Co za pijak........ 18l/100km |
Autor |
Wiadomość |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 21-04-2007, 18:12 Co za pijak........ 18l/100km
|
|
|
To chyba nie normalne zeby mi kliperek 18 litrow gazu po miescie łykal przy średniej,bardziej spokojnej jeżdzie.Generacja druga,zaczal wiecej palic jak zdjalem bum klapke i dla wyregulowania mieszanki wykrecilem o okolo 3 obroty srube od gazu w parowniku.Oczywiste ze po tym zabiegu pali wiecej tylko dlaczego trzeba zaslonic przeplyw powietrza dla spalania ponizej tego ktore teraz mam??
Druga sprawa: czy kumputer od gazu bierze informacje z czujnika temperatury powietrza? |
|
|
|
 |
gondoljerzy [Usunięty]
|
Wysłany: 21-04-2007, 20:53
|
|
|
Zamiast wykręcania śruby parownika trzeba było zmienić nastawy aktuatora w kompie gazowym. Odkręcając parownik zwiększyłeś w nim ciśnienie gazu. Teraz przy niskich obciążeniach silnika, gdy przepływ powietrza przez dolot jest mały mieszanka jest pewnie zdecydowanie bogata.
Co do temperatury to nie słyszałem o kompie gazu II generacji, który by brał pod uwagę temperaturę powietrza. Co najwyżej temperaturę cieczy chłodzącej do przełączania z benzyny na gaz. |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-04-2007, 20:56
|
|
|
mitutoyo napisał/a: | To chyba nie normalne zeby mi kliperek 18 litrow |
.... napewno nienormalne, mi mój pali 11-15l LPG zależy od jazdy. Weź też pod uwagę jakie w KRK są kory, a także lubie czasem do 7000 rpm pogonić Misia ze świateł i w takich warunkach granica 15 to MAX ) |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 22-04-2007, 00:02
|
|
|
Jeśli mi powiesz Gondoljerzy jak sie zmienia nastawy aktuatora w komputerze gazowym to chetnie to zrobie,odkrecając śrube myslalem ze to jedyny sposób na utrzymanie pracy silnika na wolnych obrotach ,na ktorych przed kręceniem śrubą gasł.Bede zdecydowanie wdzieczny za zdradzenie sekretu ktory pozwoli mi zaoszczedzic chociaz ze trzy litry gazu na sto kilometrów.Przed zdjeciem bum klapki lykal okolo 13L.Tak swoja droga to do jakich obrotów Ci Adaho dochodzi Kliperek na gazie? Mi przy 7000 przelącza na Pb i odciecie mam przy 8500. |
|
|
|
 |
BUBU
Mitsumaniak Partyzant

Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Sie 2006 Posty: 1547 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 22-04-2007, 02:19
|
|
|
Mitutoyo , zrobiłeś ingerencję w pewien układ , zapewne bardziej coś popsułeś niż poprawiłeś , najprostszą sprawą jest podjechanie do gazownika i regulacja lub naprawa
Pozdrav |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 22-04-2007, 11:09
|
|
|
A jak zdjąłeś bum klapkę to ten otwór zatkałeś??Bo jak tam jest dziura to bardzo niedobrze - no i filtr powietrza czy nie jest do wymiany można by było sprawdzić. |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-04-2007, 13:22
|
|
|
mitutoyo napisał/a: | Tak swoja droga to do jakich obrotów Ci Adaho dochodzi Kliperek na gazie? Mi przy 7000 przelącza na Pb i odciecie mam przy 8500. |
Na gazie nie mam odcinki, mogę kręcić do czasu aż korby bokiem nie wyjdą Muszę się pilnować, ale wkręciłem go spokojnie do 8000 Na PB mam odcinke przy 7800. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 22-04-2007, 13:54
|
|
|
Karwosiu, klapke poprostu usunąłem z pomiedzy filtra powietrza i "trąby słonia" i nic mi po niej nie zostalo,wrócilem do oryginalnego łączenia trąby z filtrem. Filtr powietrza jest nowiuśki.BTW jak podjade do gazowników to tez poprosze zeby mi ten system przelączania przy 7000 z gazu na Pb zlikwidowali. |
|
|
|
 |
gondoljerzy [Usunięty]
|
Wysłany: 22-04-2007, 18:19
|
|
|
Do zmiany nastawów w kompie gazu potrzebny jest komp PC (najlepiej laptop bo wtedy można to robić w czasie jazdy), dedykowane oprogramowanie i kabelek łączący. To odcięcie na gazie na pewno jest też ustawione w kompie gazowym, trzeba je podnieść wyżej |
|
|
|
 |
|