym spróbował drugim kluczykiem (może coś z immobiliserem). Do sprawdzenia.
Jakieś pomysły, sugestie, rady, polecany warsztat w sensownej odległości od Sosnowca? |
_________________ 01559/KMM |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-05-2021, 14:12
|
|
|
Niech wymieni czujnik wałka rozrządu. To tylko 1 śrubka.
 |
|
|
|
 |
voytech
Mitsumaniak

Auto: EA3W '99 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Mar 2009 Posty: 95 Skąd: Czeladź
|
Wysłany: 12-05-2021, 18:39
|
|
|
Zamówiłem czujnik wałka rozrządu.
NTY ECR-MS-001
J005T23071, MD327107
z wysyłką jakieś 40 zł.
Zanim jednak doszedł, nagrałem nieco inny sposób nieodpalania niż uprzednio:
https://youtu.be/iIeCEr79DRA
gdy potem na drugi dzień rano na zimnym udało mi się odpalić, w trakcie jazdy do domu zapaliło się i świeciło ciągle check engine.
Przed chwilą mechanik wymienił mi czujnik wałka. Pomogło. Micek odżył. Batdzo dziękuję za pomoc. Bardzo. |
_________________ 01559/KMM |
|
|
|
 |
|
|