 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Pożegnanie z EA5A, przestroga. |
Autor |
Wiadomość |
pplmr012
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5A '02 U88
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2007 Posty: 175 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 14-04-2021, 13:40 Pożegnanie z EA5A, przestroga.
|
|
|
Cześć Panie i Panowie.
Od bardzo dawna się nie logowałem ale przyszedł już czas na ostatnią wiadomość. Myślę że to właściwe miejsce.
Użytkowałem auto przez blisko 11lat, mogę stwierdzić że lubiłem to auto EA5A Avance A69 2002.
Niestety stłuczka, potencjalny koszt naprawy i postanowiłem się z nim rozstać.
Auto praktycznie bez korozji, bardzo dbane, nie przesadnie ale naprawdę bardzo dbane. Przykład? wymieniłem tuż przed sprzedażą filtr powietrza, 40 złotych mogłem zaoszczędzić.
Wystawiłem cenę bardzo atrakcyjną, ale wg mnie adekwatną do rozmiaru uszkodzeń których tak naprawdę nie widać z zewnątrz, zderzaki potrafią wygiąć się w drugą stronę a potem wrócić do fabrycznego kształtu. niestety blacha tego już nie potrafi.
Ale do rzeczy.
auto sprzedane bardzo szybko, żal tylko że nie trafiło do mitsumaniaka a do wiejskiego kombinatora jak się okazało.
Po kilku dniach zadzwonił mój znajomy że kupił "moje auto", wtedy już jego. Od słowa do słowa i zaczęły wychodzić kwiatki.
Pierwsze, przez nieuwagę nie dałem do podpisu rozwiązania umowy oc nowemu właścicielowi, ale mówiłem o takiej chęci, więc wysłałem mu mmsem dokument do podpisania i odesłania, ciężki kontakt, nie odbierał coś tam pisał, więc postanowiłem wziąć go z zaskoczenia, był podpisał i wszystko ok. Prawie!
Prawie, bo w chwili podpisywania dokumentu nie był już właścicielem auta, o czym mnie nie powiadomił że sprzedał je poprzedniego dnia. Doszło do przerwy w ciągłości ubezpieczenia oc.
Tym samym poświadczył nieprawdę lub jak to się tam nazywa.
Drugie, auto ma wycięty katalizator, chodzi jak traktor, "to wszystko zrobił poprzedni właściciel" (czyli ja) tak przekazał sprzedawca mojemu koledze. Dociśnięty mocniej, stwierdził że to mechanik mu wyciął jak postawił na warsztat, on nic nie wie, choć w jednej z rozmów której byłem świadkiem, stwierdził "mogę ci dać ten katalizator, ale przecież auto ma jeszcze dwa katalizatory"
Smutne i przykre że są tacy ludzie, prawda?
https://www.flickr.com/photos/to_ja/shares/mpZZ7G
Dla przestrogi, moje autko to JMBSNEA5A...348
Pozdrawiam Wszystkich i życzę kontaktów tylko z uczciwymi ludźmi.
Cześć |
|
|
|
 |
larelijux
Mitsumaniak

Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 04 Paź 2015 Posty: 810 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-04-2021, 14:07
|
|
|
Widziałem tego Galanta, nawet podsyłałem do paru znajomych z dopiskiem "tego to bym nawet kupił!". Bo on w przeciwieństwie do większości Galów na serwisach wyglądał na naprawdę uczciwie wycenionego, nawet mimo uszkodzeń. Jak chwilę później zleciał z otomoto to od razu zaświtało mi w głowie, że jakiemuś handlarzynie musiało wywalić dolary w oczach jak pomyślał o katalizatorach. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21942 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-04-2021, 21:47
|
|
|
Czyli kupił go typowy patus, wyciąć kata i opchnąć dalej, janusz biznesu pełną gębą. |
|
|
|
 |
Trebor Arokis
Forumowicz
Auto: 6A13 Avance tiptronic 01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2020 Posty: 192 Skąd: Wybrzeże
|
Wysłany: 16-04-2021, 21:20
|
|
|
A propoo katalizatorów... według mnie to powinni zaostrzyć proceder ze skupowaniem katów...
W kraju to już stało się plagą... |
|
|
|
 |
larelijux
Mitsumaniak

Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 04 Paź 2015 Posty: 810 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16-04-2021, 23:11
|
|
|
Trebor Arokis napisał/a: | A propoo katalizatorów... według mnie to powinni zaostrzyć proceder ze skupowaniem katów...
W kraju to już stało się plagą... |
Też tak uważam, skupy powinny odbierać katy tylko od stacji demontażu, bo z obecną wolną amerykanką to najlepiej chyba sobie samemu wyciąć zanim zrobi to złodziej. Znajomemu wycięli z Galanta 2.0, mi próbowali wyciąć z innego auta i ktoś ich przepłoszył. Kradzieże katalizatorów to plaga, a starsze japończyki zbierają największe baty. |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21942 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 19-04-2021, 14:36
|
|
|
Do każdego sprzedawanego na skupie katalizatora powinien być podawany nr VIN i po temacie. |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 19-04-2021, 14:42
|
|
|
Hugo napisał/a: | Do każdego sprzedawanego na skupie katalizatora powinien być podawany nr VIN i po temacie. |
masz rację, to by załatwiło sprawę. Dodatkowo jeszcze sprzedający katalizator musiałby zostawić swój adres zamieszkania, nr dowodu osobistego i PESEL. Myślę że wtedy to by miało sens. A na skupy powinno być nałożone urzędowo sprawdzenie legalności przyjmowanego katalizatora, nawet pod groźbą utracenia możliwości prowadzenia działalności gospodarczej w przypadku stwierdzenia nielegalnego zakupu kata. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10699 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 19-04-2021, 15:19
|
|
|
powiedzą ze skupują zepsute. W moim starym 307sw był zatkany w 85% albo lepiej. NIe wiem co dalej sprzedałem. Kolega z pracy wymieniał kilka lat temu taki zatkany własnie na zmiaennik. Wiec czemu nie można teraz wymienić a stary sprzedać?
A jak już to powinien być kwit ze zamiennik został wmontowany |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24307 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-04-2021, 09:12
|
|
|
Pozostaje jeszcze rynek nieskupowy - kradziony odsprzedaje do znajomego mechanika a ten z kolei montuje używki klientom. |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 20-04-2021, 09:59
|
|
|
Marcino napisał/a: | powiedzą ze skupują zepsute. W moim starym 307sw był zatkany w 85% albo lepiej. NIe wiem co dalej sprzedałem. Kolega z pracy wymieniał kilka lat temu taki zatkany własnie na zmiaennik. Wiec czemu nie można teraz wymienić a stary sprzedać?
A jak już to powinien być kwit ze zamiennik został wmontowany |
Ok. Oni skupują ale powinni zrobić tak jak napisałem powyżej czyli powinni sprawdzić gościa że ma kata z legalnego źródła i nie ma problemu.
Krzyzak napisał/a: | Pozostaje jeszcze rynek nieskupowy - kradziony odsprzedaje do znajomego mechanika a ten z kolei montuje używki klientom. |
Owszem, masz rację. Ale ten sam sposób co opisałem powyżej można zastosować na mechaników, ba, nawet ktoś kto kupuje używany kat mógłby zażądać od mechanika potwierdzenia że kat pochodzi z legalnego źródła. Tak ja to widzę, no ale dobrze wiemy jaka jest rzeczywistość, chęć szybkiego zarobku i naprawy jak najtańszym kosztem. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21942 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 20-04-2021, 21:41
|
|
|
Jaro1974, dane personalne, nr dowodu osobistego itd. nic nie da, będą podawać dane z czapki lub "na żula", tak jak teraz janusze biznesu robią na lewych umowach kupując tanie auta i rozbierając na części.
Centralna ewidencja nr VIN przypisanych do katalizatorów (w niektórych autach jest więcej niż 1 katalizator, więc wtedy na ten VIN można sprzedać tyle katalizatorów ile ma fabrycznie to auto, każdy kat ma swój kod i oznaczenie). Wtedy idzie taki jeden z drugim do skupu, chce sprzedać kata i musi podać nr VIN, kupujący sprawdza w ewidencji czy już pod tym VINem nikt nie sprzedawał kata, widzi od razu co to za auto, ile ma katalizatorów i przede wszystkim czy auto jest zarejestrowane czy nie, chociaż to ostatnie to może przesada, bo przecież kat może się zapchać/uszkodzić i trzeba to wymienić. |
|
|
|
 |
|
|