Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Obroty w 1.8
Autor Wiadomość
fenix726 
Nowy Forumowicz

Auto: PAJERO 3.2 DiD/Lancer SB 09'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 7
Skąd: Kołobrzeg/Gdynia
  Wysłany: 14-12-2009, 00:28   Obroty w 1.8

Witam wszystkich forumowiczów,
jestem tutaj nowy, wkrotce wstawie zdjęcia swojego samochodu, ale jak narazie mam do was pytanie, a właściwie potrzebuje potwierdzenia innych użytkowników lancera "mojej teorii".

1.Silnik 1.8 to silnik wysoko obrotowy, tj. aby sprawnie się poruszał należy zakręcić go troche wyżej.

2.Ruszając z 1-dynki krecenie silnika do 4 tys obrotow to nic nadzwyczajnego.

3.Czy jest możliwa dynamiczna jazda tym samochodem poniżej 2 tys obrotow na każdym biegu jak mówi mój znajomy?

Po jeździe próbnej znajomy stwierdził , że dynamiczna jazda powyżej 4k obrotów, to morderstwo dla silnika ;) żadne argumenty na niego nie działają :wink:

Pozdrawiam
 
 
plbarti 
Forumowicz


Auto: Sportback&Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 87
Skąd: biegun zimna
Wysłany: 14-12-2009, 02:06   

jak będzie dotarty czyli co najmniej po 1000 km spokojnie można go kręcić powyżej 4000 ,a nawet trzeba , szczególnie przy wyprzedzaniu, do 2 tys/ obrotów to jazda ekonomiczna a nie dynamiczna. Ja go kręcę do czerwonych kresek ,zanim nie był dotarty nie przekraczałem 3 tys.
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-12-2009, 08:16   

fenix726 napisał/a:
1.Silnik 1.8 to silnik wysoko obrotowy, tj. aby sprawnie się poruszał należy zakręcić go troche wyżej.

Aby sprawnie się poruszać nie trzeba kręcić go wysoko - do 4000 jest wystarczająco żwawy, powiem więcej 3000 to już dużo.
fenix726 napisał/a:
2.Ruszając z 1-dynki krecenie silnika do 4 tys obrotow to nic nadzwyczajnego.

Jedynka służy do ruszenia samochodu z miejsca. Nie powinno się na jedynce przejeżdżać więcej niż długość samochodu.
fenix726 napisał/a:
3.Czy jest możliwa dynamiczna jazda tym samochodem poniżej 2 tys obrotow na każdym biegu jak mówi mój znajomy?

Poniżej 2000 raczej dynamiki nie ma się co spodziewać - ten zakres obrotów pozostaw do poruszania się po płaskim ze stała prędkością ale unikaj obrotów poniżej 1500.
Tego czyli dynamicznie poruszać się poniżej 2000 nie potrafią nawet samochody poturbowane, no może stare diesle bez turbo.
fenix726 napisał/a:
Po jeździe próbnej znajomy stwierdził , że dynamiczna jazda powyżej 4k obrotów, to morderstwo dla silnika ;)

Dla diesle i Tdiesla tak. Dla silnika benzynowego zrobionego w technologii 4 zaworów na cylinder w tych przedziałach zaczyna się życie :) Wtedy dopiero oddychają całą klatą.
Nie ma większej frajdy niż myknąć kogoś na trójeczce czy dwójeczce kręcąc silnik do czerwonego. Szkoda że w nowych miśkach czerwone nie jest do jeżdżenia :(

A i słuchaj się tej rady:

plbarti napisał/a:
jak będzie dotarty czyli co najmniej po 1000 km spokojnie można go kręcić powyżej 4000
 
 
 
racer1972 
Mitsumaniak
trochę w opozycji...


Auto: Lancer 1.8 SB
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 645
Skąd: Beuthen
Wysłany: 17-02-2010, 21:44   

? to silnik wysokoobrotowy i kręci się do 8.000 a zwykłe motory góra 6.500 obrotów.Nic mu nie będzie choć odczujesz to w kasie stacji paliw ;) ja ruszam na ok.2.000 i kręcę do 3.000 do zmiany biegu,tak jest płynnie i ekonomicznie... Mam nowe auto więc wyżej nie kręcę ale na jeździe próbnej dałem salonowemu trochę w kość ;) i jak ktoś mówi,że powyżej 4.000 jest ospały to ja nie wiem... choć muszę przyznać,że zawieszenie jest trochę "nerwowe" i ostra jazda mimo całej elektroniki dla niewprawnego kierowcy może się źle skończyć (vide sporo części z nowych lancerów na allegro...)
 
 
Tenzo 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 61
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-02-2010, 22:46   

Do 5500 możesz kręcić śmiało, bo tam masz maksymalny moment obrotowy i jeszcze najwyższy poziom mocy. Powyżej tej prędkości już nie ma sensu, bo poza hałasem i katowaniem sprzętu nic się nie stanie. Co do wysokoobrotowych silników to nie masz się, co martwić nic mu się nie stanie a wręcz, jeśli przestaniesz korzystać z tych obrotów to może się to odbić na silniku jak kiedyś sobie o nich przypomnisz. Generalnie jeśli nie przekraczasz 4000 to po prostu nie korzystasz z dobrodziejstwa zmiennych faz rozrządu i tyle.

Mądrzy spece od silnika powiedzą Ci, że jeździć należy w pełnym zakresie obrotów, w których coś się dzieje. I to żadne katowanie. Jeśli tak ktoś Ci mówi to jest po prostu centusiem :) .

Co do docierania to lekki mit i nie chodzi tu o silnik a bardziej o całą konstrukcję samochodu, która musi się poukładać skrzynia, układ jezdny, itd. Panowie silniki po złożeniu jadą na hamowni przy pełnym obciążeniu po 30 min bez przerwy i to kilka razy. Zależy od fabryki. Widziałem to na własne oczy więc kwestię docierania silnika przez użytkownika można traktować lekko profilaktycznie. To już nie te czasy, gdzie lało się specjalny olej a pod gazem był drut, który mechanicy odginali na pierwszym przeglądzie, żeby gaz dochodził do podłogi.
_________________
Pozdrawiam
Jarek
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-02-2010, 09:03   

Tenzo napisał/a:
Do 5500 możesz kręcić śmiało, bo tam masz maksymalny moment obrotowy i jeszcze najwyższy poziom mocy. Powyżej tej prędkości już nie ma sensu, bo poza hałasem i katowaniem sprzętu nic się nie stanie.

Moc max jest przy 6000rpm ;)
A ciągnąć nasze Lancerki warto do czerwonego ;)

Na jakim poziomie jest odcięcie w 1,8? Bo u mnie to jakaś mizeria, coś koło 6700-6800 :(
 
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3268
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 18-02-2010, 09:09   

jaca71 napisał/a:
Bo u mnie to jakaś mizeria, coś koło 6700-6800 :(


mnie się wydaje , że tak jak piszesz - ostatnio nie sprawdzałem , ale tak jakoś jest .
Głupie uczycie gdy ciągniesz przy wyprzedzaniu i tu zonk . :lol:
_________________

 
 
 
fargo 
Mitsumaniak


Auto: 2.0 GTS '08 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 347
Skąd: KrakówNH
Wysłany: 18-02-2010, 10:25   

Tenzo napisał/a:
Co do docierania to lekki mit i nie chodzi tu o silnik a bardziej o całą konstrukcję samochodu, która musi się poukładać skrzynia, układ jezdny, itd. Panowie silniki po złożeniu jadą na hamowni przy pełnym obciążeniu po 30 min bez przerwy i to kilka razy. Zależy od fabryki. .


Silniki które są w merolach S600 zanim je zamontują w aucie stoją na hamowni pod obiążeniem ustawione na max. moc przez 12h non-stop i dopiero po takim teście jak wszystko jest OK są montowane. :rolleyes:
 
 
 
Tenzo 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer 09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 61
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-02-2010, 11:49   

jaca71 napisał/a:

Moc max jest przy 6000rpm ;)
A ciągnąć nasze Lancerki warto do czerwonego ;)


Tylko ma tą samą wartość niemalże co przy 5500, a powyżej 5500 spada już moment więc samochód już nie przyspiesza. Mało tego jak przy 5500 wrzucasz bieg wyżej to na wyższym wpadasz w okolicy 4000-4200, gdzie ów moment już ma największa wartość i autko idzie dalej. Dlatego optymalne wartości przyspieszenia generalnie będą chodzić właśnie przy takiej jeździe.

Oczywiście, żeby osiągnąć maks speed na każdym biegu trzeba dokręcić do 6000.
_________________
Pozdrawiam
Jarek
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-02-2010, 11:54   

Tenzo, Nie jest to prawdą co piszesz. Samochód jest bardziej skomplikowanym urządzeniem niż sam silnik. Przyjmij na wiarę lub poszukaj w sieci że największe przyspieszenie samochód ma w okolicy mocy maksymalnej. Ewentualnie zapytaj kolegów z Lancerami CVT na jakich obrotach silnika skrzynia ta się fiksuje przy gazie wciśniętym w podłogę. Na 100% nie są to obroty momentu maksymalnego.
 
 
 
macior 
Mitsumaniak


Auto: Lancer1.8cvt'10,Micra1.0cvt00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 276
Skąd: Kraków NH
Wysłany: 18-02-2010, 12:38   

ja swojego cvt nie kręciłem jeszcze do odcięcia (moze w przyszłym tyg. po wymianie oleja spróbuję), na micrze z cvt nigdy silnik nie dokrecił się do odcięcia - taki ma program w kompie pewnie
ale z innych autek z manualami wyniosłem, że warto przekręcić obrotomierz trochę wyżej niz max moment z uwagi na fakt że w czasie przepinania biegu w górę obroty siła rzeczy przez moment spadają choćbyś sziftował bardzo szybko - i fajnie żeby nie spadły poniżej obrotów maksymalnego momentu
parafrazując klasyka:
- fajną bryką wczoraj jechałem....!
- yhy - a momenty były? :D
_________________

 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-02-2010, 13:00   

macior, W trybie auto nie dociągniesz do odcięcia, w trybie manualnym dociągniesz. Wynika to z tego samego faktu: największe przyspieszenie samochód ma w okolicy maksymalnej mocy.

Zrób eksperyment - wybierz się na obwodnicę. W trybie automatycznym (D) zwolnij do ~50km/h i wciskając gaz w podłogę rozpędź się do ~130km/h OSTROŻNIE obserwując obrotomierz. Skrzynia ustawi obroty silnika na:
a) 4250 - obroty maksymalnego momentu
b) 6000 - obroty maksymalnej mocy

macior napisał/a:
ale z innych autek z manualami wyniosłem, że warto przekręcić obrotomież trochę wyżej niz max momentm z uwagi na fakt że w czasie przepinania biegu w górę obroty siła żeszy przez moment spadają choćbyś sziftował bardzo szybko - i fajnie żeby nie spadły poniżej obrotów maksymalnego momentu

Złe wnioski wyciągnąłeś z obserwacji. Obroty momentu maksymalnego nie mają znaczenia dla przyspieszenia samochodu. Jeśli chcemy wyciągnąć maksimum z samochodu warto ciągnąc co najmniej do obrotów mocy maksymalnej, często do czerwonego pola a czasami do odcięcia.
 
 
 
jurekschroda 
Forumowicz

Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 683
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 18-02-2010, 13:24   

Efektywne czy nieefektywne, ale na pewno efektowne :wink: no i to przyjemne wciśnięcie w fotel po zapięciu wyższego biegu :wink:
 
 
gzesiolek 
Forumowicz


Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2698
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-02-2010, 15:16   

jaca71, do odciecia chyba nie ma sensu jesli moc zacznie juz spadac...?

a co do mocy i momentu to juz tyle roznych teorii czytalem ;) zwlaszcza dotyczacych odwiecznego dylematu diesel vs benzyniak, ze sie nie odwaze zabrac glosu...

ogolne podstawy ktore chyba sa nie do podwazenia:
1) moc silnika wynika wprost z momentu obrotowego i obrotow dla danego momentu,
2) moc silnika <> mocy na kolach
3) moc na kolach zalezy od mocy silnika i przelozenia na skrzyni
4) aby ocenic optimum przyspieszenia, obrotow i doboru biegow trzeba miec dokladny wykres z hamownii kazdego biegu na pelnym zakresie obrotow...
no i
5) japonskie silniki kochaja obroty... i mimo krecenia do czerwieni zwykle przezywaja w aucie wszystko inne... :D
_________________
Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015


 
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-02-2010, 18:27   

gzesiolek,
1. Tak
2. Tak
3. Nie. Mylisz siłę pociągową, ewentualnie moment obrotowy z mocą.
4. Tak i nie. Wystarczy mieć charakterystykę momentu i znać przełożenia skrzyni.
5. TAK!!!! :) )
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.