Wymiana oleju - skrzynia automatyczna CVT |
Autor |
Wiadomość |
qbuss
Forumowicz
Auto: Lancer GTS 2,0 Instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Cze 2009 Posty: 62 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 01-03-2014, 10:44 Wymiana oleju - skrzynia automatyczna CVT
|
|
|
Witam,
Mam pytanie o wymianę oleju w skrzyni automatycznej. Mam Lancera 2.0 benzyna w automatycznej skrzyni biegów. Mam przejechane obecnie około 65000 km i zacząłem się zastanawiać, czy to nie jest odpowiedni moment na wymianę oleju.
Czy ktoś może polecić jakiś konkretny olej?
Dzięki! |
Ostatnio zmieniony przez tyku 12-08-2016, 11:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21009 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 01-03-2014, 11:13
|
|
|
qbuss napisał/a: | Czy ktoś może polecić jakiś konkretny olej? |
Oryginał w aso albo spełniający normy.
W ostatni poście masz napisany jaki olej do autoamtu.
http://forum.mitsumaniaki...ad18dcdff2db5dc
Tylko chyba pojemność to coś koło 8L.
Ewentualnie możesz jeszcze sprawdzić w instrukcji obsługi. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
george2
Mitsumaniak
Auto: Lancer CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2010 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-03-2014, 09:58
|
|
|
Do wymiany oleju w skrzyni CVT potrzeba 5.1 litra oleju.Tyle wystarczy do wymiany statycznej tzn. odkręcamy korek spustowy i zlewamy cały olej.Montujemy nową podkładkę pod korek spustowy, numer Mitsubishi 2705A012.
Olej jaki musimy zastosować ma kolor zielony.
Oryginał to Dia Queen CVTF J1 nr. Mitsu S0001401
Ns-2 Nissan też oryginał tylko Nissana
ATF CVTF NS2/J1 Fluid -Ravenol-zamiennik Niemcy
CVTF+4 Mopar -olej stosowany przez Chryslera też oryginał
Najtańszy będzie Ravenol w cenie około 50 zł za litr.
Do skrzyni wchodzi około 8 litrów,ale część oleju zostaje w sprzęgle i dlatego do wymiany jest 5,1 litra. |
|
|
|
 |
silesia1947
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Sedan
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2012 Posty: 24 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 02-03-2014, 11:08
|
|
|
george2 napisał/a: |
ATF CVTF NS2/J1 Fluid -Ravenol-zamiennik Niemcy
|
w zeszłym roku wymieniałem ori na Ravenol w Corolli z automatem i póki co nie widać różnicy, przede wszystkim nie widać żeby coś się działo czy było gorzej, a faktycznie cena jest dobra i łatwiej kupić niż inne oleje, na allegro jest. Z tym że ja lałem Ravenol T-IV, ale jako producenta nie mam zastrzeżen do Ravenol'a. Myślicie że przy 65 000km trzeba już wymieniać ? Ja w Toyocie wymieniałem po 100 000km a instrukcja zaleca chyba przy 65 000 mil |
|
|
|
 |
george2
Mitsumaniak
Auto: Lancer CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2010 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-03-2014, 11:30
|
|
|
W naszych instrukcjach jest podane,że olej w skrzyni CVT powinien być wymieniony po 80 tys kilometrów.
Na początku było 120 tys póżniej 100 tys i na końcu 80 tys .
Chciałem wymienić olej przy tych 80 tys,ale nie zdążyłem bo przy 75 tys wymieniono mi skrzynię na nową.
Kupiłem Ravenol w niemieckim sklepie internetowym i wyszło 39 zł za litr już z przesyłką
Myślę,że to bardzo dobry pomysł ,żeby wymienić olej wcześniej niż zaleca instrukcja. |
|
|
|
 |
hubus
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Lip 2016 Posty: 123 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 12-08-2016, 10:16 [CY3A 1.8] Wymiana oleju w skrzyni CVT
|
|
|
Mam na liczniku 75 tys. i powoli przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni. Oryginalny DiaQueen jest trudno dostępny, w sklepie w którym się zapotruję jest "RAVENOL CVTF NS2/J1" w związku z czym mam kilka pytań:
1. W skrzyni mieści się 8L, ale przy spuszczaniu schodzi 5.1L - czy mogę dolać te 5L RAVENOLu i zmieszać czy lepiej odessać całość? Wiem że dynamiczna wymiana jest lepsza, ale generalnie czy można mieszać.
2. Czy robić od razu płukanie? Serwisówka mówi że płukanie powinno sie robić kiedy uszkodzenia skrzyni zanieczyszczą olej.
3. Jeżeli płukać to co polecacie do tej skrzyni?
4. Procedura nie mówi nic o filtrze, na forum jest wątek że filtr do tej skrzyni kosztuje 500zł. Ktoś już wymieniał, znalazł coś tańszego?
Aso za całą usługę powiedziało 1000zł, ale nie dopytałem czy w tym zawarty jest filtr... |
|
|
|
 |
george2
Mitsumaniak
Auto: Lancer CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2010 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-08-2016, 15:14
|
|
|
Kup 4 litry+1 litr oleju + podkładkę korka spustowego Mitsu 2705A012 (aluminiowa czerniona powierzchniowo) i po przejechaniu się autem wymień olej. Po takim przebiegu nie jest potrzebna wymiana filtrów.
Pozdr. |
|
|
|
 |
hubus
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Lip 2016 Posty: 123 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 14-08-2016, 21:45
|
|
|
george2 napisał/a: | Kup 4 litry+1 litr oleju + podkładkę korka spustowego Mitsu 2705A012 (aluminiowa czerniona powierzchniowo) i po przejechaniu się autem wymień olej. Po takim przebiegu nie jest potrzebna wymiana filtrów.
Pozdr. |
Dzięki za odpowiedź. Rozumiem że tego RAVENOLa spokojnie mogę zalać? |
|
|
|
 |
george2
Mitsumaniak
Auto: Lancer CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2010 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-08-2016, 11:16
|
|
|
Tak możesz spokojnie zalać ten olej. W tej chwili wybór jest już większy i jest co najmniej kilku producentów oferujących olej do tej skrzyni. |
|
|
|
 |
hubus
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Lip 2016 Posty: 123 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 18-08-2016, 11:41
|
|
|
george2 napisał/a: | Tak możesz spokojnie zalać ten olej. W tej chwili wybór jest już większy i jest co najmniej kilku producentów oferujących olej do tej skrzyni. |
Rzeczywiście na alegro można znaleźć wiele olejów z aprobatą mitsu, ale z tego co się doczytałem to musi być ta norma J1. |
|
|
|
 |
tomekzm3
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2016 Posty: 8 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 14-11-2016, 07:55
|
|
|
Wymieniał ktoś z was olej wraz z filtrem ? Jak wyglada taka wymiana ? |
|
|
|
 |
tokyo
Forumowicz
Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 1224 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 25-11-2016, 00:47
|
|
|
Witam
Jak wymienisz olej sciagnij lewa zaslepke halogemu i halogen. Zobaczysz chlodnice skrzyni, przeplukaj ja na myjce poniewaz moze byc zapchana blotem oraz powodowac grzanie oleju i przeciagania biegow w skrzyni |
_________________ FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid
Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez . |
|
|
|
 |
george2
Mitsumaniak
Auto: Lancer CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2010 Posty: 108 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-11-2016, 12:34
|
|
|
Filtry są dwa jeden w misce olejowej skrzyni, a drugi na obudowie skrzyni pod akumulatorem.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
hubus
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Lip 2016 Posty: 123 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 10-07-2017, 13:36
|
|
|
Zrobiłem dzisiaj w końcu dynamiczną wymianę oleju. Zalałem Ravenol NS2/J1. Wymieniłem także oba filtry, uszczelkę pod miską i oring w obudowie filtra chłodnicy.
Skrzynia bez miski wygląda tak (po prawej filtr):
Miska przed czyszczeniem (brak opiłków na magnesach):
Proces pompowania nowego oleju:
Stary filtr chłodnicy:
 |
|
|
|
 |
howardo2
Forumowicz
Auto: Lancer 1.8 CVT 2011
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2017 Posty: 32 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 03-08-2017, 13:42 118 000
|
|
|
A w moim przypadku przy przebiegu 118 000 km - czy trzeba wymieniać filtry ?
Co z wymianą oleju - metoda statyczna czy dynamiczna (400 zł statyczna - 1 200 zł dynamiczna).
Lokalne warsztaty mają dosyć rożne zdanie nt. konieczności wymiany całego oleju oraz filtrów i uszczelki pod korek.
Proponują olej Motul. |
Ostatnio zmieniony przez howardo2 08-08-2017, 12:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|