Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Podczas pracy na biegu jałowym rośnie temperatura
Autor Wiadomość
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 30-09-2011, 13:55   Podczas pracy na biegu jałowym rośnie temperatura

Cześć
Potrzebuję pomocy. Wczoraj wymieniałam czujnik temperatury w samochodzie. Ten który pokazuje na deske rozdzielczej temperature. Dzisiaj troszkę pojeździlam. I zauważyłam że podczas stania w korku że temperatura silnika wzrasta. Wystarczy jeden cykl świetlny. Wentylator się nie włącza. Płyn chłodniczy jest powyżej minimum w zbiorniczku wyrównawczym. Nic nie cieknie. Nic nie bulgocze.
Gdy ruszę spod świateł i przejadę krótki dystans - 200m temperatura spada.
Czy to wina wentylatora, chłodnicy, przewodów chłodniczych, termostatu ?
Dziękuje

Załączam obrazki :


Przewody numer 1 i 2 są bardzo ciepłe. Daje się je ścisnąć do pewnego stopnia gdy silnik pracuje. Jeżeli to ma w ogole jakieś znaczenie ?



Gdzie leży problem ?
_________________
Niebiańska robota
 
 
fenix872 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8GDI 125 KM 1998r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 146
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-09-2011, 15:54   

specem nie jestem ale skoro przewody są ciepłe to znaczy że jest obieg a tym samym chłodzenie, skoro przewód 2 jest ciepły można raczej wykluczyć termostat bo to oznacza że termostat się otwiera, a co do włączania się wentylatora to chyba jest tak że odpala się dopiero na czerwonym (nie wiem bo osobiście jeszcze mi się nie udało zagrzać auta :mrgreen: ) być może kostka od wentylatora się odpięła??

Jak napisałem bzdury to proszę nie bić tylko poprawić :mrgreen:
_________________
Szybko jeździsz... wolno Cię niosą...
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 30-09-2011, 16:37   

Strasznie mnie to dziwi. Ponieważ wydawało mi się że bardzo rzadko włączał mi się wentylator ze względu na dobry obieg chłodniczy. A tutaj okazuje się że 30 sekund stania w korku i temperatura idzie w górę :cry: Nie sądziłam że wentylator tyle razy się włącza.

A może to wina wczorajszej wymiany tego czujnika który odpowiada za pokazywanie na pulpicie temperatury (zdjecia a i b) ?


Znajomy patrzył na to. I stwierdził że to wina termostatu. Ponieważ dolny przewód jest zimny. Więc juz sama nic nie wiem .....
_________________
Niebiańska robota
Ostatnio zmieniony przez Olivia 07-07-2012, 21:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pawelek_krak 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 48
Skąd: Kraków
Wysłany: 30-09-2011, 21:15   

Wyglada na to że coś jest nie tak z tym czujnikiem który wymieniłaś a temperatura silnika jest właściwa tylko czujnik przekłamuje. A czemu wymieniałaś czujnik?
 
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 30-09-2011, 21:46   

Czujnik wymieniałam ponieważ się złamał i podczas przejeżdżania po poprzecznych nierównościach nie stykał, tj. skakał w dół.

Czyli to jest normalne że pracujący przez 5 minut silnik na biegu jałowym przy zewnętrznej temp. powietrza oscylującej wokół + 22 st. C ten dolny wąż z nr. 2 jest zimny ?

Troszkę dziwne jest ten wzrost temp silnika gdy auto przez chwile postoji. Wg. mnie gdyby to była wina tego czujnika to podczas jazdy też by się coś działo ...
_________________
Niebiańska robota
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30-09-2011, 22:16   

Zrób tak, jak będziesz wracała do domu, to gdy zaparkujesz auto, zostaw je na biegu jałowym tak do 5-10 minut. Jeśli w tym czasie nie włączy się wentylator, to tutaj bym szukał problemu. Ogólnie wentylator załącza się, gdy temperatura cieczy przekroczy optymalną wartość. Może czujnik walnięty przyszedł ? Od razu podkreślam, że nie wiem, jak to dokładnie wygląda w 1.8 SOHC.
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 30-09-2011, 22:29   

Wymieniałam czujnik ten który pokazuje temperature na zegarach. Czy on ma aż takie znaczenie dla pracy układu chłodzenia ?
Czy jest możliwość sprawdzenia czy w ogóle wentylator działa ? Tzn. gdzie jest ten zawór który włącza wentylator ?
_________________
Niebiańska robota
Ostatnio zmieniony przez Olivia 30-09-2011, 22:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kamir 
Mitsumaniak
TK


Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 727
Skąd: Kielce
Wysłany: 30-09-2011, 22:29   

Olivia, u mnie w 1.8 SOHC jak postoję w korku jakieś 5-10 minut na jałowym ( temperatura otoczenia 22-25st. ) to słychać jak się załącza wentylator na chwilę ale wskaźnik na pewno się tak nie wychyla jak u Ciebie.
_________________

Pozdrawiam
Kamir

 
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 30-09-2011, 22:42   

Wcześniej też nie miałam takich problemów. Dopiero dzisiaj. Z sąsiadem odpaliliśmy auto jak postało po moim powrocie tak 4h. Odpaliłam na 5 minut. Wentylator się nie włączył. Ale temperatura stała jak wcześniej, tj. tak jak być powinno, czyli tak jak jest na pierwszym zdjęciu, ok. 85 st. C.

Podjadę jutro do elektromechanika jeżeli się dopcham. Może on coś poradzi.
_________________
Niebiańska robota
 
 
pawelek_krak 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 48
Skąd: Kraków
Wysłany: 01-10-2011, 12:21   

Podpiąć wentylator na krótko i sprawdzić czy działa jak działa to sprawdzić czujnik załączający wentylator. Może rzeczywiście ten nowy czujnik jest walnięty i błednie wskazuje temp.
 
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 01-10-2011, 12:56   

Wieści z dzisiaj :
Byłam u elektromechanika. Po przejechaniu około 10km stałam na zakładzie nie gasząc auta. Temperatura wzrosła poza "zenit" wg. mnie na 95 - 100 st. C. I okazało się że wentylator się włączył i normalnie pracuje. Więc podejrzenie padło na czujnik temp. płynu chłodniczego. Podjechałam na szrot z autami japońskimi. Podmieniłam na uzywany. Znów po grzaniu auta na postoju z obrotami około 2 tyś. temp. poszła w górę. Wentylator znów się włączył.
Więc obecnie podejrzenie pada na termostat. Więc albo on się powoli kończy albo .... silnik ?

Czy termostat może pod wpływem wieku reagować z opóźnieniem ?
_________________
Niebiańska robota
 
 
fenix872 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8GDI 125 KM 1998r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 146
Skąd: Łódź
Wysłany: 02-10-2011, 00:35   

Olivia napisał/a:
Czy termostat może pod wpływem wieku reagować z opóźnieniem ?

no niestety, nic nie jest wieczne, a ząb czasu dopadnie wszystkich i wszystko :wink: . w termostacie jest taka spręzyna która pod wpływem ciepła go otwiera. po jakimś czasie, z racji tego że na termostat działają wysokie temperatury, metal z ktrórego wykonana jest sprężyna traci swoją elastyczność a co za tym idzie kłopoty z otwieraniem obiegu
_________________
Szybko jeździsz... wolno Cię niosą...
 
 
Budrys 
Forumowicz


Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 390
Skąd: Best
Wysłany: 02-10-2011, 09:23   

fenix872 napisał/a:
Olivia napisał/a:
Czy termostat może pod wpływem wieku reagować z opóźnieniem ?

no niestety, nic nie jest wieczne, a ząb czasu dopadnie wszystkich i wszystko :wink: . w termostacie jest taka spręzyna która pod wpływem ciepła go otwiera. po jakimś czasie, z racji tego że na termostat działają wysokie temperatury, metal z ktrórego wykonana jest sprężyna traci swoją elastyczność a co za tym idzie kłopoty z otwieraniem obiegu

Ok, ale jak pisze Olivia stało się to z dnia na dzień więc nagłe zmęczenie materiału odpada.
_________________

 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 02-10-2011, 13:04   

Wzrost temperatury może być powodem kończenia sie silnika ?
Może przepalenie uszczelki pod głowicą daje takie efekty ?

Dzieki za odpowiedzi
_________________
Niebiańska robota
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 03-10-2011, 01:53   

Bardziej bym stawiał na syf w układzie chłodzenia, odkręć korek w chłodnicy włóż tam termometr (przekraczający 100 stopni Celsjusza) odpal autko i poobserwuj temperatury i poziom płynu (w miarę wzrostu temperatury będzie go przybywać i w końcu trochę wyrzuci), aż do załączenia się wentylatora (wtedy zacznie spadać poziom płynu) i jak się załączy przy jakichś 95*C to układ jest ok i raczej niesprawny czujnik od zegarów. A przy padniętej uszczelce by brał płyn lub olej i układ by się zapowietrzał
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.