 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Automat V5A51 szarpie na zimnym silniku |
Autor |
Wiadomość |
majchas_1976
Nowy Forumowicz
Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2017 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-07-2021, 11:09 Automat V5A51 szarpie na zimnym silniku
|
|
|
Witam,
Jak w temacie, pacjent L200, 2011 rok, skrzynia automatyczna V5A51 szarpie na zimnym silniku w pozycyji D przy zmianie z 1 na 2 bieg, tak jakby auto robi kilkakrotnie przysłowiowego "kangura" po dodaniu gazu. Przy mocniejszym dodaniu gazu zmienia bieg na 2 i szarpanie jest odczuwalne w znacznie mniejszym stopniu, tak samo na wyżysch biegach nie czuć szarpnięć. W pozycji "N" zimny silnik wkręca sie na obroty normalnie, pracuje równo i ma moc, nie kopci. Olej w skrzyni czysty, bez zapachu spalenizny. Poziom oleju sprawdony po kilkunastominutowej przejażdżce, na bagnecie jest około 1-1,5 cm powyżej górnego rowka skali "HOT". Po osiągnięciu temperatury roboczej silnika, szarpanie jest zasadzniczo niewyczuwalne, zmiana biegów odbywa się płynnie, tak samo podczas ruszania z miejsca. Brak błędów, skrzynia nie przechodzi w tryb awaryny (póki co...). Miał ktoś podobny problem?, czy zbyt wysoki poziom oleju może być przyczyną takiego zachowania skrzyni biegów? Zastanawiam się, czy po wyłączeniu ASC, przy ruszaniu po dodaniu max gazu, koła powinny tracić przyczepność czy nie?. Napiszcie jak macie w swoich L200 / Pajero z automatem.
Pozdrawiam!
[ Dodano: 21-07-2021, 14:54 ]
Odpowiem sam sobie ale myślę, że z korzyścia dla całego forum bo podobnego watku nie znalazłem, mianowicie, winowajca okazał się MAF sensor (czujnik przepływu powietrza). Po kilku porankach z szarpaniem, zapaliła się kontrolka "Check Engine" co skłoniło mnie do zczytania błedów. Okazało się, że jest bład P0103. MAF został umyty przy użyciu dedykowanego preparatu, wysuszony i zamontowany ponownie. Bład skasowany, auto naprawione. Dziękuję za uwagę. |
_________________ L200 2.5 did |
|
|
|
 |
|
|