[Cari 1.6] Złącze Diagnostyczne |
Autor |
Wiadomość |
Etano
Nowy Forumowicz
Auto: Mitshubishi Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2018 Posty: 21 Skąd: ŻARY
|
Wysłany: 21-11-2018, 11:45 [Cari 1.6] Złącze Diagnostyczne
|
|
|
Witajcie, mam zamiar zacząć przygode z diagnostyką mojej Carismy z 2000roku pojemnosci 1.6 z 103km. Chce na początku odczytywac podstawowe parametry ew. błędy. I stąd moje pytanie do was czy wtyczką ELM 327 uda mi sie podpiąc pod komputer ? Wejscie wygląda na OBD2 w mojej Carismie. Jednak nie chce kupowac czegos na ślepo. Interesuje mnie tylko diagnostyka mojego modelu samochodu. Wiec chciałbym zebyście wypowiedzieli sie co myslicie na ten temat, i ewentualnie podpowiedzieli mi jakiego sprzetu i oprogramowania uzywac. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21000 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 21-11-2018, 11:59
|
|
|
Rocznik 2000 to takie pogranicze w diagnostyce carism, choć elm chyba chodzi od 2001r.
Zapytaj na regionalnym może ktoś ma i użyczy do sprawdzenia czy będzie chodził.
Ewentualnie można odpiąć jakiś czujnik i sprawdzić czy za pomocą zworki wymrugasz błąd .
Jeśli ELM nie będzie chodził w Twoim roczniku to pozostaje do błędów zworka a do parametrów kabel vag kkl i program evoscan.
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568&start=0 |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-11-2018, 12:10
|
|
|
Aby sprawdzić co u Ciebie jest czyli czy JOBD i sprawdzanie błędów zworką czy OBD2 i interfejs typu ELM327 wystarczy zewrzeć piny 1 z 4 z złączu diagnostycznym. Jak po włączeniu zapłonu kontrolka zacznie migać czy jednostajnie czy inaczej to masz JOBD a jak nic nie będzie migać tylko normalnie się zaświeci i po chwili zgaśnie to masz OBD2.
Rocznik wskazywał by że masz JOBD o silnik o mocy 100KM a moc którą podałeś, że masz auto po drugim licie i OBD2
Tu masz temat o sprawdzaniu błędów metodą błyskową https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981 |
|
|
|
 |
Etano
Nowy Forumowicz
Auto: Mitshubishi Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2018 Posty: 21 Skąd: ŻARY
|
Wysłany: 21-11-2018, 12:21
|
|
|
wyczytalem ze z programem Torque pewnemu forumowiczowi dziala ta wtyczka. Postaram sie sprawdzić na dniach.
Co do zworki za chwile sprawdze czy działa to w moim modelu |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-11-2018, 12:39
|
|
|
Też korzystam z Elma i Torque i wiem z własnego doświadczenia że podstawą działania tego zestawu jest posiadanie OBD2 które zagościło w tym aucie jak i w większości sprzedawanych w Europie dopiero w 2001r.
Więc jak po zrobieniu zworki kontrolka będzie migać to Elm327 i programy pod niego na 100% nie zadziałają ale zadziała zworka do sprawdzania błędów i kabel VAG KKL i program Evoscan na komputerze z systemem Windows do sprawdzania parametrów pracy silnika. |
|
|
|
 |
Etano
Nowy Forumowicz
Auto: Mitshubishi Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2018 Posty: 21 Skąd: ŻARY
|
Wysłany: 21-11-2018, 12:52
|
|
|
Dzieki za pomoc, zrobilem zworke. Miga mi kontrolka ce, wedlug poradnika pokazuje blad 41 o ile dobrze policzylem.
Sprawdzajac po nr vin jest to 2000 rocznik
Z tego wynika ze nie jest to OBD2 |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 21-11-2018, 13:02
|
|
|
Etano napisał/a: | pokazuje blad 41 o ile dobrze policzylem |
Injector(s) fault - wtryskiwacze
Możesz dla pewności nagrać telefonem filmik i wrzucić go choćby na Youtube. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Etano
Nowy Forumowicz
Auto: Mitshubishi Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2018 Posty: 21 Skąd: ŻARY
|
Wysłany: 21-11-2018, 13:15
|
|
|
Niestety chcialem sprawdzic czy usuwanie błędów poprzez odpiecie "-" od akumulatora zadziala i w tym momencie kontrolka tylko miga bez zadnych przerw, nie potrzebnie sie spieszylem. Ale mysle ze blad pojawi sie ponownie za jakis czas wiec napewno nagram
A co do wtryskiwaczy, jak tylko bede mial multimetr pod reka to sprawdze dla spokoju |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 21-11-2018, 13:32
|
|
|
A czy masz LPG i jeśli tak to dokładnie jaki sterownik? Bo jeśli tak to możliwe że za ten błąd odpowiada sterownik od LPG i ten błąd w takim przypadku nie jest wynikiem żadnej usterki tylko niedoskonałości sterownika LPG w emulowaniu wtryskiwaczy benzynowych. |
|
|
|
 |
Etano
Nowy Forumowicz
Auto: Mitshubishi Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2018 Posty: 21 Skąd: ŻARY
|
Wysłany: 22-11-2018, 14:09
|
|
|
Tak posiadam LPG firmy BRC niestety nie wiem jaki posiadam sterownik. Na komputerze odpowiedzialnym za gaz znalazlem takie oto informacje : http://prntscr.com/lllglj |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 22-11-2018, 15:45
|
|
|
Jeśli ten błąd pojawia się tylko na gazie to jest za to odpowiedzialny emulator wtryskiwaczy benzynowych który wchodzi w skład instalacji LPG. Jego zadaniem jest oszukiwanie sterownika benzynowego podczas pracy na LPG że pracują wtryskiwacze benzynowe które oczywiście wtedy nie pracują. Czasem w starszych instalacjach może się zdarzyć że ta emulacja nie jest tak do końca właściwa więc sterownik silnika to wykrywa i generuje błąd wtryskiwacza. Nie ma to jednak żadnego wpływu na pracę na benzynie i na gazie. |
|
|
|
 |
Etano
Nowy Forumowicz
Auto: Mitshubishi Carisma 1.6 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2018 Posty: 21 Skąd: ŻARY
|
Wysłany: 30-11-2018, 11:14
|
|
|
Dziekuje za odpowiedzi, temat mozna zamknąć. |
|
|
|
 |
koniszua
Forumowicz koniszua
Auto: mitsubishi carisma 1.6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2017 Posty: 40 Skąd: Kamienna
|
Wysłany: 30-01-2020, 17:18
|
|
|
A ja podepnę się pod temat bo szukam kabla działającego na cari 1.6 z 98r. Odczyt błędów przez zwarcie pinów 1 i 4 mruga kontrolka, kasowanie błędów przez odłączenie aku na 15min.Tu właśnie jest problem techniczny bo odłączenie aku resetuje kompa a wtedy trzeba zrobić naukę obrotów od nowa co zajmuje czas i koszt paliwa średnio zabawa od 20 do 40min. Prościej szybciej taniej jest kabel załatwić działający i niem resetować błędy. Akurat walczę z chekiem przez LPG na sondzie lambda wiec zabawy mam sporo z tym |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21000 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
koniszua
Forumowicz koniszua
Auto: mitsubishi carisma 1.6 98r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Gru 2017 Posty: 40 Skąd: Kamienna
|
Wysłany: 30-01-2020, 19:52
|
|
|
Bizi78 napisał/a: | https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568&start=0 |
Ten wątek już przejrzałem brak konkretów w nim, albo zadziała albo nie
Link do innego posta w nim też przejrzałem niestety nie potwierdza ze mój model będzie obsługiwany |
Ostatnio zmieniony przez koniszua 30-01-2020, 22:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|