Przesunięty przez: Bizi78 13-05-2021, 19:42 |
Praca wentylatorów wyłączanie klimy |
Autor |
Wiadomość |
Fuchmet
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer VII 1.6 2005
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2021 Posty: 10 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13-05-2021, 18:31 Praca wentylatorów wyłączanie klimy
|
|
|
Kończą mi się już pomysły o co chodzi mojemu miśkowi.
Wyłącza klime po daniu mu w palnik lub w mieście gdy wskoczy wyższa temperatura. Pokazuje cały czas 92°-94°. Wymieniłem już obydwa czujniki temperatury wraz z płynem. Po przekręceniu kluczyka na zimnym silniku, włącza wentylatory, po zgaszeniu pracują jeszcze przez kilka sekund. Gdy odepnę kości od czujników nic nadzwyczajnego się nie dzieje.
Macie jakieś pomysły co jeszcze można sprawdzić aby ogarnąć zimno w aucie latem. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 13-05-2021, 18:42
|
|
|
To o Lancera chodzi czy o Eclipse Corss? Jeśli o Lancera to sprawdź szczelinę na sprzęgle kompresora...
Np: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=25643&start=105
Co do wentylatorów (rozumiem, że chodzi o te od chłodnicy?) to bywało, że padał sterownik wentylatorów(zimne luty), zazwyczaj się to objawia ich ciągłą pracą (tryb awaryjny)... |
|
|
|
 |
Fuchmet
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer VII 1.6 2005
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2021 Posty: 10 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13-05-2021, 19:04
|
|
|
krzychu napisał/a: | To o Lancera chodzi czy o Eclipse Corss? Jeśli o Lancera to sprawdź szczelinę na sprzęgle kompresora...
Np: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=25643&start=105
Co do wentylatorów (rozumiem, że chodzi o te od chłodnicy?) to bywało, że padał sterownik wentylatorów(zimne luty), zazwyczaj się to objawia ich ciągłą pracą (tryb awaryjny)... |
Lancer
Co do szczeliny to nie jestem pewny czy to dobry pomysł. Kabel który dochodzi daje napięcie na cewke i włącza/wyłącza sprzęgło. Usunięcie podkładki spowoduje prawdopodobnie ciągły obieg kompresora nawet po wyłączeniu.
U mnie jak jest zimno klima normalnie chodzi i kompresor się włącza. Problem pojawią się w upały
Zamówię nowy sterownik zobaczę czy pomoże |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-05-2021, 08:27
|
|
|
Podkładką się reguluje szczelinę. Jeśli jest zbyt duża to właśnie w ciepłe dni lub po dłuższej jeździe klima przestaje chłodzić. Normalne w Lancerze jeśli tego nie zrobiłeś jeszcze, wytrzymuje 130-150 tys to sprzęgło bez regulacji. Poczytaj temat, który podesłałem. Jest tam wszystko jak zmierzyć, jaka ma być szczelina, co zrobić aby naprawić. Zresztą najprościej zazwyczaj w te gorące dni widać, że kompresor się nie kręci tylko trochę tak obraca bardziej skokowo. A jakby kompresor cały czas działał to by rozsadziło układ, dlatego trzeba zmierzyć szczelinę po regulacji i dodatkowo sprawdzić czy po odpaleniu się nie kręci kompresor (jak jest wyłączona klima).
A moduł można próbować ratować u magików od lutowania tylko tych poważniejszych bo nie dość, że klejone to jeszcze podobno bardzo dobrze rozprasza ciepło i trzeba mieć dobry sprzęt i umiejętności. Też są na to tematy:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96020&start=0 |
|
|
|
 |
Fuchmet
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer VII 1.6 2005
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2021 Posty: 10 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-05-2021, 15:01
|
|
|
krzychu napisał/a: | Podkładką się reguluje szczelinę. Jeśli jest zbyt duża to właśnie w ciepłe dni lub po dłuższej jeździe klima przestaje chłodzić. Normalne w Lancerze jeśli tego nie zrobiłeś jeszcze, wytrzymuje 130-150 tys to sprzęgło bez regulacji. Poczytaj temat, który podesłałem. Jest tam wszystko jak zmierzyć, jaka ma być szczelina, co zrobić aby naprawić. Zresztą najprościej zazwyczaj w te gorące dni widać, że kompresor się nie kręci tylko trochę tak obraca bardziej skokowo. A jakby kompresor cały czas działał to by rozsadziło układ, dlatego trzeba zmierzyć szczelinę po regulacji i dodatkowo sprawdzić czy po odpaleniu się nie kręci kompresor (jak jest wyłączona klima).
A moduł można próbować ratować u magików od lutowania tylko tych poważniejszych bo nie dość, że klejone to jeszcze podobno bardzo dobrze rozprasza ciepło i trzeba mieć dobry sprzęt i umiejętności. Też są na to tematy:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96020&start=0 |
Na tą chwilę zamówiłem nowy zamiennik sterownika 100zł to nie opłaca się reanimować oryginału. Jutro będzie to sprawdzę co z wentylatorami.
Z klima walczyłem dalej wbiłem się neonówka w kabel + i gdy klima chodzi (kreci się sprężarka zapięte sprzęgło) świeciła żarówka gdy żarówka gasła klima stawała. Musze czekać do upałów aby sprawdzić czy powodem stawania kompresora będzie niepodawanie napięcia czy owe sprzęgło przy podanym napięciu. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-05-2021, 15:10
|
|
|
A szczelinomierz masz? Przecież wystarczy zmierzyć... |
|
|
|
 |
Fuchmet
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer VII 1.6 2005
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2021 Posty: 10 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-05-2021, 21:04
|
|
|
Miezylem suwmiarka jest 1mm szczelina. Jutro będę grzebał wieczorem i wywalę ową podkładkę. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20986 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 14-05-2021, 21:18
|
|
|
Cytat: | Miezylem suwmiarka jest 1mm szczelina. |
Jestem ciekawy jak to zmierzyłeś .
Nic na razie nie wywalaj tylko zainwestuj parę złociszy w najprostszy szczelinomierz.
Jak dobrze pamiętam szczelina powinna się mieścić w zakresie 0,3-0,5mm. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-05-2021, 22:13
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | Jestem ciekawy jak to zmierzyłeś |
Ja też |
|
|
|
 |
Fuchmet
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer VII 1.6 2005
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2021 Posty: 10 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-05-2021, 22:39
|
|
|
No jak normalnie 😉ziomeczek o nicku "MirsuGo" z linku wskazuje czerwoną strzałka przerwę i to właśnie zmieżylem. Może nie jet to tak dokładne jak szczelinomierz ale daje pogląd w sytuacji. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 20986 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 15-05-2021, 09:26
|
|
|
Fuchmet napisał/a: | No jak normalnie 😉ziomeczek o nicku "MirsuGo" z linku wskazuje czerwoną strzałka przerwę i to właśnie zmieżylem. |
Interesuje mnie jak w szczelinę wsadziłeś suwmiarkę .
Twój pomiar jest dokładny jak pomiar przerwy w świecy za pomocą metra krawieckiego . |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 15-05-2021, 21:25
|
|
|
Dawno to wymieniałem, ale wydaje mi się, że zmierzyłeś coś innego niż tą szczelinę co trzeba. |
|
|
|
 |
Fuchmet
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer VII 1.6 2005
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2021 Posty: 10 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16-05-2021, 16:36
|
|
|
krzychu napisał/a: | Dawno to wymieniałem, ale wydaje mi się, że zmierzyłeś coś innego niż tą szczelinę co trzeba. |
Zmiezylem to i tu
https://drive.google.com/folderview?id=1twDvYz7Vc6IdUJAO9AedmJ1H0ksCVHZu
Może nie jest to super dokładne ale jak się nie ma sprzętu ratuje się tym co jest pod ręką.
Aktualnie wymieniony jest sterownik chłodnic i narazie stoja po przekręceniu stacyjki. Wiec jest pierwszy plus. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 17-05-2021, 09:00
|
|
|
Ta krawędź chyba nie jest cierna. Szczelinomierz kupisz już od 5zł, a firmowe ~30zł, przyda się do wymiany i nie tylko. |
|
|
|
 |
MitsuGo
Forumowicz LPG 11.6 l/100km

Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 01 Paź 2018 Posty: 369 Skąd: z PL
|
Wysłany: 18-05-2021, 09:36
|
|
|
Fuchmet napisał/a: | No jak normalnie 😉ziomeczek o nicku "MirsuGo" z linku wskazuje czerwoną strzałka przerwę i to właśnie zmieżylem. Może nie jet to tak dokładne jak szczelinomierz ale daje pogląd w sytuacji. |
Jak nie masz szczelinomierza to lepiej wsuwać w szczelinę podkładkę metalową lub cienką blaszkę, którą później mierzy się suwmiarką. Mierzenie szczeliny bezpośrednio suwmiarką to słaby pomysł. |
_________________ Go MitsuGo |
|
|
|
 |
|