Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bizi78
13-05-2021, 19:42
Praca wentylatorów wyłączanie klimy
Autor Wiadomość
Fuchmet 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer VII 1.6 2005
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2021
Posty: 10
Skąd: Wrocław
  Wysłany: 13-05-2021, 18:31   Praca wentylatorów wyłączanie klimy

Kończą mi się już pomysły o co chodzi mojemu miśkowi.
Wyłącza klime po daniu mu w palnik lub w mieście gdy wskoczy wyższa temperatura. Pokazuje cały czas 92°-94°. Wymieniłem już obydwa czujniki temperatury wraz z płynem. Po przekręceniu kluczyka na zimnym silniku, włącza wentylatory, po zgaszeniu pracują jeszcze przez kilka sekund. Gdy odepnę kości od czujników nic nadzwyczajnego się nie dzieje.
Macie jakieś pomysły co jeszcze można sprawdzić aby ogarnąć zimno w aucie latem.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-05-2021, 18:42   

To o Lancera chodzi czy o Eclipse Corss? Jeśli o Lancera to sprawdź szczelinę na sprzęgle kompresora...

Np: :arrow: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=25643&start=105

Co do wentylatorów (rozumiem, że chodzi o te od chłodnicy?) to bywało, że padał sterownik wentylatorów(zimne luty), zazwyczaj się to objawia ich ciągłą pracą (tryb awaryjny)...
 
 
Fuchmet 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer VII 1.6 2005
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2021
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13-05-2021, 19:04   

krzychu napisał/a:
To o Lancera chodzi czy o Eclipse Corss? Jeśli o Lancera to sprawdź szczelinę na sprzęgle kompresora...



Np: :arrow: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=25643&start=105

Co do wentylatorów (rozumiem, że chodzi o te od chłodnicy?) to bywało, że padał sterownik wentylatorów(zimne luty), zazwyczaj się to objawia ich ciągłą pracą (tryb awaryjny)...



Lancer
Co do szczeliny to nie jestem pewny czy to dobry pomysł. Kabel który dochodzi daje napięcie na cewke i włącza/wyłącza sprzęgło. Usunięcie podkładki spowoduje prawdopodobnie ciągły obieg kompresora nawet po wyłączeniu.
U mnie jak jest zimno klima normalnie chodzi i kompresor się włącza. Problem pojawią się w upały

Zamówię nowy sterownik zobaczę czy pomoże
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-05-2021, 08:27   

Podkładką się reguluje szczelinę. Jeśli jest zbyt duża to właśnie w ciepłe dni lub po dłuższej jeździe klima przestaje chłodzić. Normalne w Lancerze jeśli tego nie zrobiłeś jeszcze, wytrzymuje 130-150 tys to sprzęgło bez regulacji. Poczytaj temat, który podesłałem. Jest tam wszystko jak zmierzyć, jaka ma być szczelina, co zrobić aby naprawić. Zresztą najprościej zazwyczaj w te gorące dni widać, że kompresor się nie kręci tylko trochę tak obraca bardziej skokowo. A jakby kompresor cały czas działał to by rozsadziło układ, dlatego trzeba zmierzyć szczelinę po regulacji i dodatkowo sprawdzić czy po odpaleniu się nie kręci kompresor (jak jest wyłączona klima).

A moduł można próbować ratować u magików od lutowania tylko tych poważniejszych bo nie dość, że klejone to jeszcze podobno bardzo dobrze rozprasza ciepło i trzeba mieć dobry sprzęt i umiejętności. Też są na to tematy:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96020&start=0
 
 
Fuchmet 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer VII 1.6 2005
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2021
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-05-2021, 15:01   

krzychu napisał/a:
Podkładką się reguluje szczelinę. Jeśli jest zbyt duża to właśnie w ciepłe dni lub po dłuższej jeździe klima przestaje chłodzić. Normalne w Lancerze jeśli tego nie zrobiłeś jeszcze, wytrzymuje 130-150 tys to sprzęgło bez regulacji. Poczytaj temat, który podesłałem. Jest tam wszystko jak zmierzyć, jaka ma być szczelina, co zrobić aby naprawić. Zresztą najprościej zazwyczaj w te gorące dni widać, że kompresor się nie kręci tylko trochę tak obraca bardziej skokowo. A jakby kompresor cały czas działał to by rozsadziło układ, dlatego trzeba zmierzyć szczelinę po regulacji i dodatkowo sprawdzić czy po odpaleniu się nie kręci kompresor (jak jest wyłączona klima).

A moduł można próbować ratować u magików od lutowania tylko tych poważniejszych bo nie dość, że klejone to jeszcze podobno bardzo dobrze rozprasza ciepło i trzeba mieć dobry sprzęt i umiejętności. Też są na to tematy:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96020&start=0


Na tą chwilę zamówiłem nowy zamiennik sterownika 100zł to nie opłaca się reanimować oryginału. Jutro będzie to sprawdzę co z wentylatorami.

Z klima walczyłem dalej wbiłem się neonówka w kabel + i gdy klima chodzi (kreci się sprężarka zapięte sprzęgło) świeciła żarówka gdy żarówka gasła klima stawała. Musze czekać do upałów aby sprawdzić czy powodem stawania kompresora będzie niepodawanie napięcia czy owe sprzęgło przy podanym napięciu.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-05-2021, 15:10   

A szczelinomierz masz? Przecież wystarczy zmierzyć...
 
 
Fuchmet 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer VII 1.6 2005
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2021
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-05-2021, 21:04   

Miezylem suwmiarka jest 1mm szczelina. Jutro będę grzebał wieczorem i wywalę ową podkładkę.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20986
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 14-05-2021, 21:18   

Cytat:
Miezylem suwmiarka jest 1mm szczelina.

Jestem ciekawy jak to zmierzyłeś :doubt: .
Nic na razie nie wywalaj tylko zainwestuj parę złociszy w najprostszy szczelinomierz.
Jak dobrze pamiętam szczelina powinna się mieścić w zakresie 0,3-0,5mm.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-05-2021, 22:13   

Bizi78 napisał/a:
Jestem ciekawy jak to zmierzyłeś :doubt:


Ja też :shock:
 
 
Fuchmet 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer VII 1.6 2005
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2021
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-05-2021, 22:39   

No jak normalnie ;) 😉ziomeczek o nicku "MirsuGo" z linku wskazuje czerwoną strzałka przerwę i to właśnie zmieżylem. Może nie jet to tak dokładne jak szczelinomierz ale daje pogląd w sytuacji.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20986
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 15-05-2021, 09:26   

Fuchmet napisał/a:
No jak normalnie ;) 😉ziomeczek o nicku "MirsuGo" z linku wskazuje czerwoną strzałka przerwę i to właśnie zmieżylem.

Interesuje mnie jak w szczelinę wsadziłeś suwmiarkę :shock: .
Twój pomiar jest dokładny jak pomiar przerwy w świecy za pomocą metra krawieckiego :P .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 15-05-2021, 21:25   

Dawno to wymieniałem, ale wydaje mi się, że zmierzyłeś coś innego niż tą szczelinę co trzeba.
 
 
Fuchmet 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer VII 1.6 2005
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Maj 2021
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-05-2021, 16:36   

krzychu napisał/a:
Dawno to wymieniałem, ale wydaje mi się, że zmierzyłeś coś innego niż tą szczelinę co trzeba.



Zmiezylem to i tu
https://drive.google.com/folderview?id=1twDvYz7Vc6IdUJAO9AedmJ1H0ksCVHZu
Może nie jest to super dokładne ale jak się nie ma sprzętu ratuje się tym co jest pod ręką.


Aktualnie wymieniony jest sterownik chłodnic i narazie stoja po przekręceniu stacyjki. Wiec jest pierwszy plus.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17-05-2021, 09:00   

Ta krawędź chyba nie jest cierna. Szczelinomierz kupisz już od 5zł, a firmowe ~30zł, przyda się do wymiany i nie tylko.
 
 
MitsuGo 
Forumowicz
LPG 11.6 l/100km


Auto: cs9w 2.0, CY 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Paź 2018
Posty: 369
Skąd: z PL
Wysłany: 18-05-2021, 09:36   

Fuchmet napisał/a:
No jak normalnie ;) 😉ziomeczek o nicku "MirsuGo" z linku wskazuje czerwoną strzałka przerwę i to właśnie zmieżylem. Może nie jet to tak dokładne jak szczelinomierz ale daje pogląd w sytuacji.


Jak nie masz szczelinomierza to lepiej wsuwać w szczelinę podkładkę metalową lub cienką blaszkę, którą później mierzy się suwmiarką. Mierzenie szczeliny bezpośrednio suwmiarką to słaby pomysł.
_________________
Go MitsuGo
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.