Szarpie przy przyspieszaniu, przy stałej pred skaczą obroty |
Autor |
Wiadomość |
katanisk9
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2024 Posty: 6 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 14-05-2024, 09:39 Szarpie przy przyspieszaniu, przy stałej pred skaczą obroty
|
|
|
Witam.
Mitsubishi Outlander 3, 2.0L, 110KW, automat, LPG.
W marcu była wymiana filtrów i oleju. Siedem dni temu była wymiana filtrów gazu i przy tejże wymianie zauważyliśmy że rura od filtra powietrza do silnika była rozłączona i dostawało się tam powietrze bez filtra. Notabene zrobiłem wtedy 622km zamiast standardowych 540km na jednym baku. Czyli potencjalnie półtorej miesiąca było jeżdżone bez filtra.
Dwa dni temu silnik zaczął nierówno pracować. Objawiało się to tym że przy stałej prędkości (czy to normalnie czy to na tempomacie) co chwile zwiększał obroty z 1500 na 2000 i później wracał na 1500 obrotów. Dzisiaj auto zaczęło szarpać przy przyspieszaniu plus dalej jest ten efekt że przy stałej prędkości zwiększa obroty na chwile.
Co robić i jak żyć? Ogarnę to w 3 tygodnie przed wyjazdem do chorwacji czy szukać innego środka transportu?
Pozdrawiam
[ Dodano: 14-05-2024, 14:52 ]
Przy mocnym przyspieszaniu raczej nie ma tego problemu tylko przy spokojnym normalnym rozpędzaniu się.
[ Dodano: 14-05-2024, 14:54 ]
Aha no i problem jest na benzynie jak i na LPG. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24316 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 14-05-2024, 20:46
|
|
|
Może coś z nastawnikiem przepustnicy? Albo z czujnikiem pedału przyśpieszenia/czujnikiem położenia przepustnicy. Najlepiej podpiąć pod MUTa i sprawdzić na żywo jakie wartości widzi ECU. |
|
|
|
 |
katanisk9
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2024 Posty: 6 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 14-05-2024, 21:10
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Może coś z nastawnikiem przepustnicy? Albo z czujnikiem pedału przyśpieszenia/czujnikiem położenia przepustnicy. Najlepiej podpiąć pod MUTa i sprawdzić na żywo jakie wartości widzi ECU. |
Jak patrzyłem to za pomocą ICar Pro OBD II i Car Scanner mogę sprawdzić to ECU. Jakie powinny być wartości?
[ Dodano: 14-05-2024, 21:32 ]
Byłem się przejechać teraz i popatrzyłem na monitor ECU i było szarpanie w jednym momencie. Na zdjęciach widać liczba przerw zapłonu 1 na cylindrze 3.
Czy to będzie wina wtryskiwaczy przez jeżdżenie bez filtra? |
|
|
|
 |
acent
Forumowicz
Auto: O3 lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Sty 2019 Posty: 157 Skąd: szo
|
Wysłany: 15-05-2024, 07:23
|
|
|
Skoro na obu paliwach, to proponuje wyczyścić przepustnicę. Tak jak wcześniej sugerowano. Zakładam, że świece też już mają przejechane. |
_________________ Pozdr Acent |
|
|
|
|
 |
katanisk9
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2024 Posty: 6 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 15-05-2024, 07:28
|
|
|
acent napisał/a: | Skoro na obu paliwach, to proponuje wyczyścić przepustnicę. Tak jak wcześniej sugerowano. Zakładam, że świece też już mają przejechane. |
Świece były wymieniane niedawno na nowe irydowe. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24316 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 15-05-2024, 08:00
|
|
|
katanisk9 napisał/a: | Jakie powinny być wartości? | przede wszystkim powinno to chodzić płynnie - musisz podejrzeć dane z czujnika położenia przepustnicy (TPS) - zapewne będzie pokazane zmieniające się napięcie, zatem nie powinno być żadnych przerw/skoków itp.
nie wiem jak sprawdzić uniwersalnym skanerem dane z pedału gazu, ale skoro problem występuje tylko przy lekkim naciśnięciu to może jakieś elementy się zabrudziły/wytarły - to jest zapewne (w uproszczeniu) potencjometr i ślizgi jeżdżą po ścieżkach - z wiekiem się to wszystko zużywa |
|
|
|
 |
katanisk9
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Outlander 3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Maj 2024 Posty: 6 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 16-05-2024, 19:42
|
|
|
Byłem u mechanika, przepustnica itp wszystko sprawne. Wyrok wydano na skrzynie biegów. Ślizganie się skrzyni.
Jakie rady Panowie?
[ Dodano: 16-05-2024, 19:54 ]
@krzyzak czy możesz polecić może jakiś serwis od skrzyni w małopolsce? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24316 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 17-05-2024, 07:57
|
|
|
Nie znam takiego serwisu. Mieszkam w woj. pomorskim i nawet tutaj jak się wejdzie na mapy google i poszuka serwisów skrzyń to opinie potrafią być tak skrajne, że na ich podstawie żadnego byś nie wybrał. Ciekawostka, że przeważają 1 i 5 - czyli albo ktoś bardzo zadowolony albo odwrotnie. I obu jest mniej więcej tyle samo...
W internecie kiedyś oglądałem jakiś film pana Balkan, odwiedzał warsztat naprawiający automaty i mechanik wydawał się bardzo rozgarnięty.
To jeden z takich odcinków:
https://www.youtube.com/watch?v=ga8BRLZmN8Q |
|
|
|
 |
|