Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Automat V5A51 szarpie na zimnym silniku
Autor Wiadomość
majchas_1976 
Nowy Forumowicz

Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Paź 2017
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-07-2021, 11:09   Automat V5A51 szarpie na zimnym silniku

Witam,

Jak w temacie, pacjent L200, 2011 rok, skrzynia automatyczna V5A51 szarpie na zimnym silniku w pozycyji D przy zmianie z 1 na 2 bieg, tak jakby auto robi kilkakrotnie przysłowiowego "kangura" po dodaniu gazu. Przy mocniejszym dodaniu gazu zmienia bieg na 2 i szarpanie jest odczuwalne w znacznie mniejszym stopniu, tak samo na wyżysch biegach nie czuć szarpnięć. W pozycji "N" zimny silnik wkręca sie na obroty normalnie, pracuje równo i ma moc, nie kopci. Olej w skrzyni czysty, bez zapachu spalenizny. Poziom oleju sprawdony po kilkunastominutowej przejażdżce, na bagnecie jest około 1-1,5 cm powyżej górnego rowka skali "HOT". Po osiągnięciu temperatury roboczej silnika, szarpanie jest zasadzniczo niewyczuwalne, zmiana biegów odbywa się płynnie, tak samo podczas ruszania z miejsca. Brak błędów, skrzynia nie przechodzi w tryb awaryny (póki co...). Miał ktoś podobny problem?, czy zbyt wysoki poziom oleju może być przyczyną takiego zachowania skrzyni biegów? Zastanawiam się, czy po wyłączeniu ASC, przy ruszaniu po dodaniu max gazu, koła powinny tracić przyczepność czy nie?. Napiszcie jak macie w swoich L200 / Pajero z automatem.
Pozdrawiam!

[ Dodano: 21-07-2021, 14:54 ]
Odpowiem sam sobie ale myślę, że z korzyścia dla całego forum bo podobnego watku nie znalazłem, mianowicie, winowajca okazał się MAF sensor (czujnik przepływu powietrza). Po kilku porankach z szarpaniem, zapaliła się kontrolka "Check Engine" co skłoniło mnie do zczytania błedów. Okazało się, że jest bład P0103. MAF został umyty przy użyciu dedykowanego preparatu, wysuszony i zamontowany ponownie. Bład skasowany, auto naprawione. Dziękuję za uwagę.
_________________
L200 2.5 did
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.